Maar in dit geval een overzicht waar de schoft etc zit.
Overigens zit deze geraamteruiter wel érg op de schoft en dan met al die botjes, zal wel pijnlijk zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Er staat nog een ruggegraat van een een ander beest recht achter, vandaar het lijkt alsof er iets recht omhoog komt
Isis_Ywen schreef:Of misschien een fokmerrie in combinatie met....
Nadya schreef:Ik vraag me af of zijn rug ook niet zo zou zijn geworden met boomzadel. Ik vind het eerlijk gezegd nog geen bewijs dat als een paard op latere leeftijd met juist beleid ingereden wordt (wat sowieso niet met renpaarden e.d. gebeurd naar mijn idee) met boomloos zadel, dus ook zo'n rug zal krijgen.
Visconti schreef:maar dit paard heeft dus alleen in zijn rencarriere boomloos bereden? En is er ook bekend hoe lang die carriere geduurd heeft?
mawaikee schreef:@ HC mag ik vragen hoe je je zadels meet???
Bandida schreef:[
Het is ook maar een voorbeeld van waar een paard mee kan rondlopen zonder dat je het weet. Ze tonen het niet, maar ze voelen het wel. Ik hoop hiermee alleen iets te tonen wat aanzet tot nadenken . Je paard niet beschadigen wil zeggen dat je het juiste zadel moet kiezen voor jezelf, het paard, en het gebruiksdoel. Vervolgens ook trainen en rijden met gezond verstand en zonder overbelasting en je bent al een heel eind. Klinkt eenvoudig, maar dat is het niet. Om de juiste keuzes te maken moet je je echt wel eens verdiepen in de zaak.
Dat het in dit geval te maken heeft met te jong inrijden lijkt voor de hand liggend, maar dat hoeft niet zo te zijn. Anderzijds is met dit paard na zijn carriere wel zorgzaam omgesprongen. Goeie paarden (hengsten) waren namelijk nog redelijk zeldzaam in Australië toen dit exemplaar leefde.