Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Snuitje88 schreef:En zo komen we de middag wel door
Tinkerloos schreef:Dat is nou grappig.
Ik vind het dus net andersom.
Je rijdt een paard bitoos in,en als alles goed werkt ga je voor de verfijning een bit gebruiken.
(maar wie ben ik..)
Tinkerloos schreef:[@superwoman: ik weet het niet,de TS zei dat van haar eigen paard,dat heb ik niet verzonnen.
(de tandarts was er ook bij geweest geloof ik)
Elk paard heeft een andere manier van omgang nodig, dat is iets wat ik zeker weet
ShannaY schreef:Wat heeft het bit dan voor nut?Een jong paard rijd je ook niet op teugels, heb je dat niet geleerd? Een jong paard rijd je in op je zit, je leert hem te vertrekken als jij goed gaat zitten, en als hij goed gaat zitten, zakt zijn hoofd vanzelf.
Of wist je dat allemaal niet?
Tinkerloos schreef:Wat heeft het voor nut om een jong paard wat toch niet snapt wat de bedoeling van teugels is een bit in te doen?
Pijnprikkels snappen ze echt niet.
Pas als ze de hulpen snappen zou ik er pas een bit in hangen.
En als je nu wil zeggen dat er geen pijnprikkel is omdat er niet aan het bit getrokken wordt,waarom hang je er dan een bit in.
superwoman schreef:In de logica om een jong paard dat niet met teugels gereden wordt toch een bit in te hangen?Tinkerloos schreef:Wat heeft het voor nut om een jong paard wat toch niet snapt wat de bedoeling van teugels is een bit in te doen?
Pijnprikkels snappen ze echt niet.
Pas als ze de hulpen snappen zou ik er pas een bit in hangen.
En als je nu wil zeggen dat er geen pijnprikkel is omdat er niet aan het bit getrokken wordt,waarom hang je er dan een bit in.
in deze logica raak je mij ook kwijt....
Tinkerloos schreef:In de logica om een jong paard dat niet met teugels gereden wordt toch een bit in te hangen?
Wat is daar moeilijk te begrijpen aan?
Een jonge vrolijke hengst lijkt me niet echt een succes zonder een bit
Citaat:De reden dat een touwhalster beter is dan een gewoon halster is nu makkelijk te begrijpen: Een normaal halster is stug en zwaar. Een touwhalster daarentegen is licht en flexibel, het paard voelt niet dat hij een halster aanheeft zolang er geen druk op staat. Maar als je een signaal geeft aan het halster en druk uitoefent dan voelt hij dat heel goed door het smalle touw. Het verschil tussen wel of geen druk is bij een touwhalster dus veel groter dan bij een normaal halster, het leren gaat dus veel makkelijker en sneller.
tiffiepiffie schreef:Iedereen moet zelf weten wat je doet, maak er toch eens niet zo'n probleem van!