Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:00

Ondertussen heb ik een nieuwe afspraak gemaakt (dankje Jaan, je hebt me eraan doen denken dat dit een leuk vervolg zou kunnen hebben, ja ik geloof in de Reading van Kristine. Ze is erg goed. Deze keer komt ze met een privé sessie bij me thuis, is iets nieuws en veel leerrijker voor mij ook. Ze komt 21/7 van 10-15u
Zo, hier is de eerste Reading Fabster en Jaan. Ter verduidelijking, ik heb zijn naam veranderd naar Jet, je zal wel merken waarom... ;)

Hallo Ingrid,
Hier ben ik met de foto lezing van Crook:
Als ik contact met hem opneem " stormt" hij al direct mijn " plaatsje" binnen. Hij is direct aanwezig. Hij laat al meteen weten dat hij zijn naam niet mooi vind, die klinkt te hard voor hem en past volgens hem helemaal niet bij hem. Ranger vind hij veel beter passen. Hij wil jou laten weten dat hij helemaal niet tevreden is. Hij zegt dat jullie niet zijn eerste eigenaars zijn, hij heeft nog een mannelijke eigenaar gehad die hem ook reed. Er zijn toen reeds dingen verlangt van hem die hij niet begreep of niet kon waarmaken. Hij heeft toen begrepen dat hij nooit niet goed genoeg zou worden voor hetgeen ze hem wilden gebruiken. Hij was hierdoor wel aangedaan en gaf hem een gevoel dat hij niet goed genoeg was. Hij word nog steeds nerveus als hij dingen niet begrijpt of als hij niet mee wil werken en toch moet. Hij heeft er vaak geen zin in om zich neer te leggen bij wat er gevraagd word van hem. Hij was een speels veulen dat graag streken uithaalde en hij heeft een sterk karakter en wou niet altijd doen wat er verlangd werd van hem. Hij heeft het nooit slecht bedoeld maar hij vind dat hij toch zelf wat in de pap te brokken heeft. Hij kan best wild zijn met een ruiter op zijn rug, als hij je niet moet dan is dat ook zo. Hij gaat ook niet altijd akkoord met wat mensen van hem willen want hij heeft ideeën van zichzelf en die zijn ook waardevol. Dit paard wil graag iets betekenen in zijn leven, het lijkt dat hij graag voorop rijd als er een trektocht of wandeling is. Als je naar hem toe gaat met een houding van: " ik zal het hier eens gaan zeggen wat je moet en niet moet doen" dan is er een grote kans dat hij je de achterkant van de stal laat zien. Hij is niet tevreden met zijn positie of inbreng in de zaken. Hij heeft zijn trots en die wil hij houden. Hij kan heel nerveus worden als je hem dwingt iets te doen wat hij niet wil of als je niet duidelijk genoeg bent in de communicatie. Hij wil een ruiter/ baas die niet snel bang is, meegaat in zijn stuk van het verhaal en hem probeert te begrijpen, hem een stuk vrijheid geeft en hem respecteert. Het voelt voor hem dat hij zichzelf niet mag en kan zijn. Hij weet dat hij gevaarlijk kan zijn maar dat doet hij als hij zich onbegrepen voelt. Zijn er in het verleden sporen gebruikt bij hem? Kunnen ook siersporen geweest zijn, hij heeft hier een hekel aan. Hoe meer je hem probeert te dwingen en naar je hand te zetten, hoe meer hij dwars gaat liggen. Hij word nu gereden door een vrouwelijke ruiter? Het lijkt dat er geen of weinig band is daarmee of " klik" en het lijkt dat hij een voorkeur heeft voor een man die sterk genoeg is maar ook flexibel genoeg om zijn mening te accepteren en dingen anders te gaan zien.
Hij laat weten dat hij wat last heeft van zijn schouder ( rond de schoft) en zijn rechter spronggewricht aan de achterkant. Ik voel dat hij zich gefrustreerd voelt maar ook dat dit kan weggaan als hij zich kan ontplooien naar zijn eigen persoonlijkheid. Zolang hij zich onbegrepen voelt zal hij nerveus en boos blijven. Hij wil dat je hem begrijpt en hem de kans geeft om te tonen wat hij wel kan zolang je hem maar de vrijheid geeft om dit te doen. Waarschijnlijk begin je het beste terug van nul met dit paard en moet opnieuw vertrouwen en persoonlijke inbreng opgebouwd worden zodat er begrip en inzicht kan komen. Het beste zou zijn om iemand te laten komen die kan werken met karakters en genoeg inzicht heeft om te zien waar het fout gaat zodat je zelf meer inzicht krijgt en rekening kan gaan houden hiermee. Je zal merken dat hij zich dan helemaal anders gaat gedragen.
Laat je me weten als je de Reading hebt gehad en er nog vragen zijn?
Met groet

Kristina

Fabster

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:24

Wat leuk, Mindfull. En Kristine komt de volgende x van 10-15? Dat is wel lang. Ik ben benieuwd opf Jet inmiddels meer tevreden is met jou (als vrouw en) als eigenaar.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:31

Fabster schreef:
Wat leuk, Mindfull. En Kristine komt de volgende x van 10-15? Dat is wel lang. Ik ben benieuwd opf Jet inmiddels meer tevreden is met jou (als vrouw en) als eigenaar.

Ja, ik zal even het dagprogramma kopiëren.

Ben ook benieuwd 8-)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:32

Ik mocht tien vragen stellen

Mijn vragen zijn:
- Waarom laat je mij niet dichter komen?
- Waarom heb je defensief gedrag?
- Waarom bijt je steeds als ik je wil aanraken, opzadelen, borstelen,...?
- Ik heb het goed met je voor, doe je geen pijn, waarom mag ik jouw leider niet zijn?
- Waarom wil jij de leider zijn?
- Waarom wil je mij niet op je rug?
- Wat doe ik verkeerd?
- Wil je graag samen met mij op stap?
- Wat zou je zelf willen?
- Wat heb je graag?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:35

Inhoud van de sessie

Een reading met je dier op aangeven van jouw vragen (er wordt vooraf een telepathisch gesprek op basis van foto gevoerd)
Tijdens het eerste dagdeel gaan we deze reading bespreken en gaan we hier mee aan de slag.
We maken bloesems op maat van je dier (en indien nodig, ook voor jou) om hem bij bepaalde probleemgebieden te helpen
In het tweede dagdeel leer je hoe je de chakra’s van je dier kan uitbalanceren zodat je zelf je dier kan helpen wanneer het uit balans is.
In het derde deel krijg je een mini-cursus “alternatieve therapie”, zodat je meer te weten komt over de meridianen, hoe je je dier kan masseren, en hoe je een basis healing kan geven.
Je ontvangt achteraf ook een volledig uitgewerkt persoonlijk verslag, zodat je hier indien nodig altijd naar terug kan grijpen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:42

Dat is inderdaad heel uitgebreid. Ik ben heel benieuwd! Mag ik vragen wat dat ongeveer kost? Mss laat ik het ook wel eens doen (alhoewel ik altijd bang ben dat ze mij niet aardig vinden...)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:43

Dat is inderdaad heel uitgebreid. Ik ben heel benieuwd! Mag ik vragen wat dat ongeveer kost? Mss laat ik het ook wel eens doen (alhoewel ik altijd bang ben dat ze mij niet aardig vinden...)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:47

Wauw, wat klinkt dat goed die dag!
Ik ben ook wel benieuwd naar de kosten. Weet van een Reading van m'n hond dat ik dan €49,- voor de sessie en zo'n €80,- aan reiskosten kwijt ben. Wil hem misschien laten readenivm bepaald gedrag wat ik niet snap en niet omgedraaid krijg.
Maar voor m'n Tych zou het zeker ook wat zijn. Dank voor t delen Mindfull, ga het laten bezinken en wie weet ook wat mee doen.

Uit je Reading spreekt echt een LBE paard ook, vind ik. Over dat stukje van zijn eigen wil en ideeën hebben en dat hij iemand wil die daarin meegaat en denkt. Grappig zeg.
Maar idd, wat moet hij al voor z'n kiezen gehad hebben zeg... -O-

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:29

Voor die 5 uur en alles in, kost 150 euro. Ze komt wel niet tot in Nederland, dat weet ik heel toevallig omdat mijn mailadres op .nl eindigt en ze dus dacht dat ik in Nederland woonde :D

Vorige keer heb ik alleen zijn foto doorgestuurd per mail en dan vraagt ze 45 euro dacht ik.
Ik geef jullie allebei haar website via pb door, want ik denk niet dat ik hier reclame mag maken. :7

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:40

Dank je! Met foto mag vast wel uit NL, denk ik?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:48

Fabster schreef:
Dank je! Met foto mag vast wel uit NL, denk ik?

Ja tuurlijk, ga je het ook vragen? Leuk!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:05

Ik denk er nog even over. Zit op het moment wat krap bij kas :D

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:46

Tijdje niet gereageerd maar wel meegelezen te hebben. Klein vooruitgangetje van ons. Ik heb kind ook 6 weken geleden laten lezen nadat we de wanhoop inmiddels beetje nabij waren. Meneer stond in ren jump en irritatie stand. Echt alles was eng. Zelfs in de binnenbak was een piepje van een duif genoeg om 180graden om te draaien. Naar buiten was helemaal geen optie meer. Want je weet niet wat hij doet. De buitenbak idem dito. We blijken een hemelspaard te hebben die letterlijk met 4 benen op de aarde gezet moet worden daarna moet zijn aura gesloten worden. Klinkt ingewikkeld maar goed te doen voor ons. Langzaam krijgen we een heel ander paard terug. En wat zeg ik een ander paard een lief paard. Langzaam beginnen we beide weer echt te genieten van elkaar en bovenal het rijden. Joehoe. Van de week zelfs 2x in de buitenbak gereden oke hij schok 1x maar meer dan in zijn ankers schieten deed hij niet. Het voelt zo onwerkelijk nog. Als het weer het morgen toelaat gaan we met instructrise voor het eerst in 4jr naar buiten. Ben angstig en blij tegelijk.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:55

Hoe herkenbaar :')

Wel een fantastisch vervolg, ik duim *\o/*

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:05

Wauw wat gaef rebel! Bij wie heb jij Reading laten doen?

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:21

Bij marjolein lagrand. Ze is op stal geweest. Heeft hem 2 jaar eerder per foto gelezen maar kwam toen niet heel diep binnen bij hem. Hij heeft een periode geblokt uit het verleden. Hij blijkt een ongeluk gehad te hebben met een kar. Iets wat we niet wisten. Hij kon verder niets is iets te klein gebleven en daardoor hebben ze geprobeert hem voor de kar te zetten. Hij was toen 3. Ik heb hem gekocht op zijn 4e verjaardag het mooiste kado zei hij zelf. Hij heeft het heel erg naar zijn zin bij ons dus dat was het niet. Maar door het hemelse pikt hij iedere spanning op van zowel mens als paard. Nu is ze op stal bij ons geweest. Ging eerst heel moeizaam maar uiteindelijk met super resultaat.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:47

mindful schreef:
Voor die 5 uur en alles in, kost 150 euro. Ze komt wel niet tot in Nederland, dat weet ik heel toevallig omdat mijn mailadres op .nl eindigt en ze dus dacht dat ik in Nederland woonde :D

Vorige keer heb ik alleen zijn foto doorgestuurd per mail en dan vraagt ze 45 euro dacht ik.
Ik geef jullie allebei haar website via pb door, want ik denk niet dat ik hier reclame mag maken. :7

Hoi, wil je het ook via een pb naar mij sturen?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:05

Gisteren weer mezelf tegen gekomen, heb het bootcamp wat onderschat. We zijn allebei heel emotioneel.
Hij heeft me gisteren richting aangezicht aangevallen, eigen schuld...ik had hem ni ver genoeg achterwaarts gezet om dan op de cirkel te laten gaan.
Hier heeft hij duidelijk gebruik van willen maken, het was een halve meter...had erger kunnen zijn.
De druk werd hem duidelijk teveel, voor mij ook. Ben weer in tranen gestopt, lesgeefster heeft hem overgenomen en dan ik op't einde nog even.
Ik was op, voelde mij enorm oververmoeid en zwaar. Ik had de hele rest van de dag kunnen slapen.
Normaal zou ik hem in de namiddag nog even in de hand genomen hebben maar dat kon ik ni meer opbrengen.
Ben benieuwd hoe hij vandaag gaat zijn, heb goed geslapen en voel me weer beter.

Vanaf nu wil ik 2 meter tussen ons, hij mag niet dichter meer tot hij gemoedelijker is. En tijdens cirkelwerk, minimum 6 meter.
We waren vorige week verder qua geest, door het werken aan verfijning en dus meer druk in het begin te gebruiken, is hij weer in 'bom'modus.
Wat wel verbeterd is, ik krijg hem snel weer rustig. De balans vinden is zo moeilijk. Bij te weing druk gaat hij twijfelen of blijven staan en bij teveel, ontploft hij of gaat hij bijten en aanvliegen.

Ontzettend vermoeiend, ik heb 2 weken verlof en was van plan om 2 weken met Jet door te brengen en zo mss ergens te komen. Ik weet nu ni meer of dit wel een goed plan was, volgens mijn vriend ligt de druk te hoog voor Jet en moet ik terug werken zoals ik bezig was. En ik, ik ben de weg kwijt momenteel -O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:21

En je was moe, gisteren? Altijd een slechte combinatie. Was gisteren zeker zo n dag, want ik was ook niet vooruit te branden. Helemaal gesloopt. Had de paarden willen trainen, maar kon het ook niet opbrengen. Dus dan maar een dagje niet. Voel me vandaag ook weer beter.

Ik zou inderdaad ook weer rustig beginnen tot waar het goed ging en in een paar dagen weer uitbouwen tot waar je was gebleven. Het komt echt wel weer goed. Even relaxen tussendoor kan geen kwaad. Daar kom je verder mee dan tempo willen maken (kan ik je helaas uit ervaring melden -zie mijn RBE-). Zodra je verwachtingen krijgt, word je meteen op je nummer gezet.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:29

ja ik was moe, emotioneel moe. Zoonlief was teleurgesteld van zijn werk naar huis gekomen en ik heb dat meegenomen.
Het nadeel van zo'n afspraken zoals dit bootcamp(je) is dat je verder gaat doen desondanks wat ook, was wel blij dat ze het overnam van mij.
Vandaag is het een aparte dag (hoop ik), want mijn beide lesgeefsters komen vandaag samen en ik hoop dat er iets goeds uit verder komt. Ze kijken er naar uit om elkaar te ontmoeten dus dat is al wat :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:23

Ik ben blij, blij, blij, blij! *\%/* Vandaag 25 km gedaan met een gemiddelde snelheid van 8,5 km/u en nu komt het....rappapa...rappapa....; nog relaxt ook! *\%/* . Wat een heerlijke rit! En de truc? Gewoon een paar weken achter elkaar routes nemen die ze niet kent (en dus ook niet wil) en dan weer een keer haar vertrouwde rondje in het bos. Dit z wel wat uitgebreider dan, want normaal doen we 15-20 km. Er zit tóch een normaal paard verstopt in het lijf van Caj!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:40

fijn zeg Fabster! +:)+

Oef, dikke spiegel voorgeschoteld gekregen Mindfull? :(:) Hoe ging het vandaag?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:20

Topper Fabster *\o/* wat een goede psychologie zit hierachter, fijn gevonden!

Ja Jaan een megareuze spiegel :D
Vandaag ging het gelukkig beter, hoorde de twee lesgeefsters keuvelen tegen elkaar over hoe geweldig ze ons vonden vooruitgaan. Dat deed wel deugd {:} ik heb al meermaals te horen gekregen dat hij bij mij altijd zo rustig is. Vandaag heb ik hem af en toe uit zijn comfortzone gehaald (was mijn opdracht) om hem daarna weer rustiger te krijgen. Voor het eerst deze week was het resultaat verbluffend 'zen'. Rustig stapje op de cirkel met hoofd ontspannen naar beneden, heerlijk om te zien.
De lesgeefster legde er meer druk op en dan zie je hem wegkijken, dit doet hij om zich af te sluiten naar't schijnt? Een andere mogelijkheid is het touw plus slot in zijn mond nemen en er op kauwen. Het is altijd 1 van die twee.
Grappig beest, iedereen moet er zo om lachen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:32

Dat klinkt ook goed! En dat klinkt ook of hij jóú in ieder geval wel vertrouwd nu. Zodra er een ander aan het touw hangt, heeft hij toch nog zijn twijfels. Je hebt dus al heel wat gewonnen! Ben heel benieuwd naar je nieuwe reading dan!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:21

Fabster schreef:
Dat klinkt ook goed! En dat klinkt ook of hij jóú in ieder geval wel vertrouwd nu. Zodra er een ander aan het touw hangt, heeft hij toch nog zijn twijfels. Je hebt dus al heel wat gewonnen! Ben heel benieuwd naar je nieuwe reading dan!

het verschil is merkbaar idd, is wel fijn om te zien, hij houdt me ook af en toe in de gaten als ik aan de zijlijn sta...dan draait dat hoofd naar mij en kijkt hij recht in mijn ogen <3

Heel duidelijk met zijn blauwe kijkers :wow: