[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:19

bij de weg, bij Morrie is de grote verharing vandaag begonnen, ik dacht het gisteren al, maar nu sneeuwt het echt als ik er een borstel over haal (wat ik overigens niet echt fanatiek doe)

Ook mijn Turkse Van (langharige kat) had besloten dat vandaag de dag was om te beginnen met verharen, de stofzuiger zal overuren draaien de komende weken........

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:24

Jovarna begon eind december al te verharen, nadat de kortste dag was geweest. Af en toe stopt het een dag of wat, en dan verhaart ze weer volop.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:28

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:41

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:41

Jovarna schreef:
Jovarna begon eind december al te verharen, nadat de kortste dag was geweest. Af en toe stopt het een dag of wat, en dan verhaart ze weer volop.

Walter heeft nog niks laten vallen. Vandaag toevallig geborsteld, ik doe dat niet zo vaak. Maakt mij echt niet uit hoe smerig hij is

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:43

Arabesk schreef:
TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Arabesk stond op de trailer!!

Super, dat moet ik inderdaad nog eens nalezen bij parelli, en dan mijn stresskip er ook eens in krijgen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:45

ik zie er nu echt niet uit..... ik had al een rooie neus omdat de chronische gordelroos zich daar had gevestigd, maar vanmiddag gooit er iemand een leadrope naar me toe en kreeg ik de twistlock mét karabijnhaak in m'n gezicht: het is dus helemaal blauw van m'n bovenlip naar boven.... bril is stuk, tand afgebroken, en bedankt hè stalgenoot die dringend een touwtje nodig had maar geen "longeerlijn" nodig had.......

en dan te bedenken dat ik degene ben die motorisch ontspoord is.... als ik hem nou zelf gegooid had.......

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:56

nee smurf, wat zijn dat voor mensen???

wat gaan we ineens snel trouwens.

Anya, ik snap het nu..ben benieuwd hoe whizkid gaat uitpakken als hij wat ouder is!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:59

dit jaar zijn die van ons ook voor het eerst zonder dek, gaat goed ik snap niet waarom ik bij mijn fjord (die dag en nacht en winter buiten stond) nooit een dek op deed en toen bij arabieren vroeger dacht dat ze een dek nodig hadden..domme aap

Ze zijn nog helemaal niet aan het verharen maar wel supersmerig! Ze staan met 4 friezen in de wei, en mijn schimmeltje is bijna net zo zwart!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:05

Klinkt weer erg fijn Smurf!

Ik wist vroeger ook niet beter, paard stond op ijzers en dik ingepakt met dekens. Ik ben gelukkig wakker geworden en gaan nadenken, alles wat er niet op/aan hoorde eraf gegooid, alle stalgenoten meteen totaal op tilt want dat was wel erg zielig voor mijn paard Ben nu erg blij dat ik het geluk kan zien in de ogen van mijn paard

Mijn schimmel staat al maanden compleet zwart te zijn buiten.
Ik zag vandaag ook wat wit haar vliegen toen ik hem stond te knuffen dus hij begint ook al terwijl hij degene is die hier normaal het laatst uit de vacht komt.
Moet ik dus weer mondkapjes gaan halen, ik ben allergisch voor paarden en het verharen triggert ook een astma aanval bij mij, maar mondkapjes werken altijd erg goed
Toch wel fijn, heel misschien heb ik dan binnenkort weer eens een wit paard staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:49

Arabesk schreef:
TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Arabesk stond op de trailer!!

Ik heb het gelezen! Proficiat!!
Is het approach & retreat nu zo'n beetje hetzelfde als hoe Monty Roberts het doet als een paard moeilijk trailer laadt?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:54

Citaat:
nee smurf, wat zijn dat voor mensen???

ik ben gewoon onhandig omdat ik het ding niet ving, ik had hem niet zo snel terug verwacht, ik dacht dat ze eerst haar losgebroken paard ging vangen met die lijn

@Jovarna ik heb geen idee hoe Monty het precies doet, wat ik op videos gezien heb doet ie het anders, maar wat precies weet ik niet, moet ik eerst weer zo'n filmpje opzoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:55

Poeh Smurf! Daar ben je mooi klaar mee. Sterkte!!

Verharen en borstelen:
het is maar goed dat Jovarna zo donker is, anders zag ze er echnie uit. Ik borstel haar alleen voordat we gaan rijden, en dan ook heel lichtjes; als het onder het zadel en de singel maar vuil-vrij is.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:58

voordeel van alleen grondwerk doen: het makt niet uit hoe goor je paard is

Ik veeg alleen het vlas eraf, hij slaapt blijkbaar liggen 's nachts en dat zit er 's middags nog opgeplakt.....

en de staart en manen houd ik bij met uitborstelen anders gaat het vervilten, verder mag ie zo goor worden als hij zelf lekker vindt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 00:02

smurf schreef:
@Jovarna ik heb geen idee hoe Monty het precies doet, wat ik op videos gezien heb doet ie het anders, maar wat precies weet ik niet, moet ik eerst weer zo'n filmpje opzoeken

Kun/wil je dan even kort vertellen hoe de approach & retreat van Parelli gaat? Dan heb ik er wel een beeld bij. Heb ik nu volgens mij ook wel, maar wil 't graag zeker weten.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 00:08

In geval van trailerladen:
je laat hem over de laadklep lopen (van links naar rechts of andersom) op een rondje en zodra de aandacht verslapt ga je van de trailer weg, dan benader je de trailer weer enz.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:12

Beetje hetzelfde idee als Mark Rashid vertelt in zijn boek volgens mij. De druk niet te ver opvoeren geeft hij daarin ook aan.
En als belangrijkste... tijd hebben en nemen!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:16

smurf schreef:
verder mag ie zo goor worden als hij zelf lekker vindt

*knor knor* *morrie wentelt in de modder*

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:53

ik heb wel eens in Morries stamboekpapieren zitten studeren, maar kan toch echt geen varkens vinden in de voorouders.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:56

Ook nergens een vader of moeder "onbekend"??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:57

*not*, alles tot in de 4e generatie bekend, er staat er 4 generaties terug 1 tussen die me minder bevalt, de rest is allemaal dik in orde..... maar misschien is het aangeleerd gedrag, of spiegelt hij zich aan mij, je paard is toch je spiegel......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:12

Ja, klopt. Beschrijf Morrie eens...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:16

rolt bij voorkeur in de bagger, is aartlui: wil niet werken, heeft gevoel voor humor (dat laatste klopt niet met mij volgens velen) en heeft altijd honger (klopt ik ook en ik ben op dieet)

klopt wel hoor, mijn huis ziet er niet uit, niet dat het smerig is (hoewel volgens mijn moeder wel) maar het is een bij elkaar geraapt zootje en ik heb al in geen 19 jaar behangen, boeit me helemaal niets, en ik werk ook liever niet dan wel, hoewel ik een leuke, afwisselende baan schijn te hebben.....

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 22:09

Zo, hij hangt weer vast, even op het goede knopje drukken en hij loopt weer

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:20

schop voor je kont