[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:55

En f6 weet je al iets meer.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:25

Wat spannend Timbers, ik ben ook erg benieuwd. Hoe is het vandaag met Es?

Inge, welcome back in ijskoud Hollandia Haha! Haha!! Wat is er met Tjits? Wat erg dat het weerzien een beetje in het water is gevallen ... Ik ga je vanavond even een PB'tje sturen ... Ach gut

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:00

sonjim schreef:
En f6 weet je al iets meer.

Nee ze komen morgen pas Knipoog
Essie had nog steeds veel pijn maar wilde wel haar stalletje uit dus heeft even buiten gestaan.
Ze is wel heel moe en ik vrees voor de foto's, maar aan de andere kant weet ik dan dat ik het enige juiste heb gedaan.

Morgen dus afwachten...hoop dat ik vannacht een beetje slaap!

Gisteravond zo van mijn paardje genoten.....samen met een stalgenootje warme chocomelk gedronken terwijl Essie lekker lag en regelmatig met haar hoofd op mijn schoot kwam liggen Lovers en dan praten over het mooie wezen paard....dat ik wel verdrietig wordt dat ik voor mijn paard aan het vechten ben en een ander zijn paard inruilt omdat hij niet goed genoeg is Slapen. Elk paard is goed, perfect zoals hij is als paard.....Essie is in al haar ouderdom, en jaren al als weiland versiering gewoon mooi en perfect zoals ze is. Geen oranje rozetten, geen winnaar, maar het allermooiste paard van de hele wereld, gewoon omdat ze paard is. *zucht* Het was zo fijn en sereen gisteravond en de choco was ook erg lekker Clown

@Twiggy Sam nog steeds niet goed Ach gut

@Inge arme Tjitse Ach gut

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:06

Fijn genieten van de paardjes. Moet je zoveel mogelijk doen. Komt er bij mij nog veel te weinig van, maar zodra alle drukte achter de rug is, wil ik dat ook weer doen. Lekker gewoon bij de paardjes zitten. Deden we eerst ook vaak. Heerlijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:36

Timbers, ik zou mijn paard ook nooit wegdoen als ik hem bv niet meer kan rijden. Dan rij ik maar niet, maar als hij nog wel jaren gelukkig op het land kan staan en we zouden bv wel kunnen wandelen samen, ook prima. Kan dat niet, ook prima, dan ga ik dagelijks lekker in het land zitten, ook geweldig. Ik zou hem ook nooit af kunnen danken.
Ken helaas zat mensen en stallingen die dat wel doen. Verdrietig
En dan heb ik het niet over een paard met pijn of iets dergelijks, want dat is een heel ander verhaal natuurlijk...... Ik vind gewoon met mijn paard samen zijn als zoiets bijzonders. Rijden is maar zo'n klein onderdeel van ons samen zijn, eigenlijk..... Geef Essie maar een dikke knuf... Kusje

Nieuws: De DA is geweest. Het was fijn dat ze me belde, zodat ik niet urenlang met dochterlief in de kou had moeten staan. Ze kwam pas om 18.00 uur en niet om 16.00 uur Clown , dus ik ben rond kwart voor 6 met mijn dochter de auto ingestapt. Ideaal zo. Sam had ik vanochtend wel even in een box gezet voor het gemak en daar was ik nu wel blij om. Hij stond natuurlijk weer te trappelen om er uit te mogen, hahaha..... Ongelofelijk om weer mee te maken hoe al die stalpaarden tegen de deuren en wanden staan te beuken, hoe onrustig zo'n stal kan zijn dan. Sam stond in de middengang en al die paarden in de boxen waren zo ontzettend chagerijnig (oren in de nek, het wit van hun ogen goed te zien). Pfffff, dan zie je gewoon het verschil met een buitenpaard, die veel minder gefrustreerd is. Ja
Ik blijf er verdrietig van worden als ik dat bij andere paarden zie, maar ja.......

Sammy heeft geen droes (gehad), maar gewoon een hele fikse keelonsteking. Ze vertelde dat jonge paarden nou eenmaal vatbaarder zijn en dat het juist goed is dat hij zo zijn weerstand buiten op kan bouwen. Nog een reden om je paard dus lekker buiten te houden. Haha!
Zijn klieren zijn al helemaal geslonken en normaal, zijn keel was normaal (zal je net zien als de DA komt, gisteren voelde ik dat het nog wat opgezet was Knipoog ), hij was levendig, zijn hart en longen klonken goed en ze zei dat hij er heel goed uitzag. Wel dat hij wat te dik was (tja, geen extra beweging en er staat nog steeds gras bij ons!!!). Omdat hij dus nog wel hoest en waarschijnlijk nog de naweeen heeft, heb ik wel een ontstekingsremmer gekregen. Want als hij draaft, gaat op een gegeven moment zijn hoofd wel naar beneden en zie ik aan hem dat hij last heeft. Ze heeft ook zijn gebit bekeken en gevoeld (hij moest zo'n mondklem in, verzette zich eerst, maar hij gaf zich vrij snel helemaal over en toen was het ook goed). Was zo trots op hem. Echt, als je zelf rustig doet, goed naar hem kijkt en niets forceert, doet hij alles voor je. Ga je hem dwingen, kun je het schudden. Clown
Dat vind ik zoiets geweldigs. Ja
Zijn gebit voelde prima, geen bijzonderheden (hij is bijna klaar met wisselen), behalve dan dat er hier en daar wel wat gevijld kan worden. Maandag komt de tandarts, dus dan mag hij aan de bak. Knipoog

Dus ik voel me gerust nu (nu maar wachten op de rekening Sigaar ) en Reina en Tjitse kunnen gewoon komen volgende maand. Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:21

Afbeelding

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:54

Sonjim, wat een zoetie!!! Is dat een van jouw eigen Shets?
Ik ben niet zo heel creatief momenteel (nou ja, als ik de kerstboom hier zie staan, valt het wel mee Haha! ), maar wens natuurlijk iedereen hier hele fijne Kerstdagen en een heel mooi, gelukkig, gezond en liefdevol 2009!!!

Mijn mijlpaal in het nieuwe jaar zal in elk geval zijn dat mijn dochter in april voor het eerst naar school gaat (de testdagen in maart daargelaten Knipoog ). Dus ik geniet nog even wat maandjes van haar hier thuis bij me hebben..... En verder Sam's nieuwe kudde straks en het verder beleren van hem (ook met nieuw zadel, na vrijwel dit hele jaar zonder zadel gereden te hebben Knipoog ).

En hoe zien jullie het nieuwe jaar tegemoet?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:59

Yep dat is Billy het veulen op zijn eerste dag hier.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:01

Twiggy2008 schreef:
En hoe zien jullie het nieuwe jaar tegemoet?

Het kan voor mij alleen maar beter worden dan dit jaar eigenlijk.......veel narigheid gehad wat begon met mijn eigen gezondheid, toen de hond van de buurvrouw die me half overspannen liet worden, mijn zieke kat, mijn zieke paard die toch maar een hoefzweer bleek te hebben en mijn zieke paardje nu. Dus 2009 kan alleen maar beter worden.....

Ik hoop weer even wat tijd en energie te hebben om met Timber wat te doen en hoop rust te vinden wat betreft Es. Als de foto's morgen een negatieve uitslag geven is dat ook goed....dan heb ik duidelijkheid en was het goed zo. Klinkt heel hard en ik zal haar vreselijk missen, maar leven met pijn kan ik haar niet aandoen en dan heb ik mooi wel 18 jaar van haar mogen genieten.

Eigenlijk is het proces waar we nu in zitten ook wel heel mooi. Vroeger was Es een gesloten paard dat alles prima vond dat we met haar lijf deden....haar geest was vaak ergens anders. Dat heeft ze de laatste jaren niet meer. Es sloot me altijd buiten in al haar (mentale) pijn en nu laat ze me toe in alles....hoe mooi kan een paard zijn Lovers

Nou ja ik hoop in de klassieke dressuur wat meer met Timber te kunnen doen en ook op grondwerk gebied nieuwe leuke wegen te bewandelen.

Oh ja en misschien een nieuwe uitdagende baan vinden, zou ook leuk zijn Knipoog

@Sonjim leuke kaart!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:14

Sonjim, dacht ik al. Haha!
Wat een schatje.... Soms zou ik er best zo'n Shettie bij willen hebben. Ook voor mijn dochter. Die is zo gek op Shetjes..... Wie weet. Ooit. Stiekem kijk ik al eens rond naar zo'n grote (vanaf 1 meter) en dan in zo'n warm kleurtje als die van jou, Sandra. Knipoog
Past ook mooi bij Sam. Haha!

Timbers, ja, kan me voorstellen dat je 2009 een stuk positiever ziet na zo'n jaar. We gaan ervoor, hoor!!!
En ik vind het heel moedig van je dat je Essie los kan laten als het moment daar is. Hoe moeilijk ook. Verdrietig
Bijzonder ja, dat Es je nu wel toelaat. Paarden zijn hele bijzondere, schitterende dieren. Ja
Gelukkig heb je Timbertje nog.

2008 is ook een jaar geweest waarin ik me veel zorgen gemaakt heb om Sam. Begin dit jaar al die hoefzweren ellende, wat maar duurde en duurde Verdrietig . Toen die insuline resistentie en nu weer dit. Maar goed, het kan erger, als ik jouw verhaal over Essie lees..... Ik hoop dat Sam nog heel lang bij me blijft in elk geval. Tot we samen oud zijn, dat zou mooi zijn.....

En ik kan nog wel meer vertellen, maar dat doe ik liever niet, omdat ik niet wil dat bepaalde mensen dat lezen. Sigaar
Uiteindelijk kijk ik toch ook liever naar een mooi nieuw jaar met nieuwe wegen, nieuwe ontwikkelingen. Een jaar waarin ik steeds meer mezelf ben, eerlijk ben en me niets meer aantrek van wat de 'wereld' van me verwacht. Dat voelt heel bevrijdend. Ik ga op yoga met een vriendin, ga weer verder met mijn spirituele kant ontwikkelen en ga me weer volop storten op de paarden en wat zij mij kunnen leren over het leven. Lachen
En ik hoop nog op een heerlijke vliegvakantie naar een mooi eiland met mijn twee grote liefdes. Niet te lang, want ojee, dan moet ik mijn huisdieren weer missen, maar wel even lekker weg van de zomer in het voor- of naseizoen (nu het nog kan). Ja

Ik ga zo slapen, ben bekaf. Manlief is nog steeds niet thuis van zijn kantoorborrel, dus ik hoop dat hij niet onderuit gegaan is met de ijzel hier..... Knipoog
Heb nog een paar leuke paardenboekjes op mijn nachtkastje liggen, dus ik denk dat ik ons bedje maar eens ga verwarmen alvast.....

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:19

Twiggy2008 schreef:
Ik hoop dat Sam nog heel lang bij me blijft in elk geval. Tot we samen oud zijn, dat zou mooi zijn.....

Ik gun iedereen hier minimaal net zo lang als ik tot nu toe met Es heb gehad (18 jaar) en liever nog langer.......paarden zijn mooi (lekker penny Clown )

En ik kan haar loslaten juist omdat we de laatste jaren zo naar elkaar toe gegroeid zijn, toen niets meer moest toen hebben we elkaar gevonden zeg maar. Es ziet er niet zo uit maar is een zeer sensibel paard. Bij trailerladen was het al te erg als er iemand naar haar keek, die druk was al te veel en als ik haar ervoor parkeerde en een bakkie voer halverwege zette en wegliep, niemand erbij hoorde je haar zo de trailer in klossen (om er vervolgens uit te komen als die druk van kijkende mensen weer op kwam zetten Knipoog )

En ik zal haar wel los moeten laten....je paard met pijn zien is ook niet fijn

Kennen jullie deze al?

Afbeelding

Oh ja en als Reina en Tjitse bij Sam staan wil ik wel eens een keertje bij jullie komen spieken (het is hier niet te ver vandaan), dan neem ik mijn fotocamera ook mee Sigaar

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:35

Komt tjitse bij sam? Gezellig!! Reina ken ik volgens mij niet....
Leuke tekst, timbers.
Ik ben benieuwd wat de da morgen zegt. Het is duidelijk dat je al naar een afscheid groeit en dat is goed zo. Gezien essie veel pijn heeft met lopen, zul je vroeg of laat toch moeten loslaten en in feite ben je daar al mee bezig.
Toen mijn oude paardje ging, stierf hij van de ene op de andere dag door een hartstilstand. Hij was tot zijn 24e fit, werd opeens ziek en daarna konden we wekenlang alleen nog maar stappen in het bos, maar we genoten daar wel van. Ik wist dat hij achteruitging, maar de klap van zijn overlijden kwam toch nog hard aan. Maar het nemen van een beslissing is mij daardoor wel bespaard gebleven. Want dat vind ik zo moeilijk...
En ja... paarden zijn mooi... we leren er enorm veel van, merk ik.

Twiggy... gellukkig niet ernstig met Sam. Fijn. Ik wist trouwens niet dat hij insuline resistentie had. Mag hij dan evengoed op het gras staan? (Probeer bij te leren... ik had gehoord dat het niet mocht, maar weet er nog niet alles vanaf)
Leuk dat je yoga gaat doen. Ik doe hier thuis taichi oef. Heb het vroeger ook gedaan, maar daarna lang niet meer. Nu doe ik het weer elke dag 20 min omdat het mij rustiger maakt. Waarom ik weer begonnen ben? juist... voor de paardjes. Haha!

Sonjim.. wat een leuke kaart en wat een leuk paardje

Onze kaart is nog in de maak. Morgen zal ie wel af zijn.

Mijn wensen voor het nieuwe jaar? Natuurlijk dat jullie allemaal een heel fijn 2009 krijgen zonder de ellende van afgelopen jaar en voor mijzelf verder groeien in de omgang met de paarden en in het schrijven en natuurlijk genieten van een nieuw thuis met de paardjes aan huis.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:31

Ik ben benieuwd hoe het gaat met Essie. Succes.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:37

liljebo schreef:
Maar het nemen van een beslissing is mij daardoor wel bespaard gebleven. Want dat vind ik zo moeilijk...

Dat vind ik ook Verdrietig maar ik denk dat iedereen dat heel moeilijk vindt.....ik heb vannacht amper geslapen en ben op van de zenuwen maar ik hoop gewoon dat mijn moppie snel van haar pijn af is one way or the other.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:38

Reina is mijn jaarling, Liljebo Lachen. En inderdaad.. De 3 paardjes komen gezellig bij elkaar te staan!!

Timbers, hartstikke leuk als je een keer bij ons komt kijken in het nieuwe jaar!!

Hmm, mijn wensen voor het nieuwe jaar, ik hoop eigenlijk dat het net zo goed wordt als dit jaar Haha! ! 2008 was het jaar waarin mijn paardje eindelijk naar Nederland kwam, waarin het eindelijk écht iets werd tussen mijn vriendje en mij en waarin ik mijn huidige baan heb gevonden. Ik heb gewoon een heerlijk jaar gehad met mijn lieve vrienden en familie.

2009 wordt het jaar waarin Reina gaat verhuizen waardoor ik hoop dat ik iets meer tijd in haar kan steken. In 2009 wil ik ook verhuizen, dat wil ik al een halfjaar maar het vlot niet ... Ik woon nu samen met een vriendinnetje in een fantastisch mooi huis, maar ik krijg steeds meer de behoefte aan mijn eigen plekje. Dus dat is het enige dat ik wil veranderen. Kwa geluk, gezondheid en óntzettend veel plezier mag het hetzelfde blijven Haha! !!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:52

Pfff nou ik ben ook weer bijgelezen.
Iedereen sterkte met de paardjes! En ik vind het heel erg leuk dat een paar mensen uit dit topic de paarden bij elkaar neer gaat zetten Lachen
Ik heb een e-mail gehad van mijn vader over Roxy, ik zal hem daar vanavond wel eens even over bellen.

Ik ben echt helemaal gesloopt, ik lig de laatste 2 weken alleen nog maar te slapen op de bank of in bed (ik heb laatst tot 5 uur 's avonds in bed gelegen...) en ik heb helemaal niet de puf om iets te doen, en ik moet nog zoveel doen voor ik wegga!

Ik vertrek 2 Januari naar de Andere Kant van de Wereld en ik heb er supersuperveel zin in, lijkt me zalig om gewoon helemaal niemand te hebben die zich met mijn leven loopt te bemoeien en dat ik alleen maar voor mezelf verantwoordelijk hoef te zijn (leer ik dat ook een keer, ik kan prima verantwoordelijk zijn voor een paard maar voor mezelf ab-so-luut niet) Ik geloof dat ik als een compleet ander mens terug kom Lachen
Verder hoop ik dat ik volgend jaar met een superleuke studie ga beginnen, dat ik ga interrailen en dat het wat wordt met mijn nieuwe superlieve vriendje <3

Maar nu ga ik een bed uit elkaar halen en hopen dat vanavond mijn pjoeter het weer doet (duimen jullie mee? kan ik weer bokken Tong uitsteken )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:06

Airiin, Nieuw-Zeeland ga je toch heen? Is echt een prachtig land en staat bij mij zeker op nummer 1 als reisbestemming waar ik ooit nog eens naar toe wil gaan. Ja
Een van mijn beste vriendinnen woont tegenwoordig in Tasmanie (dat Australische eiland) en is er net 2 maanden geweest (heeft er rond getoerd). Die foto's, echt zo prachtig!!! Echt een schitterend land met vele landschappen.
Heel veel plezier daar, hoor Lachen . En ga goed voor jezelf zorgen, want dat heb je hard nodig in het leven. Is je computer stuk? Oh, dat is vervelend.... Scheve mond

Inge is vanmiddag gezellig geweest om te kijken naar de nieuwe plek voor Tjitse en ach, dat moet ze allemaal maar zelf vertellen... Haha!
Het was in elk geval heel gezellig en ik ben heel blij met haar en Dani, omdat we alledrie er aardig hetzelfde instaan. Leuk clubje zo, hopelijk vinden onze paarden dat ook. Clown

Met Sammy gaat het goed!!!! Heb hem vanmiddag los gewerkt en dat ging heel goed. Geen gehoest, niets.... Hij komt verder ook gezond over. Alleen zijn conditie was niet geweldig, dus daar gaan we weer mee aan de slag zo langzamerhand. Ik denk dat we met een weekje of wat weer verder kunnen met onze lessen. Het los werken ging ook super. Hij luistert zo goed en de aanwijzingen worden steeds lichter. Ik voelde me zo trots op mijn schat!!!

En nu moet ik mijn nijntjes gaan verzorgen (voor het te donker wordt) en in huis nog heel veel doen, dus.... tot later, meiden!!!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:19

Ja nou, het is een beetje ingewikkeld.
Ik woonde samen met mijn nu-ex-vriend (N.) en daar had ik 2 pjoeters staan. 1tje wou niet aan het internet en ik had geen zin om daarmee te gaan lopen zeuren dus ik gebruikte steeds die andere maar die is heel oud en lomp en sloom enzo.
Toen ging het iets meer dan een maand geleden uit N. en nu logeer ik bij mijn nieuwe vriend R. (ja Bloos niet helemaal vriendelijk tegenover mijn N. enzo maar het voelt gewoon zo goed!) en daar had ik mijn goede maar internetloze pjoeter mee naartoe genomen. Dus nu wordt mijn internetloze pjoeter gefixt en ga ik zaterdag al mijn spullen uit het huis van N. halen en terug brengen naar mijn ouders. Op zich geen probleem, maar R.'s pjoeter is gestolen dus nu heb ik helemaal geen internet. Ik ben nu dus weer even op mijn oude pjoeter in het huis van N. omdat ik het bed en alles uit elkaar ga halen. Wat ik nu dus ook ga doen Tong uitsteken

En ja, ik gaar naar Nieuw Zeeland. Ik heb een half jaar in Australie gewoond toen ik klein was en ik vond de sfeer daar zooo leuk dat ik graag weer terug wou, maar ik heb toch gekozen voor NZ omdat daar gewoon mooiere natuur is (en ik heb het nog niet gezien)
Gelukkig dat het weer beter gaat met Sam Twiggy!!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:22

Slecht nieuws Verdrietig het is beter om Es in te laten slapen......iets wat ik al wist misschien maar het is toch even hard als het je ook nog verteld wordt. Nog een dagje om afscheid te nemen van 18 jaar samen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:28

He Timbers Ach gut
Je wist het dan misschien wel, het zal het verdriet er niet minder op maken. Heel veel sterkte en ik hoop dat je toch op een fijne manier afscheid kan nemen van je lieverd.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:36

Oh, wat erg ... !! We vreesden het allemaal een beetje, maar toch kun je je nooit op zoiets voorbereiden. Veel sterkte gewenst en ik hoop heel erg dat het afscheid mooi en waardig zal zijn. Meer weet ik op dit moment ook even niet te zeggen ...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:38

pff timbers, dit is wel heel definitief zo... heel veel sterkte gewenst! 18 jaar is een mooie tijd en probeer te kijken naar de momenten plezier die julli hebben gehad.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:42

Timbers, ja, dat zal best hard klinken. Zo concreet wordt het dan ineens.....
Maar nu weet je zeker dat het het beste is voor jouw bijzondere Essie. Ik wens jou en Essie heel veel kracht toe. En een heel mooi afscheid..... Ach gut

Airiin, ja, zo gaat dat soms met oude en nieuwe relaties. Knipoog
Dat de nieuwe de oude vrijwel 'overlapt'. Knipoog
Ik ken dat wel. Clown

Hoe oud was je toen je in Australie woonde? Heeft mij altijd een heerlijk land geleken. Ik ben dan ook dol op INXS, Icehouse, kangoeroes, koala's, The Flying Doctors (was enorme fan van die serie vroegah), Nicole Kidman (wil graag naar haar nieuwste film), mooie stranden, Sidney (ben er nooit geweest, maar lijkt me een gave stad) enzovoort..... Haha!
Zodra mijn dochter oud genoeg is dat ze de reis trekt en we het geld hebben, gaan we naar Tasmanie om mijn dinnetje en haar man op te zoeken. We kunnen bij hen logeren, helemaal geweldig. En dan kunnen zij ons rondleiden daar, want ze zijn allebei gids op Tasmanie en ook op 'het vaste land' zelf. Haha! Ik hoor van hen ook hoe relaxt het leven daar is, in vergelijking met het jachtige bestaan hier. Spreekt mij heel erg aan!!! Alleen dat vlees eten daar, is niet mijn ding. Clown

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:26

Ok eindelijk echt bijgelezen en heb dr maar aantekeningen bij gemaakt want mn hersenen zijn op voor vandaag... sorry als ik nog wat vergeet maar ben laatste dagen erg moe! En alvast sorry als ik wat warrig overkom soms, ik kom niet zo goed uit mn woorden vandaag.

Allereerst heeeeeeeeeeel erg veel sterkte timbers. Zoiets horen is erg zwaar, ook al wist je het eigenlijk al.
Wel heel mooi wat je verteld over het mentaal toelaten en de sereniteit van samen zitten. Bewijst wel hoe diep jullie band is, maar dat maakt het nu alleen maar zwaarder. Maar je hebt wel iets heel moois om straks op terug te kijken!

@Inge, ik zal je zo ff pb'en over tjitse.

@Rianne: ik moet je nog feliciteren met je paardje!

Ik las ook iets over Apassionata, lijkt me erg mooi! Ik erger me ook altijd wel aan grove trainingsmethoden en scherpe bitten e.d. maar kan me met dat soort evenementen wel overheen zetten. Je kan nou eenmaal niet elk paard "redden" en je daar druk over gaan maken is niet zo goed voor je, kan je bezig blijven... dus ik probeer me er maar voor af te sluiten!

@Liljebo: ben jaloers, paardjes aan huis! Lijkt me heerlijk dat je de kudde nu weer samen kan voegen!
Je vroeg nog naar TTouch geloof ik, ik ben van plan in het voorjaar hier een paar lesjes in te nemen, het lijkt me geweldig voor rock namelijk. Weet er nog weinig van af maar ga me er over een tijdje ook in verdiepen! Jammergenoeg heb ik door mn studie te weinig tijd (en energie) om veel te kunnen lezen op paardengebied.

@RedPassion: alvast veel plezier in portugal! Ik ben echt veel te veel een huismus om weg te gaan... There's no place like home!

@Twiggy: gelukkig gaat het beter met Sam! Hoe gaat het met die insulineresistentie dan? Wat doe je daar aan?
Die drukte en stress op stal ken ik maar wat goed! Een hele belangrijke reden om mijn paardjes lekker buiten te laten, zijn ze veel gelukkiger! (ok behalve twanneke nu dan)
Dat wat je omschrijft over protest onder dwang en alles voor je doen als je rustig bent en rekening met het paard houd, is precies de omschrijving van het karakter van rock! Die is daar vrij extreem in. Doe je heel rustig en vertrouwd hij jou (dat laatste is erg belangrijk omdat hij nog wat angstig is) dan is er niks aan de hand. Ga je hem dwingen dan kan je er niks meer mee en gaat hij volledig in de staak. En met zijn massa wil je dat echt niet hebben... (sowieso wil je dat niet natuurlijk). Dat bewees hij wel met de hoefsmid vorige keer. Begon met stijgeren omdat de smid hem een rukje aan het touw gaf omdat hij weer weg wilde lopen. Meneer vond dit even eng en moest gewoon gerust gesteld worden. Klaar!

@Sonjim: wat een lief kaartje!

@Airriin: dat van snel een nieuwe relatie ken ik. Ik was nog maar net vrijgezel (na een relatie van 4 jaar die al veel langer niet goed ging, dus ik had het al langer verwerkt achteraf gezien) toen ik wat met mn huidige vriend kreeg. Het is ook heel erg afhankelijk van de manier waarop je je oude relatie hebt afgesloten! Als je er eigenlijk er al voor de breuk genoeg van hebt... tja wat is dan de reden om niet een nieuwe relatie te beginnen als de juiste persoon er is? Zo zijn er meer situaties waarin het helemaal niet raar is dat je gelijk weer een relatie hebt.

Ik ben nog erg druk met fysio en het dagelijks leven langzaam wat oppakken. Alleen jammer dat ik meer dan een uur reistijd heb naar college toe! Kost erg veel energie en tijd! Maar met mn knie gaat het langzaam de goede kant op gelukkig. Loop nu in huis zonder krukken en buiten met 1tje. Fietsen gaat kleine stukjes alweer redelijk goed (wel wat pijnlijk maar hoort erbij).
Ik zou vrijdag naar drenthe gaan voor de hoefsmid maar dat gaat niet lukken met mn colleges. Dus daar ben ik niet bij dit keer Boos! Ik wil zaterdag wel het weiland in gaan om eindelijk rock weer van dichtbij te zien!! Is nu al bijna 3 maand geleden... Zaterdag ga ik trouwens ook kijken naar een open dag van een revalidatiecentrum bij ons in de buurt, die hebben een seawalker. Ben erg benieuwd, wie weet is het wat voor twan!
Dan als laatste mijn wensen voor het nieuwe jaar: Twan kunnen kopen voordat hij zn pezen echt gaat scheuren (maar dat is ijdele hoop vrees ik), een betere band met rocky opbouwen en eindelijk weer goed met de studie bezig en werkelijk tentamens gaan halen! Verder natuurlijk revalideren en hopelijk een goede knie krijgen!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:33

Timbers... wat ontzettend zwaar moet dit zijn. Maar als je niets meer voor je paardje kunt doen, is het beter om haar een leidensweg te besparen. Heel erg veel sterkte en ik denk aan jullie allebei...