[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:08

is inderdaad geen fijne diagnose timbers... en lekker laten staan waar zij zelf wil lijkt me erg verstandig!
Heeft ze trouwens dan niet het typische cushingbeeld? Met lange, krulliger haren e.d.?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:14

Wel een hele lange vacht.....ik dacht dat dat kwam omdat ze ouder werd en zonder deken stond en meer buiten verbleef....dus door het meer natural houden. Helaas komt het daar dus niet van....ze krijgt in de winter een vacht waar een ijslander jaloers op is Verdrietig.

Als het nat was of ze in de blub gerold had krulde het wel maar dat wijt je dan aan de regen en de lange vacht want een paar dagen droog en ze had weer een mooi dik wollig vaggie....ook kwam ze goed door de verharing dus heb ik haar niet laten testen vorig jaar (stom had ik nu maar naar dat stemmetje in mijn achterhoofd geluisterd).

Daarom heeft ze in de zomers het waarschijnlijk ook moeilijker.....ze heeft wel een dikke buik maar geen vet op haar lijf zeg maar.
Geloof dat ik wel 100 symptomen over het hoofd gezien heb helaas Frusty
Hopelijk slaat de medicatie aan.....maar goed eerst de bloedtest en uitslag afwachten dan weer verder gaan kijken.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:33

hey neem het jezelf niet kwalijk! Het is precies zoals je zegt, alle symptomen waren ook uit te leggen met hele andere oorzaken! Je hebt niks fout gedaan hoor!
Het is ook nog niet bevestigd dus wie weet is het geeneens cushing! Maak jezelf niet gek, het is zo al zwaar genoeg! Achteraf als ...als.... als... schiet je niks mee op, maak je het jezelf onnodig zwaar mee. Je doet je uiterste best, hebt het beste voor met je beestje dus er valt je niks te verwijten hoor.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:01

Wow Timbers! Cushing klinkt echt niet goed Ach gut Hopelijk weet je snel wat er nou écht aan de hand is en kun je ook gericht gaan behandelen...

@Sonjim: ja, daar zat ik ook al over in. Ik ben straks dus 3 maanden weg en ik ben er niet gerust op dat het zo lang nog 'goed' blijft gaan. Misschien moet ik dan toch maar de moeilijke beslissing nemen voor mijn meisje... *zucht* ik vind het wel moeilijk dat er niemand in de omgeving is de mij kan helpen met die keuze, mijn ouders en stalhouder weten er niet zoveel vanaf en van de DA werd ik ook niet veel wijzer.

Straks moet ik mijn baas vertellen dat ik eerder stop met werken. Ik zit er nu echt helemaal doorheen Verdrietig Gelukkig heb heb ik voor de komende 2 weken een logeeradres gevonden bij een vriend zodat ik niet meer bij mijn ex hoef te wonen, en na die 2 weken verhuis ik naar mijn ouders. Ik moet alleen nog superveel regelen mbt internetaansluiting (die betaal ik maar die wilden huisgenoten overnemen) huur opzeggen, vakantiegeld e.d. van uitzendbureau, ik moet nog een slaapzak en een jas, ik moet nog maar een keer bellen over mijn visum (tot 90 dagen geen visum nodig, ik ga 92 dagen *grom*)

Ik ga trouwens in Nieuw Zeeland eerst 8 weken een talencursus Engels doen en dan nog 7 weken rondtrekken. Lijkt me heerlijk, helemaal weg van alle stress en alle moeilijke dingen hier in NL. Ik hoef me daar alleen bezig te houden met
-wat eet ik vanavond
-waar slaap ik vanavond
-waar ga ik morgen heen
lijkt me zaaaaaaalig, helemaal geen vrienden-met-problemen om me heen en geen verplichtingen, super gewoon. Ik kijk er helemaal naar uit!! Maar ik ben stiekem ook wel zenuwachtig Tong uitsteken

@Zwerte: ik duim voor je dat jouw knol nog wel op vier pootjes in de wei staat zonder allemaal nare toestanden!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:57

Als het nu in de zomer was zou ik zeggen zet haar hier neer, voor die periode, maar in de winter, gaat mijn hooi en wei eraan met een groot paard erbij helaas.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:14

Zwerte schreef:
hey neem het jezelf niet kwalijk! Het is precies zoals je zegt, alle symptomen waren ook uit te leggen met hele andere oorzaken! Je hebt niks fout gedaan hoor!
Het is ook nog niet bevestigd dus wie weet is het geeneens cushing! Maak jezelf niet gek, het is zo al zwaar genoeg! Achteraf als ...als.... als... schiet je niks mee op, maak je het jezelf onnodig zwaar mee. Je doet je uiterste best, hebt het beste voor met je beestje dus er valt je niks te verwijten hoor.

Ik weet het maar ik sta nu echt op het randje van instorten....het is verschrikkelijk om je paard zo te zien. Dat trotse paard dat altijd van haar vrijheid genoot en nu alleen maar op stal wil blijven. Dat paard dat ik bijna 18 jaar in mijn leven heb en echt nog niet kan missen Verdrietig.

Iedereen is super lief en ze zeggen allemaal wat voor een geweldig leven dat paard bij mij gehad heeft, maar ik zie dat als de laatste jaren dat we dichter naar elkaar gegroeid zijn en elkaar zijn gaan begrijpen en juist nu dat proces op gang kwam en niet te stoppen leek, we betere maatjes leken dan ooit tevoren gebeurd dit.........maar het moet ook niet zo worden dat Es een kasplantje wordt.

Een vriendin van mij zei dat gisteren inderdaad nog, Es is een paard van de vrijheid, ze is niet anders gewend.....zoveel mogelijk buiten en daar geniet ze echt van. Toen ik haar net had 18 jaar geleden ging ik haar met elk spatje regen binnen zetten.....als ik dan bij haar was aanbeland rende ze naar de andere kant van de wei (ik snapte niet dat ze buiten wilde blijven Bloos ) en dat ging dan even zo door met het gevolg dat ik nat was tot op mijn onderbroek tegen de tijd dat ik haar te pakken.

Vroeger harde regenbuien.....alle andere paarden bibberend voor het hek, Es niet...die deerde niks en stond gewoon alleen aan de andere kant van de wei. Daarom was het wel raar dat ze de laatste zomers een deken nodig had omdat ze zichzelf niet meer goed warm kon houden......maar ja de zomers zijn natter, mijn paard is ouder dus die heeft wat hulp nodig dacht ik dan.

Die uitgezakte buik was ook te verklaren na 2 veulentjes, een op haar 10e en een op haar 14e, daarna is die buik nooit meer echt weggetrokken. Bovendien was ze ouder en oudere mensen hebben ook geen strak figuurtje meer.

Stom dat ik, toen ik vorig jaar ineens dacht aan cushing omdat haar vacht wel eens wat krulde, geen bloed heb laten testen........maar ja als hadden komt is hebben te laat Scheve mond

@Aiiirin moeilijke beslissingen....snap het helemaal. Hoop dat je toch nog wat vindt voor Roxy Ach gut

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:27

Timbers: wat vreselijk als er cushing wordt geconstateerd. Vroeger op de manege hadden we een paardje met cushing, toen wist ik nog niet wat het was en vond ik die krulletjes zo schattig Bloos . Ik weet niet heel veel van cushing, maar van wat ik zo lees en hoor lijkt het me echt heel erg. Er is geloof ik ook een centraal topic van op bokt, misschien kun je daar nog wat nuttige info vinden?
Maar ga je zelf aub niet de schuld geven!!! Essie heeft inderdaad een fijn leven gehad en die laatste jaren dat jullie zo close zijn geworden kun je ook zien als een heel mooi kadootje dat ze je nog wilde geven.
Heel veel sterkte!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:15

Heb weinig tijd om te bokken vandaag, maar lees net het verhaal van Timbers.... Jeetje, Cushing, dat klinkt echt vreselijk. Meis, ik wens jou en je lieve paard heel, heel veel sterkte en kracht toe, hoor!!! Ik zou willen dat ik meer kon doen, want ik begrijp helemaal hoe erg dit er in hakt. Je lieve paard, Cushing..... Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Ik heb ook minder goed nieuws; ik vermoed dat Sam droes heeft. Ik merkte de laatste weken al iets van een licht hoestje en wat gedoe in zijn mond/keel. De afgelopen drie dagen heb ik zo weinig tijd voor hem gehad, dat ik alleen maar dagelijks even bij hem op het land geweest ben. Vanmiddag wilde ik lekker gaan grondwerken en rijden en ik vond hem al zo 'rustig', terwijl ik toch 3 dagen niets met hem gedaan heb en hij meestal superhittepetitterig is. Bij het grondwerken rende hij vrolijk rond, hij is niet lusteloos ofzo, ook alert, maar zijn hoofd liet hij op een bepaalde manier hangen. Toen heb ik zijn keel en kaken een goed gevoeld en ja hoor, alles is enorm opgezet. Door zijn vacht had ik dat niet gezien. Ben meteen gestopt en heb even overlegd wat nu te doen met hem. Hij eet goed, drinkt, speelt met de andere paarden op het land, dus heel heftig is het niet. Morgen moet ik hem even temperaturen (had geen thermometer) en ik kijk het maar even aan, denk ik. Iemand nog advies???? Ik zou laurierzalf op zijn kaken kunnen smeren, zei mijn stalbazin, zodat het 'gezwel' sneller opengaat, maar ja, er zit zo'n dikke laag vacht op nu.... Ik scheer dat liever ook niet zomaar weg.

Een traditioneel persoon (om het zo maar effe te noemen Haha! ) zei meteen 'ik zou hem op stal zetten', maar Sam komt verder normaal over en op stal voelt hij zich niet gelukkig. Dus heb hem gewoon op het land gezet en hij ging meteen staan 'klieren' (ik bedoel natuurlijk gewoon spelen Knipoog ) met een Shetlander. Haha!

Danielle, het kan wel een paar weekjes duren, dus als het droes is moeten we even kijken hoe we dat doen met jouw Reina. Droes heerst al vanaf de zomer in deze omgeving. Alle paarden bij M. hebben het al gehad, dus ik hoef me geen zorgen te maken over besmetting van de rest bij ons. Dat scheelt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:22

Oh, en ik wil ook nog even zeggen, Timbers, dat dit jouw schuld absoluut niet is!!! Essie heeft, als ik jouw verhalen zo lees, een heel fijn leven bij jou gehad. Helaas zijn ziektes niet altijd te voorzien......

Sterkte, hoor, met alles!!!! Ach gut
Je krijgt een warme omhelzing van mij!!!!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:30

Es gaat weer achteruit en staat weer op de pijnstillers Verdrietig en tot overmaat van ramp had Timber bij het binnenhalen koliek en toen wist ik het niet meer, DA gebeld, Timber moet vasten en Es inderdaad weer op de pijnstillers..........ik dacht even als Es er niet meer is, knal ik Timber op marktplaats en mijn kat geef ik aan een liefhebber en dan heb ik nooit meer zorgen.

Doordat ik zo met Es bezig was was ik Timber een beetje uit het oog verloren......die komt ook aandacht te kort nu. Ik kan me niet in tweeen delen en het wordt me allemaal een beetje teveel. Es gaat dus niet beter...staat weer hevig te zweten en haar ogen beginnen naar moe te staan. Ik ga straks nog terug om te kijken hoe het met Timber d'r koliek is (toen ik weg ging was het over) en met Essie d'r pijnlijk zijn maar ik begin steeds meer te denken dat het beter is om Es te laten gaan.

Dit gevecht kan ze gewoon niet winnen......heb net een hele tijd bij d'r gezeten, eerst bij Timber en toen die beter ging bij Ester. Maar dit kan eigenlijk niet langer meer....... of er moet weer een wonder gebeuren maar ik vrees dat dat uitblijft.

Nu even proberen te slapen en dan om 21u weer naar stal.....en zo de hele nacht om de paar uur maar gaan.

Ik sta echt op instorten....maandag maar naar de huisarts voor iets kalmerents ofzo Verdrietig

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:38

Timbers, lijkt me zeker verstandig om even langs de huisarts te gaan om iets kalmerends te halen. Je hebt teveel aan je hoofd en dan nog eens al die heftige emoties..... Niet meteen zo zwart/wit denken, hoor. Als je dieren hebt, er zielsveel van houdt, ben je heel kwetsbaar (net als met mensen).
Jeetje, Timber koliek, het zit jullie echt niet mee. Wat ontzettend kl.te!!!! (sorry Bloos , heb er geen ander woord voor.....).

Als ik jouw verhaal over Es zo hoor, denk ik ook dat het beter is om haar te laten gaan. Hoeveel verdriet je dat ook geeft...... Moeilijk, hoor...... Verdrietig

Hoe is het nu met Timber? Jee, wat hangt er in de lucht hier met al die zieke paarden???? Verdrietig

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:51

Toen ik wegging was Timber weer rustig....ze mocht een heel klein beetje hooi van de DA en daar ging ze aan staan knabbelen. Voor de rest moet ze vasten.

Toen ik bij Timber in de stal zat om te observeren hoe ze ging dacht ik ook gewoon....dit kan ik niet meer aan. Dit kan niet langer zo.....niet dat ik belangrijk ben, maar Es. Als ze hier uit komt hoe lang gaat haar revalidatie duren, mag ze nog wel de wei op of is ze tot paddock gedoemd.

Es heeft haar vrijheid nodig en niet als een kasplantje ergens in een paddock terwijl de rest lekker op de wei loopt. Dat waren de maanden waar ze zo van genoot......en ik kan het niet om Timber straks wel een appel te geven en Es niet dat soort dingen.

Ik ga er nog maar eens goed over nadenken maar ik denk in haar belang dat het misschien beter is om haar te laten gaan........ik heb in ieder geval het weekeinde nog om van d'r te genieten en daarna ga ik maar met de DA overleggen.

Bijna 18 jaar zijn we samen....ik weet niet beter dan dat Es altijd in mijn leven was Verdrietig de helft van mijn leven. Veel van d'r geleerd, heeeeeeeeeeeeel veel van d'r geleerd. Hoop dat ze mij haar sporen, slof en bit periode kan vergeven.....dat heb ik de laatste 10 jaar goed willen maken. Hoop dat me dat gelukt is. Ik hou zo van d'r Lovers

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:00

F6, balen met Essie, maar jou verhaal doet mij zo ontzettend een mijn meissie denken. Ik kan niet meer dan jou en essie heel veel sterkte wensen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:13

Ikzelf denk dat paarden enorm vergevingsgezind zijn, Timber. Dus ik zou me niet te druk maken over wat je vroeger allemaal gedaan hebt met Essie. Laat dat nou maar los........
Denk nu maar aan alle mooie dingen die jullie samen hebben en gehad hebben. En bekijk haar kwaliteit van leven. Baseer daar je beslissing op straks. Hoe moeilijk ook. Ik wens je heel veel kracht toe. En Essie ook. Ja Lachen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:51

@Frances, tuurlijk heeft Es je dat vergeven. Je zegt zelf dat jullie de laatste jaren zó close zijn geworden, nu, dat is je bewijs toch! Ze heeft je allang vergeven!!!
Als jouw gevoel zegt dat je haar moet laten gaan, dan moet je dat doen. Dat is misschien niet leuk om te horen, maar jij kent haar het beste en als je ziet dat ze het leven niet meer leuk vindt ... En júist omdat je zoveel van haar houdt kun je dat voor haar doen. Wees dan juist dankbaar dat je haar van de pijn kunt verlossen. Ik vind het vreselijk voor je en ik kan me bijna niet voorstellen hoe het zou moeten zijn om in jouw schoenen te staan.
Let alsjeblieft ook een beetje op jezelf hé! En op Timber, ook zij heeft je nodig. banketstaaf is dat altijd hé, dat het leven gewoon door gaat ... Verdrietig
Ik hoop dat je fijne mensen om je heen hebt die voor je zorgen, je steunen en je begrijpen. Nogmaals heel heel veel sterkte!!!

@Twiggy, he bah, droes Huilen . Heeft Sammy dat echt nu pas te pakken terwijl de anderen het al gehad hebben? Ik dacht dat de paarden zoiets meestal altijd tegelijk kregen. Ik zou hem ook inderdaad niet op stal zetten, kost hem alleen maar stress denk ik en het zal met zijn wintervachtje ook veel te warm zijn! Maar het is toch niet zo dat het 'gezwel' persé open moet? Ik heb altijd begrepen dat droes voor gezonde, sterke paarden niet zo'n probleem hoeft te zijn gelukkig. Bij oudere paarden of bij paarden met een mindere weerstand komt het wel tot een abces, maar bij gezonde paardjes kan het ook bij koorts en vergrote lymfeknopen blijven ... Ik hoop in ieder geval dat het bij Sam daarbij blijft Ach gut ! Droes is iets éénmaligs toch? Iets waar ze dan immuun voor worden? Ik geloof het wel, en dat werkt dan net zoals bij kinderziektes; hij kan het beter op jonge dan op latere leeftijd krijgen. Misschien kun je iets weerstandsverhogends geven? Echina bv.? Ik heb gelukkig geen ervaring met droes, dus ik weet het eerlijk gezegd ook niet zo ... Sterkte ermee in ieder geval!
Inderdaad maar even kijken hoe we dat met Reina gaan aanpakken, zal wel fijn zijn als de besmetting vervlogen is tegen die tijd. Maarjah, hoelang duurt zoiets in godsnaam?!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:55

Dani62 schreef:
Wees dan juist dankbaar dat je haar van de pijn kunt verlossen.

Misschien moet ik het inderdaad zo gaan bekijken, dank je Dani!
Timber mist me....we hebben al weken niks samen gedaan ik ben alleen met Es bezig. Nou heb ik haar wel "uitgelegd" waarom maar ze mist Es en ze mist mij. Toen ik in haar stal ging zitten kwam ze heel dicht bij me staan en toen ze ging liggen legde ze haar koppie om mijn schouder Lovers Timber is ook zo'n lekkere apekop....dankbaar dat ik haar van Es heb gekregen.

Nu ga ik maar weer even kijken hoe het in de ziekenboeg is........dan gaat mijn stalgenootje weer om 24u en ik ook nog maar een paar keer.

Maandag sowieso ook even de huisarts bellen voor iets om mijn emoties iets te vervlakken.....ik wil even niet meer voelen.....

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:06

Timbers, ik snap waar je nu doorheen moet... Je kunt nooit zeker weten hoeveel pijn je paardje heeft en hoe graag ze er nog voor wil knokken. 18 jaar is een hele tijd, koester de mooie momenten en alles wat jullie samen hadden. Kies wat het beste is voor haar, niet voor jou.
Ik zou Roxy ook wel willen houden tot ze 100 is, maar alles waar ze lol in heeft is haar nu ontnomen. Ze wordt echt vervelend van alleen in de wei staan en ik kan gewoon niets meer voor haar doen. Dan laat ik haar liever nu gaan dan dat ik haar nog door laat sukkelen en dat ze nog pijn krijgt ook. Ik zou hetzelfde willen voor mezelf, als ik niet meer beter wordt mogen ze er best een eind aan breien voor ik een kasplantje wordt. Dan liever de mooie herinneringen en niet de herinneringen aan een van pijn vertrokken gezicht.

EDIT: weet je wel dat je echt heel erg moe wordt van de pilletjes waar je niets meer door voelt? Ik heb ze ook gehad (ga niet uitleggen waarvoor, maar had ze wel echt nodig) maar je kunt dan echt niets meer, laat staan beslissingen nemen.
Laatst bijgewerkt door Airiin op 06-12-08 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:08

Veel sterkte bij Essie straks, geef haar maar een dikke knuffel van mij. Ik zal aan jullie denken vanavond!

Ik ga offline mensjes, ik ga even vriendjelief gezelschap houden Lovers.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:20

Dani62 schreef:
@Twiggy, he bah, droes Huilen . Heeft Sammy dat echt nu pas te pakken terwijl de anderen het al gehad hebben? Ik dacht dat de paarden zoiets meestal altijd tegelijk kregen. Ik zou hem ook inderdaad niet op stal zetten, kost hem alleen maar stress denk ik en het zal met zijn wintervachtje ook veel te warm zijn! Maar het is toch niet zo dat het 'gezwel' persé open moet? Ik heb altijd begrepen dat droes voor gezonde, sterke paarden niet zo'n probleem hoeft te zijn gelukkig. Bij oudere paarden of bij paarden met een mindere weerstand komt het wel tot een abces, maar bij gezonde paardjes kan het ook bij koorts en vergrote lymfeknopen blijven ... Ik hoop in ieder geval dat het bij Sam daarbij blijft Ach gut ! Droes is iets éénmaligs toch? Iets waar ze dan immuun voor worden? Ik geloof het wel, en dat werkt dan net zoals bij kinderziektes; hij kan het beter op jonge dan op latere leeftijd krijgen. Misschien kun je iets weerstandsverhogends geven? Echina bv.? Ik heb gelukkig geen ervaring met droes, dus ik weet het eerlijk gezegd ook niet zo ... Sterkte ermee in ieder geval!
Inderdaad maar even kijken hoe we dat met Reina gaan aanpakken, zal wel fijn zijn als de besmetting vervlogen is tegen die tijd. Maarjah, hoelang duurt zoiets in godsnaam?!

De andere paarden zijn allemaal al veel ouder en hebben het voordat Sam er uberhaupt kwam te staan al gehad. Knipoog
Vandaar dat M zich niet druk maakte toen hier in de omgeving droes uitbrak (alleen maakte ik me druk, omdat Sam het naar mijn weten nooit gehad heeft). Dus ik hoef hem van haar ook niet te isoleren (is ook wat lastig bij ons, zeker nu in de winter). Droes is in principe eenmalig, al kan je paard wel drager worden, las ik. Maar goed, het is eigenlijk gewoon beter als je paard het maar gehad heeft. Zeker nu hij nog zo jong (en sterk) is. Ik heb ook niet echt ervaring met droes, maar weet wel dat het afgelopen zomer schering en inslag was in de omgeving hier. Ik zal maandagochtend mijn DA even bellen om te horen hoe het precies zit met de besmettingskansen. Daarbij wil ik natuurlijk even kijken hoe het de komende dagen met hem gaat. Ik hou je op de hoogte natuurlijk. Ja

Moet zeggen dat ik wel heel erg met mijn lieverd te doen heb. Arm beestje, zo'n pijn in je keel...... Elke winter hebben we wat tot nu toe. Nu weer droes. Verdrietig
Terwijl hij verder zo gezond als wat is, hoor....... Daarom weet ik ook wel dat het goed gaat komen. Zeker in vergelijking tot wat Timbers overkomt met haar lieve Essie. Wat dat betreft vind ik dat Dani het goed verwoord en denk ik ook dat Essie allang heeft laten zien dat ze je vergeven heeft, hoor, Timbers. Ach gut

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:48

De rust is er weer heel even.....Essie is weer gaan staan, maar ze zweet weer als een otter.
Het ergste bij Timber lijkt achter de rug...ze was weer zichzelf en had ook gepoept dus dat moet goed gaan voor de nacht.
Mijn stalgenootje gaat om 24u nog voeren dus die kijkt dan nog naar ze en dan ben ik er morgenochtend weer vroeg of als ik wakker wordt vannacht rij ik er gewoon heen als dat zo voelt.

Voor Es ga ik heel goed op een rijtje zetten wat ik voor haar kan doen, zoals ze net er weer bij stond dacht ik tja zal ik het dan toch nog proberen, maar aan de andere kant moet ik haar pijn in mijn achterhoofd houden. Die pijn verdiend ze niet mijn lieve paardje Ach gut
Morgen nog flink van ze genieten!!!!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:13

timbers, ik kan weinig meer doen dan je heeeeeeel erg veel sterkte wensen. Het is ontzettend zwaar maar je moet inderdaad aan Essie denken. Het is altijd heel lastig om voor een dier te beslissen wanneer het genoeg is. Zelf hou ik in ieder geval altijd aan wat ze zelf willen, soms lijken ze het zelf al op te geven. Dan vind ik het tijd om ze te helpen. Maar het gedeelte daarvoor is erg lastig, wanneer is het genoeg geweest? Jij bent degene die haar het beste kent en dus de enige die dit kan beslissen. Blijf wel realistisch en laat je niet door je eigen verlangens beinvloeden. Enige wat wij kunnen is je er in steunen en een luisterend oor bieden.

Ik ben zelf dit jaar gaan nadenken over twan. Dat is jammergenoeg niet eens mn eigen paard, maar de kans is vrij groot dat hij dit jaar zn pezen kapot gaat lopen. Zn eigenaren zetten hem toch wel weer voor de huifkar... en met 3 zwakke benen gaat dat niet goedkomen! Ben dus erg bang dat hij dit jaar echt een pees gaat scheuren, en zn benen zijn dermate zwak dat ik vrees dat hij daar echt niet bovenop gaat komen... Het herstel van zn achterbeen gaat dit jaar ook erg traag. Staat al vanaf juli stil en nog is het gevoelig. Bij mij komen ook gedachtes van mogelijk afscheid naar boven en dat is al erg zwaar!! Laat staan als het echt dichtbij komt... Ik kan me nauwelijks voorstellen wat je nu meemaakt meid... echt ontzettend veel sterkte!
Wat Timber betreft, die vergeeft je echt wel weer hoor!!! Geeft niet als die even wat minder aandacht krijgt, je moet ook aan jezelf denken nu en je kan nou eenmaal niet alles. Dat gevoel van alles wegdoen ken ik trouwens, vorig jaar waren mn konijnen steeds ziek (longproblemen met tig ABkuurtjes), twan met zn pezen, slang open wonden door toen nog onbekende oorzaak.... alles leek mis te gaan! Ik had ook zoiets van, als alles dood is wil ik helemaal niks meer! Dan kan het ook niet mis gaan!! Maar zonder dieren leven kan ik simpelweg niet. Als ik dan denk aan alle mooie momenten die ze me gegeven hebben, en alle mooie momenten die nog kunnen komen... dan kom je wel op die rare gedachtes terug!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:57

F6, wat zal jij je ontzettend rot voelen... Verdrietig Ik kan me alleen maar voorstellen hoe het is om in jouw schoenen te staan dit moment, en het lijkt mij dat de realiteit alleen maar erger is...... Het heeft geen zin om je schuldig te voelen over hoe je dingen hebt aangepakt toen Essie net bij je was, jij voelt je er alleen maar slechter door en daar heeft Essie niets aan. Bovendien denk ik dat ze je dat allang heeft vergeven... Weet dat ik met je meeleef, heel veel sterkte voor jou & een knuffel!!

Bah Natas wat vervelend dat Sammy droes heeft. Scheve mond Zou hem gewoon lekker buiten laten staan. Hij is het gewend en als hij op stal moet gaat hij er misschien mentaal aan onderdoor. Hoop dat hij snel weer opknapt, sterkte voor jullie. Kusje

Dani, Reina zou in januari naar Loosdrecht verhuizen toch ? Ik weet niet of dat kan, ivm de droes. Tjitse zou eigenlijk afgelopen juni naar een stalling in de Hollandse Rading verhuizen, maar daar brak eind mei droes uit. De paarden kregen een voor een droes, dus daardoor duurde het ook langer voor het weer veilig was. Als alleen Sammy droes heeft, kan het snel weer over zijn. Zou er even een DA over bellen, om te vragen wanneer het veilig is om jouw Reina te verhuizen. Lachen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 01:49

Ja Inge, januari was het plan. Maar gelukkig staat ze op een plek die wel oké is, de mensen daar zijn in ieder geval heel erg lief en een maandje meer of minder maakt voor hun niet uit. Thanks voor de tip! Ik zal er inderdaad een DA over vragen Ja. Ik had het er net al over met een vriendinnetje en die zei dat ik de verhuizing gewoon moest doen, omdat ze jong en gezond is ... Maar dat vind ik wel erg kort door de bocht, wat ik kan vermijden, vermijd ik natuurlijk. Ik wil niet dat Reina én met de verhuizing zit (als paarden al met een verhuizing kunnen 'zitten' Scheve mond ) en dan ook nog droes krijgt. Ik zal even informeren, en anders stellen we het gewoon uit, het is niet zo dat paardjelief na januari op straat staat, dus Knipoog .

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 08:43

Es heeft zich weer iets herpakt...ze stond vanmorgen op waar ik bij was alsof ze wilde zeggen "nu is het moment nog niet". Ok paard nu nog niet........eerst maar het bloedonderzoek afwachten! Ik wil weten of haar insuline heel hoog is of dat ze alleen maar duizelig is, want ze lijkt wel acuut atactisch geworden. In het geval dat het insuline gehalte in het bloed niet erg afwijkend is geef ik behandeling met Peroglide (of hoe dat ook mag heten) een kans......in overleg met de DA uiteraard en in de wetenschap dat het weer letterlijk uitstel is van executie Verdrietig

Timber is de nacht goed doorgekomen en had honger......die staat nu aan haar hooinetje te plukken andere voertjes wachten we nog maar een daagie mee!

Na een onrustig nachtje ga ik nog maar een paar uurtjes plat en dan vanmiddag weer bij de dames doorbrengen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:13

Timbers, wat een ellende. Heel, heel veel sterkte. Ach gut
Goed dat je morgen naar de HA gaat, dit kan jij niet meer lang volhouden zo.

Natascha, ook jij sterkte met Sam, hopelijk voelt hij zich snel beter.