De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 19:31

opala schreef:
AM: Had je nog wat gehoord van die andere baan? Nee zeker, anders had je wel dubbel gejubeld. Maar je hebt toch een baan OK dan!

Lief dat je eraan denkt!!!

Idd nog niets van gehoord, maar ze zouden op zijn vroegst vrijdag iets laten horen, dus maandag ga ik maar eventjes bellen Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:45

nog een verlate 1 april gras van Stef (de smid)

stalgenootje van mij vroeg hoe dat nou zat met de leunsles (kon steunsels maar niet onthouden Clown )

toen zei Stef: dat heet niet leunsels maar fopsels.... zeg dat maar tegen Els en daar mag je niets afsnijden of vijlen.... dus dat kwam ze mij zeggen gisteren, je kon me opvegen..... Haha! Clown

Dus Margreet, als je Stef ziet, vraag dan es hoe het zit met de fopsels Clown

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:53

Hahaha geweldig!!
Leuke smid Haha! Haha! Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:07

algemeen vraagje:

is er iets te doen aan singeldwang?

de boerin heeft haar paard weer in het tuig gezet vandaag en het beest begon weer te bokken en te steigeren op het tuig, op het zadel doet ze het ook, zodra de singel aangesingeld wordt.

Het loopt echt de spuigaten uit, ze staat rechtop voor de wagen en springt alle kanten op, ze heeft dit altijd al gehad, met beleren heeft het mij een knie gekost en 3 andere grooms zijn er me hechtingen afgekomen, het beest is echt levensgevaarlijk!

Ik heb dit keer ook bedankt voor de eer om mee te gaan met de kar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:32

fopsels, die onthouden we Haha! Haha! Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:53

he is wel een leuke voor dat topic op medisch: je steunsels zijn goed maar je fopsels véél te lang Clown

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:06

Antheman schreef:
Idd nog niets van gehoord, maar ze zouden op zijn vroegst vrijdag iets laten horen, dus maandag ga ik maar eventjes bellen Haha!

Geen bericht is goed bericht.

Vanavond staart gewassen, niet schoon, maar toch iets minder zwart geworden Clown

Het was verrukkelijk in het bos. Morgen wil ik weer eens sinds maanden richting strand. Oop wil de zee niet in, maar natte voeten krijgt ze .... in de ondiepe plassen. Echt jammer dat het weer niet zo blijft.

Oop heeft ook singeldwang, zodra ik aansingel dreigt ze naar mij met oren achteruit, ik singel dus nu maar een keer aan en erna niet meer. En toch lijkt het niet minder te worden. Ik heb mij er gewoon bij neergelegd.

Ben nog op pad geweest voor de Hoefslag, maar waarschijnlijk pas dinsdag verkrijgbaar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:16

Is er bij dat paard met singeldwang niets medisch aan de hand?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:23

Ineke2 schreef:
Is er bij dat paard met singeldwang niets medisch aan de hand?

dat vroeg ik ook al vanmiddag, maar de boerin zei van niet

Er is vanalles met dat paard tussen de oren mis, het is als veulen opgesloten geweest in een trailer, eruit gesprongen een tijd losgelopen in een weiland, niet te vangen enz. dus sociaal is ze behoorlijk gestoord.

Voor de wagen is ze ronduit gevaarlijk, ook in het verkeer en onder het zadel houden wij iedere keer onze adem in als de boerin ermee de weg op gaat. Ze heeft ooit 2 rondjes in de bak gereden en toen de straat op.... met cap en bodyprotector....

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:38

Wil als het ff kan morgen Bruut in het tuig van de ponykar van Sab proppen....kijken of het past Haha!

Als het past...hoef ik alleen nog een bandje te plakken...en dan houd niets ons meer tegen om Bruut voor de kar te hangen....

(nou ja...o.k....eerst nog een beetje beleren dan.... Knipoog )

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:13

de paus is overleden...... boerin Joke drukte me nog op het hart te bidden voor z'n herstel toen ik wegreed vanavond..... ze gingen allemaal naar de kerk vanavond, het heeft niet mogen baten dus.....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:49

smurf schreef:
de paus is overleden...... boerin Joke drukte me nog op het hart te bidden voor z'n herstel toen ik wegreed vanavond..... ze gingen allemaal naar de kerk vanavond, het heeft niet mogen baten dus.....

Had je wel gebeden voor zijn herstel Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:50

ik ben niet gedoopt, dus wat ik doe telt niet ....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 23:24

opala schreef:
Oop heeft ook singeldwang, zodra ik aansingel dreigt ze naar mij met oren achteruit,

Singeldwang komt vaak (dus niet altijd!!!!) door dat de singel en/of het zadel niet echt passen.....of dat er daar iets irriteert. Dus probeer dat zoort zaken stuk voor stuk te vervangen en op die manier - via eliminatie - te ontdekken waar het aan ligt. Het kan natuurlijk zijn dat Oop nu sowieso de link legt tussen zadel/singel en pijn. Dan zal je niet direct de juiste reactie krijgen.......

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:58

Joke moet dat beest eens laten nakijken door een goede fysio/osteophaat.
Het verhaal komt mij bekend voor, dat dier bleek last te hebben van de aanhechtingen van z'n ribben (als ik het goed onthouden heb). Als je daar een singel omheen trekt doet dat natuurlijk flink zeer!
En het probleem was met 5 minuten manipuleren en een weekje geen singel om opgelost...

Nou ligt dat zadel van Joke ook voor geen meter hoor, maar daar ligt het natuurlijk niet aan Schijnheilig

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:01

Ik denk trouwens dat Ali dat hoofdstel van jou wel kan repareren hoor! Laat 'm maar in je kast hangen, de eerste van ons die gelegenheid heeft brengt 'm weg, ok?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:05

Citaat:
Singeldwang komt vaak (dus niet altijd!!!!) door dat de singel en/of het zadel niet echt passen.....of dat er daar iets irriteer

dit paard doet het ook met uitg, eigenlijk erger dan met het zadel en in tuig zitten singels altijd erg los...... gisteren sprong ze een meter de lucht toen het tuig er alleen nog maar op lag..... beest spoort gewoonweg niet.....

Ik zal het hoofdstel laten hangen Margreet.....

beetje jammer dat het vanmiddag gaat regenen, als ik tegen 5 uur naar Morrie kan, is het mooie weer al weer verleden tijd.....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:07

Ik ga zometeen naar de Gooische.
Wil vanmiddag eigenlijk naar het bos... Dus het moet nog maar even droog blijven hoor!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:12

Goedemoren allemaal,

Vanmiddag krijgen Apple en ik een Parelli lesje Haha! nog tegoed van Bokt voor Azie. Ook nog traileroefenen want Jeanie is wat angstig en kom ik nooit op de stamboekkeuring Clown .

Ik ben benieuwd hoe gevoelig mijn koudbloed is voor het parelligebeuren Knipoog

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:27

Het zadel opleggen, geeft bij haar geen reactie. En na het rijden zit er altijd meer dan voldoende ruimte tussen de singel en haarzelf. De singel is het zeker niet, want heb de neoprenen sinds een paar weken vervangen door een katoenen. Zadel vervangen .... liever niet, maar ik zal vanaf nu wat bewuster gaan aansingelen of ze al reageert wanneer er nog helemaal geen druk is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:31

jij hebt toch een barefoot Opala????

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:48

Jep en ik ben verslaafd aan mijn Barefoot.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:02

jeanie schreef:
Goedemoren allemaal,

Vanmiddag krijgen Apple en ik een Parelli lesje Haha! nog tegoed van Bokt voor Azie. Ook nog traileroefenen want Jeanie is wat angstig en kom ik nooit op de stamboekkeuring Clown .

Ik ben benieuwd hoe gevoelig mijn koudbloed is voor het parelligebeuren Knipoog

He jeanie, jij moest ook maar eens aan een nieuwe avatar Haha! Haha!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:07

Ik zal de opdracht aan Apple geven Knipoog Er worden vanmiddag vast foto's gemaakt . Ik ben super soepbord en kan dat niet zelf. (Toch heb ik donkerbruin haar Verward )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 10:26

Iedereen lekker genieten vh mooie weer!

Enne wat betreft singeldwang: miasschien singel je wel heel snel aan, veel paarden hebben daar een hekel aan! Rustig , gaatje voor gaatje aansingelen.