sanne83 schreef:ikke schreef:Wat ik namelijk in hoofdzaak tegenkom bij al die mensen die jij zo graag aan Parelli kletst zijn doodgeparellide paarden waar geen enkel initiatief meer in zit en die alleen maar wachten op de volgende vraag om vervolgens het gevraagde uit te voeren. Kadaverdiscipline en eigenlijk nog wat erger: zombies.........
Ik herken eigenlijk niets van wat je zegt, de meeste parelliers krijgen juist vaak het commentaar dat het allemaal zo "vrij" is, dat het allemaal softie is, dat het paard volledig mag doen wat hij wil (en dat je je paard eens goed moet aanpakken)
Grappig dat de meningen over één zelfde ding kunnen verschillen als dag en nacht
Ik ken dit commentaar wat jij geeft, eigenlijk alleen van "dressuurruiters" die denken dat een slofteugel + stang & trens nodig is voor controle en die letterlijk altijd in gevecht zijn met hun paard, waardoor het paard zo "spectaculair" (lees: snuivend en stomend) loopt. Dat zijn inderdaad mensen die vinden dat een gehoorzaam & kalm paard "doods" is en dat hun paard heel veel "karakter" heeft![]()
Ik mag toch hopen dat mensen uit dit topic niet in deze categorie vallen
Een paard dat volledig mag doen wat ie wil? Bij Parelli en Co? Nou, sorry, dat herken ik totaal niet!
Als ik zeg dat mijn paard soms zelf mag bepalen of we ergens links of rechts gaan, word ik al van alle kanten besprongen dat ik een levensgevaarlijke idioot ben, zowel uit de traditionele als de NH-hoek.