Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aerdenhout1 schreef:Wat een klinkklare onzin!!!!! Hier kan ik dus echt boos om worden! Ik ben geen NH er maar mijn hele leven al wel een paardenmens en was al bezig met het zogenaamde NH voordat het woord bestond! Ik ( en heel veel meer met mij die al jaren in de paarden zitten) doen het ZEKER niet op de manier van deze meneer!
Cassidy schreef:Ik denk dat een heleboel mensen die hier negatief reageren over deze methode even vergeten dat de wereld van de renpaarden en de wereld van de dressuur- en recreatiepaarden twee heel verschillende werelden zijn. Dat deze meneer in de wereld van de renpaarden wel degelijk een doorbraak is, terwijl de gemiddelde NH-er, recreatie- en dressuurruiter van deze methode grilt.
Naar zeggen is de wereld van de springruiters ook een heel verschil met de dressuurruiters. Zelf nog niet meegemaakt, maar dat hoor ik wel. Kunnen jullie je niet voorstellen dat in de wereld van de renpaarden, deze man een doorbraak is? Net zo zeer als in de wereld van de Argentijnse Gaucho, deze man een doorbraak is?
[NH] Martin Hardoy-Argentijnse Paardenfluisteraar
En jawel, ook bij deze manier worden paarden neergelegd. Hoe hij het bereikt verteld het verhaal niet...
femmefatale1 schreef:@ cassidi:
Ik heb in mijn leven zowel dressuurpaarden als springpaarden, als renpaarden beleerd.. en het maakt echt geen verschil.. het is maar hoe je zelf bent, en je uitwerking op het paard is..
Tuurlijk is deze man bekend met de rensport, maar er zijn ook zat van die cowboys die zo ook hun warmbloed in rijden..
Overigens vind ik het heel krom, want juist volbloeden zijn eerlijk en dien je met respect te behandelen.. en dat is niet iets wat ik hier terug zie in de filmpjes..
Woogy schreef:wow...zeven pagina's. nooit gedacht het te bereiken met enkel een simpele mening vragen. Polly je bent wel een grapjurk dat dit sprekend de traditionele wijze is, heb erg hard moeten lachen erom.
Als je het hebt over paarden van 18 maanden die aan de kleuterklas beginnen vraag je stress vrije start. Paarden die van het land komen niks gewend zijn. Jij hebt het maar steeds over je grondwerk en werk aan de lange lijnen, terwijl het hier gaat om paarden die slechts een maandje of wat op stal staan en vervolgens aan de bak moeten...Maar ja ik kan ook merken dat vrijwel iedereen hier niet de volledige motivatie van de methode heeft gelezen en vooral heel belangrijk opgeslagen.
Citaat:Ik ga het gewoon aansnijden.
Ik geloof in HH!! Hybrid horsemanship.
Waratje schreef:Polly2 spaar je adem (nou ja, vingers). Iemand die in een openingspost zetCitaat:Ik ga het gewoon aansnijden.
Ik geloof in HH!! Hybrid horsemanship.
die ga je toch nergens van overtuigen. Als er Geloof is, dan hoef je niet met logische argumenten te komen
Woogy schreef:Maar ja, het is al 7 pagina's lang een zinloze discussie.