Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vionaa schreef:Heb jij dan ook bij Eef gelest of heb jij het weer opgepakt toen ze naar huis kwam?
Muzefee schreef:Je moet inderdaad wel het juiste moment weten om ze terug te vragen, ik begreep niet uit je verhaal dat je haar liet draven.In dat geval mag ze van mij inderdaad uitrazen, als dat snel moet, dan mag dat. Zolang ze zo op adrenaline blijft mag ze niet terug komen, wachten op het moment dat ze kauwt/likt en terug is in haar hoofd, als ze dan zelf besluit te komen, te connecten, mag ze komen of ik vraag haar bij me.
Loba1 schreef:Ze lijkt echt boos te zijn zodra ik haar een beetje opdrijf, hoef ook niet veel te doen: stok omhoog en draf zeggen en weg is ze!
[***] schreef:Loba1 schreef:Ze lijkt echt boos tenu zijn zodra ik haar een beetje opdrijf, hoef ook niet veel te doen: stok omhoog en draf zeggen en weg is ze!
Zijn dat de fases die je gebruikt? Ben je je bewust dat dit niet de fases zijn zoals Parelli werkt? Heb je de short-range-circling game ook gedaan? Hoe reageert ze daarop?
En even een heel andere insteek (puur uit eigen ervaring): is ze fysiek helemaal ok? Bij mijn eigen pony is dit niet zo en hij lijkt ook heel erg LBI, maar heel veel I komt vanuit fysiek ongemak, en dat uit zich vooral in de driving game (achterhand), yoyo (als je het vaak vraagt) en circling (harder dan stappen). Hij kan ook enorm boos worden, heb dit lang aan "dominantie" geweten maar nu weet ik beter
Gewoon even iets om misschien ook even in het achterhoofd te houden als dingen niet verbeteren
[***] schreef:Circling game op kleinere afstand, waarbij je na de send de stick op de rug van je paard laat rusten (de allow) en zo nog steeds contact kan maken. Zo kan je ook oefenen naar hogere gang (snellere stap of draf, galop lijkt me niet zo handig) door na je fase 1 (vinger wijzen) je stick naar de achterhand te verplaatsen (op de achterhand, niet erachter of ernaast want dan krijg je de bring back/driving game).
Is een tussenstap naar het echte werk waarbij je meer op afstand werkt, maar er is nog wel meer/betere info over te vinden dan wat ik kan vertellen
[***] schreef:Loba1 schreef:
Zijn dat de fases die je gebruikt? Ben je je bewust dat dit niet de fases zijn zoals Parelli werkt? Heb je de short-range-circling game ook gedaan? Hoe reageert ze daarop?
En even een heel andere insteek (puur uit eigen ervaring): is ze fysiek helemaal ok? Bij mijn eigen pony is dit niet zo en hij lijkt ook heel erg LBI, maar heel veel I komt vanuit fysiek ongemak, en dat uit zich vooral in de driving game (achterhand), yoyo (als je het vaak vraagt) en circling (harder dan stappen). Hij kan ook enorm boos worden, heb dit lang aan "dominantie" geweten maar nu weet ik beter
Gewoon even iets om misschien ook even in het achterhoofd te houden als dingen niet verbeteren
[***] schreef:Uh, internet/Parelli Connect geeft niks?
Ik herinner het mij uit het rode pakket (level 1, level 2 is het zogenaamde blauwe pakket) maar weet eigenlijk niet of het nu nog veel gebruikt wordt. Ik vond het wel interessant voor het aanleren/handigheid krijgen.
Evelijn schreef:Als je probleem met een van de latere games hebt is het standaard advies, ga terug naar de games die daar vooraf gaan. Als je zegt dat je het gevaarlijk vind om short range circling te spelen... En dat is met neutrale stick op de schoft... Dan zou ik terug gaan naar friendly en zorgen dat ze de stick beter accepteert. En daarna porcupine en driving beter bevestigen voordat je weer de circling gaat doen. Als ze bijv. je leiderschap niet accepteert in de circling kan je je positie daarvoor verbeteren met het eenvoudiger driving game... Zorgen dat je daar minder druk bij nodig hebt zodat je tijdens de circling makkelijker haar kan sturen.
Op Parelli connect kan je heel level 1 bekijken. Daar kan je ook short driving game zien iig door Linda voor gedaan en dat kan echt niet gevaarlijk zijn als je de eerste drie games goed hebt bevestigd.
MDJ schreef:Echt top dat hier zoveel gereageerd word door mensen met veel verstand van Parelli. Elke keer als ik het topic open leer ik weer meer.
Ik heb binnenkort mijn eerste les. Raden jullie aan om meteen aan de start te verschijnen met leadrope en carrotstick? En zo ja.. Voor de mensen met mini's.. Gebruiken jullie de normale lengte carrotstick of (van equiplay) de kids/rijstick van 90 cm? Ik heb het idee dat de 1.20 versie misschien wel té lang is bij zo'n kleintje?