Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
! Wat is er met Tjits? Wat erg dat het weerzien een beetje in het water is gevallen ... Ik ga je vanavond even een PB'tje sturen ...
sonjim schreef:En f6 weet je al iets meer.
en dan praten over het mooie wezen paard....dat ik wel verdrietig wordt dat ik voor mijn paard aan het vechten ben en een ander zijn paard inruilt omdat hij niet goed genoeg is
. Elk paard is goed, perfect zoals hij is als paard.....Essie is in al haar ouderdom, en jaren al als weiland versiering gewoon mooi en perfect zoals ze is. Geen oranje rozetten, geen winnaar, maar het allermooiste paard van de hele wereld, gewoon omdat ze paard is. *zucht* Het was zo fijn en sereen gisteravond en de choco was ook erg lekker
, dus ik ben rond kwart voor 6 met mijn dochter de auto ingestapt. Ideaal zo. Sam had ik vanochtend wel even in een box gezet voor het gemak en daar was ik nu wel blij om. Hij stond natuurlijk weer te trappelen om er uit te mogen, hahaha..... Ongelofelijk om weer mee te maken hoe al die stalpaarden tegen de deuren en wanden staan te beuken, hoe onrustig zo'n stal kan zijn dan. Sam stond in de middengang en al die paarden in de boxen waren zo ontzettend chagerijnig (oren in de nek, het wit van hun ogen goed te zien). Pfffff, dan zie je gewoon het verschil met een buitenpaard, die veel minder gefrustreerd is.
), hij was levendig, zijn hart en longen klonken goed en ze zei dat hij er heel goed uitzag. Wel dat hij wat te dik was (tja, geen extra beweging en er staat nog steeds gras bij ons!!!). Omdat hij dus nog wel hoest en waarschijnlijk nog de naweeen heeft, heb ik wel een ontstekingsremmer gekregen. Want als hij draaft, gaat op een gegeven moment zijn hoofd wel naar beneden en zie ik aan hem dat hij last heeft. Ze heeft ook zijn gebit bekeken en gevoeld (hij moest zo'n mondklem in, verzette zich eerst, maar hij gaf zich vrij snel helemaal over en toen was het ook goed). Was zo trots op hem. Echt, als je zelf rustig doet, goed naar hem kijkt en niets forceert, doet hij alles voor je. Ga je hem dwingen, kun je het schudden.
) en Reina en Tjitse kunnen gewoon komen volgende maand.
), maar wens natuurlijk iedereen hier hele fijne Kerstdagen en een heel mooi, gelukkig, gezond en liefdevol 2009!!!
). Dus ik geniet nog even wat maandjes van haar hier thuis bij me hebben..... En verder Sam's nieuwe kudde straks en het verder beleren van hem (ook met nieuw zadel, na vrijwel dit hele jaar zonder zadel gereden te hebben
). Twiggy2008 schreef:En hoe zien jullie het nieuwe jaar tegemoet?

. Toen die insuline resistentie en nu weer dit. Maar goed, het kan erger, als ik jouw verhaal over Essie lees..... Ik hoop dat Sam nog heel lang bij me blijft in elk geval. Tot we samen oud zijn, dat zou mooi zijn.....
Twiggy2008 schreef:Ik hoop dat Sam nog heel lang bij me blijft in elk geval. Tot we samen oud zijn, dat zou mooi zijn.....
)
)

liljebo schreef:Maar het nemen van een beslissing is mij daardoor wel bespaard gebleven. Want dat vind ik zo moeilijk...
maar ik denk dat iedereen dat heel moeilijk vindt.....ik heb vannacht amper geslapen en ben op van de zenuwen maar ik hoop gewoon dat mijn moppie snel van haar pijn af is one way or the other.
. En inderdaad.. De 3 paardjes komen gezellig bij elkaar te staan!!
! 2008 was het jaar waarin mijn paardje eindelijk naar Nederland kwam, waarin het eindelijk écht iets werd tussen mijn vriendje en mij en waarin ik mijn huidige baan heb gevonden. Ik heb gewoon een heerlijk jaar gehad met mijn lieve vrienden en familie.
!! 

)
. En ga goed voor jezelf zorgen, want dat heb je hard nodig in het leven. Is je computer stuk? Oh, dat is vervelend....
niet helemaal vriendelijk tegenover mijn N. enzo maar het voelt gewoon zo goed!) en daar had ik mijn goede maar internetloze pjoeter mee naartoe genomen. Dus nu wordt mijn internetloze pjoeter gefixt en ga ik zaterdag al mijn spullen uit het huis van N. halen en terug brengen naar mijn ouders. Op zich geen probleem, maar R.'s pjoeter is gestolen dus nu heb ik helemaal geen internet. Ik ben nu dus weer even op mijn oude pjoeter in het huis van N. omdat ik het bed en alles uit elkaar ga halen. Wat ik nu dus ook ga doen 
het is beter om Es in te laten slapen......iets wat ik al wist misschien maar het is toch even hard als het je ook nog verteld wordt. Nog een dagje om afscheid te nemen van 18 jaar samen

Ik hoor van hen ook hoe relaxt het leven daar is, in vergelijking met het jachtige bestaan hier. Spreekt mij heel erg aan!!! Alleen dat vlees eten daar, is niet mijn ding.
Ik wil zaterdag wel het weiland in gaan om eindelijk rock weer van dichtbij te zien!! Is nu al bijna 3 maand geleden... Zaterdag ga ik trouwens ook kijken naar een open dag van een revalidatiecentrum bij ons in de buurt, die hebben een seawalker. Ben erg benieuwd, wie weet is het wat voor twan!