Joy heeft het zowat allemaal... Ze is een onwijze showoff, leergierig en wil alles onderzoeken met haar mond. Ik voer daarom nooit uit de hand. Of uberhaupt niet tijdens oefeningen.
Ze schraapt veel (helaas) als ze ongeduldig wordt (gaat wel steeds beter)
Ze leert heel snel en denkt ook veel voo zichzelf. Aan mij de uitdaging om het afwisselend en interessant genoeg te houden.
En dan is ze pas 2 jaar en 8 maanden...

) dat werkt goed bij treas! Bovendien ‘wapper’ ik hem bij mijn handen weg als hij zelf zoekt naar snoep. Hij is vrij sensibel dus dat snapte hij heel snel. Met wel als gevolg dat hij je ‘onderzoend’ als hij zin heeft in lekkers

. En dan uiteraard met zijn áchterbenen erin en niet met zijn voorbenen.....
). Helaas heeft ze waarschijnlijk 5 jaar als cross paard mogen dienen en moet ik er nodig weer een ho in werken. Het is al een heel stuk beter (ze is 5 jaar tussendoor van iemand anders geweest). Waar ze vroegeer als er buiten iets eng was gewoon stil ging staan en mij simpelweg vertelde dat het haar ging op eten en we een andere manier moest bedenken om erlangs te gaan, al kon ik haar meestal wel overtuigen dat het niks was, staat ze nu compleet in de stress en bijna in paniek als er iets engs is. Alsof ze alleen nog maar denkt 'ik moet vooruit, maar ik durf het niet, maaaar ik MOET vooruit" wat dus wel best soms gevaarlijke taferelen op kan leveren. 
.