De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:14

smurf schreef:
@MArgreet: he anti schuifmatje werkt zelfs met mijn gewicht Haha!

Ik ben naar het bos geweest met Morrie, helemaal alleen zonder fietser, moest er 2 x af voor een trekker, hij flipt compleet: steigeren, omdraaien en wegwezen, zodra ik ernaast sta is er niets meer aan de hand, maar ja, dan moet ik er weer op Boos!

Super!!! Ben trots op jullie!!! OK dan!
Fijn dat je nu weet dat je er ook gewoon weer op kunt komen als het nodig is. Het schuift echt helemaal niet he?! Goed ding!
Wat een zeikerd op die tractoren... Ik ben wel 4 grote, rammelende rode vrachtwagens van v/d Heiden tegengekomen en nog eentje van Dorresteijn en hij keek er niet eens naar! Maar op het viaduct en op de oprit zou ik er ook af springen hoor, groot gelijk, als hij wil verongelukken dan doet 'ie dat maar mooi alleen!
Ik had toen bij die politie-afzetting ook al gemerkt dat hij geluk rustig is als je er naast staat, hij liep zo achter me aan onder dat wapperende lintje door! Dat is wel super, dan heb je tenminste nog wat achter de hand.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:22

@ Gouda, ja ik hou van oude stadjes kijken en ik hoorde dat Gouda een beetje lijkt op Alkmaar enzo.

@ Margreet, ja die tactiek hanteer ik ook altijd, als Arabesk zonodig onder iets wil komen, doet ie dat lekker maar alleen Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:25

het was voor mij een experiment wat ie zou doen aan de hand, als ie dan omdraait en wegrent, is ie alleen, want dan kan ik hem ook niet houden...

M'n hoofdstel is stuk trouwens, denk ook niet dat ie gemaakt kan worden, maar volgens iemand op stal kon het geen kwaad, ik mis dat soort inzicht, ik snap dus echt niet waarom het geen kwaad kan.....

het is nogal moeilijk uit te leggen, want ik rijd met een heel ander soort hoofdstel dan jullie

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:34

poedersuiker kreeg net een belletje met uitslag bloedonderzoek. Kaylee is ook nog licht spierbevangen kan er ook nog wel bij
Zorro was dat vaak en dat is geen pretje. Nu vallen de puzzelstukjes wel op zijn plaats ze was al vaker gevoelig op haar spieren. De rest was wel goed. Bij deze test ontdekte ze geen ontstekingen (was voor mij de reden van de test ivm wisselende klieren) en geen afwijkingen aan bloed/lever.
Nou morgen krijg ik waarschijnlijk de rest van de bloedonderzoeken Nagelbijten / Gniffelen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:53

Wat mankeert er aan je hoofdstel dan Els? Ik weet wel hoe het in elkaar zit Lachen Ik heb 'm toch niet gesloopt he?!

Het maanblindheid-paard gaat helaas helemaal niet goed. Ik ben er echt een beetje naar van zoals hij er bij stond, zo zielig! Zwaaiend op z'n benen, reageert helemaal niet op z'n omgeving. Kon 'm zo zonder praam druppelen, hij bewoog niet eens. Hij wordt behandeld in overleg met de faculteit dus dat zit wel goed denk ik, heeft ook spuiten gehad in z'n oog, brrrr....
Ik heb 'm niet met een gerust hart achter gelaten, helemaal niet zelfs, vond 'm erg slecht. Heb wel overleg gehad met de eigenaar, temperatuur was goed en hij kwam ook op z'n brokken af, dus dat is gunstig. Maar het zit me niet lekker Gelukkig is het licht nu uit op stal, dat maakt het wat comfortabeler voor 'm. Echt zielig!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:57

Arabesk schreef:
@ Margreet, ja die tactiek hanteer ik ook altijd, als Arabesk zonodig onder iets wil komen, doet ie dat lekker maar alleen Clown

Mijn idee Haha!
Al doe je er natuurlijk alles aan om dat te voorkomen, dat is logisch.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 00:36

zo gouda daar is veel achterweg gekomen? wat is een gebroken hoefas precies?
wel erg vervelend voor jullie, sterkte!

en margreet... is het einde soms in zicht voor paard met maanblindheid? Verdrietig

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 07:45

Goed van jou Smurf dat je naar het bos bent geweest . Ik geloof dat ik niet zo bang zou zijn met Morrie als er een vervelende vent mij zou achtervolgen. Morrie dendert wel over hem heen denk ik Haha! .

Pellie jammer dat je er niet bij bent vanmiddag, maar zadel is belangrijker.

bij ons op stal kan je wel merken dat de manegehouder nu een enthousiaste vrouw heeft, volgens mij gaat er voor het eerst het einde van de maand een manegepaard naar een rusthuis.

Mijn paard was ik 1x per jaar als ze van de landperiode terug komt op stal verder niet. Met rossen ben ik ook gestopt vetlaagje kweken voor de landperiode.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:53

Citaat:
Wat mankeert er aan je hoofdstel dan Els? Ik weet wel hoe het in elkaar zit Ik heb 'm toch niet gesloopt he?!

ik denk het niet: de neusriem kan door 3 lusjes heen, hij zit door de laatste en dat lusje is nu stuk......

Nu gaan jullie zeggen dat je gemakkelijk zonder neusriem kan rijden, maar daar begin ik dus niet aan, Morrie is al sterk genoeg mét neusriem en bespaar me het verhaal van wijken voor druk, dat doet ie geoonweg NIET, persoonlijke ruimte heeft ie ook niet en hij gaat ervanuit dat wij dat ook niet hebben, dus Morrie is geen Parelli-paard....

@Jeanie als zo'n MArokkaan een mes in Morrie steekt, weet ik niet wat er gebeurt hoor en ik ga er maar vanuit dat zo iemand gewapend is, want dat zijn ze meestal *ervaring helaas*

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:56

smurf schreef:
Nu gaan jullie zeggen dat je gemakkelijk zonder neusriem kan rijden, maar daar begin ik dus niet aan, Morrie is al sterk genoeg mét neusriem en bespaar me het verhaal van wijken voor druk, dat doet ie geoonweg NIET, persoonlijke ruimte heeft ie ook niet en hij gaat ervanuit dat wij dat ook niet hebben, dus Morrie is geen Parelli-paard....

Arabesk doet ook al niet aan persoonlijke ruimte, hij walst ook gewoon over me heen 'oh sorry baasje stond je daar dan?' Clown Grote oen die het is Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:58

Citaat:
'oh sorry baasje stond je daar dan

dat denkt Morrie niet eens, als je eens tegen hem opknalt. zit ie er ook totaal niet mee......

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:11

Gouda, olie bijvoeren is idd prima om haar meer op gewicht te krijgen. Ik voer regelmatig olie bij, gewoon een flinke scheut zonnebloemolie door zn slobber.

Ik koop altijd van die 3 liter flessen zonnebloemolie bij de supermarkt Haha!. Kost niks en helpt prima.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:18

Morrie krijgt het hele jaar door iedere dag een scheutje lijnzaadolie door z'n eten, al zo lang ik hem heb, vooral voor de vacht en eventueel zand dat ie binnen krijgt, iedereen bij mij op stal doet dat, ik dacht dat olie gewoon tot het standaarddieet van een privépaard behoorde......

In Baarle Nassau konden we er niet aan beginnen, als je 100 paarden hebt, wordt dat wat prijzig natuurlijk

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:31

Ik ben een van de weinigen die het doet bij ons op stal Haha!. Vooral het formaat van de fles levert vaak wat gefronste wenkbrauwen op Haha! ('en hoe lang doe je daar dan mee?' 'Oh, een week of 6, soms wat minder' ' Bloos! ').

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:34

Oh ik koop gewoon lijnzaad van zonnatura, in de herfst en in de lente, kook dat en voer hem dat en hoop dan maar dat ie wat sneller van zijn tapijt afkomt......

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:42

ik kan dat niet koken: lijnzaad, dat wordt 1 grote bende en zoveel tijd heb ik nou ook weer niet .....ik vindt lijnzaadolie het gemakkelijkst, wel duurder, maar dat boeit niet zo

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 09:46

Ik geloof dat ik de enige ben die wil voorkomen dat ze verharen!

Omdat ze nu buiten staan, heb ik liever dat ze nog even wat haar hebben!

Er komt wel flink haar vanaf hoor, maar lang niet zo veel als bij de dames, die veilig binnen staan!

Smurf, hartstikke goed dat je het bos bent in gegaan!!!!!! OK dan! Wees trots op jezelf!!

En Gouda, veel sterkte he!! Ach gut
vraag me wel af of Hans die gebroken voetas had gezien!

Ik heb geen last gehad van 1 april grappen! Hoewel die cap grap wel leuk is Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 09:47

Arabesk schreef:
Oh ik koop gewoon lijnzaad van zonnatura, in de herfst en in de lente, kook dat en voer hem dat en hoop dan maar dat ie wat sneller van zijn tapijt afkomt......

Ik ook!
doe ik elke week, als ik met Deb, dus lang!! heb gereden, heerlijke slobber en goed voor de darmwand. Goed tegen het zand, helpt het verharen ,ze glanzen ervan, wat wil je nog meer!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:08

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:31

Margreet schreef:
Het maanblindheid-paard gaat helaas helemaal niet goed. Ik ben er echt een beetje naar van zoals hij er bij stond, zo zielig! Zwaaiend op z'n benen, reageert helemaal niet op z'n omgeving. Kon 'm zo zonder praam druppelen, hij bewoog niet eens. Hij wordt behandeld in overleg met de faculteit dus dat zit wel goed denk ik, heeft ook spuiten gehad in z'n oog, brrrr....
Ik heb 'm niet met een gerust hart achter gelaten, helemaal niet zelfs, vond 'm erg slecht. Heb wel overleg gehad met de eigenaar, temperatuur was goed en hij kwam ook op z'n brokken af, dus dat is gunstig. Maar het zit me niet lekker Gelukkig is het licht nu uit op stal, dat maakt het wat comfortabeler voor 'm. Echt zielig!

Margreet,
heb je al op het PN forum gekeken? (jaja, ik weet het, velen gaan daar niet voor hun plezier kijken Knipoog )
Marianne heeft erg veel ervaring hiermee. Haar paard heeft echt op het randje gebalanceerd.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 10:42

Ik ga even zwaaien naar Cookies Doei! HOi!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:47

Nou ik zit hier met koorts en een drupneus achter mijn PC, maar ik ben er in elk geval weer. Heb 2 dagen op bed gelegen.

Die grap met die cap/pet vind ik erg leuk!!

@Gouda: veel succes en geduld met je paardje. Het komt vast goed.

@ Margreet: ik hou ook van nette paarden. En ik hou niet van sokken. Die gaan er bij mij altijd af. Ponto is in de winter geen eer aan te behalen met zijn hoogpolig tapijt, dus daar probeer ik maar niet naar te kijken. Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 10:49

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 10:50

Cookies schreef:
Nou ik zit hier met koorts en een drupneus achter mijn PC, maar ik ben er in elk geval weer. Heb 2 dagen op bed gelegen.

Wel beter zijn dinsdag he!!!!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:00

ja dat moet wel!! Anders moet ie lopend naar huis Haha! Gisteravond had ik 39,5 koorts maar vanmorgen nog 38 dus gaan de goed kant op. Ik ga vanmiddag wel effe naar de stal want ik krijg helemaal een punthoofd van het binnen zitten. Ik begin al bijna aan het meubilair te knagen. Vingers aflikken