[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:24

Stalgenoten, je zou ze soms..... gisteren kreeg ik commentaar dat ik de paarden zaterdag naar buiten had gezet in het kleine weitje. Of ik de paarden van de anderen daar niet meer neer wilde zetten, want het was te nat en dan konden ze beter binnen staan... aan de andere kant zit de staleigenaar constant te zeuren dat de paarden zijn weides kapot trappen, dus ik had ze in de kleine wei gezet om gezeur te voorkomen. Het is ook nooit goed he?

De volgende keer zet ik ze in de grote wei. Ik vind het wel best. Ik ga Walter ook niet binnen laten staan omdat zij dat beter vinden.

Verder had de ene stalgenoot problemen met rijden, haar pony begon in elke hoek van de wei te stijgeren. De oplossing was volgens hen om maar een kleinere rijbak af te zetten... maar ja, wat wil je als je pony aan de hand niet eens luistert, dan kun je ook niet verwachten dat ie het onder het zadel wel doet of niet dan?
Ik heb haar meerdere malen aangeraden om eens goed les te nemen. Ik wil het ook wel doen, als ze een tijd afspreekt voor het rijden. Maar nee, les is niet nodig.....

De andere stalgenoot heeft een merrie van anderhalf, maar die wil ze nu een deken op leggen, want de merrie heeft zo'n dikke vacht waar alles aan vast vriest? En dat vast vriezen is natuurlijk vreselijk zielig, dus moet de merrie van anderhalf een deken op.

Volgens benno moet ik me niet zo verantwoordelijk voelen, maar ja....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:29

Wendy: ik snap het probleem. Ik herken het ontzettend. Maar het gaat niet werken om je er druk over te maken. Jouw paard staat buiten, daar gaat het om. Met regelmaat kom je mensen tegen die rare dingen doen met hun paarden. Dekens op een jaarling is zo'n raar ding, onopgevoede aan de hand steigerende paarden die de wei in denderen is ook zo'n ding. Paarden die door de eigenaar niet uit de wei te krijgen zijn omdat ze aanvallen is zo'n ding. Ik bemoei me er niet meer mee. Als mensen hulp vragen wil ik het ze geven, maar als ik 10x heb geholpen zonder dat ze er wat mee doen, dan geef ik ook geen hulp meer. Je maakt jezelf gek en de eigenaar vindt je alleen maar een bomoeial.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:30

Ik heb besloten dat ik het ook maar laat. Op het ene moment zijn ze het ontzettend met me eens, op het andere moment ben ik gek (natuurlijk ben ik ook gek, maar das wat anders ).

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:29

Oh ik ben zo blij dat wij bij onze vorige stal weg zijn!! Helemaal door dit soort dingen. Dit is zo herkenbaar!

Op een gegeven moment kan ik het niet meer aanzien, en ermee bemoeien schiet ook niet op.

Wij gaan ook nooit meer op zo'n stal staan. Dan maar wat primitiever zoals nu.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:38

Of je kunt geluk hebben.
Ik stond op zo'n stal vroegah. Ik ben daar weggegaan en met een vriendin mee naar Duitsland gegaan. Toen mijn andere vriendin ernstig ziek werd moesten we wel een plek dichter bij huis zoeken. Waar we nu staan, staat alles door elkaar: westernruiters, dressuur en springruiters, recreanten, NH-ers. Iemand die equitherapie geeft. Heel leuk. Iedereen pikt wat op van iedereen en we helpen elkaar.

En de gezamenlijke dinsdagavond groepslesjes gaan nu ook zo. Dat was vroeger dressuur en wat springen. Dus ik ben wat gaan springen (valt niet mee de knop uit je maag te houden met een westernzadel), we doen tegenwoordig ook dingen die echt met western te maken hebben (traildingen bijvoorbeeld). Zo ben ik eens een hele avond bezig geweest met alle paarden van stal over een zeiltje te krijgen en een avond "hoe kom ik door een hek-les), we hebben een paar keer grondwerk gedaan. Het leuke is: iedereen (uit alle disciplines) doet mee.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:41

evitatinkle schreef:
Wij gaan ook nooit meer op zo'n stal staan. Dan maar wat primitiever zoals nu.

Deze stal is ook redelijk primitief hoor

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:50

ik sprak even over eigen situatie
Wij hebben stukken minder luxe dan eerst.

Anya, daar waren wij ook naar op zoek! Dat is toch veel leuker ipv van mensen die je alleen maar afzeiken?!

We hebben het nu echt heel goed getroffen, lieve mensen die goed voor de paarden zorgen en de hele dag weidegang! Geen andere mensen op stal, ze hebben een grote loopstal en er staan nog vier Friezen. En nog een geweldige omgeving om buiten te rijden!

evita_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:51

Hier even 2 foto's van ons buitenritje

Afbeelding

Afbeelding

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:54

Leuke foto's
Het ziet er wel uit alsof het een beetje frisjes was

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:58

het vroor! Er lag ijs op de plassen dus het was even schrikken toen ze hun neus daarin staken!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:59

Leuke foto's hoor

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:00

Geweldig
Vooral als ze dan op onderzoek uit gaan zie je zulke leuke dingen!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:59

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:36

Grrrm, ik word af en toe een beetje gek van het onderscheid tussen naturals en UZ, het verschilt volgens mij per mod
Ik lees nog weleens bij UZ, en tem dan wanneer een topic m.i. beter hier zou passen, maar het lijkt wel alsof het er helemaal vanaf hangt welke mod de tem behandelt of een topic dan ook hier terecht komt

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:50

Gewoon zonde want er zijn verschillende topics gestart die beter hierin gepast hadden. Maar niet de mods maken een topic maar de gebruikers Wendy.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:52

Klopt, de gebruikers maken het zeker.
Moest gewoon even een kleine frustratie van me afschijven gisteren, tis alweer over

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:53

Trouwens, ik zie net op de site van de hoefslag dat er dit keer ook wat in staat over pat parelli. Ben eigenlijk wel benieuwd

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:01

Wendy schreef:
Trouwens, ik zie net op de site van de hoefslag dat er dit keer ook wat in staat over pat parelli. Ben eigenlijk wel benieuwd

ik ook !

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:08

Nou lezen die hap

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:14

Moet ik het blad wel hebben natuurlijk
Heb ik dus niet....

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:28

Ik zat te zoeken in Bokt naar Hoefslag, het is dus een blad en geen onderdeel van Bokt. jezus dom, dom

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:35

johnnie schreef:
Ik zat te zoeken in Bokt naar Hoefslag, het is dus een blad en geen onderdeel van Bokt. jezus dom, dom

haha dat is wel grappig.

Kunnen we dit topic niet wat leven inblazen door weer vaker te reageren???

Ik heb nog wel een poepverhaal. Onze twee schijtkezen poepen en piesen hun hele loopstal onder. We hebben al veel geprobeert maar ze willen hun behoeftes gewoon op schoon stro doen. Toen ze nog in een stal alleen stonden was er 1 heel netjes en de ander ook wel een viespeukje.
Hoe krijg ik ze nu zo dat ze alleen op een bepaalde plek hun viezigheid lozen in plaat van op hun bed?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:37

Eh, door clickertraining ofzo?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:41

Mijn walter poept echt vreselijk veel. Normaal gesproken in de hoek, maar als ie het daar te vies vindt gaat ie de hele stal door.

En ja, ik mest netjes elke dag grondig uit

Vanmiddag trouwens even gereden met de barefoot op de pony van een stalgenoot. Ik vond het heerlijk, mijn stalgenoot niks. Dus na 10 minuten hebben we haar eigen zadel er maar weer opgegooid

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:44

ten eerste is het een interview van 4 pagina's met foto's met Eddy Modde, de enige Nederlandse Parelli instructeur in de Hoefslag, als iemand het kan scannen, graag!

Ten tweede:
Paard zindelijk maken, in geval van ruinen: leg op de plaats waar jij graag wilt dat ze mesten verse mest van een (dek)hengst neer. Hengsten hebben scheit aan elkaar en zullen die lucht weg willen werken door er zelf overheen te mesten. Zet 2 hengsten in 2 boxen naast elkar en de tussenmuurtjes zullen in no time tot bovenaan toe volgekleid zijn.

Als je geen hengst op stal hebt, kan mest van een andere ruin ook werken, niet al te grondig uitmesten dus.....

Zo heb ik Morrie ook min of meer zinderlijk gekregen.

Hoe het met merries werkt, weet ik niet, ik heb nooit merries gehad......