[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:28

Fijn dat de verhuizing van Tjitse zo rustig ging. Ben wel benieuwd naar foto's van de twee knapperds. Lachen
Wanneer komen Reina en het trekpaard?

Ik ben mijn koffer aan het inpakken voor Portugal. Allemaal weer op het laatste moment, ik ga dinsdag maar morgen en maandag heb ik nauwelijks tijd. En wat krijg ik zo'n koffer toch snel vol. Bloos Het erge is dat er alleen nog maar 'mooie' en geen functionele kleding in zit (veel laarzen ook), dus ik moet dringend gaan schrappen en dat is erg moeilijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:44

Ooooooh, je bent je koffer aan het inpakken, RedPassion!!! Hahaha, ik pak mijn kofffer altijd op het allerlaatste moment, dus heeeeeeel herkenbaar Knipoog . Neem 1 paar laarzen mee en trek 1 paar laarzen aan. Heb je niet dat je vaak toch bepaalde favorieten aantrekt? Neem die mee..... Ja, een koffer slim inpakken is nog een hele kunst. Hoe laat vlieg je dinsdag? Heerlijk, hoor..... Hoe 'koud' is het daar nu?

Ik heb vanmiddag een paar foto's gemaakt, maar stond op afstand en eigenlijk stond ik ook meer te kletsen Bloos .
Ik weet ook nog niet precies wanneer Danielle met Reina komt. Dani, weet je al wat? Het trekpaard, ja, daar heb ik eigenlijk nog helemaal niets over gehoord. Maar goed, die wordt ergens beleerd, dus dat is misschien nog niet helemaal te zeggen.....

Ben lekker radio aan het luisteren (Veronica, heerlijke oude muziek dus Haha! ), beetje meebleren en ondertussen wat internetten. Ik duik zo de bank op (ER kijken! Lachen ) met een potje thee en ik moet de was nog opvouwen. Hele berg, zit ik maar uit te stellen, want ik heb er geen zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:58

Ik ben nu ook nog snel een was aan het draaien, zit nog van alles tussen wat mee moet. Lekker ongeorganiseerd weer. Haha!
Ik heb inderdaad besloten om de witte en rode laarzen te schrappen, tot mijn spijt... zwarte veterlaarzen gaan in de koffer en mijn bruine cowboylaarzen doe ik aan. En ik vrees dat er ook een paar leuke topjes en corsetten achter moeten blijven, maar goed. Clown

Om 14.30 vlieg ik. De middagtemperatuur is daar nu rond de 14 graden, en het is er zonnig, wel lekker!

Volgens mij wordt het erg grappig qua communicatie met haar familie, het merendeel spreekt geen engels en ik spreek geen portugees en maar een beetje frans. Ik zie mijn vriendin er voor aan om dingen helemaal verkeerd te vertalen, ze is in staat om me tegen haar vader te laten zeggen dat ik hem een lekker ding vind. Tong uitsteken

Ben je alleen thuis vanavond? Ik ben ondertussen ook aan het meebleren met muziek, bij mij is het Within Temptation. En ik hoop heel erg voor mijn buurman dat hij de hort op is, want die hoge noten kan ik totaal niet zuiver mijn strot uit krijgen. Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:10

Ojee, dus jij hebt straks roze shirtjes, omdat je wit en rood door elkaar wast? Haha!
Dan raak je helemaal gestresst zo meteen. Tong uitsteken
Wat ga je allemaal doen in Portugal? Corsetten? Draag jij die? Vertel.....

Zonnig en 14 graden klinkt goed. Beter als hier. God, wat had ik het koud vanmiddag toen we de paarden stonden te observeren (en kletsen Knipoog ). Zelfs eenmaal thuis heb ik het nog uren koud gehad, terwijl het hier een graad of 21 was.........

Hihihi, ben heel benieuwd hoe dat gaat met die familie en de vertalingen en communicatie. Ach, met handen en voeten kun je een hoop vertellen. Heb je geen 'Wat en Hoe in het Portugees' gekocht dan? En uit je hoofd geleerd? Haha! Haha! Haha!

Nee hoor, ben niet alleen thuis Haha! . Nikki slaapt als een roosje en mijn man is wel gewend dat ik soms ineens in de kamer sta te dansen of mee te bleren. Clown
Overigens doet hij dat zelf ook wel eens. ROFL
Maar ik geef toe, dat ik wat fanatieker ben. Kan echt helemaal uit mijn dak gaan bij leuke muziekjes. Go jij! Go jij!

Vanochtend stond ik ook heerlijk mee te zingen onder de douche met de radio keihard aan en het raampje open. Tja, dat horen de mensen buiten en naast ons ook, maar ik vergeet dat meestal. Haha!
Van de week was mijn overbuurmeisje hier en toen hadden we het over meezingen met de radio en toen gaf ze toe dat ze me wel eens mee had horen bleren en ze had ook wel eens gezien dat ik dansend stond te stofzuigen met de radio heel hard aan...... Bloos Bloos Bloos

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:19

Pfff ik had er vrede mee maar net vloog het weer even naar mijn keel. Ik zat op een verjaardag van een tante en iedereen zei heel lief dat ik er toch nog eentje had....goed bedoeld maar Timber is Es niet en dan voelt ze heeeeeeeeeeeeel ver weg ineens.

Maar toen even naar Timber gegaan en daar even van Es d'r mooie dochter genoten......

En dan heb ik er wel weer vrede mee, het was goed zo en ik zal altijd van mijn mopske blijven houden Lovers

Nu naar de toekomst kijken...dus ik ga mijn huis opruimen, ruimte maken voor nieuwe dingen en nieuwe mensen en dieren op mijn pad. We zullen zien wat 2009 gaat brengen!

@Twiggy, Dani & Inge we gaan echt een keer afspreken he? Kom ik lekker bij jullie in de wei zitten van de paardjes genieten Ja en foto's maken, lijkt me echt leuk!

@Redpassion, fijne vakantie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:23

Witte shirtjes heb ik niet, wel hemden, maar die mogen verkleuren. Ik gooi altijd alles door elkaar, gaat goed. Haha!

We gaan in elk geval veel shoppen daar, ik krijg een rondleiding door de stad en we gaan met kerst naar het strandhuis van haar grootouders. Oud & Nieuw is er een groot feest in het centrum. Verder zien we wel hoe het loopt. Lachen
Tja, corsetten, daar ben ik helemaal verzot op. Als ik uitga draag ik er soms een rok bij, in het dagelijks leven een simpele broek, anders vind ik het snel 'too much'. Maar ja, het staat me goed (al zeg ik het zelf Bloos ), ik vind het wel vrouwelijk. Ja

Maar je had het vast koud omdat je stilstond? Verder viel het toch mee vandaag? Maar als je het eenmaal koud hebt blijf je het heel lang koud hebben inderdaad, ook als je weer in je warme huis zit.

Mijn vriendin moet mijn wandelende woordenboek zijn, dus ik heb geen boekje aangeschaft. Haha! Ik red me wel, denk ik altijd maar. Knipoog

Heerlijk zeg dat Nikki lekker doorslaapt! Stofzuigen doe ik ook vaak dansend en zingend. Houdt het leuk toch. Knipoog Laatst wel een lichtelijk genant momentje... ik maak schoon bij andere mensen en ze waren boodschappen doen, dus ik was daar alleen. iPod op, stofzuigen en meezingen. Stond die man ineens achter me, breed glimlachend. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:25

Ah Timbers, ik postte net...
Kan me voorstellen dat zo'n opmerking -hoe goed bedoeld ook- totaal niet helpt. Fijn dat je wel troost kan vinden bij Timber. Neem je tijd er maar voor, en hopelijk brengt 2009 je veel goeds. Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:32

Frances, kan me heel goed voorstellen dat je het zo voelt. Het ene paard kan het andere paard nooit vervangen. Net als met hele geliefde mensen die je verliest, eigenlijk. Ze zijn onvervangbaar, hoeveel andere lieve mensen je ook om je heen kunt hebben..... Maar ze bedoelden het goed natuurlijk, op die verjaardag. Ach gut

Ja, het zal je nog regelmatig aanvliegen op momenten. Het lijkt mij ook een enorme leegte. Maar het is wel geweldig dat je nog een mooie dochter van haar hebt Lachen !!! Geniet maar extra van Timber nu. Ik zat zelf een tijdje geleden namelijk eens te denken, dat als Sam wat overkomt (ik hoor namelijk vrij veel over paarden die overlijden momenteel en dan realiseer je je weer hoe betrekkelijk alles is), ik niets meer van hem heb (natuurlijk wel prachtige herinneringen, heel veel foto's en filmpjes enzo). Maar zou hij komen te overlijden, dan is het voorbij, leeft er niets meer voort in hem..... Zijn mama is op 5-jarige leeftijd al ingeslapen, zijn vader heb ik niet kunnen achterhalen....... Het zou zo'n leegte zijn, zo intens grote leegte Verdrietig . Wat een enorme liefde kun je voor je paard toch voelen, he..... Het is bijna net alsof ik het over mijn eigen kind heb (die ik ook intens lief heb natuurlijk Lovers . Meer dan intens, zelfs....). Maar ja, we zitten hier op een paardenforum natuurlijk. Knipoog

Heel goed van je dat je naar de toekomst durft te kijken, ruimte maakt voor nieuwe dingen, nieuwe mensen, nieuwe dieren en het jaar 2009..... We komen elkaar in elk geval een keertje tegen dit nieuwe jaar, als je langs komt. Lijkt mij ook heel erg leuk!!! Zeker als alles weer lekker groen is in het voorjaar, want nu is het wel een grauwe modderbende bij ons, hoor. Al hoewel het nog meevalt, maar als het straks echt weer veel gaat regenen, zoals vorig jaar in de maanden januari/februari/maart..... Zou willen dat het april werd, lente......

RedPassion, als je dit nog leest voordat je gaat, wens ik jou ook alvast een hele fijne vakantie!!! Geniet ervan, hele mooie feestdagen ook. Hoor graag na je vakantie hoe het allemaal geweest is, hahaha..... Knipoog

Timbers, warme omhelzing voor jou!!! Heb al heel wat kaarsjes gebrand voor Essie, hoor. Lachen

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:22

Ik zou rp nog wel een fijne reis willen wensen, maar ze is al weg.
Gisteren hadden we een heerlijk uitstapje met het werk van mijn man in het sprookjesachtige lisaberg met heerlijk kerstbuffet.

Twiggy... meebleren doe ik ook vaak hoor. Maar wat heerlijk dat er meer paardjes in de kudden komen
Inge... super dat de verhuizing zo goed verliep.
Gezellig samen... super.

Timbers... je zult toch nog een tijd op en neer gaan met je gevoelens. Er blijft toch een lege plek achter en dan spreek ik dus echt uit ervaring. Maar de scherpe kanten gaan ervanaf en dan blijft een mooie herinnering aan de tijd samen.
Je hebt het afscheid heel mooi verwoord. Ook ik reageerde daar erg emotioneel op. Dat ik met Toni een soortgelijke richting uit zal gaan, maakt het niet makkelijker.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:23

Toch nog even dit.....
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:43

Mooi kaartje, Lijebo.

Inge fijn dat de verhuizing goed ging dat geeft weer wat rust voor jou en je paardje.

Frances, ik weet hoe je je voelt. Ik wilde het er helemaal met niemand over hebben in het begin, niemand lijkt te snappen hoe het voelt. Bij mij kwam inderdaad ook soms de opmerking je hebt er nog 3, maar toch zijn ze allemaal zo verschillend waardoor je die ene toch mist. Geniet van Timbers, maar neem ook de ruimte om uit te huilen over Essie, aan haar te denken en te genieten van alle mooie en bijzondere herrinneringen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:08

Hoi iedereen Lachen !

Frances: ik hoop dat je ondanks alle ellende een hele fijne kerst gaat hebben... Ach gut Wat zul je Essie nog gaan missen de aankomende tijd!! Hartstikke gezellig trouwens als je eens langs komt bij onze paardjes!!

Redpassion: hele fijne vakantie! Geniet van de kerst in het buitenland (ik heb nog nooit kerst in een ander land gevierd eigenlijk, lijkt me heel gaaf!).

Inge: fijn dat Tjits al in zijn nieuwe kudde staat en dat alles goed is gegaan! Ik zal vanavond of morgen, wanneer ik tijd heb, nog even reageren op de mail.

Liljebo: wat een mooie kaart met al je diertjes!

Twiggy: ik weet nog niet precies wanneer ik met Reina kom. Ik ben druk bezig met het uitzoeken van een geschikte datum! Maar dat is zo makkelijk nog niet Knipoog. Ikzelf moet natuurlijk kunnen, de mensen waar Reina staat moeten thuis zijn, mijn moeders vriend moet kunnen (hij is mijn chauffeur die dag Haha!), de man waar ik de trailer van huur moet kunnen én dan jij zelf ook nog! Het blijkt dus nog een heel gedoe. Maar ik laat het zo snel mogelijk weten natuurlijk!

Reina heeft gister nacht liggen slapen in de inloopstal, die ook als poepplaats gebruikt wordt, je raadt het al... Veulen hélemaal onder de stront! Lekker aangekoekt ook al. Ik krijg niet eens alles er goed af, nah jah, de rest verhaart er van het voorjaar wel weer uit Nagelbijten / Gniffelen . Dat wordt wat als ze over een aantal jaar wit begint te worden!
De bekapper is ook weer geweest, dat wilde ik nog even lekker laten doen voor de verhuizing door mijn oude vertrouwde bekapper Lachen.

Zelf heb ik gisteren lekker al een pré kerst party gevierd met 6 vriendinnetjes. Was echt ontzettend lachen, gieren, brullen en ben lekker goed verwend met cadeautjes!!!

Geniet nog even van het laatste avondje van jullie weekend allemaal Doei! !

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:16

Ik heb ook nog een nieuwtje ik krijg een 4e pony, een shetlander van ongeveer 92 cm en zwartroan van kleur. een ruin en hij is 5 jaar.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:00

Gaaf Sonjim, ik ben benieuwd Cool

Ik heb een kracht en energie opeens......pffff nooit geweten dat ik zo sterk kon zijn. Uiteraard mis ik Es maar op een of andere manier heb ik er nog steeds vrede mee. Soms komt er wel een traantje en dan denk ik weer effe sh*t.

Maar ik heb ineens een enorme opruim woede ook gekregen.....mijn kledingkast is voor de helft uitgedund en ik ben nog meer bende aan het opruimen. Ik ben ruimte aan het maken voor nieuwe dingen.

En vandaag weer zaaaaaaaaaalig met Timber gespeeld Lovers lekker @liberty op de cirkel en ze ging zo goed! Ik kreeg zelfs weer een stap pirouette van haar kado en sideways without a fence @liberty. Het is echt een toppertje die dochter van Es, een dierbaar kadootje dat ze voor me heeft achtergelaten Lovers

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:07

Heel mooi, zo'n lieve dochter die es je heeft nagelaten. Zo blijft es toch nog een beetje bij je,
Dat je er vrede mee hebt is goed. Je kon niets anders meer voor haar doen, dan meer pijn voorkomen. En dat is goed.

Sonjim... gaaf... ben erg benieuwd

Dani.. een heel geregel voor je poepveulen. hihi. En een leuke party gehad. Gaaf.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:21

Dit is de pony een jaar of 2 geleden, toen was hij van mijn buurvrouw, nu van een bokker en vriendin van mij en volgende week zaterdag waarschijnlijk van mij. In de zomer is hij mooier, dan komt er wit door het zwart heen.
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:22

Afbeelding

Dit is de enige andere niet voskleurige pony die ik ooit gehad heb tot nog toe. Zelfs mijn verzorgpony voor Sonja was vos, dus dat wordt wennen.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:25

haha dit is voor het eerst dat ik een zwarte haflinger zie! ROFL

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:26

Inge: wat fijn dat de eerste kennismaking goed ging! Het is altijd even afwachten als je onbekende paarden bij elkaar in zet. Hopelijk word hij snel opgenomen in de kudde!

Timbers: wat knap dat je er zo mee om kan gaan! Ik heb er echt bewondering voor! Lijkt me ook erg fijn dat ze nog een klein stukje in Timber door kan leven, en in je hart uiteraard.

De rest alweer vergeten, sorry ben nogal vreselijk moe! Drukke dagen gehad en die kan ik nog niet echt hebben merk ik! Wel erg fijn, de paardjes weer gezien! Lekker met twan kunnen knuffelen, heerlijk zo'n teddybeer! Hij straalt ook echt weer uit dat hij happy en tevreden is. Echt zo'n rustige, gelukkige blik! En ik werd enthousiast begroet met een luide hinnik! Zelfs van Rocky maar die stond te wachten op hooi Haha! Die heb ik van een paar metertjes afstand gezien, land was nog niet begaanbaar voor mn wiebelige beentje. Ook een heerlijke teddybeer.
Vrijdag was de hoefsmid geweest en wonder boven wonder hoefde rocky nog niet! 8 weken geleden geweest en stond er nu toch perfect op! Erg fijn want ik maak me soms wel wat zorgen om zn voetjes, hij heeft wat zwakke en een beetje platvoeten. Afgelopen zomer waren door de droogte ook 2 flink ingescheurd, gelukkig slechts oppervlakkig. Maar ik ga, zodra ik weer kan (over paar maanden dus), zelf zn voetjes bijhouden, dat zal een hele hoop schelen!

Edit: Sonjim, wat een schatje!! En een prachtig moddermonster!
Laatst bijgewerkt door Zwerte op 21-12-08 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:26

En dat dagelijks, kun je je daarbij iets voorstellen. Ik ben toen dekens gaan kopen voor buiten, want dit droogde ongeveer een week.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:50

Zulke foto's heb ik ook van Es Nagelbijten / Gniffelen , hoe meer modder hoe liever ze ging rollen Clown

En hoe ik er mee omga, het kan niet anders zijn dat Es iets van haar kracht heeft achtergelaten want ik sta er zelf ook verbaasd van. Ik dacht echt dat ik in zou storten, maar ik voel me zo sterk. Soms even iets minder maar dan komt ineens dat sterke gevoel weer, heel raar.

Morgen wel weer werken sinds alle ellende dus ik ben benieuwd hoe ik me daar doorheen ga slaan............

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:56

Ik heb op de dag zelf gewerkt en de dag erna ook en ik vond dat heerlijk afleiding.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 07:42

Hier is het niet druk. We zijn maar met zijn tweetjes. Helemaal neit erg. Werk zat nu we over anderhalve maand gaan verhuizen.
Met de kerst hebben we met zijn tweeen een echt kerstmenu: zelfgemaakte bami met sate.

Zwerte.. fijn dat twans voetjes nu in orde zijn
Sonjim.. leuke shet hoor. Ben je shetten gewend? En wat een heerlijk modderbeest...hihi.
Timbers... ik denk ook dat je paard iets achterlaat. Ik geloof altijd heel sterk dat zo'n dier nog in de buurt is, na zijn dood.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:50

Net bij de da geweest. Toontjes bloed is goed. Heb nu twee bussen glucosamine gekregen en begin daar morgen mee. Resultaat moet na 1 maand zichtbaar zijn. Over uiterlijk twee maanden zou ik dan opnieuw met de da overleggen, maar dit is waarchijnlijk zijn enige kans.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:33

Hopen dat de glucosamine dan helpt liljebo! Ik ga heel hard met je meeduimen. Wat is het mogelijke probleem dan? (heb het afgelopen tijd niet echt gevolgd geloof ik.. neem erg weinig op)

Timbers, ik heb me laatst ook verbaasd over hoeveel kracht je kan hebben na zoiets. We hadden onze oude kater in laten slapen, die noemde ik eerder ook al. Beestje betekent superveel voor me en het moment zelf was ook best moeilijk. Maar erna had ik er heel erg snel vrede mee. Dezelfde dag voelde ik me echt rot en de keer erna toen ik bij mn ouders kwam miste ik hem echt wel erg maar verder niet. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat je er vrede mee hebt, dat het goed is geweest wat je hebt gedaan. Die momentjes dat je wel instort moet je jezelf ook gunnen he? Lekker uithuilen kan erg goed helpen!

Twans benen zijn nog niet helemaal goed maar hij staat wel veel steviger. Vorige keer dat de smid er was, was het nog een gevecht omdat hij zn voeten niet op wilde tillen. Hij wilde gewoon niet op dat slechte been staan. Nu wel weer maar als hij zelf stil staat heeft hij nog niet zn volledige gewicht erop. Ook loopt hij minder dan normaal want hij heeft nog nooit een deken nodig gehad. Maarja, is te verwachten met een peesblessure he? Eigenlijk staat hij nog maar vanaf sept stil. Wel hele zomer stil gestaan maar in sept heeft hij nog een paar daagjes met de huifkar moeten lopen. Dus kan je weer opnieuw beginnen...