Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Antheman schreef:Je bent niet fout geweest Youngster! Je hebt een keuze gemaakt!
Ik heb altijd een beetje moeite met mensen die het zo doen omdat het kennelijk zo hoort. Jij hebt er over nagedacht en dat is prima.
youngster schreef:Ik heb altijd al mijn paarden/pony's onder een deken gehad en er is nog nooit iets fout mee gegaan. En daarbij speelt er natuurlijk mee dat als ik wedstrijden rijd het geen porum is om met een haarbal aan te komen. Bij de pony's en koudbloeden vind ik het weer een ander verhaal.
Jovarna schreef:Dit zou ik niet doen, merrieveulen. Om zichzelf warm te houden, zet een paard z'n haren overeind. Dat wordt 'm wel erg lastig gemaakt met een deken op. Je hebt dus kans dat je paard het met een ongevoerde deken jùist koud krijgt.
Het beste is altijd nog geen deken.
En dat poetsen valt reuze mee. Ik verbaas me er telkens weer over hoe schoon Jovarna een volgende dag weer is nadat ze de dag daarvoor onder de bagger zat. Het enige wat je hoeft te doen, zijn de plekken onder het zadel, de singel en hoofdstel zandvrij maken. En dat is echt niet veel werk.
Lenneke_ schreef:Op deze site van Arabesk staat het duidelijk uitgelegd
http://members.lycos.nl/jileeflang/paardensite/
KarinvdM schreef:Imo is er niets mis met dekens. Als je serieus wedstrijden wilt rijden zit een dikke wintervacht jou en ook je paard alleen maar in de weg.
Lenneke_ schreef:Alleen de naturals zeker
KarinvdM schreef:Als er mensen zijn die dat wel willen, dat moeten ze zelf weten. Ik wil dat niet en doe dus dekens op bij mijn paarden.
Wat jij daar ook van denkt en vindt.
Lenneke_ schreef:Alleen de naturals zeker