[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:10

oh F6, mooi hoor hoe jij hier tegenaan kijkt! Ik wens jou héél héél héél erg veel sterkte! *stuurt een virtuele knuff*

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:19

F6, heel veel sterkte morgen... Ik leef met je mee. Vriendjes zijn? Weet niet goed wat te zeggen want geen woorden die kunnen uitdrukken hoe zwaar het verlies zal zijn.......
Ook ik brand een kaarsje voor jullie vanavond.....

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:11

Ik leef ook met jullie mee... kan ook de juiste woorden niet vinden. Maar ik weet waar je doorheen gaat.
(zit hier zelf met tranen in mijn ogen)

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:54

Ahhhh timbers wat verschrikkelijk!!!!!!! *hele grote virtuele knuf*
Sterkte morgen & weet dat we aan je denken Ach gut

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 02:00

Even een quote uit mijn dagboekje op een ander forum....

Citaat:
Vanmiddag nog van een stalgenootje gehoord dat haar dochtertje helemaal verdrietig was gisteren. Ze had het toch maar aan haar dochtertje verteld, dat ze Es nog maar een knuffel moest geven omdat ze er vrijdag niet meer zou zijn. Haar dochtertje heeft even bij Es gestaan en haar geaaid en is toen huilend naar haar moeder gerend. Mijn stalgenootje wist niet dat haar dochter zo veel had met Es.

Nou heeft ze natuurlijk niet zoveel met Es als met hun eigen paarden, maar ze mocht haar wel altijd mee uit de wei nemen (en brave Es volgde dan perfect) en er wel eens tuigloos op rondstappen dat soort dingen. Met Es kon dat wel want Es is gewoon een lieverd en een makkelijk paard.

Vanavond met mijn stalgenootje afgesproken bij Es in de stal om 23u. Ik was er een half uurtje eerder en Es lag....ik heb een dekentje gepakt en ben even heel dicht bij haar gaan liggen. Haar adem in mijn gezicht voelen en zij de mijne. Toen kwam mijn stalgenootje met lekkere bakkies warme chocolademelk en koekjes. Vooral die laatste vielen bij Es in de smaak Vingers aflikken Nu mocht het weer.

Es ging afwisselend platliggen tegen me aan en dan weer kuil eten en dan weer iets schooien bij mijn stalgenootje. We hebben lekker zitten praten met Es tussen ons in, gesproken over hoe ik aan Es ben gekomen en dat ik weet dat ik haar moet teruggeven aan degene die de creatie paard bedacht heeft. Of dat een godheid is of het groter geheel maar ik heb haar nooit gehad, ik heb haar mogen lenen. Dat ik alleen verrekte dankbaar mag zijn dat ik haar op mijn pad heb gekregen en dat al 18 jaar lang. Als Essie plat lag aaide ik haar mooie hoofdje en keek ik naar die lekkere wollige oortjes Lovers

Dat Ester streken had en dat het ook een super lief paard is! En dat Es niet mijn droompaard was, verre van Bloos maar in de loop der jaren mijn droompaard is geworden. Mocht Timber ooit een veulentje krijgen zou ik erg blij zijn als ze ook maar iets op haar oma zou lijken.

Zo hebben we daar tot net gezeten, mijn stalgenootje is gelovig en vroeg of we voor Es konden bidden.
Dus dat heeft zij dus gedaan en dat was mooi en super lief. Dikke tranen biggelde langs haar wangen dus ik heb haar een flinke knuffel gegeven. We zijn het misschien niet altijd met elkaar eens maar ze is er wel voor mij en voor Es op een moment als deze!

Nog een bakkie choco gemaakt en Es worteltjes gegeven en nog wat kuil. Gewoon een mooie serene avond en het enige wat ik kon denken was, paard morgen ben je van je pijn af, wat fijn voor je!!! De beperkingen van je lijf zijn weg en die pijn.....hoe veel ik je ook zou missen en hoeveel ik ook van je hou, die pijn verdien je niet. Wat fijn voor je als je pijn weg is en zo denk ik er nog steeds over.

Mijn stalgenootje verbaasde zich hoe sterk ik was, ik was zelfs een voorbeeld Bloos!. Maar ik ben niet sterk, ik vind het alleen verschrikkelijk om mijn paard zo te zien. Mijn geweldige lieve mooie paard verdiend het niet om met pijn te leven.....haar met pijn te zien doet mij meer pijn dan haar niet meer fysiek bij me te hebben.
Aan een kant voel ik me alsof ik mijn beste vriend verraad, aan de andere kant kan ben ik gewoon blij voor haar als ze van haar pijn af is.

Nu ga ik lekker slapen, ergens voel ik rust.....heel raar maar ik voel rust. Morgen nog een naar moment maar het is goed zo, ze mag gaan. Ik kan haar loslaten, onze reis was mooi en eindigd morgen.
Es is ook een wezen in mijn leven die mij gevormd hebben tot wat ik nu ben, dat is mooi.

Ik zal haar missen in fysieke vorm maar zal haar altijd bij me dragen in mijn hart Lovers

Man wat hou ik van dat paard!!!!!!!!!!!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 02:06

Timbers, nogmaals een superdikke knuffel voor jou en ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt. Zowel voor jou als voor Es...

Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 08:08

Timbers, wat een mooi stuk heb je geschreven. Ik vind trouwens dat je wel heel sterk bent als je je paard haar rust kan gunnen en haar kan laten gaan, ook al wil je haar helemaal niet missen. Heel veel sterkte vandaag. Ach gut

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:50

Heel veel sterkte Frances. Ach gut

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:58

Timbers... wat mooi verwoord. Heel veel sterkte vandaag....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:18

F6 heel veel sterkte vandaag, je stukje is zo herkenbaar. Sonja was de laatste dag anderhalf uur lang helemaal zichzelf dat was ons afscheid, heerlijk tutten als vroeger en zo duidelijk dat ze het voor mijn gevoel eens was met mijn besluit. Koester je herrinneringen aan haar op haar goede dagen en denk eraan in je hart blijft ze altijd bij je.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:35

Timbers, heel, heel veel sterkte met je verlies vandaag.... Ach gut

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:39

Timbers, ontzettend veel sterkte gewenst vandaag. Ik krijg er kippenvel van... Ik denk aan jullie!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:55

Prachtig stuk, Frances.... En ook ik denk aan jullie vandaag.... Misschien is het zelfs al gebeurd nu, ik weet het niet. Vind het ook heel moedig dat je Es los kunt laten. Ze zal voor altijd in jouw hartje blijven...... Heel, heel veel sterkte, meis. Ook voor je allerliefste Essie...... Ach gut

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:11

Even een ander berichtje door het verdrietige heen.....

Heb gisteravond mijn Paard Natuurlijk boek aan een lief (paarden)vriendinnetje meegegeven. Ze was hier gisteravond om gezellig bij te kletsen en het werd natuurlijk nogal laat, zo gezellig was het...... En natuurlijk hadden we het ook over de paarden en vertelde zij dat ze het 'knap' vond dat ik Sam buiten kan laten staan, ook met slecht weer. Dus kregen we een gesprekje over paarden en het buiten houden, de theorie erachter etc. Ze zei na mijn verhaal eigenlijk meteen 'je hebt helemaal gelijk, het ligt aan mij dat ik een paard liever in een warme box hou'.
Heb haar het boek uitgeleend en ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden!!! Ik vind het erg leuk dat mensen toch gaan nadenken, ook al zijn ze al jaren een bepaald patroon gewend. Zij staat ook echt open voor andere zaken, maar zegt ook heel eerlijk dat het haar moeite kost, omdat ze gewoon heel menselijk denkt. Heb haar ook eerlijk verteld dat ik ook wel eens 's nachts wakker lig, als het stort van de regen e.d. Maar heb ook gezegd dat als ik bij Sam kom met rotweer, het hem echt niet boeit. Clown
En dat ik ook heb gezien hoe hij een paar weken stal heeft ervaren (in de winter), toen hij ziek was begin dit jaar. Dat heeft mij genoeg overtuigd dat hij het buiten het allerfijnst heeft. Weer of geen weer. (Blijf er wel bij dat je een paard altijd individueel moet bekijken, maar dat weet ze ook, haha).

Morgen komt Inge met Tjitse al!!! Ben heel benieuwd hoe Sam en Tjitse elkaar zullen vinden.......
En mijn nieuwe zadel wordt nog voor de kerst geleverd!!! Eindelijk!!!

Wilde ik effe delen met jullie, ondanks alles wat er nu speelt hier.........

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:16

Ik ben moe....maar deze zware dag voelt toch licht dankzij mijn kanjer paard!

Nog maar weer even een quote uit mijn dagboek

Citaat:
Het is allemaal heel fijn gegaan, het heeft ook zo moeten zijn dat Jeroen (de DA) op ons pad kwam en ons hier in heeft kunnen begeleiden. Wat een mooi mens!

Vannacht slecht geslapen omdat ik bang was dat ze de stal niet uit zou willen en ik niet wilde dat ik haar op onze laatste dag zou moeten dwingen tot iets. Dus uiteindelijk om 7.30u naar stal gegaan, Essie stond al. Alle paardjes eten gegeven en toen Timber naar de bak gebracht en Es mee gevraagd.....ze liep zonder enige twijfel mee.

Die twee samen in de bak laten staan, afscheid nemen hun moment daar hoefde ik niet bij te zijn.......dus over tot de orde van de dag, stalletjes mesten, andere paardjes in de paddock zetten dat soort dingen.

Daarna even naar mijn kanjers gegaan. Foto's gemaakt, geknuffeld en Es had toch al weer een behoorlijk eind afgelegd, dan twijfel je weer even met je hoofd maar in je hart weet je dat het het enige juiste is.

Timber om 9.30u naar de paddock gezet, ik wilde eerst dat ze er bij was, maar als zij onrustig zou worden zou dat voor Es misschien reden zijn om een gevecht aan te gaan dus dat was niet verstandig. Es alvast naar voren gehaald en inmiddels was de hele penny patrouille gearriveerd Clown . Al mijn stalgenootjes en een vriendin waren er om mij te steunen en om Es te knuffelen. Es liet het zich welgevallen en vond de koekjes, appels en wortels zaaaaaaaalig.

Het is heel raar maar het is allemaal gegaan met een lach en een traan, toen Jeroen met zijn auto het erf op reed opperde een van mijn stalgenootjes of we haar niet beter dood konden knuffelen. Dat klinkt heel wrang misschien, maar zo was het niet Knipoog. Essie was zooooooooo lief en volgens mij wist ze het gewoon.

Ik heb nog wel gezegd tegen Jeroen dat ik haar had zien lopen, waarop hij meteen zei "maar je hebt voor 200% zeker de juiste beslissing genomen". Ik vertelde dat ik dat wist en dat het vandaag, morgen, volgende maand of volgend jaar ook moeilijk zou zijn. Bovendien wordt ik er steeds zekerder van dat het cushing is geweest! Jeroen bevestigde dat op wat kenmerken die ik dus ook al gezien had. Haar vacht was op wat plaatsen weer aan het krullen en haar dikke buik maar geen vet op haar lijf zeg maar. Alleen is het in het bloed verdomde moeilijk aan te tonen.

Jeroen heeft haar eerst even staan aaien en daarna vroeg ik of ik haar nog een appel mocht geven.....neem de tijd was zijn antwoord. Alles is verder heel rustig gegaan, Jeroen nam in alles de tijd en ze was heel snel weg, geen minuut strijd. Ik mijn hand op haar koppie gelegd en alleen maar gezegd, ga maar meissie, het is goed zo. Geen pijn meer, geen krakkemikkig lijf weer. Mooi dat ik haar dat heb kunnen bieden, het is goed zo.

Timber er nog even bijgehaald en die was eerst wat angstig.....ze zocht meteen Es d'r neusgaten op om te ruiken en rook daarna aan haar lijf. Toen ging ze grazen. Wel wat ontreddering in haar ogen. Nog een keer geroken en toen heb ik haar bij de rest gezet. Vanmiddag zal ik haar nog even lekker knuffelen.
We zijn nu samen......Es heeft ons tot hier gebracht en nu moeten we samen verder.

Mijn stalgenootje zei nog "dapper paard" tegen Es, en dat is ze een verschrikkelijk dapper paard!

Mijn dappere meissie en ik kan alleen maar dankbaar zijn voor elke dag dat ze in mijn leven is geweest en dankbaar voor elke dag dat ze nog in mijn hart zal voorleven Lovers

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:21

Timbers, zit hier echt met tranen in mijn ogen te lezen.... Wat een moment.... Zo mooi en zo moeilijk te gelijk.... Het lijkt me zo ontzettend zwaar om je paard te laten gaan....... Maar ja, je had geen andere keuze. Het is goed zo. Heel, heel knap. En nu ben je samen met je lieve Timber. Jullie gaan saampjes verder. En Essie mag heerlijk rondrennen in de eeuwige groene weides........ Dikke kus, X

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:31

Wat mooi beschreven Timbers... Ik ben blij dat het zo rustig is gegaan. Wat lijkt me dát moeilijk, je paard laten gaan...
Het is goed zo Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:37

Twiggy2008 schreef:
Timbers, zit hier echt met tranen in mijn ogen te lezen....

Pfff, ik ook. Ach gut

Wat 'fijn' dat het zo'n rustig en goed afscheid was. Maar wat moet het zwaar zijn. Ik hoop dat je alles goed kan gaan verwerken nu en op den duur weer kan genieten, samen met Timber. Essie zal in jullie allebei voortleven.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:52

Wow, Timbers... Je verhaal raakt me echt... Dit moet haast de zwaarste dag uit je leven zijn geweest! Ik kan me bijna niet voorstellen hoe hartverscheurend zoiets moet zijn!! Heel veel sterkte de aankomende tijd!! Ik hoop echt dat een deel van jou ook heel gerust kan zijn met de gedachte dat je een goede keuze voor haar hebt gemaakt en dat het beter is voor haar zo... Je liefste paard leeft nu verder op een plek die geen pijn kent! Ze zal je dankbaar zijn, echt! Ze heeft haar mooiste geschenk bij jou achterlaten, haar dochter... Ach gut Lovers

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:31

Ook ik zit hier met tranen in mn ogen. Sterker nog, zat net echt even te janken, maar dat was ook omdat ik weer aan twan ging denken en dat moet ik gewoon niet doen.
Ontzettend mooi verwoord allemaal! Het zal nu allemaal wel heel dubbel aanvoelen lijkt me? De pijn van het fysiek missen maar ook de rust dat ze geen pijn meer heeft. Dat laatste maakt het wel dragelijk is mijn ervaring, met katten dan wel. Laatst nog onze oude kater in laten slapen... heel veel met hem meegemaakt,speelt ook een belangrijke rol in mn leven. Maar hij had ook geen fijn leven meer, en dat maakt het afscheid toch "makkelijker", voor zover je dat kan zeggen natuurlijk.
Heeeeel erg veel sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:03

Timbers, heel, héél veel sterkte vandaag, vannacht, morgen, de komende tijd en nog lang daarna...
Je verhaal raakt me enorm.
Ook ik heb moeder en dochter, en ooit... ik moet er niet aan denken.
Heel mooi hoe je alles weet te verwoorden, en dat je dat uberhaupt kunt.
Heel veel sterkte!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:17

Frances heel veel sterkte en een dikke knuffel, voor jouw en Timbers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:33

Hoe gaat het met iedereen hier?

Timbers, red jij je een beetje? En Natascha en Inge, zijn jullie paarden al samen?

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:24

Mooi verhaaltje geschreven over hoe het gister was Frances.. Gaat het een beetje met je ? Heel veel sterkte nog komende tijd.........

@ RedPassion; Ja ! Haha! Tjits is vanmiddag verhuisd. Stond binnen 5 min op de trailer, kwartiertje rijden en toen waren we al op de nieuwe stalling. Tjits kwam ontzettend relaxt de trailer af, stond rustig naast me te wachten wat we zouden gaan doen. Natas stond ons op te wachten met haar Sammy, en toen hebben we ze snel samen in de wei gezet. Iets later kwamen de 3 shetjes erbij en het ging eigenlijk super. Hij voelde zich best op zijn gemak, kennismaken met de andere paardjes ging prima! Ben ik heel blij om. Ja Over een paar dagen zal hij wel helemaal opgenomen zijn in de kudde. Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:02

Mijn gedachten waren ook bij jou, Frances.... Hoe gaat het met je? En met Timber?

Jaaaaaa, de kennismaking ging heel erg goed vanmiddag Lachen . Tjitse staat nog wel een beetje buiten de groep, maar ik denk dat hij heel snel opgenomen wordt. En hopelijk gaat hij hele hechte vriendschappen aan met de andere pony's. En Ing, had het al tegen je gezegd Knipoog , maar ik vind Tjitse een echte beauty en hij lijkt me echt een schat Lovers . Zeker een heel sensitief karakter, ja, maar hij keek toch redelijk rustig uit zijn ogen..... Gaat helemaal goed komen..... Hing er nu maar een camera, want ik ben heel, heeeeeeeeel nieuwsgierig hoe ze er nu bijstaan...... Knipoog
Maar goed, morgen, einde van de ochtend zie ik het wel weer....... En dan ben jij er vast al lang Haha! .

En dan is het wachten op Reina en daarna nog het Belgische trekpaardje..... Ik zie er naar uit dat de kudde weer hecht en rustig is. Oja, Ing, mijn zadelkast is 60 x 60 breed. Kan die van jou daar bovenop?
Waar heb je je spullen nu eigenlijk?