Nieuwe dvd Nevzorov met uitleg methode

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re: Nieuwe dvd Nevzorov met uitleg methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:24

Jee, ik ben lid van het forum en van de school maar ik ervaar het allemaal heel anders, absoluut niet negatief.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:58

Alane schreef:
Atreyuevita: Ik heb even schuingedrukt wat kort door de bocht antwoordjes neergezet. Volledig zijn ze niet maar dan zou ik een heel forum moeten copy pasten Knipoog Dus heel even als summiere toelichting.

de mensen snappen niet waarom een cap niet mag...

even in het heel kort, Cap moet iedereen zelf weten maar als je bang bent om eraf te vallen moet je niet op een paard gaan zitten.

Als je AN wilt volgen mag je geen vriendschap meer hebben met mensen die WEL de westrijdsport beoefenen.. en met die wedstrijdsport wordt alles bedoelt.. western, engels, endurance, enz..

Je mag je niet associeren met de wedstrijdsport maar als jij binnen je "sportende" vriendenkring je eigen ding doet dan kan dat zelfs een positief effect op hen hebben. In de praktijk kan ik niet meer tenenkrommend aanzien hoe vrienden van me het niet kan schelen wat wel en niet ten bate is van de gezondheid van hun paard. Dat ergert mij persoonlijk en binnen paardenactiviteiten ga je dan vanzelf meer gelijkgestemden opzoeken.

Vergelijkt AN de wedstrijdring/training met een bunker van Hitler

En snappen mensen niet dat juist hij niet begrijpt met zijn achtergrond en kennis dat het rijden met hoofdstel (met of zonder bit) ook zonder dwang kan...

Als je geen dwang wilt uitoefenen, waarom gebruik je dan een bit? Ikzelf gebruik een bitloos hoofdstel om mijn net ingereden paard te begeleiden. Maar zullen we dadelijk niet weer deze discussie gaan starten aan de hand hiervan want die is op dit forum al heel vaak aan de orde geweest Knipoog

Een ander punt wat een vertalingsbrug heeft kunnen geven is het terreinrijden: Zoals het in de Cavallo zou hebben gestaan( ik heb het immers niet zelf gelezen) zou het buitenrijden op zich niet goed zijn voor het paard... een andere verklaring zou zijn dat het vrijlopen (en dus op de voorhand) niet goed zou zijn...

Verder snappen ze niet waarom een paard continue in oprichting zou moeten lopen..

Een paard is niet geschikt om op te rijden. Als je er wel op wilt rijden dan moet je van je paard een "brug" maken zodat deze je kan dragen zonder schade aan het gestel aan te richten. Deze brug maak je door een paard (natuurlijk) te verzamelen. Dit is informatie die niet alleen bij NHE maar binnen andere onderzoeken en trainingsmethode naar voren komt. Een paard kan niet uren achter elkaar verzamelen.

En waarom hijzelf wel zijn paarden in de winter 12 tot 14 uur op mag sluiten en zijn 'volgelingen' niet.

Helaas kan het in Rusland -30 graden worden.. niet echt fijn voor een paard in de wei.

En waarom alles bij elkaar, het in oprichting lopen, het verplicht spelen in een afgesloten ruimte, opgesloten staan in de winter een bevrijding van het paard zou zijn

Als je ziet hoe expressief een paard is als je hem positief traint en stimuleert en binnen de training echt bezig bent met het versterken van de spiermassa, lenigheid etc dan sta je ervan te kijken. Mijn paarden zijn daardoor veel beter in hun vel komen te zitten. Veel mensen zijn vergeten om te spelen en veel paarden ook. Er zijn op het forum ontroerende verhalen te lezen over mensen die nu meemaken hoe het is om echt plezier met je paard te hebben. Alleen staan buren soms wat raar te kijken Knipoog
Oh en niets in verplicht hoor! Je kunt een paard niet dwingen en als je je verdiept in NHE wil je dat ook niet meer Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:07

atreyuevita schreef:
Alane schreef:

even in het heel kort, Cap moet iedereen zelf weten maar als je bang bent om eraf te vallen moet je niet op een paard gaan zitten.

Dat is wel een heel kromme redenering...
Volgens AN (en lees dan zoals het in de Cavallo stond en te lezen is op het duitse forum)
Was dit vanwege de assciatie met de wedstrijdsport...
Een cap voorkomt niet dat je wel of niet valt.. het KAN erger letsel voorkomen

atreyuevita schreef:
Alane schreef:
Als je AN wilt volgen mag je geen vriendschap meer hebben met mensen die WEL de westrijdsport beoefenen.. en met die wedstrijdsport wordt alles bedoelt.. western, engels, endurance, enz..

Je mag je niet associeren met de wedstrijdsport maar als jij binnen je "sportende" vriendenkring je eigen ding doet dan kan dat zelfs een positief effect op hen hebben. In de praktijk kan ik niet meer tenenkrommend aanzien hoe vrienden van me het niet kan schelen wat wel en niet ten bate is van de gezondheid van hun paard. Dat ergert mij persoonlijk en binnen paardenactiviteiten ga je dan vanzelf meer gelijkgestemden opzoeken.

Volgens AN (en lees dan zoals het in de Cavallo stond en te lezen is op het duitse forum) MOET je je wedstrijdrijdende vrienden gedag zeggen....
Je kunt door je eigen manier van omgang met paarden nieuwe vrienden maken... maar omwille van een andere manier van omgnang, die MI ook maar net bij jouw moet passen, alle schepen achter je verbranden???

atreyuevita schreef:
Alane schreef:
Vergelijkt AN de wedstrijdring/training met een bunker van Hitler

En snappen mensen niet dat juist hij niet begrijpt met zijn achtergrond en kennis dat het rijden met hoofdstel (met of zonder bit) ook zonder dwang kan...

Als je geen dwang wilt uitoefenen, waarom gebruik je dan een bit? Ikzelf gebruik een bitloos hoofdstel om mijn net ingereden paard te begeleiden. Maar zullen we dadelijk niet weer deze discussie gaan starten aan de hand hiervan want die is op dit forum al heel vaak aan de orde geweest Knipoog

Zonder hoofdstel, dus ook een bitloos hoofdstel is 'verboden' enkel een touw om de hals is toegestaan.....
Daarnaast kan het gebruik van een bit juist een controle middel zijn om te voelen of je dat bereikt hebt wat je wilt bereiken.. door bijv. tijdens de verzameling je handen naar voeren te steken en kijken of je paard daar blijft lopen waar jij wilt dat het loopt, dus aanleuning/verzameling/snelheid/paslengte) [en ja ik ben een absolute dweil in uitleggen wat ik bedoel Clown )

atreyuevita"]
[quote="Alane schreef:
Een ander punt wat een vertalingsbrug heeft kunnen geven is het terreinrijden: Zoals het in de Cavallo zou hebben gestaan( ik heb het immers niet zelf gelezen) zou het buitenrijden op zich niet goed zijn voor het paard... een andere verklaring zou zijn dat het vrijlopen (en dus op de voorhand) niet goed zou zijn...
Verder snappen ze niet waarom een paard continue in oprichting zou moeten lopen..

Een paard is niet geschikt om op te rijden. Als je er wel op wilt rijden dan moet je van je paard een "brug" maken zodat deze je kan dragen zonder schade aan het gestel aan te richten. Deze brug maak je door een paard (natuurlijk) te verzamelen. Dit is informatie die niet alleen bij NHE maar binnen andere onderzoeken en trainingsmethode naar voren komt. Een paard kan niet uren achter elkaar verzamelen. [/quote]

Daar begint al een andere denkwijze.... domesticatie versnelt de evolutie... zodanig dat het huidige paard dus meer/beter geschikt is om te dragen dan zijn voorouders dat waren en dit gaat nog steeds verder...
En als het paard dus daadwerkelijk niet geschikt zou zijn om op te rijden.... waarom klimt hij er dan wel op?

atreyuevita schreef:
Alane schreef:
En waarom hijzelf wel zijn paarden in de winter 12 tot 14 uur op mag sluiten en zijn 'volgelingen' niet.

Helaas kan het in Rusland -30 graden worden.. niet echt fijn voor een paard in de wei.

Dan woont hij of met zijn paarden op de verkeerde plek, of heeft hij het verkeerde soort paarden en is hij eigenlijk net zo 'slecht' of 'goed' bezig als de rest van de paardenminnende wereldbevolking.. (en nee dan heb ik het niet over verwaarlozing en/of mishandeling)

atreyuevita schreef:
Alane schreef:
En waarom alles bij elkaar, het in oprichting lopen, het verplicht spelen in een afgesloten ruimte, opgesloten staan in de winter een bevrijding van het paard zou zijn

Als je ziet hoe expressief een paard is als je hem positief traint en stimuleert en binnen de training echt bezig bent met het versterken van de spiermassa, lenigheid etc dan sta je ervan te kijken. Mijn paarden zijn daardoor veel beter in hun vel komen te zitten. Veel mensen zijn vergeten om te spelen en veel paarden ook. Er zijn op het forum ontroerende verhalen te lezen over mensen die nu meemaken hoe het is om echt plezier met je paard te hebben. Alleen staan buren soms wat raar te kijken Knipoog
Oh en niets in verplicht hoor! Je kunt een paard niet dwingen en als je je verdiept in NHE wil je dat ook niet meer Lachen

Ik zie mijn paarden niet slecht in hun vel zitten, vraag ik me af wat de definitie van 'spelen' is maar vooral wat de voordelen zijn voor het paard als ik het in een kleinere afgesloten ruimte zet (lees binnenbak/rijhal) wanneer IK dat wens en het paard dat laat doen wat IK wil tov ik gooi er een zadel op, klim erop en probeer hetzelfde te bereiken.. alleen dan met een onafhankelijke jury die mag bepalen of ik het in mijn trainingen goed aanpak.. itt mensen die zitten te aschrijven en klikken op een forum en maar 'hopen' dat het paard inderdaad prettiger in zijn vel komt te zitten en je niet meer kapot maakt....
Want MI kun je nog steeds niet leren rijden/omgaan met een paard zonder praktijk en zonder praktijk controle.. Hoe hard moet je paard glimmen om te zien of het gezond is? Welk gedrag moet het vertonen zodat jij kunt zien dat het paard gelukkiger is?
Er zijn veel meer mensen die verzameld kunnen rijden zonder hoofdstel/zadel en zelfs zonder halsring... Het gaat niet om wat iemand laat zien maar hoe die iemand dat bereikt heeft...
AN heeft al een bepaalde achtergrond van leerscholen en trainingen... hoe wil jij voelen of iets goed is als je niet weet hoe het hoort te voelen?
Hoe wil je zien of iets goed is als je niet weet hoe het eruit hoort te zien?

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:59

Alane,
waarom krijg ik het gevoel dat je je nog helemaal niet goed hebt beziggehouden met AN's methode?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:31

Ik lees zoveel tegenstrijdigheden in hetgeen AN zelf schrijft en zijn 'volgelingen' schrijven...
nog netzoveel tegenstrijdigheden in hetgeen ik in intervieuws van hem lees, en hoe de volgelingen het lezen, waarbij zijn intervieuws en zijn woorden hetzelfde zijn maar zijn 'volgelingen' weer anders schijnen te interpreteren...
Ik ben geen lid van zijn forum... vanwege ook zijn eigen tegenstrijdigheden ala bevrijden en opsluiten...
Ik probeer steeds meer te leren en ben nu al een X aantal jaren aan het leren, maar laat me niet door iemand zeggen wat ik te doen en te laten heb gelijk op voorhand zonder de ins en outs te weten...
Heb ik me in hem verdiept? Ja, en heb heel veel vragen nog... maar zijn antwoorden zijn me te onbelangrijk om alles achter me te verbranden met de kans dat zijn methode absoluut niet past bij mij... maar de vragen blijven... en de antwoorden tot op heden zorgen alleen maar voor meer vragen...

Wat schrijven ze op de site over halsters en vastbinden?
Alleen als ze getoileteerd moeten worden of de smid er is... en zelfs dan staan ze bij mij los, alleen op de trailer staan ze vast en dan alleen voor hun en mijn veiligheid zodat ze zich niet kunnen omdraaien...

en nog steeds heb ik geen antwoorden op mijn vragen Lachen

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:35

Basje98 schreef:
Ik ben al bezig met de vertaling

Er zijn al duitse vertalingen van de site Knipoog
Ze moeten alleen maar nog online.

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:37

Nee, de vertaling van het duitse arikel in de cavallo...

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:40

Wat is AN ?

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:43

afkorting voor Alexander Nevzorov..... Haha!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:02

Citaat:

Paardrijden kun je alleen maar leren door een paard te rijden.
Op het begin moet je gevoel ervoor ontwikkelen en tja dat gaat bij de meeste met vallen en opstaan.
Zonder cap beveel ik zeker niet aan.
Nog daarbij blijft een paard een dier, soms kan het nu eenmaal mis gaan een schrik moment, een gek op de straat, dan heb ik liever wat veiligheid voor mezelf.

Begrijp me niet verkeerd ik ben niet bang voor mijn paard, diegene die bang zijn gaan met hulpteugels, sporen en zweep naar buiten.
Ik loop nu lekker samen met mijn paard, lekker rustig aan door het verkeer zonder problemen. Als ze schrikt blijft ze bij mij omdat we elkaar vertrouwen door weer en wind. De band wordt steeds groter en als er eens conflict dreigt dan ga ik die gewoon uit de weg, straffen daar doe ik niet aan en ruzie is dodelijk voor het vertrouwen en de vriendschap. Als het paard niet wil pech dan maar een andere keer. Ik las laatst ergens ´Paardrijden is een kunst, je moet alles zacht aanpakken een te harde klap met de beitel en je kunstwerk is kapot.´

Paardensport, ruitersport ik griezel ervan.
Paardrijden is geen sport maar is púúr kunst.

Maarja ik ga off Dromen
In ieder geval vind ik een cap niet mis. Het zijn en blijven dieren en wij blijven mensen.
Dat heeft zijn beperkingen, helaas...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:32

Moderatoropmerking:
Het is op Bokt niet toegestaan om om illegale copieën van onder andere DVD's te vragen, die berichten zijn dan ook verwijderd.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:14

Alane schreef:
Ik lees zoveel tegenstrijdigheden in hetgeen AN zelf schrijft en zijn 'volgelingen' schrijven...
nog netzoveel tegenstrijdigheden in hetgeen ik in intervieuws van hem lees, en hoe de volgelingen het lezen, waarbij zijn intervieuws en zijn woorden hetzelfde zijn maar zijn 'volgelingen' weer anders schijnen te interpreteren...
Ik ben geen lid van zijn forum... vanwege ook zijn eigen tegenstrijdigheden ala bevrijden en opsluiten...
Ik probeer steeds meer te leren en ben nu al een X aantal jaren aan het leren, maar laat me niet door iemand zeggen wat ik te doen en te laten heb gelijk op voorhand zonder de ins en outs te weten...
Heb ik me in hem verdiept? Ja, en heb heel veel vragen nog... maar zijn antwoorden zijn me te onbelangrijk om alles achter me te verbranden met de kans dat zijn methode absoluut niet past bij mij... maar de vragen blijven... en de antwoorden tot op heden zorgen alleen maar voor meer vragen...

Alleen als ze getoileteerd moeten worden of de smid er is... en zelfs dan staan ze bij mij los, alleen op de trailer staan ze vast en dan alleen voor hun en mijn veiligheid zodat ze zich niet kunnen omdraaien...

Je kunt geen antwoorden krijgen op je vragen door een post op bokt. Dat kun je alleen om je er echt in te verdiepen, er over na te denken en dan een mening te vormen. Dat verdiepen is niet zo 1,2,3 gedaan en zoals ik al zei, ik ga niet een heel forum overtypen Knipoog
Daarnaast gaat het over mensen, wat AN zegt kunnen harde statements zijn die je stimuleren erover na te denken, en deze worden niet gezegd om ze maar klakkeloos over te nemen, het is de mening van een individu. Over bepaalde statements van AN maar ook over statements van anderen ontstaan op het forum interessante discussies. Het is geen zwart wit instructieboekje. Iedereen geeft er een eigen invulling aan - en elke combi tussen paard en mens is verschillend- maar er zijn ook een aantel dingen die niet ter discussie staan zoals "a horse is always right".

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:23

Alane schreef:
AN heeft al een bepaalde achtergrond van leerscholen en trainingen... hoe wil jij voelen of iets goed is als je niet weet hoe het hoort te voelen?

Klopt! Ik heb een instructrice die les geeft volgens de klassieke dressuur! Ik rijd zonder bit met een Bitless bridle van Dr Cook met het doel deze uiteindelijk weg te laten. De Bitless bridle gebruik ik om mijn jonge paard te begeleiden (dus contact zonder gewicht) omdat ik niet weet hoe dit met een halsring kan en bijvoorbeeld niet weet hoe ik de juiste stelling kan vragen aan een paard wat nog geen zit- en beenhulpen kent. Ik begeleid haar naar een manier van rijden die uiteindelijk louter op de zit is gebaseerd. Door alle grondoefeningen kon ze echter wel al gemakkelijk verzamelen en waren haar spieren al getraind, dit maakt het inrijden heel gemakkelijk.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:27

hns schreef:
Op het begin moet je gevoel ervoor ontwikkelen en tja dat gaat bij de meeste met vallen en opstaan.

In ieder geval vind ik een cap niet mis. Het zijn en blijven dieren en wij blijven mensen.

Ik moet zeggen dat ik nooit met cap rijd dus nooit echt hierover heb nagedacht. De grootste "verwondingen" heb ik tot nu toe op de grond opgelopen dus zou eerder geneigd zijn een rugbypak aan te trekken Frusty

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:19

atreyuevita schreef:
Alane schreef:

Je kunt geen antwoorden krijgen op je vragen door een post op bokt. Dat kun je alleen om je er echt in te verdiepen, er over na te denken en dan een mening te vormen. Dat verdiepen is niet zo 1,2,3 gedaan en zoals ik al zei, ik ga niet een heel forum overtypen Knipoog
Daarnaast gaat het over mensen, wat AN zegt kunnen harde statements zijn die je stimuleren erover na te denken, en deze worden niet gezegd om ze maar klakkeloos over te nemen, het is de mening van een individu. Over bepaalde statements van AN maar ook over statements van anderen ontstaan op het forum interessante discussies. Het is geen zwart wit instructieboekje. Iedereen geeft er een eigen invulling aan - en elke combi tussen paard en mens is verschillend- maar er zijn ook een aantel dingen die niet ter discussie staan zoals "a horse is always right".

Ik heb eerder een aantal vragen gepost die staan op een duits forum, jouw antwoorden gaven mij enkel alleen nog meer vragen...
Geen enkel instructieboekje is zwart wit (even uitgaande van de omgang met dieren)
De statements van An laten me vooralsnog enkel en alleen de wenkbrauwen fronzen en roepen vragen op...
Ik heb mensen te paard gezien, net als AN, enkel wil je de trainingsmethodes waarschijnlijk niet weten van die mensen, het plaatje was hetzelfde... en het roepen ook (alleen hadden die mensen geen website, geen forum en geen DVD)
Wat is nu het doel van AN? en van zijn methode? en wat verschilt dat doel van alle andere doelen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:23

atreyuevita schreef:
hns schreef:

Ik moet zeggen dat ik nooit met cap rijd dus nooit echt hierover heb nagedacht. De grootste "verwondingen" heb ik tot nu toe op de grond opgelopen dus zou eerder geneigd zijn een rugbypak aan te trekken Frusty

Ik reed ooit eens met mijn paard met halster en touw in galop over een zandpad... ze stapte/struikelde in een mollengang... had ik geen cap gedragen had ik het waarschijnlijk niet na kunnen vertellen...
Als je nog nooit met cap hebt gereden heb je nooit geen les gehad op de 'moderne' manier/sportgerateerde manier (en ik heb niet in je profiel gekeken weet je leeftijd en je achtrgrond niet) Maar als je nog nooit over een cap hebt nagedacht ben je net zover met je denkwijze als ik, alleen ken ik deze kant en jij schijnbaar alleen/meer van de AN kant...
Hoe kun jij dan oordelen over de sportkant?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:32

atreyuevita schreef:
Alane schreef:

Klopt! Ik heb een instructrice die les geeft volgens de klassieke dressuur! Ik rijd zonder bit met een Bitless bridle van Dr Cook met het doel deze uiteindelijk weg te laten. De Bitless bridle gebruik ik om mijn jonge paard te begeleiden (dus contact zonder gewicht) omdat ik niet weet hoe dit met een halsring kan en bijvoorbeeld niet weet hoe ik de juiste stelling kan vragen aan een paard wat nog geen zit- en beenhulpen kent. Ik begeleid haar naar een manier van rijden die uiteindelijk louter op de zit is gebaseerd. Door alle grondoefeningen kon ze echter wel al gemakkelijk verzamelen en waren haar spieren al getraind, dit maakt het inrijden heel gemakkelijk.

Rijden is gemakkelijk/ inrijden nog gemakkelijker...
contact zonder welk gewicht?
Jij hebt het over verzameling hoe weet je nu of het DE verzameling is? Als je het nooit gevoelt hebt?
AN heeft het gevoelt door zijn opleidingen trainingen en door zijn paard die het allemaal beheerste...

wat is de definitie van sport? en wat is er zo verkeerd aan sport? (en dan doel ik niet op de verkeerde manier van omgaan met een paard, mishandeling ed... )

Zouden de paarden van Anky nu werkelijk minder gelukkig zijn dan de paarden van AN?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:59

Domesticatie heeft nog steeds geen gewenst resultaat opgeleverd. Gesjeesde KWPN-ers, geschikt voor topruiters waar de gemiddelde ruiter niet mee overweg kan en die eg snel verslijten. De mens is iets vergeten.

Ik heb me behorlijk verdiept in het NHE gebeuen en kan niks anders vinden dan iets wat heel ver weg is en wat virtueel is. De schoolleden (mebers) moeten elkaar controleren, en ik kan je verzekeren dat ze dat doen. Je leven wordt uitgeplozen, pasfoto erbij en een geweldige database is aangelegd.
Het vertellen aan iedereen, die je het zelf vast niet had willen vertellen, en de analyses erover, zonbder schaamte en nog altijd van mening zijn dat een member NHE dat recht nu eenmaal heeft. Ajakkes, daar werd ik wel heel erg eng van.

Dan de intervieuws, in words kun je vertalen trouwens, extra, taal, vertalen en rats, roetsjk Lachen Geen cap, want dat duidt op de romeneinen, hier wordt daar iets heel anders over uitgelegd. Geen Christen mogen zijn, wat heeft dat met paarden te maken, nou omdat je dan nog steeds gelooft in een leider, en dat wil meneer zelf hebben. Hij meldt dat hij niet kan controleren en eenmaal erin is nooit meer eruit. Zonder gene, en met een heel bijzonder kunstje?

Och, ik heb er zoveel gezien inmiddels die dat soort dingen doen. Leuk. Maar om nu in katzwijn te vallen en zover gaan dat je maar één ding ziet, een wildvreemde Rus met een raar verleden, een hang en drang naar wereld (macht?). De enige Rus met zoveel bekendheid.

Nevzorov: Eerst en vooral (vertaling van de naam)
Geloof, controle, selectie, regels, Walhalla en doe het zelf je kan het, nog meer regels een eigen veilighiedsdienst instellen.
Doet het wat met paarden, Shetlanders die allerlei verzamelde hoge school oefeningen doen, een jong paard wat met wijken en natuurlijk moet verzamelen, wat is dat ? Natuurlijk verzamelen?

Alane zegt dat ze geen verschil lan ontdekken met een aantal stromingen hier, en daar wordt overheen gestapt. Het is zo goed, en arme paardjes in de kou, alles is te beantwoorden, de vreemdste antwoorden zijn geweldig en meneer gat naar Frankfurt, duizenden mensen en de veiligheidsdienst kan het niet aan ! Geen mens die een foto heeft gemaakt, zo indrukwekkend allemaal.

Alleen de menselijke verhoudingen zijn een beetje zoek, het lijkt wel een veiligheidsdienst. Gingen ze daar niet ook zo te werk, alles geven en dan ineens, geen weg meer terug.

Nieuw woord: Sekte ?
Slapen

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:41

Alane schreef:
Als je nog nooit met cap hebt gereden heb je nooit geen les gehad op de 'moderne' manier/sportgerateerde manier (en ik heb niet in je profiel gekeken weet je leeftijd en je achtrgrond niet) Maar als je nog nooit over een cap hebt nagedacht ben je net zover met je denkwijze als ik, alleen ken ik deze kant en jij schijnbaar alleen/meer van de AN kant...
Hoe kun jij dan oordelen over de sportkant?

Tuurlijk heb ik met wedstrijden (Yep, heb wedstrijden gereden mét bit én sporen Bloos ) caps gedragen maar mijn lessen stammen af van de tijd dat caps nog niet verplicht waren en ik heb mijn paardjes nu thuis staan dus geen regelementen. Ik krijg gewoon hoofdpijn van een cap op mijn hoofd.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:52

Alane schreef:
Rijden is gemakkelijk/ inrijden nog gemakkelijker...
contact zonder welk gewicht?
Jij hebt het over verzameling hoe weet je nu of het DE verzameling is? Als je het nooit gevoelt hebt?
AN heeft het gevoelt door zijn opleidingen trainingen en door zijn paard die het allemaal beheerste...

wat is de definitie van sport? en wat is er zo verkeerd aan sport? (en dan doel ik niet op de verkeerde manier van omgaan met een paard, mishandeling ed... )

Zouden de paarden van Anky nu werkelijk minder gelukkig zijn dan de paarden van AN?

Zonder gewicht in je handen.
Zoals ik al zei, ik heb een achtergrond van dressuur en springwedstrijden maar kwam een paard tegen waarbij alles wat ik had geleerd niet werkte. Een enorm springtalent maar zooooo verpest... ben met dit betreffende paard 1x in de ring geweest... was meteen de laatste keer op concours. Uiteindelijk na 10 jaar heb ik haar zover gekregen dat ze redelijk normaal kon funcioneren.. achteraf bleek mijn manier van met haar omgaan veel te lijken op de basis NHE en kon ik hierin verder leren.

Ik vraag mezelf bij alles wat ik doe af of mijn paard er gelukkiger van wordt. Binnen de sport ben ik er niet van overtuigd dat een paard daar gelukkiger van word.. integendeel. Ik zou dus niet zomaar wedstrijden gaan rijden.

Over de paarden van Anky kan ik niet oordelen, die zullen vast goed verzorgt worden maar ze MOETEN presteren. De paarden van AN niet. Ik denk dat de kans dat de laatste veel gelukkiger zijn veel groter is. Verder heb ik veel gelezen over de schade van de Rollkur...
Maar ik heb me nog nooit in Anky verdiept en ben geen persoon die mensen ver- of beoordeeld zonder me erin te hebben verdiept dus hier verder op in gaan heeft geen zin.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:05

Alane schreef:
Ik heb mensen te paard gezien, net als AN, enkel wil je de trainingsmethodes waarschijnlijk niet weten van die mensen, het plaatje was hetzelfde... en het roepen ook (alleen hadden die mensen geen website, geen forum en geen DVD)
Wat is nu het doel van AN? en van zijn methode? en wat verschilt dat doel van alle andere doelen?

Naar eigen ervaring kan ik zeggen dat de handvatten die NHE me aanreikt zeer goed helpen bij het trainen van paarden. Voor mij is de ervaring binnen NHE wellicht anders omdat ik al in deze richting bezig was. Ik heb niets veranderd in de manier waarop ik mijn nu 5 jarige paard train, ik heb het wel heel erg kunnen verbeteren, kan veel verder komen nu en heb meer inzicht gekregen in het fysieke aspect en de reden van verschillende oefeningen. Dat is erg interessant. Ik heb er 10 jaar over gedaan om van wedstrijden rijden over te gaan op bitloos en uitgaan van wat een paard aangeeft, pas daarna kwam ik in contact met NHE.
Het doet nogal wat stof opwaaien en wellicht had ik 10 jaar geleden dezelfde vragen gesteld als menigeen hier. Nu zijn sommige dingen voor mij heel logisch zoals sommige dingen voor jou heel logisch zijn.
Wat wel belangrijk is, is dat ik geen Alexander Nevzorov ben! Ik kan het op sommige punten best met hem oneens zijn wellicht....
Maar zijn manier van leren en trainen is geheel volgens mijn straatje en daarom heb ik het gevoel met mijn neus in de boter te zijn gevallen. Ik kan je wel verzekeren dat hij er geen geheime andere methode op nahoud hoor ! Haha!
Laatst bijgewerkt door Bianca6 op 19-02-07 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:06

oeps dubbele post Bloos

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:20

Even door het intro heen... de presentatie tatatda tatadaaa

http://www.nevzorov-haute-ecole.com/en/ ... =24&id=368

http://www.nevzorov-haute-ecole.com/en/ ... =24&id=338

Deze is zeker nog niet vertaald.... ? Omdat hij alleen maar aan de Russische kant staat. Ach, wie neemt de moeite het te vertalen, het zal wel hetzefde aan de Rusische zijde zijn nietwaar. Gek want aan de Russische kant staan hele interessante dingen, en veel meer ook dan aan de Engelse kant, zou het een selectie zijn?
Kloppen de adressen en telefoonnummers, openbare telefooncel in Canada ... huh ?

http://www.nevzorov-haute-ecole.com/ru/ ... d=0&id=385

Gek he, dat een kind van de KGB (zo noemt hij zichzelf voor hij het licht had gezien) geen Engels kan, en gelukkig zijn lieftallige vrouw het voor hem vertaalt.

Zeg nou niet dat ik het zo jammer vind dat ik niet op school mag, want ik was er, een jaartje ofzo. Lang genoeg om vraagtekens te mogen zetten. In de mensen en het effect op mensen, de kunstjes die hij laat zien zijn namelijk hier n Nederland niks nieuws namelijk. Dus kom nou niet aan met je hebt je er niet in verdiept, misschien meer dan anderen zelfs. Gewoon met Nuchter Hollands verstand zeg ik regels, nog meer regels, mensen aanvallen, lasteren potverdikkeme en dat terwijl juist Nederland zo goed met paarden bezig is.
Een jaar niet rijden, arme paarden, terwijl juist paarden als grote hobby wandelen en rennen hebben. Nee hoor, Haute Ecole doen.

Mijn nuchter Hollandse geest zegt ook dat een cap niks meer is dan je veerstand gebruiken en je kwetsbare hoofd beschermen. We barsten hier van het steen en verkeer. Paard heeft er niks aan als je niet op jezelf past, het paard is maar een paard namelijk, en reageert ook als een paard. Een plastic zakje, een vogel die opvliegt o, nee, je mag niet naar buiten. Bloos en als je dat wel doet vlieg je uit de school. Men controleert elkaar en meldt de grote baas over hoe het gaat. Brrr....

Helaas uit ervaring weet ik dat bij een forse klap je hersenen zwellen en je schedel niet genoeg ruimte heeft, de gevolgen daarvan wil je niet weten.
Maar mensen die zeggen gen cap te mogen dragen, daar ze ik neen tegen. Ik heb teveel gezien, je kan beter een arm op drie plaatsen breken dan vreselijk hard je hoofd stoten. Gezond Hollands verstand gebruiken ! Het geeft echt meer hoofdpijn zonder dan met.

Iedereen moet het zelf weten, eigen verantwoordelijkheid, waarom zou je safe doen als het ook niet safe gaat, omdat het zo spannend is ?

Deze man is open en eerlijk, en heeft respect voor zijn medemens: http://www.heste-nettet.dk/kaaring2005/video.php?videos[]=20

(Maar ja, die zit zo vlakbij)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:02

atreyuevita schreef:
Tuurlijk heb ik met wedstrijden (Yep, heb wedstrijden gereden mét bit én sporen Bloos ) caps gedragen maar mijn lessen stammen af van de tijd dat caps nog niet verplicht waren en ik heb mijn paardjes nu thuis staan dus geen regelementen. Ik krijg gewoon hoofdpijn van een cap op mijn hoofd.

Volgens mij ben je niet ouder dan ik ben...
En toen ik nog wedstrijden reed was een cap al verplicht, niet alleen op wedstrijden maar ook in de lessen... en ik kan me niet eens herinneren dat een cap vrijwillig dan niet verplicht was in zowel Nederland als Duitsland.
Dat je hoofdpijn krijgt van een cap komt enkel en alleen omdat die niet goed past..
MAAR van AN mag je geen cap dragen omdat het teveel met de wedstrijdsport associeerd, en DAT is de meest idiote smoes/reden die ik ooit gehoort heb.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:12

atreyuevita schreef:
Zonder gewicht in je handen.
Zoals ik al zei, ik heb een achtergrond van dressuur en springwedstrijden maar kwam een paard tegen waarbij alles wat ik had geleerd niet werkte. Een enorm springtalent maar zooooo verpest... ben met dit betreffende paard 1x in de ring geweest... was meteen de laatste keer op concours. Uiteindelijk na 10 jaar heb ik haar zover gekregen dat ze redelijk normaal kon funcioneren.. achteraf bleek mijn manier van met haar omgaan veel te lijken op de basis NHE en kon ik hierin verder leren.

Precies zonder gewicht in je handen... maar hoe weet je dat je die aanleuning hebt?

atreyuevita schreef:
Ik vraag mezelf bij alles wat ik doe af of mijn paard er gelukkiger van wordt. Binnen de sport ben ik er niet van overtuigd dat een paard daar gelukkiger van word.. integendeel. Ik zou dus niet zomaar wedstrijden gaan rijden.

Doe ik ook, maar toch heb ik een paard voor mijn plezier... Mijn paarden huppelen zo de trailer in en uit.. zijn braaf en vrolijk als we op wedstrijd zijn, net zo braaf en vrolijk als ze thuis op de weide zijn...
En zomaar wedstrijdrijden doen wij ook niet.. wij doen dat met een doel om te kijken of we in de africhting en training van het paard op de goede weg zijn, waar we bij moeten spijkeren (om het even cru te zeggen) En jij hebt mischien wel hetzelfde doel alleen met een virtuele jury.. die af moet gaan op jouw woorden... en jij af moet gaan op hun woorden met je eigen voorstelling en beleving.

atreyuevita schreef:
Over de paarden van Anky kan ik niet oordelen, die zullen vast goed verzorgt worden maar ze MOETEN presteren. De paarden van AN niet. Ik denk dat de kans dat de laatste veel gelukkiger zijn veel groter is. Verder heb ik veel gelezen over de schade van de Rollkur...
Maar ik heb me nog nooit in Anky verdiept en ben geen persoon die mensen ver- of beoordeeld zonder me erin te hebben verdiept dus hier verder op in gaan heeft geen zin.

De paarden van AN MOETEN ook presteren, voor de foto's de video's voor zijn 'school'.
Net zo min jij bij de training bent van Anky ben je ook niet bij de training van AN, en zie je enkel en alleen de 'mooie' plaatjes die het resultaat moeten laten zien.
Ik heb ook veel gelezen over de schade van andere trainingsmethodes die als resultaat dezelfde circusvoorstelling gaven... het is niet het resultaat/uitvoering maar de training die belangrijk is in het welzijn van het paard.
De DVD met zijn trainingsmethodes zijn met paarden die een uitvoering laten zien en niet de daadwerkelijke training.
Zie de ene link van Paardentango over frankfurt, ze gaan een film maken.. heb je het dan niet over moeten presteren van de paarden, en voor welk doel, enkel en alleen verrijking van de mens??