[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:23

Hmm.. ik heb Chris Irwin bezig gezien en zijn manier van werken is zo ontzettend fijn Haha! Misschien dat je daar wat van op kan zoeken?
Verder zit ik ook nog niet echt in het grondwerken en krijg dan begeleiding van mn geweldige lesgeefmens.

@Inge, dankje Haha! Ik vind de dravers ook stiekem het leukste. Toen we gister in het donker het weiland nog eens in kwamen lopen waren dat de eersten die eraan kwamen om ons dag te zeggen. Ze staan trouwens in friesland, mijn studentenkamertje is in zeist.

Jouw draver heeft trouwens een leuk kleurtje voor een draver zeg! Staat goed Haha! Kan je jouw stalling vanuit de trein zien?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:28

ik heb dus geen les op zo'n manier, alles is zelfstudie...

Ik schrijf de genoemde namen op en ga eens wat zoeken! Ben trouwens vooral op zoek naar praktische informatie zoals dus het boek van Teblick. Dus echt toepassingen en niet zozeer de achtergrond (die ik namelijk vaak al volledig logisch vind en zoveel tijd heb ik nou ook alweer niet!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:29

Effe een verzamelpostje, want het gaat zo snel. Knipoog

MLoeser schreef:
Meet Tara (groningse merrie) en fjordje. Ze zijn niet van mij, ze staan op de holterberg en leven daar in vrijheid tussen de schotse hooglanders. Nu wonen ze er al 4 jaar lang.

Wat leuk zeg! Wil je wat meer over ze vertellen?

RedPassion schreef:
Ik baal gewoon dat ik om 3 uur naar de kapper moet Haha! Ben vrij vanmiddag, maar kan dus pas daarna gaan rijden. En het is zulk lekker weer!

Het is idd heerlijk weer. Vanmorgen heb ik gereden en de rest van de dag ben ik buiten aan 't verven. Daar is het nu ook ideaal weer voor. En gelukkig maar, want het moet nu ook echt klaar voordat de herfst intreedt.
Hoe zit je haar? Tong uitsteken

Breghje schreef:
Ben heul jaloers op degene die hun paardjes lekker aan huis hebben staan!! Haha!

Was ik ook altijd voordat ik dan eindelijk mijn droom - eigen boerderijtje en mijn paarden bij huis - verwezenlijkt had. Het is echt ultiem geluk. Knipoog

Zwerte schreef:
even een vraagje aan de mensen die niet meer bokt-actief waren, waren jullie nog wel aan het meelezen? Hoe ben je anders bij dit topic gekomen? Ben verder niet nieuwsgierig hoor Haha!

Ik kwam niet meer op Bokt. Tot ik gister weer eens een kijkje nam op VNA en ik dit topic zag staan.

Zwerte schreef:
Heeft hier iemand nog suggesties voor lees/leermateriaal? Ik zou er graag meer over weten voordat ik iets toe ga passen en je ziet door de bomen het bos niet meer..

Freestyle van Emiel Voest.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:32

Hij heeft idd een aparte kleur, tot nu toe nog geen Draver gezien met dezelfde kleur, ook niet via het Draversforum. Zo donker als jouw Draver Melissa zie je ze ook niet veel trouwens! In de winter is ie trouwens een stuk donkerder, mijn toverballetje;
Afbeelding
In de winter zijn de plekken rondom zijn ogen en neus lichter, net als bij jouw Liberty. Zo mooi vind ik dat. Haha!

Vanuit de trein kun je de stalling niet echt zien. Wel als je heel goed kijkt, dat is maar op 1 punt en dan moet je snel tussen de huizen & bomen doorkijken, nogal goed te missen dus. Clown Hij staat nu trouwens al een tijdje in Hilversum, hij is halverwege augustus verhuisd. Veel betere plek voor hem. Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:37

Inderdaad, Libjes kleur zie je veel, bijna alleen maar.
Melissa is de enigste zwarte draver die ik ken, hoewel er wel meer zouden moeten zijn lijkt me. Ze is ook behoorlijk aan de maat voor een draver.
Welke ouders heeft Tjitse? En is dat z'n echte naam? Klinkt zo fries.
Denk idd niet dat ik hem dan heb zien staan vanuit de trein Tong uitsteken

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:53

Ik ken wel een aantal zwarte Dravers, maar veel zijn het er niet. 8 vd 10 Dravers zijn bruin.. Hoe groot is Melissa?

Tjitse Frisia, is zijn volle naam, en dat is idd zijn echte naam. Hij is geboren in Buitenpost (Groningen) en vernoemd naar de bekende trainer Tjitse Smeding, een goede vriend van Tjitses fokkers.
Ouders zijn Pink Diamond en Lara Buitenzorg (van On the Take) . Wie zijn de ouders van Melissa&Liberty?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:10

Jee--- niet bij te houden hier.
Inge ... leuk paardje.
Zwerte... ik volg de thuisstudie van parelli... heel duidelijk met goede handvaten. Verder lees ik ook voor de tigste keer hempfling en heb ik een boek met info over veel NH stromingen. Eigenlijk lees/kijk ik alles wat ik in handen kan krijgem.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:12

liljebo, dat zou ik dus ook het liefste doen maarja er gaat veel tijd in mn studie zitten en dan heb ik lang niet altijd puf om nog meer stof te gaan lezen... Vandaar dat ik graag wat praktische dingen zou lezen!
Ik ga zeker eens kijken naar Voest en hempfling!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:18

@Inge, Melissa zit tegen de 1.70 aan. Dravers die ik ken zijn meestal rond de 1.60, zoals libje ook is.
Melissa's ouders: Heir to Crown (verderop dus ook speedycrown) en Urie. Haar volle naam is Melissa Jeanet. Vroeger ook gekoerst.
Liberty's ouders: Southern Newton en Melissa Jeanet. Libjes off. naam is Van Halem. Nooit uitgebracht.

Buitenzorg ken ik wel ja. Of nouja, ook alleen van naam. Zit nog niet zo in die drafsport Knipoog

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:48

Doe ik ook eens mee in een HK topic, kan ik het nu al niet meer bij houden Clown . Ik had het idee dat ik veel te veel op bokt zit, maar als ik zie hoe hard dit topic is gegaan valt het wel mee dus Knipoog .

Heb wel alles bijgelezen hoor! Welkom iedereen en wat een mooie paarden heb ik voorbij zien komen! Ik vind het toch een goed teken dat het in dit topic zo druk is... Ja Ik word zó blij van foto's van buitenpaarden.

@Inge_: Ik vind dat ook heel mooi, die lichtbruine randen om de ogen en de neus. Net zoals ik het bij lichte paarden heel mooi vindt als ze een zwart randje om de ogen hebben. 'paarden met eyeliner' noemt mijn moeder het Haha!.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:09

Heeey Inge, jij ook hier???? Haha!
Had ik je mailtje via hyves nou nog beantwoord of niet? Bloos
Ben effe helemaal kwijt wie ik nou wel of niet beantwoord heb.... Beetje drukke poststroom de laatste tijd, hahaha, luxe problemen.....

Gezellig dat het hier zo lekker druk is.... Zo'n HK maakt wel dat je veel te veel zit te bokken, hoor. Knipoog
Dat kan eigenlijk niet, ik zit altijd tig dingen tegelijk te doen als ik bok. Lang leve de laptop, maar toch......

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:20

Zwerte schreef:
ik mag minimaal een half jaar niet rijden Boos!
Nouja, over een tijdje ga ik gewoon weer lekker mennen en wie weet kan ik al wel eerder lekker zonder zadel een stapritje maken!
Ik denk dat als een paard begint te draaien en gek te doen op stal dat het eigenlijk nooit goed is dan binnen te laten staan, met wat voor blessure dan ook. Zet ze dan buiten op een postzegelformaat landje. Al dat beweeg en gedraai bevorderd geen enkele blessure namelijk.

Ik leef met je mee! Ik kan al een jaar bijna niet rijden... 'k ben geopereerd aan m'n enkel na een valpartij van m'n paard vorig jaar september... Ondertussen heb 'k af en toe als m'n enkel het toeliet wel kunnen rijden, maar nu zit 'k ook alweer sinds augustus vast omdat ik voor de 3de maal geopereerd ben. Ik weet dus wat je meemaakt.... Ach ik denk maar zo: volgend jaar is weer een jaar... En ondertussen krijg m'n paard lekker vakantie Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:24

Vervelend, hoor, dat jullie zo lang niet kunnen rijden, vanwege gezondheidsredenen. Sterkte ermee!!! Ach gut
Jullie tijd komt weer, echt!!! Lachen

Toen ik Sam kocht heb ik ook niet gereden (hij was nog te jong en ik wilde niet meer op andere paarden rijden, toen ik eenmaal mijn eigen paardje had Knipoog ). De hele wereld had zoiets van 'waar haal je je geduld vandaan?', maar ik vond en vind nog steeds het grondwerken en het tutten ook heerlijk om te doen. Maar goed, nu rij ik wel regelmatig en als ik nu zou horen dat ik een jaar lang niet kan rijden, zou ik ook enorm balen...... Lijkt me heel pittig...... Ja

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:26

awel ja eigenlijk heb ik ook geen behoefte om te rijden.... Vroeger leefde ik als 'k kon rijden, maar ik heb andere dingen ook leren appreciëren. Ik kan er echt van genieten om bezig te zijn met tutten of grondwerk of zelfs lange lijnenwerk. Momenteel kan ik nog niets doen tot eind oktober... Dan zal 'k zien of 'k van de dokter weer op m'n voet mag steunen of niet. Eens ik weer mag steunen zal het in het begin nog rustig aan zijn, maar daarna kan 'k weer vollebak gaan grondwerken. Rijden zal er sowieso nog niet inzitten tot januari/februari vrees 'k...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:54

Ik 'moet' nog vier jaar wachten voordat ik op mijn eigen paard kan rijden... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:02

Ik vind rijden ook niet zo belangrijk meer.
Sinds ik de paarden bij huis heb, rij ik ook veel minder dan voorheen.
Mijn jongste moet nog een paar jaar wachten. Knipoog

Twiggy2008 schreef:
Heeey Inge, jij ook hier???? Haha!
Had ik je mailtje via hyves nou nog beantwoord of niet? Bloos
Ben effe helemaal kwijt wie ik nou wel of niet beantwoord heb.... Beetje drukke poststroom de laatste tijd, hahaha, luxe problemen.....

Even in je verzonden items kijken en je weet 't.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:09

Zoooo.... bijgelezen!
Wat een gezellig topic, gaat hard hier.
Ik zal me even netjes voorstellen...

Ik ben Rosita, 24 jaar en woon in Bilthoven.
Inmiddels al heel wat jaartjes tussen de paarden. Mijn pony, Olaf, heb ik op mijn 8e gekregen.. overgekocht van een manege. Hem heb ik tot zijn 31e ( en mijn 21e) gehad, toen heb ik hem helaas in moeten laten slapen.. hij was op!
Toen ik 10 was kreeg ik Donder erbij, een Shetje, als veulen. Die heb ik nu nog steeds, inmiddels dus alweer 14 jaar.
Nadat ik Olaf in heb laten slapen heb ik lang afgewogen of ik wel of niet weer een ander paard zou kopen, inmiddels had ik al ruim 7 jaar niet gereden, omdat Olaf met pensioen was, omdat ik te groot en te zwaar was voor hem.
Uitendelijk dus de keuze gemaakt het wel te doen en heb toen Toosje gekocht, mijn 9-jarige gekke Trekpaard. Ik heb haar gekocht om te rijden uiteraard na zoveel jaar, maar helaas heeft mevrouw een zeer naar verleden én een echt karakter, wat maakt dat we nu 3 jaar verder zijn. Veeeeeeel, heel veel geduld hebben en zeker veel hebben bereikt maar ik er nog steeds niet op rij.... Maar goed... Het is echt mijn grote vriendin en zou niet weten wat ik zonder haar moet, dus mag ze lekker op de wei lopen met Donder en doe ik Parelli met haar en wandel en knuffel ik veel Lachen
Omdat ik het rijden écht heel erg miste, hebik na weer heeel lang twijfelen Jazz gekocht. Een nu 18-jarige kwpn;er waarmee ik dus wel heerlijk door de bossen rij, af en toe in een bak rondhobbel en lekker doe wat ik zo gemist heb.
Ze staan alledrie 24-7 buiten, worden natuurlijk bekapt door de bekapper en bijgehouden door mij. Staan buiten op onbeperkt hooi en zonder dekens, alleen krijgt Jazz een regendekentje om wanneer hij het nodig heeft ( is nml een 20 uur per dag stalpaard geweest).

Toos en Donder:
Afbeelding

Afbeelding

Jazz:
Afbeelding

En Olaf, helaas alweer 3 jaar aan het hemelen, maar hoort absoluut in het rijtje thuis!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:11

JoviBan schreef:
Hoe zit je haar? Tong uitsteken

Erg leuk, al zeg ik het zelf Haha! Het is het waard geweest. En daarna heb ik nog lekker kunnen rijden, dus al met al heb ik niks te klagen Knipoog
Ik heb voor het eerst met het glucksrad gereden, dat ging erg lekker. Zijn er hier meer mensen die een glucksrad hebben?

Zwerte en Willeke, wat vervelend dat jullie zo lang niet kunnen rijden.
Ik rijd ook niet zo veel, 2-3 per week maar ik zou het wel missen als het niet kon hoor.

Inge, wat een prachtig paard heb jij!

Edit: Rosita, wat een leuk stel paarden. Vooral je trekpaard is een plaatje.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:17

Rosita, wat een geweldig paard dat trekpaard van je Haha! En wat een haar! Lekker foto's in de winter, kan niet wachten op sneeuw!

Ik heb morgen eindelijk weer les, ben nu al weer helemaal zenuwachtig Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:24

tja een half jaar niet rijden is wel zwaar maar ik rijd al een hele tijd maar 1 keer per week, in de les op de manege (die wonderbaarlijk genoeg traditioneel is maar zonder getrek en al die nare dingen, elk paard word als individu gezien).
Twan is al 2 jaar aan het klieren met zn benen dus daar heb ik ook erg weinig mee gereden. Moet nu sowieso weer een paar maand op rust vanwege zn achterbeen dus geeft niks dat ik hier in bed zit! En rock is nog te jong maar ik mis nu heel erg het spelen en leren met hem elk weekend... Was elk weekend gewoon lekker met hem bezig, begonnen met wandelen en verder spelenderwijs omgang met mensen leren. Ging erg goed en dat rijden met hem kan ik nog makkelijk uitstellen tot hij een jaar of 4 is!

rosita, wat een prachtig trekpaard! Heb je ze bij huis staan?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:28

Het niet kunnen rijden herken ik ook...vreselijk, vooral met dit soort weer had ik er ontzettend last van... wilde dan zo graag een buitenritje maken, maar goed.. Een manege wilde ik weer niet, dus hield het op..

Dank jullie wel.. Lachen Nee, helaas niet aan huis, is wel een absolute droom voor 'ooit'..
Heb ze nu nog op een doe het zelf pensionstal staan, binennkort gaan ze verhuizen naar een weiland bij een boer.. Grotere wei, betere beschutting ( van bomen, struiken etc) en weg van het pensiongezeur Knipoog. Wel weer doe het zelf dus, dat vind ik erg belangrijk aan een plekje, dat ik gewoon mijn eigen ding kan doen en voeren etc..

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:32

RianneH schreef:
Rosita, wat een geweldig paard dat trekpaard van je Haha! En wat een haar! Lekker foto's in de winter, kan niet wachten op sneeuw!

Ik heb morgen eindelijk weer les, ben nu al weer helemaal zenuwachtig Tong uitsteken

Ooh leuk Haha! ik wil ook les krijgen Lachen
mijn paard is daar nog niet klaar voor, en er zijn bar weinig instructeurs die bitloos les willen geven ..
Maar tot dan, hou ik me wel bezig met grondwerk Lachen vind ik evenleuk, en meestal nog leuker Haha!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:40

@ rosita en willeke.. dat lijkt me heel zwaar.. zo lang niet rijden..

Mijn poown is ook nog te jong om te rijden, maar ik wou toch weer gaan rijden.. voor een bijrijdpaard heb ik eigenlijk geen tijd.. (ik rijd af en toe een paard van een vriendin, maar dat is te verwaarlozen..)
dus ging ik richting manege.. met side pulll.. Ik mag mijn eigen spullen gebruiken..
De eerste keer verwachtte iedereen een rodeo.. niet dus he..
Ik ben ze een beetje aan het heropvoeden.. ze beginnen zich nu echt bewust te worden van de mogelijkheden die er zijn.. Haha! Haha!

Ik heb hier ook een hele stapel boeken liggen waar ik nog door moet werken.. de laatste die ik kocht is van hempflig.. verzameling aan de lange teugel geloof ik dat het heet.. tis wel zweverig, maar dat ben ik ook..

Ik ga even rustig wakker worden, en dan ga ik even goed bijlezen..

edit: rosita.. ik vind je trekpaard echt geweldig.. mijn volgende paard wordt ook echt een trekpaard.. ben heel erg fan van de ardenner en de bouilonnais..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:48

rosita, hoe ben je aan die wei gekomen? via je topic? Want ik ben namelijk mn oogjes aan het openhouden omdat ik toch stiekem hoop dat ik rocky hier een beetje betaalbaar in de buurt kan krijgen... maar dan dus niet op stal!

Fitz, wat leuk dat die manege mee gaat doen! Bij de mijne krijg ik dat niet voor elkaar, ik vertelde dat ik twan bitloos rijd en dat dit veel beter gaat dan met bit maar kreeg de indruk dat ze dit voor "recreatief gehobbel" vinden. Nu is het wel zo dat ze wel eens een ongebroken trens aan een hoofdstel zetten als het paardje wat problemen heeft en daar beter op reageert. Maar ik vind dit absoluut niet fijn en toen "mijn" paardje dat ook kreeg (wegens een gedragsprobleempje met bokken) wilde ik dr eigenlijk niks van weten... paar keer toch (verplicht) geprobeerd maar ik vond dat ding vreselijk dus mocht er weer een gebroken bitje inhangen Haha! Hem zou ik erg graag een keer bitloos willen rijden maar dat ziet ze niet zitten geloof ik Haha!
Wel fijn dat elk paard daar als individu word gezien en als iets fout gaat ligt het probleem in eerste instantie bij jou, zeker niet bij het paard! Heel eerlijk naar de paarden toe, redelijk uniek voor een manege volgens mij!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:49

Zwerte schreef:
Heeft hier iemand nog suggesties voor lees/leermateriaal? Ik zou er graag meer over weten voordat ik iets toe ga passen en je ziet door de bomen het bos niet meer..

Ik heb al verschillende boeken en lesmateriaal gekocht en ben het meest tevreden van de zelfstudie pakketten van parelli natural horsemanship. Ik ben indertijd begonnen met level 1, daarna level 2 en uiteindelijk heb 'k alle pakketten die parelli al heeft uigebracht Haha! Ben er echt héél erg enthousiast over!

Ook het nieuwe systeem vind ik zeer goed. Nu is het de bedoeling dat gestart wordt met de succes series en de patterns en als je dan vast komt te zitten is het de bedoeling dat je dingen kan opzoeken op de savvyclub website. Die overigens bomvol informatie staat en waar ik echt héél enthousiast over ben. Heb alle artikels opgeslagen en uitgeprint... Het studiemateriaal is goed voor maar liefst 4 dikke mappen vol te krijgen, om nog maar over de filmpjes te zwijgen die erop staan.
Binnenkort komen ook de level pakketten op de savvyclub website te staan.

Sorry als het overkomt als reclame, maar ik ben gewoon héél enthousiast over dat programma! Wil niets anders meer!