Judje, sorry die vraag hem ik niet bewust 'ontweken' maar over het hoofd gezien. Linda geeft een aantal keer aan dat hij zijn achterhand moet draaien dmv druk van de leadrope op zijn achterhand. Ze is inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik heb zelf wel eens in zo een situtie gezeten en ze had hem beter vooruit kunnen laten gaan en mee lopen en nog een keer de driving game kunnen doen ook om zelf even tot volledige rust te komen. Dan had het paard het beter gesnapt en had ze haar fase 4 effectief kunnen geven zodat hij precies wist wat ze bedoelde en dan had ze druk vrij kunnen geven en had hij haar al beter gesnapt.
Citaat:
Druk op de achterhand middels een klap op de kont werkt imo helemaal niet, paard denkt "oh we gaan longeren" Ze had even moeten wachten en opnieuw beginnen, niet drijven, zij moet niet tot rust komen, maar het paard, dat schiet in rechts
Yamcha, ik luister, mijn ogen staan open (met een bril op mijn neus) ik zie dat ze de druk opvoert tot en met de huid.... dat zie ik Yamcha. Maar ik zie ook WAAROM. Net als wat ik hierboven bij Judje geschreven heb, ze doet sommige dingen verkeer die ze beter had kunnen aanpakken maar op dat moment doe je wat het beste lijkt. Ze voert haar druk op en laat ook weer los dat doet ze maar niemand ziet het omdat het zoooo klein is. Ik ben er bijna van overtuigd dat er voor deze sessie een sessie is geweest met observeren.... Linda raakt namelijk niet zomaar een probleem paard aan zonder hem te observeren, kijken hoe hij tegen andere paarden is en kijken hoe hij met zijn baas werkt. Daarna neemt ze hem van zijn baas over en kijkt wat ze er mee kan doen. Dit paard is een vreselijke RB die op het moment zijn vluchtdier laat zien en dus Linda kan gaat trappen. Voor haar veiligheid jaagt ze hem telkens uit zijn ruimte en daar heb ik begrip voor. Haar drivinggames kunnen beter.. net als haar yoyogames maar op dat moment niet. Ik heb tot nu toe nog ieder in zijn waarde gelaten alleen dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben.
druk weghalen mag misschien niet zichtbaar zijn, maar zolang zij daar zo onrustig is, wordt het paard niet ontspannen en blijft enigszins rechts.Leeuwke, LB = Left brained, left brained paarden zijn in staat te leren. Bij de linkerhersenhelft huist het denken, beredeneren. RB = Right brained.De rechterhersenhelft is waar het instinct huist: niet denken: doen!
Koudbloeden zijn meer links dan warmbloeden, algemeen gezien, betekent niet dat een koudbloed niet in rechts kan schieten. Ik geloof niet in rechtse of linkse paarden, met een goede leider zal links overheersen.En nu etenstijd voor mij. Verdere vragen/opmerkingen/aanvallen/beschuldigingen en nog meer waar jullie mee aan willen komen zetten beantwoord ik straks weer op mijn gemakje

. (dit is geen aanval voordat ik dadelijk weer geen respect toon..... ik denk gewoon ruim vooruit op wat er nog zal gaan komen).