[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:59

RedPassion, Inge_ en Danielle, bedankt voor jullie lieve woorden. Lachen

Ben vanochtend natuurlijk weer geweest en hij stond heerlijk te grazen en kwam rustig op me afgestapt. Ik weet niet zeker of het een lichte vorm van droes is, maar omdat het in deze omgeving wel heerst, is dat wel onze gedachte. Droes is er in vele vormen.
Ik kijk deze week gewoon wel aan en bel morgenochtend mijn DA even. Sam heeft eigenlijk alleen maar een hele dikke opgezette keel/kaak en hij is wat rustiger dan anders. Verder merkte ik het bij het trainen gisteren, dat hij zijn hals heel vaak laag hield, dus toen ben ik gestopt en voelde ik eens goed hier en daar en toen ontdekte ik het. Het is namelijk niet te zien door zijn wintervacht. Het ziet er verder wel precies uit als goedaardige droes....... Heeft iemand hier een idee wat het anders kan zijn? Daarmee in je achterhoofd houdende dat die epidemie in deze omgeving wel enorm geweest is......

Hij heeft geen koorts, eet goed, is alert en maakt op mij echt geen indruk van vreselijke malaise.
Ik hoop eigenlijk wel dat het droes is, want dan heeft hij een lichte vorm en dan heb je het maar gehad. Zo zie ik het, hoe vervelend ik het ook vind voor hem, hoor. Daarom hoop ik dat hij met een week of wat verbeterd is, maar goed, dat is gewoon afwachten....

Voorlopig blijft hij lekker op het land bij zijn vriendjes. Ik hou hem goed in de gaten, ook zijn temperatuur e.d. En als het gaat regenen dan doe ik hem een ongevoerde regendeken op. Wordt hij lusteloos, eet niet meer en/of krijgt koorts, dan gaat hij naar binnen. Meer kan ik niet doen....

Danielle, ik laat je wel even weten wat mijn DA zegt morgen. Je kunt het altijd uitstellen. Fijn dat je wel die mogelijkheid hebt in elk geval. Ik moet zeggen dat ik me natuurlijk zorgen maak, maar het ook een beetje zie als 'waterpokken bij kinderen'. Of ben ik nou wel heel nuchter. Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:23

Twiggy, droes klinkt wel heel aannemelijk hoor!! En je vergelijking met kinderen is te begrijpen maar jammergenoeg kan droes ook verkeerd gaan... Maar als zn lymfeknopen nu al zo dik zijn (dik tussen zn kaaktakken neem ik aan?) dan heeft hij het volgens mij al best te pakken. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik (nog) niet veel van droes af weet. Ik duim voor je dat het snel weer over is!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:54

Zwerte, ja, ik weet dat droes ook verkeerd kan gaan (en of ik dat weet Knipoog , heb me helemaal suf gelezen hierover sinds gisteren Knipoog ), maar ik ga er vanuit dat het bij Sam goedaardig is en wel goed gaat komen. Meestal hebben paarden hoge koorts, zijn lusteloos en hebben geen eetlust. Heeft Sam geen last van tot nu toe, maar daarom kijk ik meerdere keren per dag bij hem, mocht het wel ineens opkomen. Mijn staleigenaren houden hem ook goed in de gaten. Ben net een paar minuutjes terug van hem en hij staat gewoon lekker te grazen, hij kwam meteen naar me toe gestapt om te knuffelen (ik heb een absoluut troetelpaard Lovers ) en hij voelde goed aan verder. Ja, nog steeds die opgezette lymfeknopen, verder niets van de genoemde symptomen (ja, hij is iets rustiger). Ietsje maar, want vanmiddag ging zijn staart de lucht in en wilde hij een sprint maken door het land, toen er een onbekend paard in de bak naast het land rondliep. Dus doodziek is hij echt niet.

Volgens de boekjes zou het met een paar dagen open moeten barsten. Ik ga morgen even de DA bellen om te vragen wat ik nu het beste kan doen........

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:38

Frances, moeilijk zeg. Hoe is essie in haar gedrag, vrolijk, knuffelig, chaggie en hoe was ze normaal. Sommige veranderingen gaan zo geleidelijk, dat je ze zelf niet meer ziet.

Ik herken je verhaal en je twijfels zo goed. Maar bij mij was toch wel het keerpunt, dat iemand haar na een half jaar weer zag en vroeg waar ik dat armzalige paard vandaan had en waar Sonja was. Ze herkende haar niet meer, puur door de blik in haar ogen. Sonja was ook een heel sterk paard en Essie is dat ook volgens mij. Als ik heel verdrietig was en het niet maar zag zitten vrolijkte zij mij op, door gek te doen of door te gaan rennen lopen net wat maakt dat je denkt ze gaat het redden. Moeilijk om daar doorheen te kijken. Toen ik het besluit genomen had heeft ze gecrosst door de wei en de dag dat ze ingeslapen werd was ze letterlijk niks meer waard, zweten, koud hebben, niet lopen, noem maar op.

Ik heb voordat ik het besluit nam oude foto's vergeleken met recente foto's en daarvan ben ik geschrokken, haar mooie grote sprekende oog was een klein varkensoogje geworden. Raar dat je dat pas opvalt op een foto, maar voor mij een eyeopener. Daarnaast stel je zelf de vraag wat is het perspectief voor Essie en is dat de toekomst die je voor haar wilt bieden, of gun je haar dan liever rust.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:52

Es is wel vrolijk en knuffelig Lovers vanmiddag had ze alleen even het "laat me met rust" moment....ze draaide haar hoofd weg toen ik haar wilde aaien. Goed paard....ik ga naar huis en kom vanmiddag wel terug.

Teruggegaan en toen lag ze....lekker water gegeven en hooi zodat ze wat te knabbelen had.

Het is zo moeilijk...soms heb ik weer even hoop en een ander moment denk ik het is beter om haar te laten gaan. Maar goed ik wacht eerst de bloeduitslagen af en ga op basis daarvan behandelen of niet. Heeft ze Cushing dan zou behandeling met Pergolide het jb beeld wel zuiverder kunnen maken. Ze zou nu nl. misselijk en duizelig kunnen zijn en daarom ook heel onzeker lopen.

Mocht ik gaan behandelen heb ik wel een soort grens....dan moet ze wel "snel" opknappen. Zeg maar 3 of 4 weken want langer kan haar lijf echt niet aan en ik heb ook als voorwaarde dat Es een paardwaardig bestaan moet kunnen lijden. Dus gewoon in alle vrijheid zomers op het land. Ok de nachten in de paddock wellicht maar in ieder geval met de rest mee in de wei en niet de rest van haar leven op hooi en water in een paddock moeten slijten dat is niet reeel .

Ze geniet altijd zo van de zomer en de wei.....ze is altijd de eerste die door heeft dat wij in de wei lopen om de schriklinten langs de sloot te spannen. Dan staat ze al voor verlangen te kijken en weet dat ze dan weer snel mogen......

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:00

Frances, dat helpt je wel als je een duidelijke grens trekt. Ik zie het bij mijn zus ook, die heeft twee mankies lopen en vind het ook heel moeilijk. Nu heeft ze gesteld dat beslag nog en anders wordt het fokmerrie voor de een en de ander is ze zeer rustig aan het bewegen en als dat goed is, lekker buitenrij paard en anders de wei op of als dat niet gaat, helaas.

Moeilijke beslissingen, maar wat ik merk is dat de onrust en het niet weten wanneer het genoeg is mij zwaarder viel dan het uiteindelijke afscheid. Ik mis haar iedere dag, maar ik heb er vrede mee en ik ga niet meer gestrest naar stal in angst over wat ik daar aantref.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:06

sonjim schreef:
Moeilijke beslissingen, maar wat ik merk is dat de onrust en het niet weten wanneer het genoeg is mij zwaarder viel dan het uiteindelijke afscheid. Ik mis haar iedere dag, maar ik heb er vrede mee en ik ga niet meer gestrest naar stal in angst over wat ik daar aantref.

Dat is heel herkenbaar......daarom wil ik ook echt een grens stellen...
Als uit het bloedbeeld Cushing blijkt dan ga ik misschien wel behandelen maar dan "moet" ze wel binnen een bepaalde periode verbeteren.......dwz in ieder geval weer kunnen lopen zonder pijnstillers. Zo niet dan is het echt tijd om afscheid te nemen.

Pfff ben kapot van dit weekeind, Timber ziek en Es weer slechter.......het duizelt me allemaal af en toe een beetje (een beetje erg).
Ik ga nu maar slapen en dan morgen weer een dag....maar die angst van wat je aantreft heb ik inderdaad elke ochtend.

Soms denk ik ik laat haar gaan maar als ik toch weer een klein sprankje hoop heb wil ik me daar toch aan vasthouden.....voor Es omdat ze nog zo sterk in d'r koppie is. Nou ja eerst het bloed afwachten en dan verdere beslissingen nemen en in de tussentijd toch maar van haar genieten.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:48

Wat had Timbers dan dat heb ik gemist.
Frances, zo moeilijk. Dat sprankje hoop, het gevoel misschien redt ze het wel, die goeie dag daar doe je het voor. Maar blijf eerlijk kijken wat de laatste 6 maanden overheerst, goede of slechte dagen.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:09

Timber had zaterdag koliek Ach gut maar die is weer ok gelukkig!

Met Es ging het vandaag weer beter....ze heeft wel weer pijnstillers gehad, maar er is eigenlijk geen pijl op te trekken of die ook werken. Afgelopen dinsdag had ze een super dag zonder pijnstillers......het weekeind heb ik ze wel weer gegeven omdat ze zo slecht was en nu is ze weer goed en soms kan ze ondanks de pijnstillers ook een slechte dag hebben.

Maar het is allemaal onlogisch....er zit geen logica in en volgens mij past dat ook in cushing......

Ik heb wel een besluit genomen....morgen komt de DA voor de bloedtap, als ik dan de uitslag heb en het blijkt cushing (of pre cushing op basis van de clinische symptomen) ga ik wel behandelen. Maar met een termijn....binnen 6 weken moet ik een verbetering zien en die lijn moet blijven stijgen en anders moet ik echt afscheid van haar nemen.

Ook moet ze in de toekomst weer gewoon met de rest in de paddock kunnen staan, en dus voordroog kunnen verdragen......anders moet ze in de winter alleen staan (Es is 2e in rang en die gaat heus niet braaf hooi eten omdat dat zo goed voor d'r is) en in de zomer bijv. alleen in de paddock. Overdag in de wei en 's nachts met Timber in de paddock vind ik geen ramp (Timber wordt toch snel te dik) maar ze moet wel haar vrijheid en sociale contacten kunnen blijven houden. Geen kasplantje met eenzame opsluiting worden zeg maar.

Hopelijk weet ik in de loop van volgende week meer.....ik ben alleen compleet ingestort Verdrietig Kan bijna niks meer doen zonder of in janken uit te barsten of duizelig te worden.....morgen zelf dus ook maar naar de huisarts.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:20

De DA is geweest om bloed af te nemen en er is meer aan de hand dan alleen maar hoefbevangenheid.......Es begint ook blind te worden Verdrietig. Haar pupil reflex was bijna afwezig......vandaar dat ze misschien ook niet haar stal uit wil.
De wijde wereld is eng zeg maar......ik denk dat ik moet rekenen op cushing Verdrietig dat dacht de DA ook.
Arm paardje van me Ach gut

Ik ging even mijn paspoort bij de DA afgeven vond de DA assistente haar ook al "erg" oud.....22 jaar Bloos! kom op, dat is niet jong maar om haar nou oud te noemen Hamer. Ik noem haar altijd liefkozend mijn ouwetje maar ik noem Timber ook mijn jonge paard en die is al bijna 9 dus ook niet "echt" jong meer (jong als in een echt jong paard van 4 of 5)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:04

Heftig allemaal hoor Timbers. Hoe gaat het met jou zelf? Ben je wel bij de HA geweest?

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:03

F6 hoe gaat het nu vandaag met Essie? En met Timber, niet te vergeten?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:12

Ik ben zelf even ingestort....heb van de HA slaapmiddel gehad, maar het idee dat ik dat in huis heb is al fijn. Heb het nog niet gebruikt maar voel wel dat ik aan het bijtanken ben. Vannacht weer wat beter geslapen (maar 1x malend wakker geworden) maar mijn aan conditie merk ik dat mijn lijf erg moe is. Een kruiwagen mest wegrijden en ik sta te hijgen en puffen als een malloot Bloos
Even een stappie terug doen dus en veel uitrusten.

Es had vandaag een goede dag! We zijn even naar buiten geweest....10m gelopen en aan de overkant van haar stal wat grasjes gegeten. Gras is slecht nu dat weet ik, maar ik had echt zoiets van als dit je laatste maanden zijn paard mag je van mij. Bovendien hebben we maar een paar happen genomen daar en ik hoop dat het motivatie is om morgen weer even naar buiten te gaan.
Ze is mega stijf en vind het gewoon eng buiten.....moet haar stress niveau wel zo laag mogelijk houden maar ben blij dat we even naar buiten zijn geweest.

Daarna was ze meteen wat vrolijker te noemen...maar het duurde wel even voor ik haar had overtuigd dat ze naar buiten kon en dat het daar niet eng was. We zullen ons allemaal aan moeten gaan passen als haar zicht zo slecht blijft.....maar goed volgens mij is daar best mee te leven en merk ik dat ze er erg onder lijdt kan ik altijd nog een beslissing nemen.

Maar even samen in de buitenlucht aan een graskantje graseten deed ons allebei even goed!

Morgen weer even diezelfde 10m lopen en dat heel langzaam uitbouwen zodat ze toch weer bij de rest kan en morgen de bloeduitslagen van de DA als het goed is............hopelijk kunnen we snel met de pergolide beginnen!

edit: en Timber is weer helemaal het oude drakenkind als ze altijd al was....verwende snotaap. Altijd in bescherming genomen door haar mams en haar mens en nu moet ze het alleen doen Ach gut Hoop snel de energie weer te vinden om even samen te ravotten met mijn apekop!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:24

Frances, wat een pech. Gelukkig is Timbers weer goed. Essie heeft het zo te lezen echt zwaar.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:57

Zijn de uitslagen inmiddels binnen, Frances? En ben je nog buiten geweest met haar vandaag? Wat een rotsituatie ...

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:12

De bloeduitslagen zijn voor een deel binnen (cortisol moet nog komen) maar zijn niet ernstig afwijkend.....insuline is 5,7 en dat is normaal gesproken 5,5 en het glucosegehalte is 12 en dat hoort 10 te zijn. Dus niks raars daar.....cortisol moet dus nog komen.

Ze vergeleek de uitslagen met een hb ezel en die had insuline 7 en glucose 15..........

Ik wil niet dat mijn paard cushing heeft hoor, hou me te goede maar ik wordt er een beetje moedeloos van. Ik heb een kerngezond doodziek paard op stal staan dat blind aan het worden is (en dus niet vanwege de suiker) en gisteren redelijk liep en vandaag weer vreselijk beroerd liep Verdrietig . Dat lijkt te lopen als een dronken man en zich echt niet lekker voelt, mijn ideeen beginnen op te raken Verdrietig.

De ene dag denk ik het zit in d'r voet en de andere dag denk ik in d'r knie en een andere dag lijkt het weer uit achter te komen....ik kan wel foto's laten maken maar ik denk dat een DA niet weet waar hij moet beginnen. Alles doet d'r op dit moment gewoon pijn Huilen .

Dinsdag komt iemand van de praktijk van Laarakker (Eric is een oude kennis van mij) om haar door te meten en dan ga ik verder beslissen.........ik begin emotioneel en financieel een beetje aan mijn eindje te komen en ga me ook steeds meer afvragen of ik hier nog wel mee door moet gaan. Mijn arme paardje Ach gut

Ze vecht zich er nog steeds door maar dat is ook haar karakter.......ik mag haar ook nog niet opgeven van mezelf maar ik vraag me wel elke keer af tot hoe ver ik hierin kan gaan. Misschien moet ik haar tegen zichzelf gaan beschermen.

Zit zelf nu ziek thuis, kan niks meer....ben helemaal leeg, kan geen hap door mijn keel krijgen en loop de hele dag te janken Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:36

Timbers schreef:
Misschien moet ik haar tegen zichzelf gaan beschermen.

Dat heb ik regelmatig gedacht bij het lezen van je berichten de laatste weken. Ik vind het echter moeilijk om te schrijven omdat ik jou daarin niet wil kwetsen. Bovendien is dit internet en kan niemand vanachter zijn/haar pc zien hoe het echt gaat, jij ziet je paard en kent haar het best.
Fijn in elk geval dat er dinsdag iemand van Laarakker komt en ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen. Zorg ook goed voor jezelf, of laat dat doen als de mogelijkheid er is.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:29

Redpassion, ik heb hetzelfde als jou, hoewel ik het ook al opgeschreven heb. Ik heb daar zelf heel veel steun aan gehad, dat mensen eerlijk zeiden dat ze dachten dat het beter voor het paard was om te stoppen. Maar waar je die grens legt is heel persoonlijk en de keuze is heel moeilijk.

Heel veel sterkte en als je een schouder nodig hebt mag je mij altijd aanklampen.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:08

Het vervelende is dat ik half september voor eenzelfde keuze stond....Es werd binnen 3 weken steeds kreupeler en we konden niks vinden. Ik had de knoop doorgehakt en alles geregeld. 3u voor dat ze het spuitje zou krijgen brak er een hoefzweer door die ik net op tijd ontdekte.

Die ervaring maakt de keuze er helaas niet makkelijker op Verdrietig

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:45

In het begin heb ik mij hier gemeld, maar het ging me te snel en toen heb ik mij weer teruggetrokken. Maar eigenlijk wil ik wel weer meekletsen als dat mag

Misschien herinneren jullie je mij nog... dat mens uit zweden met 4 paardjes (noordzweeds koudbloeddraver van echtgenoot, opa haflinger, en de minipubers billy en tommy)

Lees dat het weer slecht gaat met essie. Ellendig timbers. Ach gut
En Sammy droes.. hopelijk blijft het bij de goedaardige vorm.
Voor de rest moet ik er nog even inkomen (heb niet alle blz teruggelezen Bloos )

Voor mij toch fijn om hier ook te praten, omdat mijn 20 jarig haflingertje nu ook op rust staat totdat de da volgende week donderdag naar hem kijkt. HIj loopt namelijk met tijden ook erg slecht en ik ben bang dat het arthrose is en dat hij daarnaast erg slecht ziet. En gezien hier mensen dat ook meemaken/hebben meegemaakt...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:52

Nou, weer terug welkom dan maar Liljebo! Tuurlijk mag je weer meekletsen Lachen. Alleen uhm ... Wat had Arabesk ook alweer voor ontgroening bedacht ... ? Haha!

(Dat was dit topic toch?)

Edit: Heb even in je profiel gespiekt en weet alweer wie je bent. Gave paarden heb je, lekker breed, daar houd ik wel van Vingers aflikken .

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:35

Welkom terug liljebo! Hopelijk vind de DA een andere (beter te genezen) aandoening waardoor je paardje slecht loopt.

Hoe gaat het met de mogelijke droes van sammy?

Timbers, ik blijf het lastig vinden om zoiets via internet te beoordelen... waar trek je de grens? Ik heb al eerder gezegd dat voor mij de absolute grens ligt bij de levenslust van het dier. Geeft het dier zelf op? dan is het zeker genoeg geweest. Maar zo aan je verhalen van Essie te horen doet ze dat lang niet altijd en slechts op momentjes. Dat maakt het erg lastig. Blijf echter heel erg kritisch naar jezelf, doe je het allemaal voor jezelf of voor haar? Denk je dat er echt nog hoop is op een goed leven voor haar? Jij bent echt de enige die dat kan beoordelen en probeer hierbij je emoties niet teveel mee te laten spelen, hoe verschrikkelijk moeilijk dat ook is. Heel erg veel sterkte!

Ik had vannacht een hele nare droom... twanneke had met de 1e dag voor de huifkar al zn pezen doorgescheurd... dat is echt een doemscenario aangezien hij blijkbaar van nature al zwakke pezen heeft. Als hij aan dat zwakke achterbeen de boel echt kapot loopt, gaat hij dr niet meer bovenop komen vrees ik, omdat zn voorbenen ook zo gevoelig zijn. Gelukkig gaat het momenteel best goed, hij is erg goed in zn hum en het meeste vocht is weg uit de pees. Liever laat ik hem het hele jaar nog op rust staan maar dan gaat hij van rust direct over op een paar uur huifkar trekken... Maar weer eens met de DA overleggen wat ik het beste kan doen. Eigenaren zien er jammergenoeg de ernst niet van in... en willen hem ook nog steeds niet aan me verkopen (ik lijk wel gek, een 14 jarige fjord met 3 kapotte benen kopen....)
Had ik deze foto al laten zien? twanneke in teddyberenvacht met zn heerlijke uitdrukking op zn koppie die eindelijk weer terug is (geen pijn meer te zien!):
Afbeelding
Hij staat zelfs op zn rechterachterbeen!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:56

Bedankt.

Zwerte.. ik ken ´twans verhaal niet helemaal, maar het klinkt ernstig. Ik zou ook kiezen voor langdurig rust. Stom dat ze hem niet aan je verkopen (ik zou het ook klaarkrijgen om zioiets te kopen) Een hele leuke fjord trouwens.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:08

ja lekker ding he? Schat van een beest ook, keihard voor zichzelf jammergenoeg..
samenvatting zo kort als ik kan: hij komt van een huifkarverhuur, ik heb hem thuis van oktober tot mei. Al 6 of 7 jaar. 2 jaar geleden hebben we hem moeizaam lopend opgehaald, ik vertrouwde het niet. 1 week later stond hij te trillen op zn benen, dubbele peesblessure... beide voorbenen dus. In het voorjaar scan laten maken, advies was een half jaar tot een jaar rust met weinig kans op volledig herstel. 2 maanden later stond meneer gewoon weer voor de huifkar. Tja hij was niet kreupel (nee duh, beide voorbenen!) dus kon wel. Wonder boven wonder redelijk goed gegaan. Jaar erna stond hij na 2 weken op 3 benen. 2 weken gewerkt dus. Hele zomer rust gehad, in september nog paar dagritjes moeten doen (toen was hij alleen in draf kreupel dus stappen kon wel...) en ik heb hem gelijk laten onderzoeken. Nog foto's gemaakt maar bleek toch weer die buigpees te zijn. Voorbenen gaan best goed maar dit jaar is het dus het 3e been... Eigenaren beseffen gewoon niet dat hij niet meer kan werken, ze zien 2 uurtjes voor een huifkar als licht werk... Ook niet met een brief van de DA dus...(1e jaar meegenomen met het advies en diagnose) Het bezorgd me aardig wat nachtmerries want hij is echt mn grote vriend, nog nooit zo'n band met een ander paard gehad... maar ze willen hem niet kwijt omdat hij voor de kar zo betrouwbaar is.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:33

Wat erg dat die mensen dat niet inzien. Ik heb helaas al wat paarden op die manier helemaal ten gronde zien gaan, dus ik kan me voorstellen dat het je nachtmerries bezorgd.
Vooral koudbloedjes staan erom bekend dat ze zo hard voor zichzelf zijn (daarom durf ik nu ook niets met mijn haf te doen)
De dierenarts hier waarschuwde daar al voor.

Heel erg, dat zulke mensen zo kortzichtig zijn,