Cassidy schreef:monya schreef:Als je ervan afhankelijk bent heb je toch iets niet goed gedaan, het zijn namelijk trainingstools, geen kant-en-klare oplossingen.
Juist ja. Dus als je - zoals Roberts het beweert, met een gewoon halster niet voor elkaar zou krijgen (probably)...dan is dat in mijn ogen gewoon een verkooppraatje. En simpel touwhalster volstaat. Maar daar zal hij niets aan verdienen.
Jawel hoor! 2 euro!

Hempfling heeft weer een gruwelhekel aan het touwhalster, weet niet hoe hij tegenover het dually halter staat. Een touwhalster zou heel scherp zijn, zelfs als het er alleen maar omheen hangt. Ik heb om dat te voelen het halster eens om mijn hoofd gedaan, natuurlijk heb ik geen paardenhoofd, maar wilde de bolletjes tegen mijn wang voelen etc. Ik kon niets scherps ontdekken. Ja, bij rukken, maar dat zal wel duidelijk zijn.
Misschien is het leuk om de halsters t.o.v. elkaar te zetten, de dually vind ik zelf een beetje gek, het werkt op de neus, het moet waarschijnlijk in je "methode" of filosofie passen. Dat het werkt blijkt wel, ze worden genoeg verkocht en gebruikt. Bij een eenzijdige inwerking trek je het halter dan niet scheef? Misschien dom maar ik heb er nog nooit een in handen gehad

Het gekke van een touwhalster is is dat het zo dun en licht is dat er een enorm snelle release mogelijk is, dat zie ik zelf niet terug in het duallyhalter, ik zou ermee moeten werken om het te ervaren. Maar de dikte en het gewicht maakt dat je misschien je eerste hulpen sterker moet geven dan met een touwhalster. Hoe dikker en hoe meer gewicht hoe minder snel de release volgens mij.
Of is er al een dik topic hierover te vinden?