[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:49

Lief forumlid van een ander forum voor me gemaakt!!

Ik stond net onder de douche en schrok van mezelf. Ga ik op de weegschaal staan blijk ik 5 kilo kwijt te zijn Bloos! en ik woog 55 kilo (1.68 lang) dus dat tikt best aan Bloos

Af en toe voel ik de kracht van Es en soms ben ik hem even kwijt....vandaag op het werk allemaal van die stomme vragen, in plaats van dat ze vragen hoe het met me gaat en hoe of wat, wordt er gewoon even recht op de man afgevraagd of ze nu al weg is en of de slager haar heeft opgehaald Nors opkijken oh ja en ook een leuke vraag was wat ze er dan mee doen bij de Rendac No Cheer
Alsof ik me dat wil herinneren.....geloof dat ik daar niet over wil nadenken zelfs Misselijk

Bovendien hadden ze ook weer leuke dingen laten liggen waar ze zelf niet zo goed uitkwamen.....dan denk ik ook wel eens "en als ik nou onder een bus kom, wie gaat dat dan doen Rolleyes " want mijn kop stond nou echt niet naar de bende opruimen die een ander van het werk gemaakt had. Maar goed ik heb me er doorheen geslagen. Nog maar 2 dagen en dan vakantie!

Dus ik was weer even van het padje af, maar net met een dinnetje gesproken en dan voel ik die kracht weer opkomen. Nu nog vasthouden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:57

bekijk het positief: dan had je iig wat te doen (rotzooi opruimen van anderen...) Wel belachelijk dat mensen zulke dingen vragen. Jammergenoeg kunnen veel mensen niet begrijpen dat je een intense band met een dier kan hebben.
Ik ben bang dat je de kracht nog wel vaker zal verliezen, hoort bij het rouwproces.
Mooi filmpje, zitten echt hele mooie foto's bij!! Ik vind Timber trouwens echt een prachtig paard!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:11

Mijn neefje stelde ook van die gekke vragen maar goed het jochie is dan ook pas 5. Alleen toen mijn oma een maand later stierf, vond hij het gek dat de rendac haar niet ook ophaalde.

Nomaals sterkte F6.

Lijebo, ik ben wel shetten gewend ik heb er 3 en bijna 4.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:42

Sonjim: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Wat een leuke! Ik ben dol op pony's, vooral wanneer ze zwart of wit zijn.

Timbers: Mooooi filmpje zeg. Trek je maar niets aan van collega's, ik moet de eerste ook nog tegenkomen die begrijpt hoeveel een paard voor een mens kan betekenen. Hoe is Timber er eigenlijk onder? Heb je het idee dat ze haar mams mist?

Liljebo: Ik hoop dat de glucosamine aanslaat!

Ik ga snel slapen... Ben echt doodop, het lijkt wel chronisch te worden de laatste tijd... Slapen

[edit]

Ojah, ik onderhoud af en toe nog contact met de fokkers van Reina. Ik wist dat ze deze zomer een zusje heeft gekregen. Zo'n raar en leuk idee Lachen. Soms lijkt het net gisteren dat Reina zelf nog piepklein was. Ik heb nu foto's gekregen van haar zusje en ik besef weer even hoe snel de tijd gaat en hoe veulenAF mijn PAARD alweer is!! Hier even één fotootje:

Meet Algabeña SP. (Lanza II x Algabeño XIII) Ondertussen is ze ook alweer een halfjaar.

Afbeelding

[/edit]
Laatst bijgewerkt door Dani_ op 22-12-08 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:55

Als je bokkr Nagyl zoekt, staat Pimmetje mijn nieuwe shet in haar profiel.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:30

Wat een mooi filmpje Timbers!

Ik ga morgen weer langs mijn meisje, ze heeft zich echt helemaal afgesloten voor mensen. Ik was blij dat ik haar anderhalve minuut kon kriebelen afgelopen zaterdag, ze heeft zich echt helemaal afgesloten voor mensen. Ik vind t zooo moeilijk nu Verdrietig ik weet echt niet wat ik met haar moet doen. We waren altijd een team, ze liep los achter me aan en ze vertrouwde me voor de volle 100%, en nu lijkt het wel alsof ze me helemaal niet meer kent. Je gaat je dat toch afvragen wat ze zelf verkeerd hebt gedaan, of dat ze pijn heeft... Konden ze maar praten *zucht*

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:51

zwerte.. zo jammer dat twan niet de kans krijgt om te genezen.
Wat toontje betreft... hij heeft artrose in zeker 3, waarschijnlijk 4 benen en hij is rechts nagenoeg blind en ziet links ook niet zo goed en is nachtblind vanwege grauwe staar. Het hele verhaal staat op pag 58.

Sonjin... ik heb er twee en vind ze geweldig-.

Timbers... heel mooi filmpje. Stomme vragen.. ja helaas, dat ken ik wel. Sommige mensen snappen er niets van

Daniie..lieve foto

Airiin.. heb je al met de bot gepraat. Lijkt erop dat er toch iets niet goed zit met haar.

bedankt trouwens voor het meeleven allemaal

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:39

Heeeeeeeele fijne feestdagen allemaal!! Geniet ervan!!

Party!!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:27

morgûh--- fijne kerst allemaal

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:19

Hoi allemaal en ook ik wens jullie hele, hele fijne Kerstdagen!!!! Party!! Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:14

Lijebo ik vind ze ook geweldig, niet dat je anders verwacht van iemand met 4 shetten denk ik maar goed.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 01:02

Fijne kerst allemaal!!

Mijn da zegt ook dat er niets meer aan te doen is verder, je kunt de OCD operatief laten verwijderen maar daar wordt haar rug niet beter van. Het is echt heel lastig, ik ga er morgen nog maar een keertje heen kijken of ze nu wel wat wil spelen ofzo. Ze heeft nu iig een halster om, dat scheelt.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:50

Erg naar, airiin... Heeft ze veel pijn? Ach gut

Sonjim... shetten zijn verslavend. Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:12

Shetten zijn zeer verslavend je wilt er steeds meer.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:53

ik ben een beetje laat met de kerstwensen dit jaar, afgelopen maanden teveel andere dingen aan mn kop gehad! Was ook helemaal niet in de kerstsfeer maar de dagen waren wel gezellig.
Bij jullie ook?
Ik heb eindelijk rock echt kunnen zien/aaien! Grond was bevroren dus ik kon nu wel de blubber door! En hij was alweer zoooo lief! Ik had even een plastic borsteltje mee om de modderplakken van zn kont los te borstelen, zo doet die vacht natuurlijk weinig. Dat is niet zn favoriete borstel (ieh het maakt geluid!) en er is 3 maand niks met hem gedaan dus had een touwtje meegenomen, normaal laat ik hem los staan. Eerst geprobeerd, meneer liep inderdaad weg (aaah das beetje eng!) dus toch maar ff vast, mn vriend hield hem vast. Begon hij eerst om hem heen te draaien, lekker laten draaien dus. Hij had toen weer snel door dat het eigenlijk leuk is en toen kon hij gelijk weer los Haha! Braaf blijven staan en nieuwschierig kijken wat ik deed (ook ff staart bijgeknipt aangezien die in de modder hing). Was heel typisch, toen was ik klaar, bleef hij nog braaf staan. Wel schrapen met zn voorhoef dat hij dr genoeg van had maar wel blijven staan he! Zo lief! Zn hoefjes zagen er prachtig uit (lang leve modder), hij was prachtig op gewicht en had een giga teddyberenvacht Haha! Wat ontzettend fijn om je paardje zo te zien nadat je 3 maanden van een afstandje hebt gekeken!
Twanneke was chago, had duidelijk was last van zn benen. Zal wel door de kou komen denk ik.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:48

Hoi allemaal.... De Kerst weer overleefd? Knipoog
Heb heerlijk gegeten, Eerste Kerstdag vooral bij Sam geweest en gisteren naar een kerstcircus geweest Bloos . Ik moet er meteen bij zeggen dat ik dat vooral voor mijn dochtertje deed, want zij wilde zo ontzettend graag. Ikzelf heb een gloeiende hekel (en dan druk ik me nog zachtjes uit Knipoog ) aan het misbruik van dieren in circussen Boos! . Moest dat echt even opzij zetten en dat vond ik heel moeilijk. Het was echt zo triest om te zien!!! Het dierwaardige is compleet verdwenen en die kunstjes zijn werkelijk afschuwelijk. Dit was wat mij betreft ook de allerALLERlaatste keer dat ik in zo'n tent zat. Clowns, acrobaten, allemaal prima, maar zodra er dieren kwamen, voelde ik zo'n intense triestheid opkomen. Het einde van de voorstelling hebben we niet meegemaakt. Dochterlief had het wel gezien. Clown
En wij ook, heel eerlijk gezegd. Ik heb me de hele voorstelling in zitten houden, maar toen mijn man me influisterde dat hij heel droevig werd bij het olifantennummer, was ik blij dat hij me begreep...... Ik heb me maar gericht op mijn dochter die het in eerste instantie geweldig vond en me afgesloten van de rest.......

Zodra ze ouder is, zal ik haar uitleggen hoe ik circussen zie. Hopelijk begrijpt ze dat tegen die tijd. Heeft nu op haar leeftijd nog geen zin, helaas......

Nu wat leukers: Shetten zijn geweldig Ja !!! Ik heb er zelf eentje gehad, een jonkie van nog geen jaar, toen hij bij ons kwam. Geweldig dier, die zo enorm opgebloeit is bij ons destijds. Hij heeft nu een superliefdevol, blijvend tehuisje in het zuiden van het land, aangezien ik destijds te weinig tijd voor hem had naast Sam. Ik heb daar heel veel verdriet van gehad, maar moest een keuze maken........ Gelukkig vond ik toen dit superadresje voor hem, anders was hij ook echt niet weggegaan...... Maar ik denk nog regelmatig aan hem. Zou hem ook zo weer terug willen halen, maar hij is daar nu zo thuis en gewend. Hij heeft het goed nu.

Het zou zo maar kunnen dat er ooit nog eens een Shet bijkomt voor mijn dochter, hoor. Ik sluit het niet uit. Haha!
Dan ga ik zo'n grote zoeken, van rond de 1,05 a 1,10 meter ofzo. We hebben er lang eentje in de kudde gehad. Een zwarte met van die mooie, lange manen en volle staart. Zo'n leuk dier........

Airriin, wat is er bij jouw paard precies aan de hand?
RedPassion, lekker aan het genieten in Portugal??? Hoe is de familie?
Zwerte, wat heerlijk dat je weer bij je paarden kon zijn!!
Liljebo, wat ontzettend naar wat jouw lieve Haf heeft...... hoe gaat het nu met de glucosamine?
Dani, wat een schatje, zusje van Reina!!! Heb je mijn mail nog gekregen? Hopelijk kun je nu rustig een datum uitzoeken.
Timbers, wat een prachtig filmpje van Esther. Ze was echt een beauty!!! Gaat het een beetje met je?
Sonjim, leuke Shet!! En prachtig modderpaard op je foto, hahaha.... Sam zag er van de week ook steeds zo uit, als ik hem uit het land haalde. Zal nu wel een stuk schoner zijn met dit vriesweer. Haha!

En nu ben ik kwijt op wie ik nog meer wilde reageren....... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:20

Hoi allemaal, even een snel berichtje vanuit Portugal. Lachen Bijlezen zal ik doen als ik terug in NL ben.

Op een paar heimwee-momentjes na (maar zo ben ik gewoon, dat wist ik al) heb ik het enorm naar mijn zin. Het klikt in het echt gelukkig ook met mijn internetvriendin en haar familie is zo ontzettend hartelijk en gastvrij, al spreken ze nauwelijks engels. Ik kom volgens mij 5 kilo zwaarder terug want ze willen me van alles laten proeven Haha!
Verder is de stad erg mooi, al zal ik het meeste volgende week gaan zien.

Kerst was een hele ervaring, zoveel mensen, zoveel eten en zoveel cadeaus. Heel leuk om eens mee te maken. We vierden het in het strandhuis van de grootouders van mijn vriendin, met de hele familie dus. Helaas eindigde de dag niet zo leuk, bij thuiskomst bleek er ingebroken te zijn in het appartement van de grootouders. Echt alles lag overhoop, ik heb nog nooit zo´n bende gezien. Er is gelukkig niet veel gestolen, maar voor die mensen is het natuurlijk vreselijk dat er mensen in hun huis hebben rondgesnuffeld.

We hebben leuke plannen voor de rest van de week en vrijdagochtend vlieg ik terug. Zal het wel heerlijk vinden om mijn beesten weer te knuffelen, maar gelukkig hebben ze hier ook 2 katten Knipoog

Fijne jaarwisseling alvast allemaal, en uitgebreid verslag met foto´s volgt. Lachen

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:20

Haha.... zei ik toch... shetten zijn verslavend. Ze zijn ook zoooo leuk.. Haha! . Ik heb ook een paar keer op het punt gestaan om ze naar een verzorgadres te doen, omdat we eigenlijk te veel paarden hebben en dat kost enorm veel tijd/geld.
Maar dat vonden we allebei eigenlijk maar niets... Clown

Zwerte... fijn dat je bij rock kon zijn en dat hij zo lief was. Arme twan. Ach gut

Twiggy... ik vind dieren in een circus ook altijd verschrikkelijk. Heb ik altijd al gevonden. Gelukkig vonden mijn jongens het circus niet boeiend. Dus ik hoefde er nooit heen.
Hoe het met de glucosomine gaat, weet ik nog niet. Volgens de da kun je dat pas na een maand zien en dan moet ik toch eerst weer ff iets met hem doen. Nu werk ik niet met hem... we hebben het erg druk met de verhuisvoorbereidingen. Vandaag ook de hele dag in het huis gewerkt.
Maar na de vakantie wil ik toch regelmatig simpele oefeningetjes doen om te kijken of het verbetert.'

Redpassion.. fijn dat je het zo naar je zin hebt. Lijkt me een hele mooie ervaring. ben benieuwd naar verslag en foto's.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:44

Ooit wel eens zo'n mooooooooooooooooooi paard gezien Lovers
Afbeelding

Gisteravond weer eens een fijne ontladingsavond gehad....lekker gaan stappen met 5 vrijgezelle vriendinnen en ik heb echt in tijden niet meer zo gelachen. Op de cola en dan gewoon zo doen dat iedereen denkt dat je dronken ben Clown. Mijn lachspieren doen nog zeer en ik heb rimpels gekregen van het lachen Knipoog Had ik even nodig!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:46

F6 zo'n mooi paard eh nu net nog hier op bokt in het van Nature topic.

Voor jullie even mijn schatten showen.
Jimmy en Pim samen
Afbeelding
Pim en Jim rennen
Afbeelding
de drie heren samen
Afbeelding
Billy nu 7 maanden
Afbeelding
Wieneke
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:21

Sonja's liedje:

Couldn’t save you from the start
Love you so it hurts my soul
Can you forgive me for trying again?
Your silence makes me hold my breath
All the time has passed you by

For so long, I’ve tried to shield you from the world
You couldn’t face the freedom on your own
Here I am
Left in silence

You gave up the fight
You left me behind
All that stands forgiven
You’ll always be mine
I know deep inside
All that stands forgiven

Watched the clouds drifting away
Still the sun can’t warm my face
I know it was destined to go wrong
You were looking for the great escape
To chase your demons away

For so long, I’ve tried to shield you from the world
You couldn’t face the freedom on your own
Here I am
Left in silence

You gave up the fight
You left me behind
All that stands forgiven
You’ll always be mine
I know deep inside
All that stands forgiven

I’ve been so lost since you’ve gone
Why not me before you?
Why did fate deceive me?
Everything turned out so wrong
Why did you leave me in silence?

You gave up the fight
You left me behind
All that stands forgiven

http://www.youtube.com/watch?v=3EloEMyAWXA

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 08:48

Sonjim Mooi liedje, mooie tekst. Krijg er rillingen van
En wat een heerlijke wolbaaltjes heb je.
Timbers.... ze is echt heel erg mooi. Vooral de uitstraling...

Daisy verloor gistermiddag slijm. Normaal gesproken moet dat de bevalling 12-24 uur erna op gang komen. Het wordt nu erg spannend. Ze is zo verschrikkelijk dik en haar buik zit zo in de weg....Hoop dat alles goed gaat.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:50

Liljebo, ik duim dat alles goed gaat. Maar even een domme vraag wie is Daisy?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:11

Hey allemaal!

Fijne kerst gehad? Ik wel.. veel gegeten vooral Knipoog. Pff, stiekem ben ik altijd weer blij dat het voorbij is hoor. Ik heb kerst bij m'n vriend gevierd dit jaar, en ben nu éindelijk weer thuis. En merk dan stiekem dat ik mijn privacy een beetje gemist heb, na zoveel dagen op elkaars lip ... hihi ... Bloos

Frances: je paard is prachtig! En goed te horen dat je zoveel lol hebt gehad!!
Sonjim: wat een gave shetten, die vachtjes Haha!.
Liljebo: van mij dezelfde vraag; wie is Daisy?
Redpassion: leuk dat het in het echt ook klikt tussen jullie. Lijkt mij erg spannend van te voren! Fijn dat je het naar je zin hebt!
Zwerte: wat fantasisch dat je je paardje weer even lekker hebt aangeraakt zeg!!
Airiiin: hoe gaat het nu met Roxy?
Twiggy: dat gevoel over dat circus, dat kan ik me héél goed voorstellen. Echt verschrikkelijk! Ik heb je mail gelezen, bedankt! Ik heb nu een passende datum in mijn hoofd, gaat helemaal goed komen! Begin deze week zal ik jullie even terugmailen.

Ik ga me nu klaar maken voor APASSIONATA. Morgen verslag Knipoog.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:44

Timbers, wat is het een prachtbeest!!! Fijn dat je zo'n leuke avond hebt gehad, dat had je wel verdiend!

Sonjim, wat een heerlijke wolballetjes. Shetten zijn zo leuk! Ben blij dat "wij" dr ook weer eentje hebben. Liefste shetje wat ik ooit heb gekend, hij is net zo schattig als hij eruit ziet Haha!

Ik ben ook benieuwd wie daisy is?