Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
Hopelijk weet je snel wat er nou écht aan de hand is en kun je ook gericht gaan behandelen...
Gelukkig heb heb ik voor de komende 2 weken een logeeradres gevonden bij een vriend zodat ik niet meer bij mijn ex hoef te wonen, en na die 2 weken verhuis ik naar mijn ouders. Ik moet alleen nog superveel regelen mbt internetaansluiting (die betaal ik maar die wilden huisgenoten overnemen) huur opzeggen, vakantiegeld e.d. van uitzendbureau, ik moet nog een slaapzak en een jas, ik moet nog maar een keer bellen over mijn visum (tot 90 dagen geen visum nodig, ik ga 92 dagen *grom*)
Zwerte schreef:hey neem het jezelf niet kwalijk! Het is precies zoals je zegt, alle symptomen waren ook uit te leggen met hele andere oorzaken! Je hebt niks fout gedaan hoor!
Het is ook nog niet bevestigd dus wie weet is het geeneens cushing! Maak jezelf niet gek, het is zo al zwaar genoeg! Achteraf als ...als.... als... schiet je niks mee op, maak je het jezelf onnodig zwaar mee. Je doet je uiterste best, hebt het beste voor met je beestje dus er valt je niks te verwijten hoor.
.
) en dat ging dan even zo door met het gevolg dat ik nat was tot op mijn onderbroek tegen de tijd dat ik haar te pakken.
. Ik weet niet heel veel van cushing, maar van wat ik zo lees en hoor lijkt het me echt heel erg. Er is geloof ik ook een centraal topic van op bokt, misschien kun je daar nog wat nuttige info vinden?
) zei meteen 'ik zou hem op stal zetten', maar Sam komt verder normaal over en op stal voelt hij zich niet gelukkig. Dus heb hem gewoon op het land gezet en hij ging meteen staan 'klieren' (ik bedoel natuurlijk gewoon spelen
) met een Shetlander.

en tot overmaat van ramp had Timber bij het binnenhalen koliek en toen wist ik het niet meer, DA gebeld, Timber moet vasten en Es inderdaad weer op de pijnstillers..........ik dacht even als Es er niet meer is, knal ik Timber op marktplaats en mijn kat geef ik aan een liefhebber en dan heb ik nooit meer zorgen.
of er moet weer een wonder gebeuren maar ik vrees dat dat uitblijft.
, heb er geen ander woord voor.....).
dat soort dingen.
de helft van mijn leven. Veel van d'r geleerd, heeeeeeeeeeeeel veel van d'r geleerd. Hoop dat ze mij haar sporen, slof en bit periode kan vergeven.....dat heb ik de laatste 10 jaar goed willen maken. Hoop dat me dat gelukt is. Ik hou zo van d'r
. Heeft Sammy dat echt nu pas te pakken terwijl de anderen het al gehad hebben? Ik dacht dat de paarden zoiets meestal altijd tegelijk kregen. Ik zou hem ook inderdaad niet op stal zetten, kost hem alleen maar stress denk ik en het zal met zijn wintervachtje ook veel te warm zijn! Maar het is toch niet zo dat het 'gezwel' persé open moet? Ik heb altijd begrepen dat droes voor gezonde, sterke paarden niet zo'n probleem hoeft te zijn gelukkig. Bij oudere paarden of bij paarden met een mindere weerstand komt het wel tot een abces, maar bij gezonde paardjes kan het ook bij koorts en vergrote lymfeknopen blijven ... Ik hoop in ieder geval dat het bij Sam daarbij blijft
! Droes is iets éénmaligs toch? Iets waar ze dan immuun voor worden? Ik geloof het wel, en dat werkt dan net zoals bij kinderziektes; hij kan het beter op jonge dan op latere leeftijd krijgen. Misschien kun je iets weerstandsverhogends geven? Echina bv.? Ik heb gelukkig geen ervaring met droes, dus ik weet het eerlijk gezegd ook niet zo ... Sterkte ermee in ieder geval!Dani62 schreef:Wees dan juist dankbaar dat je haar van de pijn kunt verlossen.
Timber is ook zo'n lekkere apekop....dankbaar dat ik haar van Es heb gekregen.
. Dani62 schreef:@Twiggy, he bah, droes. Heeft Sammy dat echt nu pas te pakken terwijl de anderen het al gehad hebben? Ik dacht dat de paarden zoiets meestal altijd tegelijk kregen. Ik zou hem ook inderdaad niet op stal zetten, kost hem alleen maar stress denk ik en het zal met zijn wintervachtje ook veel te warm zijn! Maar het is toch niet zo dat het 'gezwel' persé open moet? Ik heb altijd begrepen dat droes voor gezonde, sterke paarden niet zo'n probleem hoeft te zijn gelukkig. Bij oudere paarden of bij paarden met een mindere weerstand komt het wel tot een abces, maar bij gezonde paardjes kan het ook bij koorts en vergrote lymfeknopen blijven ... Ik hoop in ieder geval dat het bij Sam daarbij blijft
! Droes is iets éénmaligs toch? Iets waar ze dan immuun voor worden? Ik geloof het wel, en dat werkt dan net zoals bij kinderziektes; hij kan het beter op jonge dan op latere leeftijd krijgen. Misschien kun je iets weerstandsverhogends geven? Echina bv.? Ik heb gelukkig geen ervaring met droes, dus ik weet het eerlijk gezegd ook niet zo ... Sterkte ermee in ieder geval!
Inderdaad maar even kijken hoe we dat met Reina gaan aanpakken, zal wel fijn zijn als de besmetting vervlogen is tegen die tijd. Maarjah, hoelang duurt zoiets in godsnaam?!

Ik kan me alleen maar voorstellen hoe het is om in jouw schoenen te staan dit moment, en het lijkt mij dat de realiteit alleen maar erger is...... Het heeft geen zin om je schuldig te voelen over hoe je dingen hebt aangepakt toen Essie net bij je was, jij voelt je er alleen maar slechter door en daar heeft Essie niets aan. Bovendien denk ik dat ze je dat allang heeft vergeven... Weet dat ik met je meeleef, heel veel sterkte voor jou & een knuffel!!
Zou hem gewoon lekker buiten laten staan. Hij is het gewend en als hij op stal moet gaat hij er misschien mentaal aan onderdoor. Hoop dat hij snel weer opknapt, sterkte voor jullie.
Tjitse zou eigenlijk afgelopen juni naar een stalling in de Hollandse Rading verhuizen, maar daar brak eind mei droes uit. De paarden kregen een voor een droes, dus daardoor duurde het ook langer voor het weer veilig was. Als alleen Sammy droes heeft, kan het snel weer over zijn. Zou er even een DA over bellen, om te vragen wanneer het veilig is om jouw Reina te verhuizen.
. Ik had het er net al over met een vriendinnetje en die zei dat ik de verhuizing gewoon moest doen, omdat ze jong en gezond is ... Maar dat vind ik wel erg kort door de bocht, wat ik kan vermijden, vermijd ik natuurlijk. Ik wil niet dat Reina én met de verhuizing zit (als paarden al met een verhuizing kunnen 'zitten'
) en dan ook nog droes krijgt. Ik zal even informeren, en anders stellen we het gewoon uit, het is niet zo dat paardjelief na januari op straat staat, dus
.