[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:36

oh las even verkeerd sorry..heb je level 1 niet nodig om level 2 te halen. Gewoon een vraag hoor, ik heb dr echt geen verstand van.

Het verhaal van je stal krijg ik kippenvel van. Ik vind het knap dat je daar tegen kan elke dag!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:49

ik weet het ook niet, dat moet ik navragen bij Parelli NL.

Het is altijd zo op stallen als je de enige bent die iets héél anders doet als alle anderen, en helemaal als dat dan ook nog eens iets is wat men niet begrijpt en afdoet als onzinnig..... ben niet anders gewend.
Bij Parelli ontwikkel je veel meer dan de omgang met je paard, je ontwikkeld een zeker level van emotionele fitness, je hele attitude wordt anders.

ik had laatst op mijn werk een POP-gesprek (soort funtioneringsgesprek, maar dan net iets anders) en mijn leidinggevende vroeg wat er in vredesnaam met mij was gebeurd sinds de zomervakantie: mijn houding is anders, mijn collega's herkennen mij niet meer na 25 jaar (!), ik schiet bijna nooit meer in de stress, ga niet meer over de rooie, en dat zijn ze niet van me gewend....... Parelli dus, maar leg dat maar eens uit aan iemand die niets met paarden heeft......*niet dus*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:26

smurf schreef:
Bij Parelli ontwikkel je veel meer dan de omgang met je paard, je ontwikkeld een zeker level van emotionele fitness, je hele attitude wordt anders.

Gaat dit niet sowieso op wanneer je 'anders' met je paard omgaat? Volgens mij wel. Tenminste, als ik naar mezelf kijk, heb ik - sinds Jovarna in mijn leven is - zo ontzettend veel geleerd en ontwikkeld. Dankzij ons paard kunnen we zoveel leren en enorm groeien, 'een beter mens worden' zeg ik weleens.

Het kan zijn dat Parelli nog iets extra's toevoegt; wil je daar iets over vertellen?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:10

Dag allemaal
Ik ben terug. Wat een prachtig eiland is La Palma!
En ik heb geen pijn in mijn rug voor het eerst sinds maanden en ik ben zelfs de berg opgelopen. Dus het dotteren heeft prima gewerkt

foto's volgen nog.
Nu moet ik eerst heel erg veel bij gaan lezen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:32

ik heb al 37 jaar paarden, maar sinds ik de inzichten van Pat&Linda Parelli en Stephany Burns heb gelezen ben ik heel anders over een aantal dingen gaan denken

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:35

smurf schreef:
ik heb al 37 jaar paarden, maar sinds ik de inzichten van Pat&Linda Parelli en Stephany Burns heb gelezen ben ik heel anders over een aantal dingen gaan denken

Dat geldt eigenlijk ook wel voor mij.
Heeft iets te maken met denkwijze, manier van kijken, maar zeker ook met de manier waarop ze zaken inzichtelijk maken voor mensen die niet persé gevoel voor paarden hebben.

Voor die groep min of meer 'naturals' met paarden is een half woord vaak al genoeg, maar het overgrote deel van de mensheid heeft iets meer houvast nodig. En er is m.i. niets mis met 'leren'.

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:33

Waar zit iedereen toch, 's avonds na tienen?
Het is hier dan altijd errug rustig....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:34

ik zit doorgaans wel tot een uur of 12 achter de laptop hoor...... dvd's te kijken en boekjes te bestuderen

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:34

ik ben met NH begonnen nadat ik mijn 'vroegere' paard terug kocht van mensen die er niet zo goed voor hadden gezorgd. Het was een totaal ander dier, niet alleen uiterlijk maar juist innerlijk. We hadden de grootste problemen met elkaar dus ben ik gaan zoeken en zoeken.

Het gaat nu hardstikke goed. Het is niet meer het paard van vroeger, maar ze is positief veranderd, en ik ook. We hebben een veel hechtere band dan vroeger.

Zij is mijn spiegel.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:36

ben bezig met mijn scriptie...zit veel achter de pc tot laat

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:26

He Anya,
Is Whizkid nu de zoon van B'elanna en Tequiro de vader? Is Tequiro ook de zoon van B'elanna..? I'm lost..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:01

Ik heb 't hier 0.01 uur en dat betekent dat ik jarig ben. *o/*

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:03

Topic loopt weer een beetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:05

Waarom doet die smiley 't niet.....

Dag johnnie. De meeste foto's zijn uit je profiel, of wist je dat al.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:11

Nee, ik heb wel mijn album opgeruimd omdat de kwaliteit van de fotos niet zo goed waren. Ik heb een nieuwe digi gekregen en door drukte de kans nog niet gehad deze goed te benutten.

Ga eens kijken en nieuwe maken.

Jouwprifiel staat niks in

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:14

Jovarna schreef:
Ik heb 't hier 0.01 uur en dat betekent dat ik jarig ben. *o/*

Dan ben ik de eerste die je proficiat wenst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:17

Ja, je bent de eerste! Dankjewel!

Er staat (nog) niks in m'n profiel omdat ik zo 123 niks wist te verzinnen naast wat er allemaal al op m'n website staat. Neem daar dus maar een kijkje http://www.jovarna.tk

M'n website wil ik trouwens nog wel eens aanvullen met een profielletje.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:21

Mijn profiel staat toch boordevol hoor. Hoe vindt je mijn merrie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:31

Ze is mooi hoor. Zachte ogen. En ze oogt heel open.
Is ze zo licht van kleur, of is de onderste foto wat 'vaal'?

En inmiddels heb ik iets in m'n profiel gezet hoor, daar mag je 't voorlopig mee doen

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:36

Dat ze open is dank ik aan de training die ik met haar deed. Tot voor 7 maanden geleden had ik minder benul van paarden. Dank zij intensieve training en Parelli en wat van me zelf, is het een geweldig paard geworden.

Het heeft heel wat zoden althans voor mij aan de dijk gezet dit paard zover te krijgen zoals ze nu is.
Begin maart ga ik op kamp naar Duitsland om Harmony af te maken en dan ga ik absoluut verder met savvy 3. Ik ben vastbesloten om steeds verder te gaan.
Idd de onderste foto is wat vertekend

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 03:37

Jovarna schreef:
Waar zit iedereen toch, 's avonds na tienen?
Het is hier dan altijd errug rustig....

Het is zaterdag hoor!

Dan ga ik stappen of op een andere manier de deur uit

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 03:38

Anya schreef:
Dag allemaal
Ik ben terug. Wat een prachtig eiland is La Palma!
En ik heb geen pijn in mijn rug voor het eerst sinds maanden en ik ben zelfs de berg opgelopen. Dus het dotteren heeft prima gewerkt

foto's volgen nog.
Nu moet ik eerst heel erg veel bij gaan lezen.

Hier valt weinig te lezen hoor

Fijn dat je het leuk hebt gehad!
Ben benieuwd naar fotoos.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:28

evitatinkle schreef:
He Anya,
Is Whizkid nu de zoon van B'elanna en Tequiro de vader? Is Tequiro ook de zoon van B'elanna..? I'm lost..

eh ja.... je bent niet lost.
Wiz is een beetje een ongelukje.
Tequiro is Lan's tweede veulen. Hij werd gekocht door mijn vriendin. Op zekere dag is Lan ontsnapt (sprong uit de wei) en we vonden haar bij Tequiro in. Na een poosje begon ik te roepen dat ik vond dat Lan niet zo goed boog. Dus toch DA maar laten komen. Twee maanden daarna lag Wiz ernaast. Wiz is dus een incestgeval. En gelukkig helemaal goed uitgepakt (ik had afspraken met de da voor als het mis zou gaan). Dat bleek niet nodig. En vreemd genoeg heeft Wiz de eigenschappen die ze bij Tequiro wilden fokken. Hij is dus het betere veulen van Lan geworden.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:34

Jovarna schreef:
Ja, je bent de eerste! Dankjewel!

Er staat (nog) niks in m'n profiel omdat ik zo 123 niks wist te verzinnen naast wat er allemaal al op m'n website staat. Neem daar dus maar een kijkje http://www.jovarna.tk

M'n website wil ik trouwens nog wel eens aanvullen met een profielletje.

Heel leuke en interesante site heb je, je profiel vullen lijkt me nu toch overbodig. Ik lees dat je je ook niet aan een bepaalde styl bindt. Ik daar-in-tegen vind Parelli in veel gevallen heel knap. Ik ben ook heel anders naar mijn paarden gaan kijken en voel me hier heel goed bij Neemt niet weg dat andere methodes ook hun goede kanten hebben.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:36

Jovarna: proficiat!

@Johnnie waar en bij wie ga je op cursus in Dld?