Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

soraja schreef:hee hee
de methode die aan het begin van dit topic word beschreven vind ik echt afschuwelijk ! ik kan me egt heel boos maken over zulke mensen.
ik ben opzich niet egt tegen slof want als je die NORMAAL gebruikt is er niks aan de hand ( zelf gebruik ik geen slof of sporen.)
Sporen ben ik wel tegen. ik vind dat je een paard ook lekker aan je been kan houden zonder sporen.
Mijn paard loopt heerlijk zonder sporen of sloftuigel of andere bijzet.
waar ik ook apsoluut niet tegen kan is wat de ts ook al zij: dat er mensen zijn die het paard persee met zijn hoofd in de krul willen dus maar gaan trekken.
en dan loopt het paard niet door dus dan maar ff lekker schoppen. dan heb ik gelijk van als je niet normaal kan rijden doe dan dat beessie weg.
want dat is ook niet eerlijk.
ik heb mijn paard bij mij thuis staan en ze staad heel de dag buiten (wel met een dekentje) ik heb geen bak bij huis en dat vind ik ook helemaal niet erg ik rij heerlijk buiten. en ik heb dan 1 keer in de week les in een bak een stukje verder op.
Niet om je aan te vallen hoor, maar het klinkt zo tegenstrijdig als je begrijpt wat ik bedoel!
Dewii schreef:Ik heb niets tegen het gebruik van sporen, zweep en slof, als je maar weet hoe en waarom je het gebruikt (en genoeg ervaring en kennis hebt om ze uberhaubt te mogen gebruiken)! Zoals jij het vertelt heb ik er een gruwhekel aan, bah!
) maar daar staan ze tot 2.5 op de wei dan wordt er direct huppakee het zadel er opgelegd hoofdstel dr in sloffie om en rijden maar
dat vind ik gewoon zo zielig maar ja dat zijn dan wel de voorbeelden en zo. maar als je goed kijkt ( bijv. op youtube: vergelijk andreas helgstrand maar eens met laurens van lieren ) andreas helgstrand gaat heel harde met die paarden om ( laatst werd hij uit een wedstrijd gehaald waatr het bloed uit de mond liep) en loopt heel gespannen en staat te enorm te zwaaien met die staart dat paard he
, en laurens van lieren die ken ik dan die gaat heel rustig met die paarden om Ninx schreef:Ik kan echt ontploffen wanneer ik dit soort dingen lees.....
Mensen zijn zo bezig met prestaties, willen de beste baan, de leukste partner, een strakke kont, een vette auto, een hoop geld, een enorm huis, en dus ook een perfect lopend paard....en het liefst binnen 1 week!
Al die aggressieve prestatiedrang wordt die paarden maar opgedrongen, wil het niet goedschiks, dan moet het maar kwaadschiks...als je niet zo'n goede ruiter bent, dan moet je het maar met veel geweld voor elkaar zien te krijgen dus.
Ik ben nooit een geweldige dressuur-miep geweest, en heb dus waarschijnlijk 25 x langer de tijd nodig om samen iets te leren. Maar dan neem ik die tijd, en dan accepteer ik dat maar, en geef mijn paard en mezelf de tijd alles rustig op te pakken, onder goede begeleiding.... Het is vaak een gebrek aan zelfkennis van deze mensen, het lukt niet...dus het zal wel a.h. paard liggen : ( Yeah right!
1 ding: mensen zeggen "ik heb geleerd mezelf in te houden wanneer ik zoiets zie". Doe dat vooral niet, accepteer het niet aub! Iedereen kan iets leren, dus ook deze mutsen!
Spread the word zou ik zeggen en maak mensen wijzer dan ze zijn....
Ziva schreef:I
Wat ik wel moeiliujk vind is dat er veel paardenmensen zo vreselijk methode gericht zijn. Ik heb de neiging om van alles wat te gebruiken, dat wat het beste werkt voor mijn paard. Ik heb wel eens een gesorek gehad met iemand die puur natural horsemanship deed (Voest, Parelli of Monty, dat weet ik niet). Zij was vreselijk agressief, niet leuk meer. Als je iets niet doet via haar weg, dan mag ze je niet en is het negeren en banketstaaf doen.
Die foto aan het begin van het topic is wel eens even niet leuk om te zien
detour schreef:terwijl er best wat paarden zijn die geen fluit met heel het freestyle gebeuren kunnen
Waarop basseer je dat, draumpje?

beestje was braaf en respectvol met humor dus geen nut en ook niet eerlijk om hem te pesten met iets als een join up
, maar het los werken gaat super en hij reageert steeds sneller op mijn aanwijzingen (het is de bedoeling dat je het touw zo min mogelijk gebruikt).
detour schreef:Oke, gaat het dan ook om de join up? Want mits die goed wordt uitgevoerd, heeft die imo altijd zin!
.. sorry hoor maar toen werd ik echt gek in mijn hoofd en helemaal neit goed,, ben naar huis gegaan en heb alleen in tranen verteld... Hier is maar 1 woord voor:: Gruwelijk! 
Randy01 schreef:Hoi
Met een ander paard deed ik eens zo n schriktraining. Ze was toen 5 jaar oud maar het was helemaal geen 'uitdaging' voor ons omdat ze zó verschrikkelijk lief en braaf van zichzelf is, dat ze keurig naar me luisterde, ook als ze iets 'verkeerd' deed.
Mijn ruin is ver in de africhting maar bepaalde dingen hoef ik écht niet met hem te proberen...dan gaat hij door het lint met alle risico's van dien...zou ik dan toch moeten doorzetten? Ik daag eenieder uit hoor om me te komen helpen ermee!