Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vue schreef:Het artikel over de ademhaling van het paard, het feit dat een bitloos hoofdstel hoe je het ook went of keert fijner is voor een paard dan een staaf ijzer in zijn mond en de vooruitgang die ik in mijn paard zag wanneer ik hem bitloos reed.
. Dat het zo is geweest, kun je ook niet door onderbouwing aannemelijk maken
. Nimmy schreef:Jammer genoeg zijn de enige onderzoeken naar de effecten van een bit door verkopers van bitloze optomingen uitgevoerd...
Billy schreef:Waarom denk je dat er knopen op bepaalde punten moeten zitten in een touwhalster?Voor de sier?
En het bitloze hoofdstel met de riempjes kruislings onderlangs, hoe zou dat werken denk je?
Citaat:paarden voelen zich lekkerder, zekerder, vrijer, trotser en meer ontspannen zonder bit
arabesk schreef:Dr. Cook heeft vast de onderzoeksresultaten vervalst om rijk te worden van zijn eigen product.
Arabesk schreef:Dr. Cook deed onderzoek naar mondproblemen en ademhalingsproblemen bij racepaarden en kwam telkens weer uit bij het bit. Hij was dus in eerste instantie niet op zoek naar 'de schadelijke gevolgen van het bit'
Zijn bevindingen zijn eigenlijk een 'serendipity'
Nimmy schreef:arabesk schreef:Dr. Cook heeft vast de onderzoeksresultaten vervalst om rijk te worden van zijn eigen product.
Ik hecht inderdaad meer waarde aan onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek...

Eefsoll schreef:Wel of niet onderzocht of wetenschappelijk, ik denk dat je gewoon moet kijken naar waar je paard naar jou mening het best op reageert.
En of je nou met of zonder bit rijdt, als je maar hard genoeg trekt en sleurt wordt het paard er alle twee niet beter van
en kan het bij alle twee een slechte invloed hebben.
Paarden verschillen nu eenmaal van elkaar/karakter en mensen gelukkig ook

Lovely schreef:Vue schreef:Het artikel over de ademhaling van het paard, het feit dat een bitloos hoofdstel hoe je het ook went of keert fijner is voor een paard dan een staaf ijzer in zijn mond en de vooruitgang die ik in mijn paard zag wanneer ik hem bitloos reed.
HOe je het ook wendt of keert, het is niet altijd waar. Dat je vooruitgang zag kan aan een hele boel andere dingen gelegen hebben. Dat het zo is geweest, kun je ook niet door onderbouwing aannemelijk maken
.
Arabesk schreef:KiWiKo schreef:het gaat om wat je wil geloven![]()
bitloos is vele malen scherper inwerkend dan met bit.....
Dat is jouw mening en geen feiten

Chefke schreef:Ik denk dat als het paard niet slikken kan, er liters speeksel uit zn mond zou stromen.

Citaat:en ik heb nog nooit een paard gehoord met ademhalingsproblemen tijdens het rijden.
Begrijp me goed, ik ben helemaal niet tegen bitloosrijden, maar dat een bit zo ontzettend slecht is als er beweert wordt vind ik echt raar.

Arabesk schreef:Chefke schreef:Ik denk dat als het paard niet slikken kan, er liters speeksel uit zn mond zou stromen.
verdiep je dan eens in de achtergrond artikelen
Alle nieuwe inzichten lijken in het begin raar, omdat je er niet aan gewend bent.