[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:30

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:41

mooie foto's Auky..... gaan ze het daar niet volbouwen op den duur, ik zie zoveel bouwactiviteit daar in de buurt.....

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:44

Tsja, dat is de vraag. We hopen van niet, maar het zou best kunnen dat we daar over een tijdje wegmoeten.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:49

Mooie foto's Kim, wat heeft ze bij haar mond voor plekje?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:50

hij Knipoog heeft vorige week zijn lip opengetrokken aan het hek. Het was een flinke wond, maar is nu gelukkig weer aan het helen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:00

@lenneke, fijn dat het weer zo goed gaat met Anouar. Ben blij voor je.

@auky, mooie foto´s hoor. Prachtig.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:01

o gosh, lekker slim ook weer.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:06

Mooie fotoos Auky!! Ben helemaal jaloers.
Ik probeer ook vaak van die mooie fotoos van mijn paarden te maken .Auky komt vooral op die laatste foto echt helemaal tot zijn recht! Wat een donders mooie Fries!!!! OK dan!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:12

@Mirthe: interessant zo'n foto reading. Ik weiger er in te geloven, maar ik vraag me toch af hoe die mensen steeds zo veel weten te vertellen. (Stiekum denk ik dat ze gewoon naar je profiel op bokt kijken en dat napraten).

@Auk: mooie foto's, mooi paard... maar ik vind persoonlijk dat zo'n stoere ruin geen Auky kan heten (maar ja, is je eigen keus) Lachen

@Lenneke: Goed nieuws! (Nu weet je zeker dat je het niet fout hebt gedaan)

@Angela: stoer, b-dressuur... hoe doen ze dat eigenlijk? Heb je ook leeftijdsklassen, of moet je dalijk tussen allemaal penny-meisjes gaan rijden?

Ik heb vandaag verder eens een heerlijk saaie normale dag gehad. Toen ik bij de wei aankwam, stonden alle paarden in de weitjes waar ze horen te staan (dat is een primeur deze week) dus mijn nieuwe draadjes systeem werkt. De pensionklanten hebben onder mijn toeziend oog 3 kruiwagens poep geschept, dus dat gaat ook goed komen. Ik dacht: die zullen het bij mij wel een raar zooitje vinden, dat hun merrie bekant gedekt was door mijn hengst... maar nu vertelden ze dat ze tegen iemand anders verteld hadden dat hun paardjes hier zo opgeknapt zijn, en nu wilde die ander ook een paard bij mij stallen Haha!

Verder heb ik een stukje op Vanilla gereden, die begon te dreigen met bijten zodra ik de pad op haar rug legde. Volgens mij vindt ze het rijden op zich wel leuk, maar ze is gewend om heftig te protesteren als er iets op haar rug gebeurt.

Verder heb ik wat porcupine met volare zitten spelen, die zijn kaken om mijn armen legt zodra ik tegen de zijkant van z'n hoofd duw. Ik dacht: 'hij bijt toch niet door' dus ik duwde door. Toen ging hij steigeren, maar tijdens het steigeren ging hij angstig naar achteren. Toen hem weer een tijdje gekalmeerd, nog eens gedrukt en toen snapte hij het eindelijk! Meteen rijkelijk beloond.

Wat me wel opvalt, aan zijn linkerkant kan ik alles doen, maar als ik aan de rechterkant alleen maar ga staan, wil hij meteen weglopen en vindt hij het eng. Misschien iets in z'n ruggegraat?

Verder heb ik nog wat leuke foto's gemaakt, die ik er zo op ga zetten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:16

Citaat:
Wat me wel opvalt, aan zijn linkerkant kan ik alles doen, maar als ik aan de rechterkant alleen maar ga staan, wil hij meteen weglopen en vindt hij het eng. Misschien iets in z'n ruggegraat?

dat kan, maar het kan ook komen omdat alles in de traditionele paardenwereld vanaf de linkerkant wordt gedaan.
Morrie verdroeg me nog niet zo lang geleden niet eens aan de rechterkant, nu maakt het niets meer uit. Ik krijg geregeld te horen dat ik aan de "verkeerde" kant loop, opzadel, op- of afstap, maar ik heb er niet eens meer erg in.....

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:21

ik heb het koud, voel me snotterig en heb zin in thee en speculaas en daarna een diepe winterslaap.
Winter...zucht

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:24

Hier reageerde hij heel rustig op... maar toen ik daarna met hem ging lopen, dacht hij: eens kijken of ik dat rotding er af krijg als ik flink ga bokken en steigeren... Toen heb ik uitgelegd dat dat niet de bedoeling was en toen liep hij 5 pasjes rustig mee. Dat vond ik lang genoeg voor een eerste keer en dus heb ik het rare ding er snel weer afgehaald...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:26

Leuke foto's arno Lachen
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij aan de ene kant niet goed ziet?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:27

Vraagje: waarom heb je eigenlijk pensionpaarden? Of kregen ze het gras niet op?
De eigenaresse van de ponies die bij walter staan is ook al zo blij, die ponies zijn ook enorm opgeknapt op de wei Tong uitsteken

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:29

Wendy schreef:
Leuke foto's arno Lachen

Kijk, daar had ik nog niet aan gedacht. Nu je het zegt, zou dat zijn gedrag wel voor een goed deel verklaren. Als ik aan die kant zijn 'blinde zone' (als dat oog blind zou zijn) in loop, wil hij achteruit lopen zodat hij mij met zijn andere oog blijft zien.
Ik ga er morgen eens op letten... hoe kun je zoiets testen? Doen alsof je hem gaat slaan bij dat oog en dan kijken hoe hij reageert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:29

Goed gedaan Arno! Kleine stapjes leveren meer en beter resultaat dan wanneer je forceert.

Mooie foto van Auk!

Mirthe: is goed, ben erg benieuwd!

En fijn te lezen dat de hoefzweer van Anouar beter is!

Ik heb heerlijk gereden vandaag en daarna een dik uur zitten te genieten in de wei.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:30

staat hem goed dat zadel arno!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:32

arno8 schreef:
@Auk: mooie foto's, mooi paard... maar ik vind persoonlijk dat zo'n stoere ruin geen Auky kan heten (maar ja, is je eigen keus) Lachen

Hihi, ik noemde hem altijd Auky, vond ik leuker klinken. Eigenlijk heet hij Auke, een echte Friese naam dus (zoals dat hoort bij Friese paarden vind ik). Eigenlijk noem ik hem nooit meet Auky, maar altijd Auk.
Vond het in het begin ook een idiote naam voor een flinke ruin hoor, maarja, hij heet al zijn hele leven zo en vind Auk wel bij hem passen. Lachen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:34

arno8 schreef:
Wendy schreef:
Leuke foto's arno Lachen

Kijk, daar had ik nog niet aan gedacht. Nu je het zegt, zou dat zijn gedrag wel voor een goed deel verklaren. Als ik aan die kant zijn 'blinde zone' (als dat oog blind zou zijn) in loop, wil hij achteruit lopen zodat hij mij met zijn andere oog blijft zien.
Ik ga er morgen eens op letten... hoe kun je zoiets testen? Doen alsof je hem gaat slaan bij dat oog en dan kijken hoe hij reageert?

Tsja, je kunt je hand op een klein afstandje van het oog heen en weer halen, kijken of hij gaat knipperen. Niet wapperen, want dan knippert hij sowieso wel door de 'wind' die tegen zijn oog komt.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:35

Wendy schreef:
Vraagje: waarom heb je eigenlijk pensionpaarden? Of kregen ze het gras niet op?
De eigenaresse van de ponies die bij walter staan is ook al zo blij, die ponies zijn ook enorm opgeknapt op de wei Tong uitsteken

De originele afspraak was dat ik de wei zou huren, en om het te kunnen betalen, zou ik dus pensionklanten nemen. Maar ondertussen verdiende ik met m'n bijbaantjes al genoeg dus was het niet meer nodig. Eerst stonden er ook nog een fjord en twee shetlanders van een vriendin. Toen die weg gingen was het wel leeg op de wei. En toen had ik in de zomer opeens superveel gras en dat vond ik wel zonde dus zette ik een idioot goedkope advertentie op internet.
De bedoeling is eigenlijk dat er mensen komen die echt veel mee willen helpen, zodat ik ook ooit op vakantie zou kunnen (dan hoeven de pensionklanten een maandje niet te betalen als ze voor de paarden zorgen). Maar het is ook leuk om verschillende paarden te zien (en te bekappen). Mijn droom is om ooit een huis met superveel grond te kopen en daar een soort pensioenstal er bij te doen. Maja, das nog toekomst muziek.

Anoniem

@Arno; Met alle zekerheid kun je dat soort dingen nooit zeggen. Mijn moeder vond bijv. niet volkomen onterecht, dat ze een hoop kan halen uit mijn geschreven verhaal en haar eigen ervaring met paarden.. Maargoed, sommige dingen had ik echt zoiets van... Daar kan ze niet eens aan komen. In mijn Boktprofiel heb ik vandaag voor het eerst één foto gezet, daarvoor wassie ook zo goed als leeg. Maargoed, ik was gewoon erg nieuwsgierig en heb er iig geen spijt van Schijnheilig

Anoniem

Ik ben ook geneigd om een "i" achter een naam te zetten.
Jovarna werd al snel Jovi, Banouck is al dikwijls Noekie, mijn kat Jasper is vaak Jassie en mijn kat Doris is vaak Dottie. Weidemaatje Palerna noem ik Palli, en ga zo maar even door... Gestoord Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-06 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Citaat:
Doen alsof je hem gaat slaan bij dat oog en dan kijken hoe hij reageert?

zoiets ja, doen alsof je in z'n oog gaat prikken en dan moet ie gaan knipperen.... werkt niet altijd hoor, want volgens al die testjes zou Morrie stekeblind moeten zijn, die knippert nergens van Clown stel je voor, dat is energie verspillen en daar zou je moe van kunnen worden Dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:36

Oh zucht... die manen van Auk zijn helemaal geweldig Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:37

Katie noem ik meestal Keet. En iedereen op stal heeft dat overgenomen eigenlijk; alleen als ik der roep is het altijd 'Kéééééétiiiiiéééé' Haha!