Ben vanochtend natuurlijk weer geweest en hij stond heerlijk te grazen en kwam rustig op me afgestapt. Ik weet niet zeker of het een lichte vorm van droes is, maar omdat het in deze omgeving wel heerst, is dat wel onze gedachte. Droes is er in vele vormen.
Ik kijk deze week gewoon wel aan en bel morgenochtend mijn DA even. Sam heeft eigenlijk alleen maar een hele dikke opgezette keel/kaak en hij is wat rustiger dan anders. Verder merkte ik het bij het trainen gisteren, dat hij zijn hals heel vaak laag hield, dus toen ben ik gestopt en voelde ik eens goed hier en daar en toen ontdekte ik het. Het is namelijk niet te zien door zijn wintervacht. Het ziet er verder wel precies uit als goedaardige droes....... Heeft iemand hier een idee wat het anders kan zijn? Daarmee in je achterhoofd houdende dat die epidemie in deze omgeving wel enorm geweest is......
Hij heeft geen koorts, eet goed, is alert en maakt op mij echt geen indruk van vreselijke malaise.
Ik hoop eigenlijk wel dat het droes is, want dan heeft hij een lichte vorm en dan heb je het maar gehad. Zo zie ik het, hoe vervelend ik het ook vind voor hem, hoor. Daarom hoop ik dat hij met een week of wat verbeterd is, maar goed, dat is gewoon afwachten....
Voorlopig blijft hij lekker op het land bij zijn vriendjes. Ik hou hem goed in de gaten, ook zijn temperatuur e.d. En als het gaat regenen dan doe ik hem een ongevoerde regendeken op. Wordt hij lusteloos, eet niet meer en/of krijgt koorts, dan gaat hij naar binnen. Meer kan ik niet doen....
Danielle, ik laat je wel even weten wat mijn DA zegt morgen. Je kunt het altijd uitstellen. Fijn dat je wel die mogelijkheid hebt in elk geval. Ik moet zeggen dat ik me natuurlijk zorgen maak, maar het ook een beetje zie als 'waterpokken bij kinderen'. Of ben ik nou wel heel nuchter.
, heb me helemaal suf gelezen hierover sinds gisteren
) en hij voelde goed aan verder. Ja, nog steeds die opgezette lymfeknopen, verder niets van de genoemde symptomen (ja, hij is iets rustiger). Ietsje maar, want vanmiddag ging zijn staart de lucht in en wilde hij een sprint maken door het land, toen er een onbekend paard in de bak naast het land rondliep. Dus doodziek is hij echt niet.
en ik heb ook als voorwaarde dat Es een paardwaardig bestaan moet kunnen lijden. Dus gewoon in alle vrijheid zomers op het land. Ok de nachten in de paddock wellicht maar in ieder geval met de rest mee in de wei en niet de rest van haar leven op hooi en water in een paddock moeten slijten dat is niet reeel
maar die is weer ok gelukkig!
Kan bijna niks meer doen zonder of in janken uit te barsten of duizelig te worden.....morgen zelf dus ook maar naar de huisarts.
kom op, dat is niet jong maar om haar nou oud te noemen
. Ik noem haar altijd liefkozend mijn ouwetje maar ik noem Timber ook mijn jonge paard en die is al bijna 9 dus ook niet "echt" jong meer 
. 
.