Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Twiggy2008 schreef:Verder wil ik nog zeggen dat op die paardenhouderijschool (of hoe die opleiding ook heet) in Barneveld men ook leert vijlen/bekappen op school. En dat is geen NB!!!! Ik weet dat omdat ik een kennisje heb die dat daar heeft geleerd. Moet helaas zeggen dat ik niet bepaald enthousiast ben over het geleerde van haar m.b.t. de hoeven. Ik schrok zelfs een beetje toen ik haar paarden zag doen.......![]()
Niet mijn ding.
Needje schreef:Volgens mij bekapper mag je nooit alles tot de witte lijn weghalen.
marleen_usar schreef:Tegenwoordig zie ik door de boemen het bos niet meer,dan weer natuurlijk bekappen,dan weer allemaal nieuwe dingen die mensen doen voor een paarden rug.Overal is weer iets aparts voor, waarom niet gewoon fysio,veearts en osteophaat?
Anoeska schreef:En dat is ook eigenlijk het enige dat je nodig hebt. Een goede kundige smid, een verstandige veearts, en een goede instructeur die je kan begeleiden om het paard van het lichaam zo goed mogelijk in staat te stellen om de ruiter te dragen en het gevraagde werk uit te voeren.
marleen_usar schreef:Ik heb ooit een natuurlijk bekapper aan het werk gezien,er werd veel te veel naar de beenstand van de paarden gekeken.Paarden gingen erg scheef lopen en werden zelfs kreupel daar door.Misschien vinden mensen het wel interesant om te kunnen zeggen, ik heb een natuurlijke bekapper?