Zo, hier is de eerste Reading Fabster en Jaan. Ter verduidelijking, ik heb zijn naam veranderd naar Jet, je zal wel merken waarom...

Hallo Ingrid,
Hier ben ik met de foto lezing van Crook:
Als ik contact met hem opneem " stormt" hij al direct mijn " plaatsje" binnen. Hij is direct aanwezig. Hij laat al meteen weten dat hij zijn naam niet mooi vind, die klinkt te hard voor hem en past volgens hem helemaal niet bij hem. Ranger vind hij veel beter passen. Hij wil jou laten weten dat hij helemaal niet tevreden is. Hij zegt dat jullie niet zijn eerste eigenaars zijn, hij heeft nog een mannelijke eigenaar gehad die hem ook reed. Er zijn toen reeds dingen verlangt van hem die hij niet begreep of niet kon waarmaken. Hij heeft toen begrepen dat hij nooit niet goed genoeg zou worden voor hetgeen ze hem wilden gebruiken. Hij was hierdoor wel aangedaan en gaf hem een gevoel dat hij niet goed genoeg was. Hij word nog steeds nerveus als hij dingen niet begrijpt of als hij niet mee wil werken en toch moet. Hij heeft er vaak geen zin in om zich neer te leggen bij wat er gevraagd word van hem. Hij was een speels veulen dat graag streken uithaalde en hij heeft een sterk karakter en wou niet altijd doen wat er verlangd werd van hem. Hij heeft het nooit slecht bedoeld maar hij vind dat hij toch zelf wat in de pap te brokken heeft. Hij kan best wild zijn met een ruiter op zijn rug, als hij je niet moet dan is dat ook zo. Hij gaat ook niet altijd akkoord met wat mensen van hem willen want hij heeft ideeën van zichzelf en die zijn ook waardevol. Dit paard wil graag iets betekenen in zijn leven, het lijkt dat hij graag voorop rijd als er een trektocht of wandeling is. Als je naar hem toe gaat met een houding van: " ik zal het hier eens gaan zeggen wat je moet en niet moet doen" dan is er een grote kans dat hij je de achterkant van de stal laat zien. Hij is niet tevreden met zijn positie of inbreng in de zaken. Hij heeft zijn trots en die wil hij houden. Hij kan heel nerveus worden als je hem dwingt iets te doen wat hij niet wil of als je niet duidelijk genoeg bent in de communicatie. Hij wil een ruiter/ baas die niet snel bang is, meegaat in zijn stuk van het verhaal en hem probeert te begrijpen, hem een stuk vrijheid geeft en hem respecteert. Het voelt voor hem dat hij zichzelf niet mag en kan zijn. Hij weet dat hij gevaarlijk kan zijn maar dat doet hij als hij zich onbegrepen voelt. Zijn er in het verleden sporen gebruikt bij hem? Kunnen ook siersporen geweest zijn, hij heeft hier een hekel aan. Hoe meer je hem probeert te dwingen en naar je hand te zetten, hoe meer hij dwars gaat liggen. Hij word nu gereden door een vrouwelijke ruiter? Het lijkt dat er geen of weinig band is daarmee of " klik" en het lijkt dat hij een voorkeur heeft voor een man die sterk genoeg is maar ook flexibel genoeg om zijn mening te accepteren en dingen anders te gaan zien.
Hij laat weten dat hij wat last heeft van zijn schouder ( rond de schoft) en zijn rechter spronggewricht aan de achterkant. Ik voel dat hij zich gefrustreerd voelt maar ook dat dit kan weggaan als hij zich kan ontplooien naar zijn eigen persoonlijkheid. Zolang hij zich onbegrepen voelt zal hij nerveus en boos blijven. Hij wil dat je hem begrijpt en hem de kans geeft om te tonen wat hij wel kan zolang je hem maar de vrijheid geeft om dit te doen. Waarschijnlijk begin je het beste terug van nul met dit paard en moet opnieuw vertrouwen en persoonlijke inbreng opgebouwd worden zodat er begrip en inzicht kan komen. Het beste zou zijn om iemand te laten komen die kan werken met karakters en genoeg inzicht heeft om te zien waar het fout gaat zodat je zelf meer inzicht krijgt en rekening kan gaan houden hiermee. Je zal merken dat hij zich dan helemaal anders gaat gedragen.
Laat je me weten als je de Reading hebt gehad en er nog vragen zijn?
Met groet
Kristina