Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

12rebel

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:02

Super mindfull. Lekker genieten van de kleine stapjes.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:31

R@Jaan, je bedoelt zoveel minuten rijden te paard, eer je er bent? Ja dan snap ik da je af en toe de trailer neemt. Is wel makkelijk als ze goed te laden zijn! :)
Het zeetje is zo heerlijk, dat heb je der makkelijk voor over denk ik.

@rebel, dankje het zijn idd ministapjes, elke keer toch weer vooruit :D

Vandaag eindelijk in het (nieuwe) zadel buiten geweest *\o/* Hij liep wel redelijk gespannen en zeer vlot. Ik merk wel dat hij onder het zadel minder rem heeft en neemt van die wilde snelle bewegingen om hoog onkruid mee te pikken. Mijn vriend heeft hem wel aan de leadrope vast gehouden (heel losjes).
Heb er wel van genoten, op terugweg was hij ontspannen... <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:57

Mijn RBE houdt ook meer van een bbp dan van een zadel. Bij hem heb ik de pad eronder uit gehaald. Dan is de ghost net een bbp. Dat vindt hij veel beter. En voor doe korte tijd dat ik er op zit, kan dat geen kwaad. Als ik er ooit nog uren op ga, dan ga ik die pad wel weer toevoegen (of een zadel laten maken mwt extra dikke kussens. Dat kan ook bij Ghost).

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:12

Dat bedoel ik idd Mindfull :j

Super dat het goed ging! Jullie hebben vast allebei enorm genoten!

Hoop echt snel/ooit ook een bbp te kunnen kopen, maar ja, wil nog zoveel. Eigenlijk als eerste een andere trailer...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:06

Afbeelding

Vandaag mijn kleine LBE-er voor t eerst voor een zware band gezet. Ik wil hem graag voor de kar hebben voor als mijn dochter er straks uit gegroeid is. Nu kan hij ook best wel stresserig zijn, maar hij deed het toch best aardig! Wel vond hij het wel zwaar. Je zag m denken: tjonge jonge! Echt zwaar! :D . Ook nog even tussen de burries van de kar gezet. Eerst met zijn hoofd nasr de kar toe en daarna in de normale houding. Deed hij ook goed. Ben heel benieuwd. Hopelijk eind vh jaar echt voor de kar!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:58

Wat een leuke pony heb je daar! Het lijkt over rozen te gaan met deze hahaha.
Is wel een leuke oefening om achtervolgingswaanzin te behandelen, is lang geleden dat ik dat ook gedaan heb. Was met mijn Haflinger zaliger, ik had toen plastic flessen met zand erin achteraan gehangen.
Was dat spannend zeg ~~}>

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:35

Mijn veulen is sws een lbe, over mijn merrie twijfel ik nog tussen lbe en lbi haha. Moeder en kind zinn totaal anders, maar vertonen wel dezelfde kenmerken (alleen op een andere manier).

Afbeelding
Afbeelding

Edit: pakt alles vast met mond

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:42

mindful schreef:
Wat een leuke pony heb je daar! Het lijkt over rozen te gaan met deze hahaha.
Is wel een leuke oefening om achtervolgingswaanzin te behandelen, is lang geleden dat ik dat ook gedaan heb. Was met mijn Haflinger zaliger, ik had toen plastic flessen met zand erin achteraan gehangen.
Was dat spannend zeg ~~}>

Deze is ook niet heel makkelijk. Raakt langs de eeg ook snel van streek van 'vreemde objecten' als grote stenen, brievenbussen etc. Maar zo in de bak is hij wel braaf. Maar is mijn Caj ook wel. Caj heeft alleen naast haar LBE mentaliteit ook een fjordenmentaliteit; gewoon doorbeuken. En de pony heeft naast de LBE mentaliteit een welshmentaliteit. Beetje schieterig. Dochter durft wel op hem buiten te rijden, maar alleen alsik op mijn LBI ga. Als ik Caj pak (die ook overal van schrikt en dan dus gewoon doorbeukt), wordt ze echt bang. Want dan schiet de pony alle kanten op. Wel jammer, want mijn LBI is al 25 en takelt echt af. Dus in goede tijden rij ik hem nog, maar eigenlijk is hij met pensioen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:42

Myrth97 schreef:
Mijn veulen is sws een lbe, over mijn merrie twijfel ik nog tussen lbe en lbi haha. Moeder en kind zinn totaal anders, maar vertonen wel dezelfde kenmerken (alleen op een andere manier).

[ [url=m/eKEJol.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FqDV3t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: pakt alles vast met mond

[ [url=m/BVsbym.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha! Leuk stel!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:04

Heerlijke foto's komen er Hier weer voorbij :)

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:54

Haha dankje fabster

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:14

Wat ee stoute koppies ook al gewoon. Moeder is prachtig zeg! Gaat je veulen ook schimmelen?

Gisteravond met vriendin en haar trekpaard ronde strand gereden, op de terugweg moesten we langs van die ijzeren werkplaten op de grond. Het andere trekpaard wil daar al tijden niet overheen en Tych kan daar ook nog wel eens over lopen mieren, maar gister zette hij z'n beste hoefje voor! Dikke nek en flink blazen, maar hij ging keer op keer heel stoer erover, zodat z'n mattie kon volgen. Trots op m'n peerd <3

Jetta_2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:40

Hey leuk deze had ik nog niet gezien. Lijkt erop dat tie van mij LBI is... haha valt niet mee om die aan het werk te krijgen... maar als ik het schema en de tips zo hoor ben ik redelijk op weg. *\o/* Veel afwisseling doet die van mij wel goed. Maar moet wel uitkijken met voer, als hij te veel energie krijgt vanuit krachtvoer gaat hij dit omzetten in negatieve energie... en voor je dat er weer uit hebt... haha
Ben wel benieuwd naar andere mensen met deze ervaring... en hoe ze daar mee omgaan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:08

Ik ben indrdaad ook aan het modderen met voer. Vorig jaar was ze heel sloom en geb ik haar spelt bij gegeven. Die energie zet ze ook om in negatieve energie en buiten was ze bijna niet meer te rijden, zo hysterisch. Dus weer terug naar de basis en hierven daar wat supplementen (op advies van de DA). Werd ze inderdaad rustiger van, maar nu toch weer sloom. Dus DA heeft me nu Suzanne Buisse aangeraden om in te roepen. Zij heeft een 1 of andere balancer ontworpen en helpt paarden die gevoelig zijn op voer. Dus die ga ik maar eens bellen als ik terug ben van vakantie. Eens kijken of die er iets van kan bakken.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:56

Hier geen last met voer, paard wordt eerder altijd te dun dan te dik (en dat voor een trekpaard!), maar ik houd hem vrij schraal, ivm IR en de CPL. Hij krijgt een sportbrok van een eigen merk van een Belg, ben ik viavia aangekomen en enorm tevree over!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:33

Ik moet toch even mijn blijheid delen, hoor! Ben na een maandje rust weer rustig aan begonnen met het rijden van Caj. Een tijdje terug heb ik bij Den Hoek/Laarakker Caj nogmaals laten uitspitten in een laatste poging er nog eens een normaal paard van te maken, ipv een hysterisch geval. Hierbij heb ik iets voor haar blinde darm gekregen en nog 2 flesjes met druppel, waarbij ik even vergeten ben waar dat ook alweer voor was. In ieder geval had Laarakker 'bedacht' dat veel IR patienten ook erg overgevoelig zijn. En daar was dat spul dus ook voor.

En ik kan jullie vertellen; ik kan gewoon normaal op haar rijden! Geen hysterisch gedoe bij elke grasspriet, geen de weg op springen bij elke brievenbus, niet achteruit de greppel in denderen als je mensen tussen de aardbeien ziet zitten! Niet meer bang zijn dat ik verongeluk als ik langs de weg rij! Niks van dat alles! Gewoon relaxt aan een lang teugeltje rijden! Niet te geloven! Spul lijkt het echt te doen!

Komt er natuurlijk meteen een keerzijde kijken; door al dat hysterische gedoe van afgelopen jaar is er van de fijngevoeligheid weinig over gebleven. En aardig 'hard in de mond' geworden (wat in het echt niet kan, want ik rij bitloos, maar op haar neus is ze ook echt wel wat minder gevoelig dus). Dus daar hebben we nu wel weer een weg te gaan. Maar nu ze dus weer een beetje bij de les is, kunnen we daar ook weer aan werken. Ik ben dus blij! Meteen de grote scharen er weer afgehaald en weer met een normale hack aan het rijden.

Afbeelding
Even picknicken bij het kapelletje....

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:43

*\o/* top!!!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:25

Even weer een schopje omhoog. Omdat ik dit weekend voor het eerst met Caj een weekendje 'op vakantie' ga, een goed moment om het trailerladen weer eens onder de loep te nemen. Cajmoet je even bewerken. Ik ben maandag begonnen. Als ik haar dan als eerste pak, zie je haar denken; 'ik heb nu al geen zin >;) '.

Dus eerst de andere paarden. Als ze dan ziet dat het alleen oefenen is, dan komt ze er ook bij staan. Want koekjes verdienen wil ze altijd wel. :D . Gisteren haar wel als eerste gepakt en geen probleem. Loopt er zo in. Dus de moeilijkheidsgraad wat verhoogd: achteruit erop.

En dan hebben we een echte LBE: eerst moeilijk doen, want waarom is dit nou weer? Maar dan in 1 x naar binnen racen en even kijken hoe sterk de voorstang is, door er met die kont tegenaan te beuken.... :roll: :=

Afbeelding

De grap is natuurlijk dat ik nóg een LBI heb. En wat doet hij? Echt precies hetzelfde! _O- .Eerst moeilijk doen en dan met die kont tegen de voorstang ketsen. En niet 1 x natuurlijk. En mee naar voren halen, helpt echt niet, hoor. De stang moet eerst getest worden... _O-

Afbeelding

Het blijven echt een stel clowns. Ik moet er zo om lachen!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:51

hahaha, geweldig toch! Wat een verdienste!! je bent goed bezig en dit geeft aan mij ook weer wat energie, zo leuk om te lezen fabster!

ik zou ook zo moeten planne, gewoon doen en ervoor gaan, zalig toch! Ben erg benieuwd hoe je weekend gaat zijn! Veel plezier alvast!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:58

Hahaha ohh wat heerlijk! Dat beuken past ook goed bij mijn LBI, mijn RBI-met-LBE-trekken zou nooit op dat idee komen geloof ik :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:26

Mijn LBI doet dat echt niet! Ik heb er 2. 1 is echt keurig. Wil er natuurlijk niet achteruit op en dan maakthij zich heel sterk. Maar laat zich uiteindelijk toch ompraten, maar blijft echt keurig wachten tot hij er weer af mag (= 25 jarige fjord).

Mijn andere LBI peinste er niet over (= 6 jarige Belg). Stond wel achteruit op de klep, maar de trailer echt achteruit in ging niet gebeuren. De voorbenen gingen wel naar achteren, maar de achterbenen stonden echt op slot. En dan is een Belg wel sterk om te overtuigen :+ . Als ik dit nog een paar dagen oefen, doet ie t wel, maar ik doe dat echt te weinig. Dus heb het zo gelaten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:29

mindful schreef:
hahaha, geweldig toch! Wat een verdienste!! je bent goed bezig en dit geeft aan mij ook weer wat energie, zo leuk om te lezen fabster!

ik zou ook zo moeten planne, gewoon doen en ervoor gaan, zalig toch! Ben erg benieuwd hoe je weekend gaat zijn! Veel plezier alvast!

Ik ben ook benieuwd hoe het weekendje weg wordt met Caj. Waarschijnlijk gaat ze niet meer de trailer op, op te terugweg. Het is echt een eind rijden. Van Brabant naar Drenthe. Dus dat zal wel biet bevallen. ;)

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:42

Nou paardje is weer terug van vakantie en we zijn letterlijk volop aan het genieten van elkaar. Van de week heerlijk 3 dagen gereden waar hij zich super heeft gedragen. 1 dag gespeeld met balkjes en pionnen hij vind het het helemaal geweldig. Dus trotse mama hier.
We lijken een beetje de balans te hebben gevonden. Hij is van de ijzers af waardoor zijn voetjes beter gaan. Ik heb zijn voer compleet aangepast de laatste 2 mnd. En hij knapt daar zo van op. Is rustiger en echt super meewerkend. Ohhh wat hebben we het fijn. Blijf nog maar even op die roze wolk zitten, vinden jullie vast niet erg.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:07

Nee hoor helemaal niet erg 12rebel, ik word zelf helemaal enthousiast als ik al die leuke verhalen lees hier :D

Leuk dat je een weekendje weg gaat Fabster, spannend ook!

Volgend jaar zomer wil ik echt heel graag een kamp volgen met mijn LBI, dus als jullie ervaringen/tips hebben :D misschien ook wel van mijn eigen instructie, maar aan de andere kant kan het ook wel heel leerzaam zijn om ergens anders te verblijven en weer totaal andere lessen te krijgen!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:46

Haha, geweldig die twee!

Mijne vindt het wel lekker om tijdens het buitenrijden langs het water een grote rietstengel te pakken om op te eten, maar ook om gewoon kilometerslang met zo'n ding van twee meter lang in je bek rond te lopen. Maakt niet uit of die stengel tussen je poten komt of gewoon over de grond meesleept. Gezellig toch!
Soms is het net een hond...