Kaartenactie om instanties (DB, hoefsmeden etc) bewust te ma

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: Kaartenactie om instanties (DB, hoefsmeden etc) bewust te ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 02:10

hopla schreef:
PARDON!!!!!

Wat bedoel je hiermee te zeggen Arno??

Even inzoomen op dit stukje:

hopla schreef:
Van Nassau mag zijn mening overigens aan een eigenaar van een paard geven.
Hij doet dit niet openbaar op een website.

Ik vind eigenlijk dat deze actie al teveel aandacht heeft gekregen als dat het verdient. Doei, doei

En ga nu eens kijken op www.hoofcare.nl

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 02:13

runningkawa schreef:
vaag brabbelen, dat doen er maar een paar, waaronder niet ik

iemands naam zo gebruiken is laster

Ik ben bijna klaar met mijn studie journalistiek. Nu is dat geen rechtenstudie, maar laster is toch wel iets waar je het een en ander van af moet weten. Ik kan je vertellen: iemands naam zo gebruiken, dat is geen laster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 02:15

Arno....wilde paarden gaan dood in de natuur. Dus dat is gewoon niet te vergelijken.

Het gemiddelde kwpn sportpaard word 7 jaar oud. Dat is schrikbarend laag, dat geef ik toe.

Maar ik wijt dat niet aan de manier van beslaan, maar aan de extreme onkunde die er is onder paardenmensen. De sport is enorm populair geworden, tesamen met het NH, Parelli enz.
Vroegah.......leerde je paardrijden op een ponyclub. De mensen die geen stuk land in de buurt hadden, hadden ook geen pony en groeiden niet met dieren op. Tegenwoordig wonen we in een welvaartsland en is de sport populair geworden. Iedereen die drie hoog achter woont en 5 manegelessen heeft gehad koopt een paard, maar heeft totaal geen idee hoe een paard denkt, doet enz.
Door slechte rijderij, door slechte verzorging en niet paardvriendelijk denken, komen er heel veel paarden blij de slacht.

Nh, Parelli, Antione de Bodt.....ze maken er allemaal dankbaar gebruik van. Maar het boerenverstand word maar niet naar geluisterd. Terwijl juist die boeren al eeuwen paarden houden.

Luister maar eens naar die boertjes aan de kant op concours of keuring. Degene met de sigaar in de mond, en die pet op, ze zijn soms niet te verstaan, maar ze weten wel hoe ze met paarden om moeten gaan.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 02:16

Volgens mij snap jij het nog steeds niet Arno.
Maar keep on dreaming.
Ooit zul je het begrijpen.
En nu zeg ik er niets meer over.
Ik ben in afwachting op het antwoord van betrokkenen zelf.
Er zijn al veel te veel onwaarheden verteld.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 02:18

Hopla, l*l er nou niet omheen.

Je riep hard: Hij doet het niet op een openbare site.

Ik geef de link waar hij dat wel doet.

Dus: jij zit fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:45

Goede smorgens
Arno smaad laster, hoe de fu.. je het ook noemt
Wat jullie daar doen kan niet, kleuter gedrag, meer is het niet.
En daarmee mensen hun naam kapot willen maken.
Dat gaat gewoon te ver.
En ik mag hopen dat van nassau op de hoogte is en jullie daar een veeg mee om de oren gaat geven.

En als jij journalist wilt worden mag je wel eens leren je berichten minder aanvallend te schrijven en al helemaal je eigen mening in geen stukken opdringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:57

Goedemorgen.
Bijgelezen, en ik word er een beetje draaierig van. Clown

Wie is "Jullie"??

Is iedereen die op PN leest en/of post, "jullie"?

Daarbij, zoals al opgemerkt is:
hopla schreef:
En wat ik ook zo frappant vind is dat diegene die in het gastenboek hebben geschreven van PN (en dat zijn er maar een paar) de actie geweldig vinden.
Waar zijn die andere 98% van de mensen die het een slechte actie vinden? Verward

Ja, waar zijn ze? Of is het toch geen 'sekte' en zijn er geen 'volgelingen'? Is er dan toch geen 'jullie'?
De weinige reacties geven aan dat er dus blijkbaar maar weinig mensen zijn die dit een geweldige actie vinden. Dat zegt toch ook iets. Pling

Maar waarom nou dit impliceren:
hopla schreef:
Of worden de post die niet in het straatje van PN passen uit het gastenboek gewist?
Vreemd. Clown

Naar mijn weten worden er geen reacties gewist. En geven - nogmaals - de weinige reacties aan dat men het over het algemeen toch niet zo'n denderende actie vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:58

Maar hier op bokt zegt iedereen dat gewoon.
Durven mensen dat daar dan niet?
Vind dat wel raar Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:32

runningkawa schreef:
Goede smorgens
Arno smaad laster, hoe de fu.. je het ook noemt
Wat jullie daar doen kan niet, kleuter gedrag, meer is het niet.
En daarmee mensen hun naam kapot willen maken.
Dat gaat gewoon te ver.
En ik mag hopen dat van nassau op de hoogte is en jullie daar een veeg mee om de oren gaat geven.

En als jij journalist wilt worden mag je wel eens leren je berichten minder aanvallend te schrijven en al helemaal je eigen mening in geen stukken opdringen.

Jullie? Ik doe daar niks.
Een naam kapot maken? Doen ze ook niet. Ze hebben geen verhalen a la: "Hoefsmid van Nassau helpt paarden de vernieling in!" op hun website. Terwijl Van Nassau dat soort dingen wel over PN zegt.

En wat een offtopic onzin over journalistiek zeg. Denk je nou echt dat ik de berichten voor mijn werk ook zo opschrijf? Een mod is toch ook niet altijd de objectiviteit zelve?
Dit is geen krant, maar een forum. Bij een forum draait het juist om discussie. Als ik alleen objectieve praat zou mogen neerzetten, zou ik zo weg zijn. Dan ga ik liever ergens heen waar ik er geld voor krijg.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:05

Ik vind PN met deze actie echt te ver gaan Het idee van het goede doel is leuk bedacht maar dat het dan weer op zo'n manier moet. Zo schrik je meer mensen af dan dat je er werkelijk wat mee berijkt.

Ik denk dat ik liever gewoon wat geld over ga maken naar Brooke

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:17

hopla schreef:
Sorry, ik heb niet dit hele topic gezien maar wil er toch iets over kwijt.

Haha!

Bokt in een notendop. De klok hebben horen luiden en dan zelf ook meeluiden....
Ik begrijp niet goed dat jij aan joúw behoefte iets kwijt te willen invulling geeft zonder eerst te lezen waar het eigenlijk over gaat.
Het recht op vrije meningsuiting is een groot goed en wordt waardeloos als iedereen een mening gaat roepen zonder benul. Hoe kan je nu iets vinden van iest waar je niets of weing over weet? door het vergrootglas naar een uit zijn verband geruk detail kijkend verlies je ondertussen het veel belangrijker totale beeld uit het oog.

Geldt ook voor Arno8 trouwens die door een eenzijdige kijk ook niet weet waar hij het over heeft. Inderdaad niet best voor een aankomend journalist. Les 1. Arno is 'kijk, denk, doe.' Ik weet dat je daar moeite mee hebt maar echt, hij is fundamenteel. Verzamel éérst informatie voor je een mening vormt en dus helemaál voor je die ventileert.
Jouw paardjes staan nu gezellig maar als de welzijnsnormen invulling krijgen krijg je daar nog een flinke dobber aan. Hou het overzicht van de verbanden Arno, dénk!

Al met al vind ík het erg jammer dat één ongelukkig aspect van een actie de aandacht van de héél erg goede inspanning die deze mensen leveren afleidt. Nee, dat doen ze niet zelf door die aktie, maar dat doen júllie met het gekibbel over jullie eigen associaties.
Denk verdorie liever over de kérn van de boodschap dan je te verliezen in de vorm of je eigen subjectieve associaties daarbij.
Ik vebaas me echt over de oogkleppen en de kortzichtigheid die de meerderheid hier ventileert. Waar PN in nota bene in het begeleidende schrijven eerste instantie de aandacht op vestigt is dat de overheid bezig is met iets fundamenteels voor JÚLLIE!!!
Gaat er nu een lichtje op? 'Bedankt PN, daar was ik me niet van bewust'?!

Stap éven over de beperkingen van je eigen perceptie heen en maak gebruik van de kans om de toekomst van je paardenhobby te beïnvloeden.

HC

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:27

Wat heeft
Citaat:
Er is een ansichtkaarten actie opgestart om instanties, hoefsmeden, en mensen om je heen bewuster te maken van de natuurlijke behoeften van het paard.

te maken met de overheid?

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:29

Ok, ze willen dat de gebroeders het stuk van hun site willen halen en het hele belachelijke gedoe afsluiten. Doe dat dan op een andere manier, en niet dmv zo'n kaartenactie, heel openbaar, en dan óók nog met zo'n walgelijke kaart. Echt, je kan zeggen wat je wil maar ik vind dit niet gepast en nu toch echt over de schreef gaan. Ik denk en hoop echt wel dat ze met alle goede bedoelingen handelen bij PN, maar nu laten ze gewoon weer het stampende, kleine kind wat zijn zin niet krijgt in zich bovenkomen. Ik heb het 'tegenverhaal' van PN ook helemaal gelezen, ze hebben er nogal wat werk van gemaakt, terwijl iedereen die goed het verhaal op hoofcare leest wel kan begrijpen dat het een meisje is geweest die verslaafd werd aan de hoeven van haar eigen paardje en er niet meer af kon blijven (óók niet uit kwade wil mi.). Ze hadden er bijvoorbeeld ook een alineaatje aan kunnen wijden, niet ál die pagina's uitleg...
Maar goed, het komt gewoon erg triest op mij over. Ik hoop dat de vete ophoudt en dat ze gewoon allebei zo slim zijn om alles van internet af te halen. Want op zo'n manier komen ze niet echt toerekeningsvatbaar op mij over Gestoord

(@HC; dit gaat natuurlijk weer alléén over die laatste kaart, ik mag dan volgens jou misschien wel niet verder kijken dan mijn neus lang is (ja ik hoorde je wel zuchten toen je de eerste zin van mijn bericht las Haha! ) maar dat is het enige wat mij echt te ver gaat zoals je weet).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:56

SpikyBlue schreef:
Maar goed, het komt gewoon erg triest op mij over. Ik hoop dat de vete ophoudt en dat ze gewoon allebei zo slim zijn om alles van internet af te halen. Want op zo'n manier komen ze niet echt toerekeningsvatbaar op mij over Gestoord

(@HC; dit gaat natuurlijk weer alléén over die laatste kaart, ik mag dan volgens jou misschien wel niet verder kijken dan mijn neus lang is (ja ik hoorde je wel zuchten toen je de eerste zin van mijn bericht las Haha! ) maar dat is het enige wat mij echt te ver gaat zoals je weet).

Gelijk heb je.
Stap over dit ongelukkige element heen. Stap ook over de bekeringsdrang heen. Dan blijft er veel inhoudelijke denkstof over Knipoog

@RK.
Heb je de begeleiding bij de kaarten niet gelezen? Die is zelfs hier in dit topic nog vermeld.
Ook voor joú en joúw paardentoekomst van belang. De uitkomst gaat verstrekkende gevolgen hebben. Wat denk je dat er gebeurt door het marktmechanisme als de overheid de vraag en het aanbod in één klap concentreert?!
Gaat jou nu een lichtje op?

HC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 13:07

Ik heb alles gelezen
Maar nee er gaat geen lichtje branden.
Dus leg maar ff uit in jip en janneke taal zonder dure woorden wat je bedoeld Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 13:28

runningkawa schreef:
Ik heb alles gelezen
Maar nee er gaat geen lichtje branden.
Dus leg maar ff uit in jip en janneke taal zonder dure woorden wat je bedoeld Lachen

Komt er denk ik op neer dat nb onfeilbaar is, en dat er geen donkere kant aan is

En als nassau mensen ervoor waarschuwt, ik heb ook al gevallen gezien waar je denkt die zou er nooit mee begonnen zijn.
Ben je een slecht mens, er zijn mensen en niet een klein aantal die zo ver mogelijk weg moeten blijven van zelfbekappen.
En soms van paarden

Dus ja ik vind dat er een gevaar in zit

*krijg ik nu ook mijn eigen kaartje Koe *

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 13:59

Moderatoropmerking:
4e en laatste modopmerking. Het blijft on-topic en betreft de actie. En er wordt niemand meer persoonlijk aangesproken. Anders gaat dit topic op slot.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:06

katiavl schreef:
Komt er denk ik op neer dat nb onfeilbaar is, en dat er geen donkere kant aan is

Ik denk dat HC bedoelt, dat een paard stallen meer de norm is dan een paard altijd op de wei te zetten.

De overheid is ook aan het inzien dat de paardenbranche explosief gegroeid is en er soms een 'wildgroei' van methodes gaande is.

De overheid kennende, willen zij het liefs alles reguleren van ons, dus ook hoe wij paarden gaan houden.

Stel dat de overheid van de DB aanneemt dat een paard op stal (incl. omschrijving van een deugdelijke stal) beter is, dan moeten straks alle paarden op een deugdelijke stal zoals omschreven, weg met de containerstallen en schuilhokken en weg met alle mensen die nu hun paard 24/7 op de wei of in een natuurgebied hebben lopen.

Stel dat de DB zegt dat elk paard minimaal 1 ha weidegang nodig heeft, dan kunnen veel pensionstallen wel opdoeken.

Uitgaande van de situatie in NL is voorbeeld 1 het meest aannemelijk en als dat gebeurt zullen dus veel mensen met een paard in de wei, of met een paard zonder deugdelijke stal in de problemen komen en het gaat een hele hoop geld en moeite kosten om dat op te lossen.

Ik denk dat HC dat bedoelt dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:08

Dat zou hij kunnen bedoelen..maar waarom dan mijn naam ervoor?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:47

runningkawa schreef:
Dat zou hij kunnen bedoelen..maar waarom dan mijn naam ervoor?

Omdat hij je graag heeft Tong uitsteken
Wie word er hier persoonlijk aangevallen heb ik iets gemist?
Niccoletje kan ook zijn Haha! , ik dacht dat het over nb ging. Zucht versta er niets meer van Ach gut

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:04

katiavl schreef:
Niccoletje kan ook zijn Haha! , ik dacht dat het over nb ging. Zucht versta er niets meer van Ach gut

Nee HC is ook soms moeilijk verstaanbaar Knipoog

RK, ik denk jouw naam ervoor omdat jij dat gedeelte over van Nassau ervaart als laster en door hierover te vallen/ discussieren, hoe je het wilt noemen, de rest van de boodschap die HC hieruit haalt, mist Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 16:04

Nadya schreef:
Ik ken inderdaad gebieden waar Natuur Monumenten boetes uitdeelt voor winterweidegang. Bij ons mag het officieel ook niet.

Ik skip even een pagina of 7 maar hier ben ik wel benieuwd naar. Weet jij wat de redenen zijn die hiervoor gegeven worden? Natuurmonumenten is namelijk iets heel anders dan de Dierenbescherming en heeft niet veel te maken met de omstandigheden waarin privedieren gehouden worden. In verschillende natuurgebieden lopen ook gewoon paarden buiten en Natuurmonumenten ondersteunt dat, dus ik kan me niet voorstellen dat ze het een bezwaar vinden als privepaarden in de winter buiten komen omdat het zielig voor de paarden zou zijn.

Zeer waarschijnlijk is het bezwaar eerder dat paarden in de winter op de wei worden bijgevoerd. Daardoor komen er meer voedingsstoffen op die weides (via de mest) en wordt het ecologisch evenwicht verstoord. Bepaalde planten gaan dan woekeren, andere verdwijnen. Vandaar dat ik denk dat een weideverbod door Natuurmonumenten NIET gericht is op de paarden, maar op de bescherming van het natuurgebied.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:10

Even iets ter info.
Ik werk zelf bij een waterschap en op grond wat in eigendom is van het waterschap mag ook niet het hele jaar beweid worden.
Dat heeft te maken met het behoud van dijken e.d. ter voorkoming van wateroverlast.
ik kan me voorstellen dat natuurmonumenten ook zijn redenen heeft om niet het hele jaar te laten beweiden.
Dus dat is niet om de mensen te pesten of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:27

Hier aan de overkant van de weg mag (kan er een maand naast zitten) van 1 april tot 1 juli niets in de wei gedaan worden.
Dit voor broedende vogels omdat we hier dicht tegen natuurpark de grote peel wonen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:31

Wij hebben hier ook een natuurterrein achter het huis, daar mogen in bepaalde periodes ook niet al te veel paarden lopen. De reden daarachter weet ik niet precies, zal wel met het broed seizoen of iets dergelijks te maken hebben.