Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cabcalor schreef:ik snap dat het niet aanvallend bedoelt is, en je opmerking is volledig terecht!
Alleen krijgen we nog al te veel de vraag om een ééndaagse cursus in te richten "want in NL doen ze dat ook" - enfin ik ga niet in detail treden maar daar beginnen we simpelweg niet aan.
Dat 4 dagen te weinig is om professioneel aan de slag te gaan heb je gelijk in, alleen een langdurige opleiding is voor privé mensen onbetaalbaar. Veel van de cursisten hebben een 1-dag cursus gevolgd en willen toch meer... (en wat ben ik daar blij om - en dan bedoel ik niet alleen commercieel!)
Als ik de hoeven van de eerste dag, naast deze van de 4de dag plaats... schrikken mensen nogalMaargoed ik ga er hier niet verder op ingaan. Maar dat 4 dagen teweinig is is volledig terecht... laat staan dat mensen professioneel beginnen na een 1-dag cursus... maargoed - je hebt een gevoelige snaar geraakt nu
Sorry...
Groetjes,
Fred.
Arabesk schreef:Ik denk dat de meeste mensen daar de vergissing ook in maken.Even ter info, er zit een verschil in het zelf BEKAPPEN of het tussentijds ONDERHOUDEN. Het onderhouden kan je wel in een dag leren, het bekappen zal je langer voor uit moeten trekken.
Arabesk schreef:Even ter info, er zit een verschil in het zelf BEKAPPEN of het tussentijds ONDERHOUDEN. Het onderhouden kan je wel in een dag leren, het bekappen zal je langer voor uit moeten trekken.
cabcalor schreef:Needje schreef:Zijn er maar 2b gediplomeerde NBers?!
En die doen dus in heel Nederland de paarden van mensen die hun paard natuurlijk bekapt willen hebben?!? Lijkt me niet. Oftewel, er zijn een hele hoop mensen die dus wel alleen een 2 daagse cursus gehad hebben en wel aan andermans paarden gaan prutsen. (of ze waren al traditioneel, en zijn overgestapt. Maar dat zullen er niet veel zijn)
Dat klopt... of toch bijna.
Ter verduidelijking, er is maar 1 AANHCP geregistreerd, daarnaast nog 2 AANHCP'ers in opleiding. Als ik het goed heb 2 geregistreerde Strasser trimmers, en uiteraard heel wat hoefnatuurlijk-geregistreerden...
Althans in Nederland.... hier in Belgie niemand geregistreerd onder AANHCP of Strasser...
Quellian schreef:Dus omdat ik 's zomers een rasp langs de hoeven van mijn paarden trek ben ik ook per definitie een NH-er? Of kan iemand nog even iets herhalen?
Of moeten mijn paarden ijzers onder, omdat ik mezelf niet als Nh-er zie maar als 'normal'?
Quellian schreef:Dus omdat ik 's zomers een rasp langs de hoeven van mijn paarden trek ben ik ook per definitie een NH-er? Of kan iemand nog even iets herhalen?
Of moeten mijn paarden ijzers onder, omdat ik mezelf niet als Nh-er zie maar als 'normal'?
KiWiKo schreef:hmzzz ik heb ze het liefst ijzerloos, doe ook zelf adhoc voetje beter maken........ en ik welk hokje pas ik![]()
cabcalor schreef:@katiavl : leuke foto bij prof. Simoens(in je profiel)
katiavl schreef:Pletje123 schreef:Is er al iemand die een brief gaat schrijven naar de Hoefslag? Er staan iedere week weer ingezonden brieven in
Op een artikkel van 2005? Lijkt me eigelijk maar tijd verlies