Cassidy schreef:Hey, ik ben het niet die keer op keer topics op bokt opent omdat het allemaal niet wil...
ik rij nu eenmal niet de makkelijkste paarden.
en ik dacht dat bokt er was om elkaar te helpen, en niet om iedereen uit te lachen??
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:@ ts...
Als je de reiskosten van te voren naar me overmaakt, dat ik niet op eigen kosten naar duitsland rij (en er geen geld mocht zijn) dan wil ik prima de uitdaging aan gaan! Het is net iets te ver om even gezellig te doen op eigen kosten.![]()
Onthoud dat het jouw eigen aanbod van de uitdaging is he.. Wees dan een grote meid en don't only talk the talk, but also walk the walk..
lovemario schreef:Cassidy schreef:Hey, ik ben het niet die keer op keer topics op bokt opent omdat het allemaal niet wil...
ik rij nu eenmal niet de makkelijkste paarden.
en ik dacht dat bokt er was om elkaar te helpen, en niet om iedereen uit te lachen??
hestejente schreef:En dát is juist zo gevaarlijk. Je gaat toch ook niet op zwemles omdat je op tv olympisch schoonzwemmen ziet en dat er cool uit vindt zien?
.
[***] schreef:@ [***].. Wat is het probleem? Ik ben heel serieus, maar mag toch wel even gniffelen om 1 reactie
lovemario schreef:[***] schreef:@ ts...
Als je de reiskosten van te voren naar me overmaakt, dat ik niet op eigen kosten naar duitsland rij (en er geen geld mocht zijn) dan wil ik prima de uitdaging aan gaan! Het is net iets te ver om even gezellig te doen op eigen kosten.![]()
Onthoud dat het jouw eigen aanbod van de uitdaging is he.. Wees dan een grote meid en don't only talk the talk, but also walk the walk..
nee, jij wil het proberen, dus zijn het jou kosten.
[***] schreef:@ Jessix : Daarom, ik wil het best wel een kans gevenMaar dan moet ik eerst wat meer tijd hebben, want nu zou ik er toch niks aan hebben zeg maar, dan is dat nog niet verdiepen
Maar ik vind dan weer niet dat ik in tussentijd niks meer met mijn pony zou kunnen doen omdat Parelli 'the only way to go' is .. En die indruk proberen sommigen wel te geven
[***] schreef:@ Jessix : Daarom, ik wil het best wel een kans gevenMaar dan moet ik eerst wat meer tijd hebben, want nu zou ik er toch niks aan hebben zeg maar, dan is dat nog niet verdiepen
Maar ik vind dan weer niet dat ik in tussentijd niks meer met mijn pony zou kunnen doen omdat Parelli 'the only way to go' is .. En die indruk proberen sommigen wel te geven
lovemario schreef:jij kan het denk je, nou dan moet je niet zeuren om de reiskosten. dan krijg je al 2000 toch?
[***] schreef:@ Cassidy : Ok, maar ... dan zit je met het volgende:
Bij Parelli begin je op een bepaald moment, als je zover bent, met het achteruit gaan .. Dit door eerst het paard aan te raken (porcupine game) en later door losse aanwijzingen (yo-yo game), toch? Dit laatste bouw je op door met je vinger te schudden, door met je pols te schudden, door met je voorarm te schudden, door met je arm te schudden (fase 1 tot 4, paard is aan een leadrope). Klopt?
En dan zit je met een paard wat al gewoon op handcommando achteruit gaat, zonder aanraking .. Gewoon door wijzen en 'terug' gaat je paard braaf achteruit tot je wilt dat die stopt (al heeft dat nog afwerking nodig). Hoe pak je zoiets aan? Als ik dan vanaf 0 begin raakt mijn paard toch juist in de war?
[***] schreef:Dat zeg ik toch ook helemaal niet?
Ik zeg gewoon dat 'mijn fase 1' niet dezelfde is als de 'parelli fase 1', hoe los je dat op? Gewoon alles maar laten vallen en helemaal opnieuw beginnen? Terwijl pony het wel al kent & kan? Moet ie ineens leren op een schuddende vinger achteruit gaan, in plaats van op de gebruikelijke manier. Lijkt me tijdverspilling?
[***] schreef:Dat zeg ik toch ook helemaal niet?
Ik zeg gewoon dat 'mijn fase 1' niet dezelfde is als de 'parelli fase 1', hoe los je dat op? Gewoon alles maar laten vallen en helemaal opnieuw beginnen? Terwijl pony het wel al kent & kan? Moet ie ineens leren op een schuddende vinger achteruit gaan, in plaats van op de gebruikelijke manier. Lijkt me tijdverspilling?
Cassidy schreef:Parelli level 1 is voor je eigen veiligheid.
Vanaf level 2 is het geen vastgesteld programma
Level 1 is de basis, daar moet je doorheen, en als je paard zo gehoorzaam is en zo gevoelig, moet dat in een week lukken.
Echter zitten er ook cruising lessons bij, en andere opdrachten die je met je paard moet doen, zoals alle vier benen van een kant optillen om ze uit te krabben, die de band verstevigen en leiderschap bevestigen.
En dan heb je ook nog te maken met het feit dat [***] een LBI is, dus moeilijk te motiveren, en daar is weer een haal ander programma voor nodige dan bij een RBE.