Twiggy2008 schreef:Timbers, ik denk dat paarden zo sensitief zijn dat ze al veel dingen voorvoelen, zeg maar. Snap je wat ik bedoel? Merk jij dat bij Essie?
Ik merk dat aan een kant niet en aan de andere kant wel bij Es.....het was alsof ze wist dat Timber en ik nog even tijd nodig hadden, maar afgelopen weken is ze de strijdlust verloren.
Bovendien is mijn moeder (die als de dood is voor paarden) afgelopen zaterdag bij haar geweest en zoals mijn mams omschreef dat ze haar hoofd tegen mijn mams aan duwde en zo bleef staan. Zo heeft mijn mams met haar staan knuffelen en dat was voor mij wel al een soort teken....mijn mams die niet in een meter in de buurt van een paard durft te komen en Es die haar "verteld" dat ze mij moet laten zien dat het genoeg was zo.
Ik moet haar straks teruggeven aan degene waarvan ik haar 18 jaar lang geleend heb........ik bedoel ze is toch nooit van mij geweest. Ik mag blij zijn dat ze haar op mijn pad hebben gestuurd en nu moeten Timber en ik op eigen benen gaan staan.
Vanmiddag nog lekker tegen d'r aan gelegen, haar geroken, gevoeld en even in haar neusgaten geblazen en zij in mijn gezicht. Bijzonder paard die Es!
Vanavond om 23u ga ik met mijn stalgenootje samen ook nog even in de stal zitten, weer een warme choco drinken en even bij Es zijn. Dan krijgt Timber morgenochtend de tijd om afscheid te nemen en dan is het definitief.....heel onwerkelijk maar wel waar.