[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:23

Pling Idd. laat ze maar kletsen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:28

misschien is de jury dan ook wel in shock Angela Lachen
Ik herinner me een verhaal van Heather Moffett, die had een leerlinge die lage punten kreeg op een wedstrijd omdat de jury de hulpen niet duidelijk genoeg kon zien....(was nog een klein meisje trouwens, die daarna helemaal teleurgesteld en van slag was)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:08

Over je kletsen doen ze toch, vooral op wedstrijden...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:25

goedemorgen allemaal!!
ben ik een keer een avond weg wordt er zoveel gekletst!
de film was echt leuk, spannend, eng, ranzig en grappig Tong uitsteken wel een beetje jammer van het open einde.
het enige wat een beetje jammer was, was dat ze de helft van de parkeer plaats afgesloten hadden ivm morgen (feyenoord-Ajax) en mijn schoonzus had dus niet in de vakken geparkeerd... dus had ze 50 euro boete Verdrietig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:48

Citaat:
Morrie zit toch niet heel ver bij ons vandaan

maar wel in een kale polder zonder enige beschutting en aan het water (Gooimeer) en daar waait het al als het bijjullie windstil is.
Ik mocht opstappen van Morrie en met wind tegen in draf, liepen de tranen over m'n wangen van de wind....... ik kwam nog een wandelaar tegen die z'n capuchon op had gezet zelfs, zo hard waait het in de polder

Ik heb zowel op straat als in de berm gedraafd en vond hem niet kreupeler dan normaal..... hij heeft geen koorts (37.2) dus het gat in z'n hoefbal zal wel weer dichtgaan..... ik houd het maar in de CTC voorlopig

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:49

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:54

mijn varkentje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:01

zo ik ben eens heerlijk lang in mijn bed blijven rotten Cool ik ga zo verder met mijn huisje en daarna paardje aandacht geven. Ik heb m al 2 dagen verwaarloosd Clown

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:01

Kinke schreef:
misschien is de jury dan ook wel in shock Angela Lachen
Ik herinner me een verhaal van Heather Moffett, die had een leerlinge die lage punten kreeg op een wedstrijd omdat de jury de hulpen niet duidelijk genoeg kon zien....(was nog een klein meisje trouwens, die daarna helemaal teleurgesteld en van slag was)

ach ja... dan maar een geschokte jury... ik vind het echt niet erg om een jaar of langer in de B te rijden. Ik vind een gelukkig en eerlijk gereden paard belangrijker als punten scoren. Dan maar geen winstpunt omdat ik mijn handen te hoog houdt of omdat mijn paard niet genoeg in de krul loopt. Beter geen winstpunten als dat ik mijn paard niet meer recht in zijn ogen durf aan te kijken...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:04

mooi varken! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:05

Mooi (en zuiver) uitgangspunt Angela! OK dan!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:06

inderdaad Go jij! Go jij! go angela Go jij! Go jij! go angela Go jij! Go jij!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:11

da's de juiste instelling Angela Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:16

Bloos .....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:29

Tip: Ik zie net in de Boerenbond folder dat volgende week de rainlegs in de aanbieding zijn voor 19,95 , en dat de thermoboots voor 29,95 ...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:35

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:38

Tinkerloos schreef:
En is dit niet heel vreemd???:
https://www.agradi.nl/zoeken?search=Starterset
Een lederen zadel,voorzien van beugelriemen,beugels en singel,
en hoofdstel,bit,en teugels..voor 165 euro???

Idd wel erg goedkoop... waarschijnlijk erg slechte kwaliteit en een zadel dat onverkoopbaar was door de pasvorm ofzo??

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:54

Ik ga maar eens een hele garderobe aan jassen op de foto zetten voor mijn nieuwe verkoop topicje..
(het zijn een heleboel jassen..)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:02

goh zeg, hoe kom jij nou aan zoveel jassen... Schijnheilig

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:12

_angela_ schreef:
ach ja... dan maar een geschokte jury... ik vind het echt niet erg om een jaar of langer in de B te rijden. Ik vind een gelukkig en eerlijk gereden paard belangrijker als punten scoren. Dan maar geen winstpunt omdat ik mijn handen te hoog houdt of omdat mijn paard niet genoeg in de krul loopt. Beter geen winstpunten als dat ik mijn paard niet meer recht in zijn ogen durf aan te kijken...

De B stelt echt niet zoveel voor hoor... ik heb het vermoeden dat jij heel makkelijk wat winstpuntjes bij elkaar sprokkelt.
Als je gewoon netjes en eerlijk rijdt is dat zo voor elkaar Lachen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:13

Goede morgen.

Gisteren ff thee gedronken bij Els, had gehoopt om TL nog f te meeten, helaas net gemist.
Heb ook nog een foto gemaakt helaas kan ik die nu nog ff niet uploaden zit op de laptop Ja
Wel lieve poeze beesten Haha! die ene wou zelfs met me knuffen Bloos helaas moest ik van die 2 aaitjes toch al in de auto niezen Clown

Nou ik ga me maar aankleden want ik ga zo ff naar de stad om eten te halen Haha! Dan verder met klussen in de slaapkamer.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:22

Wendy schreef:
_angela_ schreef:

De B stelt echt niet zoveel voor hoor... ik heb het vermoeden dat jij heel makkelijk wat winstpuntjes bij elkaar sprokkelt.
Als je gewoon netjes en eerlijk rijdt is dat zo voor elkaar Lachen

dat heb ik al van meer kanten gehoort. Ik zeg eerlijk: leuk als dat zo blijkt te zijn Lachen maar ik ga er niet van uit.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:23

@ shyla: balen dat je allergies bent voor katten... een vriend van ons is ook erg allergies, net als mijn schoonzus. En je raad het al: ze trekken altijd naar de personen toe die er echt niet tegen kunnen...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:24

Hoi allemaal. Hoe gaat het?
Mag ik even inbreken met een vraagje.

Ik wil een situatie voorleggen.
Lan is sinds ongeveer een maand kreupel. Vooral in draf. Eerst erger, nu duidelijk minder erg, maar wel wisselend. Ze belaste haar binnenhoef minder. In overleg met de DA zijn foto's gemaakt. Haar botten zijn goed. Hoefkatrollen en kogels krijgen allebei een één. Keurig dus (zeker voor een westernpaard Haha!). HKO werd uitgesloten. Wel moest het in de hoef zitten want bij uitverdoven alleen achter liep ze al beter. Uitverdoven hele hoef liep ze goed.

Er is steeds gedacht dat het een diepe hoefzweer was. Ik heb haar een aantal dagen in een hoefzak gehad. Geen resultaat. Ze heeft al die tijd gewoon in de wei gestaan overigens.

Advies van de kliniek na de hoefzak: op eggbars en stalrust twee maanden. Daar was ik dus niet voor. In overleg met de smid gekozen voor tijdelijk lichte ijzers (ze is onbeslagen normaal) en siliconen. Dit om de druk van de hoef beter te verdelen. En gewoon weidegang. Ze loopt beter op de ijzers (zitten er nu net onder).

Ook blijkt in de kootholte een ader te kloppen. Meende ik vrijdag al te voelen. Is nu duidelijk voelbaar. Volgens de hoefsmid (een orthopedische) zit het niet in de hoef, maar er vlak boven ergens en moet er iets ontstoken zijn.

Dat kan dan een peesblessure zijn (alhoewel ik het beeld niet vind kloppen), of nog steeds een hoge hoefzweer, of een peesschede ontsteking. Voor overbelasting lijkt het allemaal te lang te duren.

Gisteren heeft ze vanwege de kloppende ader penicilline gekregen. Daarop reageert ze goed. Op het harde is ze niet kreupel meer. Op het zachte heb ik niet geprobeerd, om haar niet teveel te belasten.

Mijn vraag: als het een peesonsteking is, is het advies volgens de kliniek: stalrust en stappen). Ik begin daar liever niet aan. Hebben jullie ervaring met de genezing van peesblessures van paarden gewoon op de wei? Of herkent iemand deze symptomen toevallig?

Artsen staan ook redelijk voor een raadsel. Nu kan ik natuurlijk wel een peesscan erbij laten maken... Ben ik weer 200 euro verder en het advies zal dan wel stalrust zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:32

de enige ervaring die ik met een peesblessure is van een hele oude pony (ver in de 20) bij ons op stal, die had vorig zomer een peesblessure. Ze heeft een poosje alleen gestaan in een weitje om te voorkomen dat ze werd opgejaagd en later weer in de groep en het is vanzelf over gegaan. Het heeft wel een half jaar geduurd. Die pony wordt sowieso niet meer bereden.

Heb je er al een holistisch DA (Steffi v.d.Laarse b.v. ) over gemaild? Best kans dat ze ernaar wil komen kijken en zij zal niet snel stalrust voorschrijven
Laatst bijgewerkt door Morrie op 22-10-06 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt