terorita schreef:en waarschijnlijk vlieg je de volgende morgen wel eerst langs, om te kijken of alles o.k is
Een aantal jaar terug stond ik ook op eenmooie pensionstal waar de paarden alleen in de zomer naar buiten kwamen.
En ja, mijn vader reed er elke ochtend langs en dat was maar goed ook want op een dag lagen er 2 knollen in de sloot.
De reactie van de pensionstal? Ow we hadden het vanmorgen om 6 uur al gezien ja, maar ik had geen zin om er wat aan te doen.
Dus elke dag controle op een weidegaand paard vind ik nieteens zo stom nee.
Pipo schreef:Gek gemaakt door krachtvoer? Dan moet je normaal leren voeren, dan heb je daar ook geen last van.
Sociale contacten hebben ze de hele dag, das niets naturals!
En beweging geven is ook al honderden jaren bekend, doe niet alsof dat nu ineens ontdekt is door Naturals. Vraag een boer wat ie met zijn beesten doet, dan krijg je hetzelfde antwoord, alleen is dat niet natural.
Nee maar de andere kant op; 8 kg krachtvoer per dag en 2 plakjes hooi, de hele dag opstallen, muurtjes tussen de stallen enz. is ook al jaren bezig.
En een boer is vaak meer natural dan sommige professionele pensionstal/ manegehouders.
Mijn vriend die is zelfs meer natural...
Komt omdat wij het gewend zijn, de aanblik van al die stallen en dekens etc.
SAKKIA schreef:Arabesk, zeg me nou eens eerlijk waarom je je paard wel een deken om doet als het hard regent maar als het 20 graden vriest (ook erg koud Clown ) en het daarbij ook nog hard waait je niks doet???
Ik heet geen Arabesk en ik gebruik ook geen deken maar toch ff antwoord:
Een paard zijn gevoelstemperatuur ligt tussen de -5 en +20 graden.
Dat betekent dat een paard zich daarbij goed voelt en alles erboven of eronder wordt al wat minder, maar nog wel acceptabel (tenzij het echt ineens -20 is)
Regen die heel lang aanhoudt (ik geloof iets van 3x24u) tast de werking van de paardenvacht aan, kou niet.
Zo is hoe ik het zie.