Monty Roberts video Dually Halter

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

monya

Re: Monty Roberts video Dually Halter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:33

Cassidy schreef:
monya schreef:
Als je ervan afhankelijk bent heb je toch iets niet goed gedaan, het zijn namelijk trainingstools, geen kant-en-klare oplossingen.

Juist ja. Dus als je - zoals Roberts het beweert, met een gewoon halster niet voor elkaar zou krijgen (probably)...dan is dat in mijn ogen gewoon een verkooppraatje. En simpel touwhalster volstaat. Maar daar zal hij niets aan verdienen.

Jawel hoor! 2 euro! Haha!

Hempfling heeft weer een gruwelhekel aan het touwhalster, weet niet hoe hij tegenover het dually halter staat. Een touwhalster zou heel scherp zijn, zelfs als het er alleen maar omheen hangt. Ik heb om dat te voelen het halster eens om mijn hoofd gedaan, natuurlijk heb ik geen paardenhoofd, maar wilde de bolletjes tegen mijn wang voelen etc. Ik kon niets scherps ontdekken. Ja, bij rukken, maar dat zal wel duidelijk zijn.

Misschien is het leuk om de halsters t.o.v. elkaar te zetten, de dually vind ik zelf een beetje gek, het werkt op de neus, het moet waarschijnlijk in je "methode" of filosofie passen. Dat het werkt blijkt wel, ze worden genoeg verkocht en gebruikt. Bij een eenzijdige inwerking trek je het halter dan niet scheef? Misschien dom maar ik heb er nog nooit een in handen gehad Bloos .

Het gekke van een touwhalster is is dat het zo dun en licht is dat er een enorm snelle release mogelijk is, dat zie ik zelf niet terug in het duallyhalter, ik zou ermee moeten werken om het te ervaren. Maar de dikte en het gewicht maakt dat je misschien je eerste hulpen sterker moet geven dan met een touwhalster. Hoe dikker en hoe meer gewicht hoe minder snel de release volgens mij.

Of is er al een dik topic hierover te vinden? Bloos

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:29

Cassidy schreef:
monya schreef:
Als je ervan afhankelijk bent heb je toch iets niet goed gedaan, het zijn namelijk trainingstools, geen kant-en-klare oplossingen.

Juist ja. Dus als je - zoals Roberts het beweert, met een gewoon halster niet voor elkaar zou krijgen (probably)...dan is dat in mijn ogen gewoon een verkooppraatje. En simpel touwhalster volstaat. Maar daar zal hij niets aan verdienen.

Sorry, maar waarom doe je zo negatief..? Parelli heeft ook hulpmiddelen.. Iedereen heeft hulpmiddelen.. een halster is ook een hulpmiddel..
Alles is een hulpmiddel wat je bij je paard gebruikt..
Ik snap niet waarom je altijd zo negatief reageert.. Ik bedoel, tuurlijk je hoeft het niet met alles eens te zijn.. Maar aub.. kraak 'm niet zo af..
Iedereen verdient respect Lachen als er zo over jou gepraat zou worden, zou jij het dan leuk vinden?

Sorry, maar vind het echt soms een beetje raar hoe je reageert, je kraakt 'm gewoon af.. niet iedereen is het met elkaar eens.. en zoals Annemarie al zei:
Het is voor mij niet nodig dat jij óf een ander dezelfde mening hebt.

Maar iets minder mag imo wel.. Knipoog

Groetjes

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:57

bk_lover schreef:
Sorry, maar waarom doe je zo negatief..? Parelli heeft ook hulpmiddelen.. Iedereen heeft hulpmiddelen.. een halster is ook een hulpmiddel..
Alles is een hulpmiddel wat je bij je paard gebruikt..

Alles wat je bij een paard gebruikt is een hulpmiddel, dat klopt. Maar veel van de "gewone" hulpmiddelen zit geen patent op, is niet "registered trademark" of iets dergelijks. Een "gewoon" halster mag door elke fabrikant gemaakt en verkocht worden als "stalhalster", maar het dually halster is wel geregistreerd en mag niet door iedereen worden gemaakt en verkocht. Als dan degene die het patent in handen heeft gaat verkondigen dat je je paard zonder dually halster niet in een trailer kunt krijgen, hebben we het over een marketingstrategie. Een beetje "goeroe" doet daar natuurlijk aan, want zonder dually halster of wortelstokje heb je gewoon niet hetzelfde effect. Tong uitsteken
Dit soort praktijken geven mij altijd een wat vieze smaak in de mond. Het wekt namelijk de indruk dat de "goeroe" in kwestie z'n volgelingen geen inzicht bijbrengt, maar kunstjes leert doen. Want als je inzicht krijgt, heb je minder behoefte aan die vreselijk speciale hulpstukken en breng je dus te weinig geld op voor de goeroe. Ik heb vaak met verbazing gekeken hoe de publiekstroom na een demo van een goeroe richting het verkoopstandje gaat voor al die materialen waarmee het paard opeens wel moet gaan luisteren. Hoeveel van die aankopen belanden achter in een kast, omdat het bij nader inzien toch geen wondermiddel was?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:03

bij mij niet hoor Knipoog en nee het is geen wondermiddel..
ik vind júist wel dat MR je inzicht geeft.. omdat ik nu nadenk van, wat doe ik verkeerd, wat kan ik beter doen..
ik heb geleerd meer over dingen na te denken en juist meer inzicht te krijgen..
en begrijp me niet verkeerd hoor, maar dat is natuurlijk niet bij ieder persoon zo.. Iedereen heeft er een andere kijk op Knipoog das juist leuk toch Lachen
Kan je idd nog discussieren en manieren ''naast elkaar leggen''..
maar soms.. (om heel eerlijk te zijn) vind ik dat er in sommige topics zo heftig gereageerd kan worden, en dat er iemand zo afgekraakt kan worden..
Als sommige mensen dat hier zien, gaan ze er ook een verkeerde indruk van krijgen.. En dát willen we niet toch?? Ik bedoel, iedereen heeft zijn eigen ding.. Knipoog is juist goed toch.. stel je voor we zouden alles allemaal precies hetzelfde doen!! Dan heb je niemand meer om tegen op te kijken en als voorbeeld te nemen ofzo..

Maar iig vind ik dat er soms een beetje té gereageerd wordt.. klein beetje respectloos..

Groetjes!!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 02:07

Als je met een enorm druk paard werkt, heeft zo'n gewoon halster echt geen effect, dat dually halster oefent gewoon steeds genoeg druk uit Bloos maar ik vind ze alleen wel een beetje prijzig..... Clown