Wie heeft er ervaring met de ghost?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Wie heeft er ervaring met de ghost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:26

En kijk eens aan..
Probleem opgelost!!

Ik zal met pijn in mijn hart afscheid nemen van de Ghost... Ach gut
Zo vreselijk als ik mijn eerste rit ermee vond,zo heerlijk vond ik de laatste rit. Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:37

Ach gut Sterkte... Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:39

ja dan zijn die fendertjes misschien wel weer handig.

calimero, kan prima hoor. hier mijn 1.91 eejee op de ghost Haha!
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 06:47

nienke07 schreef:
@Tinkerloos: Er bestaan mooie ' engelse' fenders die het probleem van schurende beugelriemen de wereld uit helpen! *LOL*
Afbeelding

en dat zijn me een ondingen!

Zowel mijn stalgenoten (die een splinternieuwe Ghost hebben) als ik kunnen er niet mee overweg: ze draaien, de riemen draaien, ze gaan los onderweg.......... maar zonder is het ook niets, om de redenen die TL noemde (ik rij met een spijkerbroek of jodhpurbroek en dus niet met laarzen of chaps)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 07:56

ik rijd ook altijd zonder chaps of laarzen, maar heb gedurende de 2 weken testen van de Ghosts helemaal geen last van mijn benen/ de beugelriemen gehad!

Maar hoe werken die Engelse Fenders? Net als de 'normale' fenders, in plaats van beugelriemen?
Of zijn dit alleen hoesjes voor óm de beugelriemen?? Verward
ik heb de foto's al vaak bekeken , maar kom er niet uit. Bloos

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 07:59

ehm.. Els.. JIJ (en je weidegenoten ) vinden het ondingen... Knipoog er zijn óók mensen die ze prettig vinden... *LOL* Het ZIJN dus géén ondingen... Clown Dank u!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:00

Skessa: Het zijn hoesjes om de beugelriemen. Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:05

Ik vind het ook ondingen Tong uitsteken

Tipje voor meneer Ghost : gooi die dikke stroef plasticerige onhandige beugelriemen sowieso uit het assortiment en doe er lekker T-beugelriemen voor in de plaats. De bovenste T kun je dan direct aan het zadel haken , en de onderste T gebruik je om je beugelriemen te verstellen. Dan heb je om te beginnen al niet zo'n dikke berg meuk tegen je benen en onder je dijbenen , en ook heb je niet zo snel last ervan.

Hoef je niet te klooien met onhandig draaiende hoesjes eromheen (NOG dikker pakket materiaal....) en het wordt ook 100x zo klantvriendelijk verstelbaar , want je riemen verstellen met dat hoesje eromheen is ook een klein drama....

Of zijn de riemen inmiddels al anders geworden ? Lachen

Voor mij was het snel duidelijk om ze rap eraf te halen iig , die mega-onhandige dikke dot plastic Knipoog

Op zich staan ze wel leuk trouwens die gekleurde hoesjes , maar dat is dan ook alls imo Tong uitsteken

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:28

Ik rij ook met spijkerbroek en gewone schoenen, geen chaps of rijbroek maar heb geen last van de beugelriemen. De hoesjes heb ik zelf ook niet geprobeerd maar heb er verder ook nog geen negatieve berichten over gehoord behalve die hier dus.
Ik ga voor mijzelf (en als testzadel) een Amerikaan aanschaffen, maar die heeft natuurlijk weer veel bredere fenders.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:29

@ Pmarena: WB die beugelriemen ben ik het ERG met je eens! *LOL* Die vind ik ook niefain (bb) Knipoog Het systeem opzich (èrg standaard) à la.. maar het materiaal .. Fijn hoor.. die slijtvastheid. .maar comfort vind ik ze ook niet hebben Knipoog
Heb zelf overigens alleen last van klemmende velletjes bij het Amerikaanse model als ik zonder fenders rij.. bij de gewone heb ik zelf nergens last van...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:04

Ik heb altijd last van klemmende velletjes..
(behalve bij fenders)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:02

Ghostmeneer heeft hoesjes vervangen door andere fenders die ik OOK niet erg mooi/fijn/practisch vind. Veel mensen vinden de hoesjesfenders dus weer wel fijn.

Ik vind de beugelriemen ook best vervelend en verkoop er tegenwoordig Marylotriemen bij, die zijn dunner en dat scheelt een jas.

Pmarena, ik ben met je eens dat jouw beugelriemoplossing een goede is. Hij hàd dat ook al, maar dan met een schroefje onderaan...dat was dus want je kon dan niet even je riemen korter of langer maken. Voorlopig los ik het dus met de Marylotjes op en als ik hem weer eens in levende lijve ontmoet, zal ik uitleggen wat ik wil. Want Italiaans is nog steeds niet mijn beste kant Tong uitsteken

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:51

bianca, ik gebruik ze dus andersom, verstelstukje boven en enkele onder, maar kan het andersom ook wel eens proberen, kijken of ik verschil voel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:22

Pellie : ik begrijp niet goed waarover je het precies hebt ? Lachen

BZ : teken het gewoon in Paint , dat werkt vaak het beste , een stripverhaaltje Tong uitsteken

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:56

pmarena schreef:
BZ : teken het gewoon in Paint , dat werkt vaak het beste , een stripverhaaltje Tong uitsteken

Dat doe ik ook vaak hoor, heb dat gisteren weer gedaan en nu maar afwachten of dat helpt. Cool

Maar wanneer hij iets nieuws uitvindt, dan moet ik toch even afwachten wat de klant er van zegt. De nieuwe fenders zijn niet per definitie slecht, maar wel weer met onhandig dikke riemen er aan - nu overigens van nylon band met rubber(achtig iets) afgewerkt en om de gaatjes zitten dikke knobbeltjes, zodat dat niet kan inscheuren. Maar de gespen zitten bovenaan en wat je aan dikte en stugheid verliest door het gebruik van nylon band, wordt weer verp**t door het gebruik van de knobbeltjes en dat rubber Een paar klanten hebben het pas gezien en één heb ik er niet over horen klagen en de andere vonden het niks.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:06

Soms vraag je je af hoe ze op het idee komen he , en waarom ze zelf niet inzien dat het niet zo handig is om het zo te doen Tong uitsteken

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:39

pmarena schreef:
De bovenste T kun je dan direct aan het zadel haken , en de onderste T gebruik je om je beugelriemen te verstellen. Tong uitsteken

deze maar of ze nu zo hangen, of anders om maakt niet uit denk ik Lachen
oftewel ik bazelde maar wat Knipoog

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:25

pmarena schreef:
De bovenste T kun je dan direct aan het zadel haken , en de onderste T gebruik je om je beugelriemen te verstellen. Tong uitsteken
Pellie schreef:
deze maar of ze nu zo hangen, of anders om maakt niet uit denk ik Lachen
oftewel ik bazelde maar wat Knipoog

*hahaha* Haha! jawel, het maakt wel uit want de onderste T maakt een lus waar je de beugel aan kunt hangen en als je dat bovenaan doet, heb je weer een dikke prop onder je been....... Pling

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:00

Oja,en dan zit je met je beugel in de race stand,ergens bovenaan de beugelophanging.. *lol*

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:29

zit wat in bianca Ja

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:48

de hoesjes zitten (volgens de foto die BZ stuurde) allebei goed aan het zadel, maar zodra ik opgestapt ben gebeurt er dit:
rechts:
Afbeelding
links:
Afbeelding

ditzelfde gebeurt bij Hans, die een splinternieuw Ghostzadel heeft (ik heb een ouwe)........... rararara.... stappen wij raar op ofzo.....????

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:21

Morrie, hm, ik ben blij dat ik niet zulke hoesjes heb, geloof ik. Bloos
Maar wat voor beugels heb jij? Ik zoek ook nog iets dat dicht is aan de voorkant voor mijn Ghost.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:22

deze komen bij Loesdau vandaan, belangrijskte is dat ze bijna niks wegen.....

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:28

oké, dank je. heb je losse voorstukjes? of zijn dit de complete beugels?

Dit is trouwens mijn nieuwste aanwinst.
de foto is gepikt van BZ, van het boomloos zadel topic, maar aangezien het MIJN zadel is, vind ik dat het moet kunnen. Bloos
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:35

mooi zadel zeg!

die korfjes zitten geïntegreerd in de zooltjes die je in de beugels schroeft.......ik vind het ideaal, rij altijd met schoenen (ook al van Loesdau) en kan er zelfs met klompen aan ff op stappen met die dingen Cool