Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:14

O wauw, palomino ijslander. Ook mooi!
BF is inderdaad breed. Maar op een ijslander maakt dat inderdaad niet zoveel uit. Op mijn fjord des te meer. Echt niet fijn, zo n brede zit.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:00

Staat mooi op je IJslander, Sonja <3 , jij hebt je beugelriemen ook onder het zweetblad zie ik. Heb ze nu ook zo en dat rijdt wel aangenamer maar nu komt er schade vd wrijving beugelriemen tegen metalen plaatje -O- , daarvoor zijn er dan weer sweet flaps :D enzo gaan we verder... :$

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:14

Fabster, heb laatst nog op een fjordentank gereden en kan me voorstellen dat je daar met een bf niet comfi op zit nee!

Bedankt mindful, al is het dus niet mijn zadel :P zal jouw opmerking doorgeven aan de eigenaresse, geen idee of ze daar over nagedacht heeft...

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:35

Haha vond het toch wel heel grappig dat RBI bij een aantal mensen totaal niet "matched". En dat die bijna nergens in de kudde staat.

Ik heb alle 4 de horsenalities.. In 1 paard :') en daar was hij dan soms ook best extreem in. RBI vind ik inderdaad wel het lastigste om mee te spelen. Stelt mijn geduld heel erg op de proef _O- Tegenwoordig is hij meer richting het midden gekomen, behalve bij mijn bijrijder daar heeft hij nog uitspattingen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:45

Deze hadden jullie nog tegoed :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:24

Gaaf zeg, dat filmpje! :#

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:50

Erg stoer dat filmpje!

Gisteren zette ik bij het on line spelen iets te veel druk op mijn LBE die naar een RBE status knalde en aan de kletter ging in de bak... Oeps, dat was niet de bedoeling :n Tot bedaren gebracht en we hebben heel goed kunnen afsluiten gelukkig. Vandaag was hij weer heppie de peppie en toch volgzaam, op naar onze les van Anna volgend weekend!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:54

Hahah Sonja dat had ik ook gisteren :') 2x maar de eerste keer was soort van zijn eigen schuld want hij wou door een plas heen terwijl hij er gewoon om heen kon en toen ging hij in een keer rennen. De 2e keer wou ik hem in galop hebben maar ik had hem in te veel buiging en toen werd het te moeilijk en ging hij steigeren :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:16

Ik had vandaag een fotomeeting met mijn LBE. Begon allemaal prima, kon ook gewoon los staan. Op gegeven moment was ie t beetje zat en wilde grazen. Corrigeerde hem en meneer maakt doodleuk een huppeltje, draaft weg en ging ergens 50m verderop staan eten, de clown! Maar ach het is iig nooit saai met hem :) en hij is verder enorm mensgericht en betrouwbaar :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:38

Omg!!! Ik ben nummer drie }:0
Had gisteren ook zo'n ikspringlieverwegvanjou paard, ook door een beetje teveel druk te geven.
Hij had keihard in mijn richting gebeten (zonder beet te hebben :') ), ik was zo geschrokken dat ik hem weg gejaagd heb uit mijn ruimte...iets te hard zag ik meteen, hij bleef wel mooi rond mij cirkelen.

Vandaag terug meer 'normaal' gedaan en de parelli oefeningen opgepakt.
Ben nu stilaan aan het voorbereiden op het rijden (mag wel na drie jaar aanmodderen :') ), dit zet me steeds weer een stap achteruit door de spanning die weer opgebouwd wordt...man man man, wat een gedoe toch elke keer, vervelen doe ik me nooit :7

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:00

Blijkbaar zat het in de lucht? Het houdt ons in ieder geval van de straat... :P

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:34

Sonja89 schreef:
Blijkbaar zat het in de lucht? Het houdt ons in ieder geval van de straat... :P

_O- das een goeie...klopt als een bus :))

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:09

Mijn vos is even de weg kwijt. Zijn maat is gisteren voor zijn ogen verongelukt. Heel triest en angstig paard nu.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:11

O mannekes, ik heb zooon goei nieuws *\o/*

Heb vandaag met een totaal 'zen' paard gereden _/-\o_

met men nieuwe 2de handse bbpad, zaaaaaalig was da!!! joehoe!!!

Er zijn massa's foto's genomen maar deze heb ik nog niet ontvangen...komen nog want die wil ik zo graag met jullie delen!
We zijn een team aant worden, zo leuk om te zien hoe hij op mij gefocust is als ik wag stap of iets ga halen en hij moet op me staan wachten _O- zo leuk. Men dag kan ni meer stuk!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:12

Anne_GTI schreef:
Mijn vos is even de weg kwijt. Zijn maat is gisteren voor zijn ogen verongelukt. Heel triest en angstig paard nu.

onee, hoe erg |(
wat is er gebeurd, dan?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:22

mindful schreef:
Anne_GTI schreef:

onee, hoe erg |(
wat is er gebeurd, dan?

Geschrokken van wilde zwijnen en in blinde paniek door de omheining geklapt. Vervolgens op de klinkers onderuit geklapt. De straat werkte als rasp op zijn schouder/zij. Gruwelijke wond waarbij inslapen zsm de enige optie was. Bloedbad was het. De stukken vlees lagen op de straat. Niet raar dus dat mijn paard de weg kwijt is, heb ik vandaag ook last van.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:37

Anne_GTI schreef:

O, vreselijk! Ik las je verhaal. Afschuwelijk!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:38

mindful schreef:
O mannekes, ik heb zooon goei nieuws *\o/*

Heb vandaag met een totaal 'zen' paard gereden _/-\o_

met men nieuwe 2de handse bbpad, zaaaaaalig was da!!! joehoe!!!

Er zijn massa's foto's genomen maar deze heb ik nog niet ontvangen...komen nog want die wil ik zo graag met jullie delen!
We zijn een team aant worden, zo leuk om te zien hoe hij op mij gefocust is als ik wag stap of iets ga halen en hij moet op me staan wachten _O- zo leuk. Men dag kan ni meer stuk!

Ik ben zó blij voor je! *\o/* Echt tof!

Ik heb net een soortgelijk verhaal geschreven bij het topic van de RBE's!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:01

o, ga ik dadelijk eens lezen fabster, geweldig toch!

ocharme Anne, wat een vreselijk stom ongeluk, ik krijg er gewoon kippenvel van. Kan geloven dat je paard zo angstig is na dit... :(:)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:05

....het bewijs...

Afbeelding

Afbeelding
...een echte clown...ikwileensnoepjehouding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:20

Fantastisch, Mindfull! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:22

Fabster schreef:
Fantastisch, Mindfull! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn!

Onbetaalbaar, de band die je krijgt <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:27

Nou, die snap ik dus helemaal. In mijn geval dus met mijn RBE. De mensen die hem niet kende, vonden het belachelijk dat ik zo langzaam ging met hem, de mensen die hem wel kende, vroegen zich af if ik daar ooit wel op moest gaan zitten.

Ik denk dat je straks een vriend voor het leven hebt en mijn juf noemde het vandaag het 'centaurgevoel'. Weeken we nog aan, maar ooit gaat dat komen.

En dat hoop ik ook ooit met mijn LBE te krijgen. Die is wat minder subtiel, helaas, maar goed, gisteren wel 17 km kunnen rijden op de route die ze moeilijk vindt. Moet er wel eerlijk bij zeggen, dat mijn moeder mee gefietst heeft. Morgen ga ik get nog alleen proberen :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:04

Petje af, voor jou ook hoor. Ik heb er dan maar 1ne waar al mijn energie in wegkruipt.

Ik krijg net dezelfde reacties die jij beschrijft, weinigen snappen mijn gedachten en verklaren mij goed gek en anderen snappen voor geen meter waarom ik er nu nog altijd meer naast loop dan erop :+
Nou ja, ben best heel trots op mezelf en weet als geen ander hoe ik vanbinnen en vanbuiten veranderd ben...dankzij een paard die me daartoe geleidt heeft, onbewust in het begin.

Gelukkig heb ik hem niet opgegeven, hoewel ik dikwijls op dat randje gestaan heb :')

Zalig zeg, 17 km! Fijn dat je mama zo kan helpen, dat is een hele steun onderweg en makkelijker voor je paard om angsten te overwinnen :)
Hopelijk kan ik dit binnenkort ook eens neerpennen hier 8-)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:30

Ooohhhhhh Mindfull :):) :):) :):) Je moet compleet in de wolken zijn! Wat heerlijk! :#

En Anne-GTI, wat een verschrikkelijk ongeluk... :-( logisch dat jullie allebei even flink de weg kwijt zijn. Veel sterkte! :(:)