De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:30

jeanie schreef:
Ik zal de opdracht aan Apple geven Knipoog Er worden vanmiddag vast foto's gemaakt . Ik ben super soepbord en kan dat niet zelf. (Toch heb ik donkerbruin haar Verward )

Foto's worden er zeker gemaakt vanmiddag, maar een nieuwe avatar maken zal mij niet lukken Haha!.

Wellicht leuke foto's van Kev en Jeanie die allebei niet in de buurt willen komen van de trailer Haha!.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:30

Citaat:
Rustig , gaatje voor gaatje aansingelen.

als je eenbarfeoot hebt, moet dat wel, anders trek je het zadel scheef....

Joke doet een half uur over aansingelen: gaatje singelen, paard staat een poosje te springen, rondje lopen om paard te kalmeren, weer en gaatje singelen enz. Paard kan ook niet vaststaan overigens, trekt gemiddeld 5 touwtjes per week aan gort, van de week bij de smid (uiteraard 4 ijzers) is ze er tot 5 x toe vandoor gegaan, alles en iedereen omver lopend.....

Volgens Joke heeft ze een persoonlijke ruimte van 5 meter en je moet ook niet in de buurt komen als ze met het paard bezig is. Ik kwam gisteren met de auto de hoek om en daar stond dat paard, stond ja, want toen ze de auto zag, was ze weg, wer een touwtje kapot....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:34

Antheman schreef:
Enne wat betreft singeldwang: miasschien singel je wel heel snel aan, veel paarden hebben daar een hekel aan! Rustig , gaatje voor gaatje aansingelen.

Opala is trouwens vanaf het begin dat ik haar heb, 5,5 jaar, heel gevoelig rond haar buik.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 10:35

Oop is een merrie he? Is het van binnen wel in orde bij haar?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:47

Ze is idd een merrie. Ik heb geen reden om te denken dat ze inwendig wat mankeert, dan zou het ook aan haar uiterlijk en vooral haar gedrag af te lezen zijn na al die jaren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:18

Buitenzinnig schreef:
[
Singeldwang komt vaak (dus niet altijd!!!!) door dat de singel en/of het zadel niet echt passen.....of dat er daar iets irriteert. Dus probeer dat zoort zaken stuk voor stuk te vervangen en op die manier - via eliminatie - te ontdekken waar het aan ligt. Het kan natuurlijk zijn dat Oop nu sowieso de link legt tussen zadel/singel en pijn. Dan zal je niet direct de juiste reactie krijgen.......
[/quote]

Inderdaad BZ, Kinke kon me ook altijd zo vuil aankijken als ik aansingelde, nu met mn HM zadel zou ik haar door midden kunnen singelen (bij wijze van) en dan protesteert ze nog niet Knipoog Haha!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:20

Vaak zijn het de spieren die heel gevoelig zijn. Dit kom ik tijdens de massage nogal eens tegen. Sommige paarden krimpen helemaal in elkaar als ik daar ga beginnen.

Bij dat paard van Joke mankeert denk ik wel iets meer aan, of hij heeft een opvoedcursus nodig.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:23

Citaat:
Bij dat paard van Joke mankeert denk ik wel iets meer aan, of hij heeft een opvoedcursus nodig.

dat laatste zeker, maar Joke is keihard voor andermans paarden, maar o zo soft voor haar eigen peerd..... er is vorig jaar iemand mee bezig geweest om die flauwekul af te leren, maar als je dan niet doorzet op dezelfde manier, komt het natuurlijk niet goed....

nou ja, laat ik maar niets zeggen, want iedereen zegt ook altijd dat ik Morrie ergens moet brengen waar ze hem opnieuw voor me africhten....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:48

opala schreef:
Het zadel opleggen, geeft bij haar geen reactie. En na het rijden zit er altijd meer dan voldoende ruimte tussen de singel en haarzelf. De singel is het zeker niet, want heb de neoprenen sinds een paar weken vervangen door een katoenen. Zadel vervangen .... liever niet, maar ik zal vanaf nu wat bewuster gaan aansingelen of ze al reageert wanneer er nog helemaal geen druk is.

Probeer eens een geheel elastisch singel.....wie weet

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:54

joke had eerst zo'n touwsingel (waar HC zo dol op is), ik heb haar een gewone singels gegeen met aan 2 kanten elastiek, maar in geval van haar paard, hielp dat niets.

Ik dnek dat dat paard gewoon niets aan d'r lijf wil hebben, omdat ze zelfs op een halster en op ook op het tuig zo vreselijk reageert

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:08

Touwsingel vind ik verschrikkelijke dingen. Zeker als je zo'n haarbaal hebt als Ponto dan moet je elke keer die singel los gaan zitten knippen. Boos!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 12:11

Cookies schreef:
Touwsingel vind ik verschrikkelijke dingen. Zeker als je zo'n haarbaal hebt als Ponto dan moet je elke keer die singel los gaan zitten knippen. Boos!

Voor ronde tonnetjes een prima uitvinding!

rij nu met neoprene en er staat een Thorowgood, met gaatjes, op mijn verlanglijstje.

Ben je wat opgeknapd Cooks?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:12

ikv ind het ook afschuwelijke dingen, echt iets uit de middeleeuwen.
Heel vroeger had ik zo'n ding bij m'n Fjord, die had ook altijd singeldrukkingen, maar toen had ik geen geld voor een leren singel en neopreen was er nog niet toen.... erg lang geleden dus....

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:21

Vanmiddag van 12.30 tot 16.00 de bokt voor Azie NH les (Parelli) gehad .
En het was super leuk OK dan! . Level 1 zo'n 6 spelletjes doorlopen. jeanie heeft mij werkelijk versteld doen staan.Wijken voor druk fase 1 en 2 Haha! Haha! . Achteruit lopen met gebaren(sorry naam kwijt) fase 2 bij de achterhand fase 1.
het jojo-en was fase 4 en om mij heen lopen met de wortelstok begonnen in fase 4 maar soms ook fase 3 en 2. Oefeningen met nabijheid is ze super en meer op afstand is moeilijker dan heeft ze minder respect.
Ik schijn een goede focus op de achterhand te hebben Haha! .
Kevin van Apple was heel goed in de oefeningen op afstand. Zij heeft een go-horse en ik een wohw- horse. Schrijf je vast niet zo.............

Apple maakt straks een topic op BOA met foto's en ik ga vriendlief vragen om een touwhalster voor mij te knopen en dan snel een pakket aanschaffen want ik vind het super leuk en jeanie ook. En het is tenslotte een goede gehoorzaamheids gebeuren.

Smurf volgens mij moet dat toch echt ook met Morrie lukken Knipoog

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:48

Antheman schreef:

Nee Boos! 's morgens gaat het wel maar 's avonds stort in weer in. Ik ga 's middags wel een poos naar bed maar je hebt toch geen 10 minuten rust. Altijd gaat de telefoon, of de bel, of de kat, of ander soorten van herrie.
Zal wel weer goed komen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 18:52

Cookies schreef:
Antheman schreef:

Nee Boos! 's morgens gaat het wel maar 's avonds stort in weer in. Ik ga 's middags wel een poos naar bed maar je hebt toch geen 10 minuten rust. Altijd gaat de telefoon, of de bel, of de kat, of ander soorten van herrie.
Zal wel weer goed komen.

Eh, stekkers eruit??
en oordoppen in, dan weet je ook niet wat er gebeurd Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:06

Citaat:
Smurf volgens mij moet dat toch echt ook met Morrie lukken

been there, done that met "deskundige" begeleiding, resultaat: 1 gebroken voet en nooit meer elegante schoenen aan kunnen Boos!

Ik heb weer een rondje bos gedaan nu het hele rondje en vor de hoefjes over de gracht terug, hij draaft net zo makkelijk over grof puin, er was net bijgestort en er zat geen steentje in de witte lijn, ben ook nog over een splitpad gedraafd. Hijwas superbraaf! Wel zeiknat van het zweet, maar hij zweet op andere plekken dan voorheen: alleen onder het zadel en op de borst, niet zo erg op de hals, dat ging ie pas doen toen ie op stal stond: nazweten....

Ik ga voorzcihtig het verband van m'n middelvinger halen, heb het topje proberen te amputeren met een slagersmes van Klaas Boos! Cool er ligt nu een bloedspoor van Morries box tot de EHBO-kist op de deel Cool

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 19:46

Goed zo Els!!!!! OK dan!

Wat is er gebeurd bij jou dat de knop om is Haha! ?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:52

Warm weer en geen wind....... en geen trekkers......Morrie wordt erg druk van wind, incombinatie met kou wordt ie mij dan te vlot en wakker.....

Motoren geeft ie niet meer om, ik zat in een kudde van wel 30 Harleys op het viaduct, alleen als ze opschakelen en dan een knal geven, springt ie even weg...... lammetjes in de wei zijn véél enger Frusty

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 19:56

Mooi!

En hoe is t met je vinger?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:59

ik hoor net de weervrouw: later in de week winterse buien, dat geloof je toch niet..... Boos! moet ik over 3 maanden weer helemaal de moed verzamelen om weer een keer naar het bos te gaan....

M'n vinger had misschien beter even geheht kunnen worden, maar dat is nu een beetje te laat Clown

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:01

...Bruut heeft vandaag al dravend op de weg vierkante hoeven gekweekt...of tewel...dezelfde rechte voorkanten als de rode spriet van Ara!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 22:04

nienke07 schreef:
...Bruut heeft vandaag al dravend op de weg vierkante hoeven gekweekt...of tewel...dezelfde rechte voorkanten als de rode spriet van Ara!!

Dan moet je toch eens opletten of hij niet met zijn benen sleept.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:06

nienke07 schreef:

hahaha, gewoon harder laten lopen dan gaat ie ze vanzelf hoger optillen. Het is vrij normaal voor jonge paarden hoor dat ze dat doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:07

zoiets wilde ik net typen: leg hem ff uit dat ie z'n voeten op moet tillen Haha!

Morrie heeft het achter als ik veel aan de hand op straat loop met hem, dan slentert ie......

Ik weet wel waarom bij Morrie de achterhoeven sneller slijten dan de voorhoeven, ik heb het gistrenmet verbazing bekeken terwijl ik ernaast fietste: hij zet heel ver onder achter, hij draagt wel maar stuwt niet