[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:03

Hoe lang blijft het nog koel Clown
Ik heb alle klusjes bewaard tot het weer wat koeler zou worden, maar het zijn er een beetje veel geworden Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:04

Ik ga nu eerst Anouar z'n voeten 10 minuten onder de spuit zetten en dan bekappen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:04

En ik ga ook maar eens, moet nog poep scheppen op het land en wil nog even wat foto's maken van Auk op zijn vakantieplekje Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:10

Ik ga ook eens naar de paardjes. Kijken of ik nog een mooie mestkever op de foto kan zetten Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:12

Auky schreef:
En ik ga ook maar eens, moet nog poep scheppen op het land en wil nog even wat foto's maken van Auk op zijn vakantieplekje Lachen

we hebben allemaal paarden omdat we het poepscheppen het leukste vinden Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:14

opala schreef:
Volgende keer wil ik er ook 1 met een camera, maar zolang ie het doet, hou ik 'm. Ik wil iig geen abonnement, want wat ik verbel is echt heeeeeeeeeeel weinig, zou de jeugd van tegenwoordig een voorbeeld aan kunnen nemen Haha!

ik bel nooit iemand, ik heb een belfobie... maar wel een abonnement, die heb ik al zolang ik een gsm heb... sms is speciaal voor mij uitgevonden dat doe ik wel geregeld,.....

een nokia 5410 is paardproof, maar belt dus na krap een jaar niet meer (de mijne) ze noemen het ook wel een bouwvakkerstelefoon

je kan de foto's die er ermee maakt niet op je pc krijgen om 1 of andere reden

ik zit toch een stuk rustiger (zelfs in slaap gevallen net) nu ik weet dat Morrie weer een beetje gras eet

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:33

Bekappen was niet mogelijk.
Ze waren de stallen aan het schoonspuiten met een hogedrukspuit. Ik heb geprobeerd in de wei te bekappen, maar dat ging niet. Anouar stond alleen maar te wiebelen door de vliegen, ik werd ook gek van de vliegen en een ander paard ging er de hele tijd met m'n handschoen vandoor als ik die even op de grond legde.
Hij had ook geen vliegenkap meer om en ik kon hem nergens vinden in de wei. Weer een slechte koop dus. De volgende keer ga ik maar voor een iets duurdere bucas

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:43

hé goed dat je het zegt: vliegen in de wei, volgende week moet Morrie in de wei bekapt worden, dan moet ik dus z'n vliegendeken en sliertjes voor aan het halster meenemen anders wordt Wout helemaal kierewiet....... hoewel het best wel zal regenen, want daar heeft ie patent op...... als ie Morrie gaat bekappen, giet het, zelfs na 3 dagen bloedhitte in Lunteren stortte het uit de hemel toen ie Morrie ging bekappen.... Clown

Mag wel ff oefenen met de vliegendeken, Morrie is geen dekens gewend, maar doet meestal ook niet moelijk....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:44

Neem dan ook maar een vliegendeken voor Wout mee Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:53

nee bij hem jaag ik de vliegen met m'n string weg....... daar hebben de boer al een keer de slappe lach mee bezorgd: wout die aan mij vroeg of ik met mijn string de vliegen bij hem weg wilde houden.... Haha! Clown
We moesten de boer bijna reanimeren........ Cool

*aha ik weet het al*
ik spuit Wout gewoon in met Veerust Haha! of ik leen ff wat Bremse bremse Tong uitsteken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:00

Lenneke_ schreef:
Neem dan ook maar een vliegendeken voor Wout mee Haha!

nou een paraplu lijkt me beter Haha! gezien zijn abo op regen

welke dag komt ie? dan weet ik wanneer ik mijn regenpak mee moet nemen Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:03

woensdag 12 uur..... Haha! maar dan doet ie eerst een ander paard, Morrie zal rond half 2 aan de beurt zijn (first trim en ijzers eraf halen voor het andere paard)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:21

Morrie schreef:
wout die aan mij vroeg of ik met mijn string de vliegen bij hem weg wilde houden....

Maar goed dat iedereen hier weet wat een parelli string is Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:22

Oef, bijlezen valt mee vandaag!
Heb zelf een hele oude mobiel, volgens mij iets van een swing 620?
Is al honderd keer van een trap gedonderd en heeft een paar nachten in de regen in de wei gelegen. Niks mis met dat ding.
Heb sinds kort een nieuwe telefoon via abo, eigenlijk alleen omdat ik een digi camera nodig had om hoevenfoto's te maken en ik vond het zonde om dat met een dure camera te doen, maar een slechte camera kopen vind ik ook weer zonde.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:30

Lenneke_ schreef:

Maar goed dat iedereen hier weet wat een parelli string is Haha!

zouden ze op stal ook kunnen weten, ware het niet dat ze het niet willen weten Cool

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:42

opala schreef:
Arno: Lees ik nu dat je Volare toch wilt laten castreren?

Ja, heb zelf geen problemen met hem als hengst, maar ik wil hem wel bij vanilla kunnen zetten zonder dat hij haar volledig uitput.
Maar ik ga eerst, als ik vrij heb, een tijdje kijken hoe ze het doen, samen in de wei. Misschien heeft ie wel van zijn fouten geleerd Lachen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:55

Ben ook weer terug.
Auk heeft in de uren dat ik bij de wei ben geweest niet één keer zijn neus in de drinkbak gestoken óf gegraasd. Misschien dat ik wat overbezorgd ben, maar maak me wel een beetje zorgen.
Toen ik een emmer water optilde, stak hij wel meteen zijn neus erin om 'm leeg te drinken.
Kan mijn paard niet bij de grond ofzo Verward

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:09

een paard heeft geruime tijd nodig om te wennen aan een andere omgeving, Morrie is heel makkelijk, die zet overal direct z'n kop aan de grond, maar dat is schijn-grazen, hij is dan erg schrikkerig en vliegt bij het geringste weg. Andere paarden zullen eerst een poosje de situatie overzien en dan pas gaan eten/drinken

Comfort, veiligheid en eten/drinken zijn de belangrijkste dingen in een paardenleven en de volgorde van belangrijkheid kan van paard tot paard verschillen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:31

Aha.. Maar betekent dat dat hij totdat hij wat gewend is daar niets binnenkrijgt? Scheve mond

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:46

de boer waar Morrie staat zegt altijd: als ze honger krijgen, gaan ze vreten en als ze dorst krijgen, gaan ze drinken als wij weer eens met emmers water gaan zeulen omdat er eentje de pomp zogenaamd niet snapt.......

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:11

Het lijkt af en toe wel alsof hij wat spierpijn in zijn hals heeft ofzo, 'thuis' doet hij heel af en toe namelijk ook moeilijk met eten vanaf de grond. Ik kijk morgen even of hij nog steeds zo doet, anders moet ik maar verzinnen hoe ik de drinkton wat hoger krijg..
nouja, 't zal wel meevallen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:23

Waar is iedereen?
Zijn jullie door de hitte bevangen? Cool

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:31

Anouar is heel makkelijk in een andere omgeving, zolang hij maar andere paarden ziet.
Op wedstrijd zet ik hem gerust een uur aan de trailer met een hooinet en een bakje water, al is het een drukte van belang, hij staat gewoon wat om zich heen te kijken, wat te eten en te drinken en wat te suffen.

Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is. Anouar is inmiddels al op zoveel verschillende plaatsen geweest met veel drukte om zich heen. Hij heeft wel door dat hij gewoon lekker rustig moet blijven.

Wel lekker hoor, hij verspilt totaal geen energie

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:52

Zo, weer terug.
Volare was vandaag heel netjes tijdens het uitkrabben Haha!
Wandelingetje met Vanilla gemaakt en onderweg kwam ik 2 'normals' tegen, ik zie niet zo vaak andere mensen met paarden, dus dat is toch altijd wel een beetje raar. Van de verte hoorde ik al de ijzers over de grond klakken. Toen ze dichterbij kwamen, zag ik de peesbeschermers. Ik kon er niks aan doen, er ging een soort gevoel van afschuw door me heen, helemaal toen ik de ijzers zag. Dat ziet er eigenlijk zo vreemd uit! Ook wel lastig hoor, zit je naar die ijzers te staren terwijl die paarden op 3 meter afstand voorbij lopen, hoor je opeens een stem van boven zeggen: "Hallo". O ja, er zitten ook nog mensen op die beesten... Snel teruggegroet... wat ben ik toch een sociaal dier Haha!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:01

Haha!