De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nienke07

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:20

AAAhhh...deel 1 is op slot!!!! Hebben we de 521 dus toch niet gehaald... Verdrietig

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:26

Zo hey wat gaan jullie snel!
Moet eerst even bij gaan lezen...

Leuke foto btw van Morrie en Smurf + bal Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:30

He niet zo übersnel!!! 7 pagina's stelletje bokt-a-holics Haha!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:07

opala schreef:
Mac schreef:
Hier de reden waarom we haar Grace hebben genoemd:
Afbeelding
Ze kon op dag 1 al waanzinnig mooi, soepel en gecoordineerd lopen!

Nog meer van die plaatjes en ik laat Oop vandaag nog dekken Haha! . Toch wel het mooiste wat er is ... een veulentje te zien opgroeien.

sja, laat ik daar nou ook last van hebben..........en ik heb twee merries.......... Haha! Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:21

ik vind net een brief, ik moet maandag om 12.15 bij de bedrijfsarts komen, kan alleen 24 uur van tevoren telefonisch tijdens kantooruren afzeggen, ben dus te laat, dus maandag geen lesgeven, ik heb dan net les op dat tijdstip....... *baal* weer stress, héél véél stressssss

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:43

Antheman schreef:
Ligt het heel misschien in de mogelijkheden om ons van een plaatje te voorzien?

Die mogelijkheid bestaat Haha! Tenmiste, als het nog droog wordt dit weekend. Net les nr.2 van Vanda gehad, wat een prutweer zeg, moest mn bril afzetten, helemaal doorweekt en daarna onder de hete douche gestapt. Maar...wel leuk hoor. Wie heeft paardrijden eigenlijk zo vreselijk moeilijk gemaakt in de jaren tussen mn 15de en 35ste? Vroeger sprong ik zo op mn pony zonder zadel en met een touwtje aan dr halster en nu vind ik stappen en bochten maken al moeilijk Clown
Touwhoofdstel moet ik nog op de juiste maat frutten, ff droger weer afwachten heeft mn voorkeur Bloos
Aangezien Fred de bekapper altijd slecht weer meeneemt denk ik dat het morgenvroeg rond een uur of 10 ook regent...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:44

Sugarmiss schreef:
Ik ben nooit zo'n vlekken liefhebber, maar dit vind ik een hele mooie Lovers

Ik ook, wat een mooi koppie zeg, en die ogen..... Tong uitsteken

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:45

Mac schreef:
Ik had met de basiscursus bij Emiel Voest Daan als instructeur. Erg prettige jongen/man! Heb zijn site meteen bij mijn favorieten gezet.

Basiscursus grondwerk?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:48

gouda schreef:
Jammer van dat karretje zou nu juist zo leuk zijn ipv op hem rijden. En hoe is hij aan de hand? Anders ga je met dat mooie weer toch lekker wandelen. Rijden moet toch geen verplichting worden.

Precies, ik rij helemaal niet vaak door chronisch tijdgebrek, kan me er wel schuldig over gaan voelen maar daar schiet ik ook niks mee op.
Vandaar dat ik sinds de ruim 2 jaar dat ik Kinke heb nog steeds een beginner ben Bloos

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:50

nienke07 schreef:

Stoom uit je oren Dat klinkt dus makkelijker dan dat het is...niet bij Gamma&friends (zitten hier allemaal op een rijtje...) en ook niet bij een grote ijzerspeciaalzaak/groothandel.... Zal naar watersportwinkel moeten...maar weet er zo gauw niet één echt in de buurt....en geen tijd...om te zoeken en/of naar Zaandam te rijden....
S.H.I.T
.....vandaag geen cross-rope-geval met ringen dus.... Verdrietig

Wij zijn naar zo'n ouderwets ijzerwaren zaakje gegaan, misschien kun je eens zoeken in de gouden gids ofzo?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:55

Citaat:
Jammer van dat karretje zou nu juist zo leuk zijn ipv op hem rijden. En hoe is hij aan de hand? Anders ga je met dat mooie weer toch lekker wandelen. Rijden moet toch geen verplichting worden.

Morrie kan aan de hand alleen de polder in en dan ook nog als er geen trekkers zijn: strontvervelend dus: hengstenketting erop en zweep voor z'n neus. Daar ga je niet voor je lolmee wandelen.

Optuigen en lopen aan lange lijnen gaat beter.

Ik heb een half rondje gereden, toen kwam ik een stalgenootje tegen en ben ik omgekeerd en met haar mee terug naar stal gestapt. Op het eerste stuk (smal weggetje met 2 brede sloten) kwam er een pickup achterop rijden met een complete boom in de bak, daar ging Morrie helemaal van over de zeik: galopperen over de weg (zonder schoenen Bloos ), steigeren bokken, ik was alweer bijna afgestapt en teruggegaan, maar gelukkig kalmeerde hij snel weer, maar voor mij was de lol er al weer af dus.

Ik vind rijden al een jaar of 6 niet leuk meer, vooral in de winter niet, we reden in Baarle Nassau ook nooit in de winter, alleen in de bak

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:17

ik zag dat we gelijk bestormd werden op de eerste pagina Haha! Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:20

Smurf!! Zie je hoe mooi Morrie loopt?? Hij zet eerst zijn hielen neer en dan pas zijn toon in draf!! Waarom speel je niet wat vaker met hem in de bak, zo te zien vindt hij het erg leuk Vork en hoef je ook niet meer saai te wandelen enzo.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:24

Arabesk schreef:
Smurf!! Zie je hoe mooi Morrie loopt?? Hij zet eerst zijn hielen neer en dan pas zijn toon in draf!! Waarom speel je niet wat vaker met hem in de bak, zo te zien vindt hij het erg leuk Vork en hoef je ook niet meer saai te wandelen enzo.

omdat de bak iedere middag als ik er ben urenlang bezet wordt gehouden door een onhandelbare merens waar zemee moeten spelen van de paardenpsychiater..... die bak is echt bijna nooit vrij !

En het kan alleen als de boerin niet thuis is, want een ruin loslaten terwijl er merries buiten staan is erg verboden.... dan moet er bit in en een longeerlijn aan, want anders kunnen er vreselijke dingen gebeuren, volgens haar dan

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:34

Afbeelding

Afbeelding

OK dan!

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:44

Hooi!!

Helaas heb ik deel 1 niet helemaal gevolgd, maar ik zal goed mn best doen om deel 2 bij te houden en zo nu en dan wat te posten.

Ik heb in november de cursus nb gedaan bij Frans en Ilona en sindsdien houdt ik 6 :S paarden bij.. Erg leuk Haha!
Ik heb zelf 1 paard en een verzorgpaard, die helaas over 2 weken weggaat Boos! En zoals jullie in mn profiel hebben kunnen lezen doe ik ook aan nh (met touwhalster Tong uitsteken) en n beetje western.
Ben zo wel ongeveer genoeg voorgesteld..

Groeten Alline

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:59

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:03

Morrie kan zelfs strekken, als je hem maar genoeg over de zeik helpt Clown

Bij Margreet heeft ie laatst iets van piaff of passage gedaan, bij den politieafzetting, wat moet je daar dan ook met een boerenknol, dan moet je een politiepaard meenemen Haha! Cool

mijn nieuwe helm is neit beige maar goudkleurig geworden en als ik m'n kop beweeg, blijft ie gewoon zitten, i.t.t. tot de vorige, daarbij viel de helm af en het tuigje bleef zitten, klittenband was kapot gegaan Verdrietig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:07

deze helm is het geworden:
Afbeelding

Al was een beetje kleurenblind, want ik bedoelde eigenlijk deze
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:13

Je bent gewoon een 'golden girl' Clown Straks verblind je de tegenliggers nog Knipoog

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:44

[quote="Sugarmiss']....
Daarom sloop ik van alle oude halsters en dekens altijd het hang- en sluitwerk af. Die dingen is dus idd gewoon moeilijk aan te komen.
Op Equitana was een stand die had alles in bakjes gesorteerd liggen.
Als je niet tegen importeren op ziet heb ik wel een goeie site in Amerika.[/quote]

Het Touwhuis in Rotterdam.......!!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:50

Sugarmiss schreef:
http://community.webshots.com/album/298340412SxPDfi
Hier de link naar fotot's van mijn bitless bridle, ik hoop dat het idee een beetje overkomt.

Hij verspringt bij mij altijd naar klein, maar met de knop 'normal size' worden ze iets beeldvullender.

Zier er gaaf uit Sugar!!!!! Jammer van dat haar op de neusriem..... Waar heb je dat vandaan (zal je wel verteld hebben, maar ik krijg niet altijd alles mee)

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:52

Leuk BZ...dat wordt meeten dan Haha!

...maar iets meer in de buurt mag ook Knipoog Helemaaaaal niet veeleisend...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:00

Buitenzinnig schreef:
Jammer van dat haar op de neusriem..... Waar heb je dat vandaan (zal je wel verteld hebben, maar ik krijg niet altijd alles mee)
Je bedoelt het lamsvelletje. Dat is om Missy's neusje lekker poezelig zacht te houden (bejaarde Penny Bloos )
Die dubbele rawhide neusbrug is behoorlijk pittig qua inwerking nl.

Dit stukje lamsvacht heb ik van een zadelmaker op Bokt 'gekregen' . Het stukje vel kreeg ik gratis, alleen hij verzond het ongefrankeerd, dat kostte mij dus Euro 12 aan portokosten. Terwijl het makkelijk in een envelop pastte en ik graag de postzegels vooruit betaald zou hebben Verdrietig

De 2 stukken touw in verschillende diktes komen van Equitana vandaan. Je ziet hier wel kunststfo touw, maar katoen niet zo veel. En ik vind dat prettiger in de hand liggen.
Verder heb ik het zo gemaakt dat het ook nog te wassen is.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:03

SM: Ik vin em er gaaf uitzien...maar kan er (als leek!!) nog steeds geen soep van koken zonder paardenhoofd erin! I'm so sorry! Blond