De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:51

het gras hier in de woonwijk groeit kennelijk wel, ik hoor de hele tijd grasmaaimachines en van die vreselijke kantjesknipdingen, die zo gieren..... in de polder wil het gras niet meer groeien, het is verzopen Huilen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:54

Bij ons groeit het enorm hard op het moment! Zijn druk bezig met het bewerken van het land.
Volgende week zaterdag het gras op gaat wel lukken als het zo doorgaat Go jij! Go jij!
Arme Mor.... Ach gut

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:58

ja en zefls Budje heeft het gras voor zijn pensionpaarden gereduceerd tot een smal strookje waar na een week alleen nog maar mest ligt, hij is solidair met de andere boeren Huilen

Heb ik eindelijk na maanden een usb stick gekocht, kan ie niet op m'n pc: de usb aansluting is te traag en de stick te snel.... moet ik ook een nieuwe pc dus..... Boos!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:01

Kom je toch bij ons staan Knipoog

Sh|t zeg! Daar moet toch wel een oplossing voor te vinden zijn?!

Ik ga naar stal fietsen, lekker met dit mooie weer!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:04

sportieveling..... ik ga maar met de auto, m'n fiets staat op stal Clown en 20 kilo wortels achterop de fiets schiet ook niet zo op, die moet ik straks gaan halen namelijk

Maar ik ga eerst nog ff op balkon zitten, het is stukken minder lekker dan gisteren: veel koude wind.....

Ik kom alleen bij jullie als Morrie 24/7 in een goepje buiten kan staan, anders schiet ik er niets mee op.....

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:25

uitkomst dierenarts:
buigproef: voor onzuiver
hoeven: hoefas idd gebroken
gallen: komen volgens haar omdat ze teveel achterover leunt met achtervoeten ze zei dat het flinke gallen waren en aangezien haar benen eerst droog waren Huilen
hals: spieren hebben een flinke opdonder gehad/ verrekt, er zitten bijtsporen dus de haf heeft haar flink doorelkaar geschut. Het is nu vele malen dikker dan gister en zwellingen zijn afgezakt.
klieren: is bloed afgenomen
mager: olie gaan voeren circa 40 ml per dag en supplement
bij de haf los staan: absoluut niet en als ik het besluit van de zomer dan moet ik er van haar met een longeerzweep bij gaan staan. Volgens haar is ze echt flink te pakken genomen.

pff en toen was ze te laat voor haar spreekuur Haha!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:42

Dat arme paard Ach gut

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:54

Gouda: het zit echt niet mee. Wel verontrustend het gegeven dat de hoeven te laag zijn gezet met alle gevolgen van dien. Geen reclame. Had de DA ook nog geadviseerd hierin? Hopelijk herstelt je paardje weer gauw. Houdt moed Vriendjes zijn? .

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:12

Ja het advies was een goede smid zoeken dat zij mijn fysio ook. Dus ga mijn oude smid bellen en hopen dat ze nog blootvoets door het leven kan. Maar als dat niet kan moet ze misschien tijdelijk hoefijzers om te boel op te hogen (de dierenarts zei dat het verhogen misschien een week of 8 in beslag neemt als ik het goed onthouden heb Bloos ) en dan zit ik daarna te denken aan hoefschoenen als ik naar buiten ga.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:44

opala schreef:
Gouda: het zit echt niet mee. Wel verontrustend het gegeven dat de hoeven te laag zijn gezet met alle gevolgen van dien. Geen reclame. Had de DA ook nog geadviseerd hierin? Hopelijk herstelt je paardje weer gauw. Houdt moed Vriendjes zijn? .

Denk trouwens niet dat ze te laag zijn gezet. De bekapper vijlt alleen een beetje bij niks extreems enzo. Ik heb zo'n idee dat de hoeven van zelf zo geworden zijn. Bij de traditionele smid sleet ze al extreem scheef af terwijl ik helemaal niet veel op het harde kwam. Is wel vele malen minder geworden na een aantal maanden natuurlijk bekappen maar nog niet genoeg blijkbaar. Nu staat ze dus verkeerd op haar hoeven. Toen ze nog ijzers had voor had ze ook al best platte hoeven voor mijn idee denk dat het daarom nu extremer is geworden. Achter waren ze een stuk steiler. Moeilijk hoor ik wil geen ijzers want haar hoeven zijn op zich niet echt gevoelig en rijd recreatie (als ik rijd tenminste) maar wil ook niet dat ze door een verkeerde stand overbelast raakt of iets met haar gewrichten krijg.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:51

gouda schreef:
hoeven: hoefas idd gebroken
gallen: komen volgens haar omdat ze teveel achterover leunt met achtervoeten ze zei dat het flinke gallen waren en aangezien haar benen eerst droog waren Huilen

Daarom dacht ik het Koe

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:07

Mmm, niet echt positief dus gouda, maar er zit wel perspectief in toch? Lijken me geen dingen die niet meer goed komen.
In ieder geval fijn dat je een stukje zekerheid hebt nu, nou nog een oplossing...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:13

Nee was op zich wel blij met de uitslagen. Had op zich al een idee dat dat kreupele wel meeviel. De wond/been van het ongeluk wist ik zeker dat dat geheeld was en er niets mee te maken had en die knie is al bijna niets meer aan te voelen. Die nek zal ook wel goedkomen moet alleen in de gaten houden dat ze hem gebruikt en dat het niet erger of pijnlijker word.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:25

Wat een toestanden toch allemaal Gouda..... soms vraag je je af wat er nu allemaal nog meer fout zou kunnen gaan. Ach gut Ik hoop dat alles weer snel goedkomt voor jou en je paardje!

Trouwens, maandag (overdag) ga ik naar de plaats Gouda toe, stond nog op mijn verlanglijstje, mooie stad en die heb ik nog niet gezien. Als je het leuk vind, kan ik nog wel even langs komen waaien?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:31

opala schreef:
Iemand geabonneerd op de Hoefslag, schijnt een stuk in te staan over bekapmethodes vlgs ander topic.

Uh nee, kan iemand er even eentje scoren bij een sigarenboer??

Nog over paard wassen en knippen. Hihihi dat doe ik nooit. Met de meeting zeiden de meiden al dat Arabesk zo'n lange staart had. Als ie stil staat hangt ie op de grond, met lopen wel een stuk hoger hoor.

Manen, staart, lokjes, oortjes doe ik niks aan, lui he Haha!. Arasbesk is een zwijn, dus poetsen doe ik soms ook niet als ik te weinig tijd heb, alleen de plek onder het zadel. 's Avonds is er toch niemand die dat ziet Cool .

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:38

@MArgreet: he anti schuifmatje werkt zelfs met mijn gewicht Haha!

Ik ben naar het bos geweest met Morrie, helemaal alleen zonder fietser, moest er 2 x af voor een trekker, hij flipt compleet: steigeren, omdraaien en wegwezen, zodra ik ernaast sta is er niets meer aan de hand, maar ja, dan moet ik er weer op Boos!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:41

smurf schreef:
@MArgreet: he anti schuifmatje werkt zelfs met mijn gewicht Haha!

Ik ben naar het bos geweest met Morrie, helemaal alleen zonder fietser, moest er 2 x af voor een trekker, hij flipt compleet: steigeren, omdraaien en wegwezen, zodra ik ernaast sta is er niets meer aan de hand, maar ja, dan moet ik er weer op Boos!

Goed zo Smurf Go jij! Go jij!

He er komt hier net een paard door de straat jakkeren en ik ken die niet! Amazone had een rugzakje op, rijdt dat nou handig??

Leuk he trekkers.... ik haat ze ook, ik stap ook meestal af, vooral op smalle weggetjes én als ze een enge aanhanger hebben. Gelukkig staan de paarden nu 24/7 in de wei, pal naast de weg, waar heel wat verkeer optrekt (stoplichten). Hopelijk gaat dat schelen!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:43

Morrie loopt trouwens als de brandweer, grote stappen, achterhand eronder, hij is helemaal van de handrem af, een enorm verschil met een half jaar geleden en dat met die hele korte hoefjes, achter staat ie ook heel erg laag in de hielen, heeft ie echt zelf gedaan...

Ik had nog een vieze ouwe Marokkaan op een scooter achter me aan, die wilde pauze met houden in de discotheek, op het laatst vlak bij stal stond Klaas op de mesthoop en riep: wat mot ie... toen heb ik gezegd tegen die smeerlap: kijk dat is mijn man en toen was ie weg }>

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:46

Getverderrie Smurf, waar was dat dan? Op school of toen je aan het knol hobbelen was?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:48

Citaat:
Amazone had een rugzakje op, rijdt dat nou handig??

nee ik vind het voor geen meter rijden, het sneed bij mij ontzettend in m'n schouders.....

Die allochtoon heeft me het hele ritje achtervolgd, behalve in het bos, maar toen zag ie me later in het dorp weer rijden, Morrie valt nu eenmaal nogal op.....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:52

Dat ie niet bang was van Morrie??

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:53

nee hij zag in gedachten al paardenbiefstuk op z'n bord Boos!
m'n zweep vond ie minder leuk, die heb ik dus hoofdzakelijk bij me voor enge mannen en lastige honden (is eigenlijk hetzelfde)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:01

ik ben trouwens nog in een 1 april grap van boerin Joke getrapt.....

ze had een tijdschrift waarin ze zogenaamd zat te lezen en las voor: er was een onderzoek bij TNO dat je met paardrijden beter een petje of een muts op kon zetten ipv een cap, ze hadden een heel zwaar gewicht erop laten vallen bij de onderzoeken en de petjes en mutsen bleven heel en de cap ging stuk...... Cool

Zat ze bloedserieus zogenaamd voor te lezen en het duurde héél lang voor de euro viel bij mij hoor....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:09

Hahahaha, wat een goeie!

Kees had ons ook nog te pakken, tsjee hee, wat een ramp. Hij vertelde dat hij Ginger ging verkopen, morgenochtend kwam er iemand kijken en hij had al een leuke prijs afgesproken. Ik kwaad Esperanza opgebeld, zij helemaal over de zeik, en Kees lachen..... Boos!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:14

Arabesk schreef:
Wat een toestanden toch allemaal Gouda..... soms vraag je je af wat er nu allemaal nog meer fout zou kunnen gaan. Ach gut Ik hoop dat alles weer snel goedkomt voor jou en je paardje!

Trouwens, maandag (overdag) ga ik naar de plaats Gouda toe, stond nog op mijn verlanglijstje, mooie stad en die heb ik nog niet gezien. Als je het leuk vind, kan ik nog wel even langs komen waaien?

Moet werken helaas. Ben je stedentrips aan het maken?