[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:36

Een huisje buitenaf is volgens mij de droom van de meesten hier Knipoog
Ik hoef maar 10-15 minuten te fietsen naar mijn paard en ze staat daar echt geweldig maar ik hoop echt dat ik haar (en de pony die in mijn vorige woonplaats staat) ooit aan huis zal hebben staan. Ik droom wel verder. Clown

Ik heb even op je site gespiekt, geweldig stel paarden (en andere dieren) hebben jullie!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:12

Snowdon: welkom!

Ik ben gisteravond ondanks alle sinterklaas/werk/andere drukte toch nog even langs mijn meisje geweest. Ze staat nu in een andere wei bij 8 pony's en een tinkermerrie met veulen (AAAAHHHWWWW Lovers ) en nog een zwarte drachtige merrie.
Ik heb niet echt het idee dat ze het daar super naar haar zin heeft... ze kwam wel gelijk naar mij toe om mij en het veulen te beschermen tegen de pony's die heel erg irritant en opdringerig kunnen doen maar ze scheurde de hele tijd weg om de nieuwe zwarte merrie te pesten en weg te jagen. Ze maakte een supergestresste indruk en ik kon haar ook niet goed benaderen ofzo, ze bleef wel bij me staan en ze kwam ook elke keer terug maar ze wilde niet dat ik te dichtbij kwam en ze was alleen maar op de nieuwkomer aan het letten en ze joeg de hele tijd alle pony's weg als die te dicht bij kwamen.
Vandaag nog maar eens kijken of ze inmiddels vrede heeft gesloten met de nieuwe merrie en of ze wat rustiger is in haar koppie.

Best wel suf trouwens, in de wei heeft ze de grootste mond maar ik kan niet alleen met haar wandelen want dan is ALLES eng en springt ze zo de sloot in Nagelbijten / Gniffelen

Het veulen van de tinkermerrie is helemaal zwart met 1 klein wit stipje op zn voorhoofd.... echt té cute Lovers heel hoog knuffelbaarheidsgehalte ook.

@Willeke: Hopelijk gaat het weer wat beter met Casandra!
@Timbers: wat een gedoe... ik hoop echt dat essie er snel weer bovenop komt Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:00

Wat vervelend dat ze het niet naar haar zin lijkt te hebben Airiin. Hopelijk vind ze gauw haar plekje en rust.

Ik heb vanmiddag gereden. Met Spikkel ben ik naar het bos geweest. Ik kon erg goed merken dat ze twee weken helemaal niks gedaan heeft, het ging snel vandaag. Haha! Met Qwinty (haar weidegenootje, Haflinger) heb ik even in de bak gereden, die had er ook zin in maar deed geweldig zijn best. Lekker middagje dus!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:20

Wat een gave foto's RedPassion! Prachtig, die sneeuw!!

Welkom Snowdon. Lachen

F6, wat ontzettend balen dat het weer wat slechter gaat met Essie.. Had ze vandaag weer een betere dag?

Hoop dat Roxy zich snel wat meer op haar plek voelt... Weet je al wat meer over die mogelijke nieuwe stalling voor haar?

Ik ben gisteren naar Sicab geweest. Heel groot paardenevent hier in Sevilla. Leuk om te zien hoe het er op zulke evenementen aan toe gaat in Spanje, heel anders dan in Nederland natuurlijk, maar wat ik heb gezien was niet allemaal even leuk.

De showpaarden, vrijwel allemaal Andalusiers, hadden allemaal prachtige lange manen en staarten, maar er werden ook een stuk of 80 paarden verkocht, en 95% van die paarden hadden afgeschoren manen en staarten. Soms was de staart halverwege afgeknipt maar vaak zat er geen enkele haar meer op de staartwortel, helemaal kaal. Scheve mond
Veel van die paarden waren bang en gestresst. Geen wonder want ik heb meerdere malen gezien dat een of andere Spanjaard plotseling met zijn hand een por in de buik van het paard gaf, zodat het paard even op zou kijken van zijn eten/dutje...

En de demo's...Veel geruk (aan de scherpe bitten) en geschop. Verdrietig
Van een demo wel echt genoten. Was een prachtige bruine Andalusier hengst, met manen van een meter. De ruiter reed op zijn zit, met doorhangende teugels en het paard liep mooi verzameld. Allerlei oefeningen als piaffe, passage, zijgangen en slidingstops op deze manier. Hele mooie combinatie!

Waren overigens alleen maar mannen bezig met de paarden, geen vrouw gezien. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:50

Lijkt me erg naar om te zien Inge Verdrietig Vreselijk hoe mensen met dieren om kunnen gaan.

Zo, ik heb net een vakantie naar Portugal geboekt. Na Ameland heb ik de smaak te pakken. Knipoog Ik ga wel lang (voor mij dan Knipoog), anderhalve week. 23 december vertrek ik en 2 januari kom ik weer terug. Ik ga Kerst en Oud & Nieuw bij een vriendin daar vieren. Beetje een impulsief idee van ons, maar dat zijn vaak de leukste dingen. Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:09

hey dames ik leef ook nog maar reageer erg weinig. Wilde ik wel ff zeggen, lees nog enthousiast mee hoor! Maar weet zelden iets zinnigs te zeggen aangezien ik nog steeds thuis zit en dus weinig met paarden meemaak (2 keer gezien in 9 weken dus). Maar ik blijf nog meelezen en af en toe reageren Haha!

Welkom Snowdon!

Airiin, hoe lang staat ze daar al dan? Soms duurt het gewoon een paar daagjes voordat ze zich helemaal thuis voelen in een nieuwe kudde. Hopelijk ligt het daar gewoon aan!
zo'n held op sokken hebben wij ook, een Awelshje die in de wei een giga grote bek heeft maar ojee als hij alleen is, dan durft hij niks meer. Samen met zn grote vriend Rocky de trailer in... rocky de angsthaas stond er dus mooi eerder in dan brutale milky! Grappige paarden vind ik dat Haha!

Inge, lijkt me naar om te zien, zoiets! Echt onbegrijpelijk hoe sommige mensen met dieren om kunnen gaan...

RedPassion, lekker hoor, op vakantie! Alhoewel ik toch een echte huismus ben dus met kerst en oud&nieuw echt thuis wil zijn...

Ik heb nog wel een grappig verhaal gehoord net twanneke... De man van christa zette ze buiten vanmorgen en haalde de 2 fjordjes door elkaar (erg knap want de ene is een elegent type merrie en twan dus een echte tank) en zette twan in het (kale) landje bij een shetje in en vloortje bij de 3 andere ruinen in bak. Eigenaresse van vloortje zag het wel snel gelukkig want twanneke had de shet al in de hals vast en schudde het beest bijna heen en weer....meneer heeft nogal een hekel aan shets... Niks gebeurd, shet is nog heel maar het was wel een grappig gezicht en typisch twan! Terwijl er dus een schattig shetje bij hem in staat die hij ineens wel mag. De eerste shet die we tegen komen die hij niet probeert te slopen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:52

Oei, gelukkig is het goed afgelopen met die shet Sigaar

Ik ben ook wel een beetje een huismus, maar de feestdagen vind ik vreselijk. Ik ben dan alleen of ik moet juist allerlei verplichte dingen doen. Van beide heb ik dit jaar geen last. Lachen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:38

Inge_ schreef:
F6, wat ontzettend balen dat het weer wat slechter gaat met Essie.. Had ze vandaag weer een betere dag?

Wel grappig dat hier het F6 ook al ingeburgerd raakt ROFL

Met Es gaat het nog heeeeeeeeeeeeeeel gevoelig. Vanmorgen was draaien op stal weer een stuk moeilijker dan voriger week....fijn mijn paard 2 daagjes naar buiten doen en weer terug zijn bij af Nors opkijken maar goed ze heeft overdag wel veel gestaan en net toen ik uit mijn werk kwam lag ze.

Heb even bij d'r gezeten, water gegeven hooi neergeleg dat soort dingen....even geknuffeld en gezegd dat het niet eerlijk was, dat zij die pijn niet verdiende Verdrietig het is zo'n kei dat paard!

Hoefsmid ook maar weer gebeld om te komen kijken....hoop dat hij morgen of woensdag kan komen. Liever de hoefsmid dan de DA, die laatste gaat misschien in de zool zitten snijden zonder te weten waar psies en mijn smid is daar handiger in.....bovendien zegt de DA bel de smid maar voor orthopedisch beslag (doet mijn smid denk ik toch niet Clown ). Zal even een plaatje van hoefnatuurlijk uitprinten en vragen of hij de want zo wil uitvijlen tot de witte lijn (als dat kan) en of hij goed naar de zool wil kijken want die loopt me te vol naast de straal (niet op de straalpunt). Nou ja even een voetjes check....kijken of de zool nog goed in orde is. Mijn oog ziet dat het er nog wel goed uit ziet....maar ja hij kijkt beter en anders zeg maar. Hopelijk kan hij dus erg snel.

Timber was trouwens nog zooooooooooooo cool vanavond. Ze kwam helemaal tegen me aanstaan en was knuffelig. Normaal als ik niet lekker in mijn vel zit (zit ik nu niet door de spanning rondom Es) moet ik flink bij haar uit de buurt blijven, maar vandaag Lovers prachtig paard.

Duimen jullie mee dat de smid snel komt.....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 07:48

Timber = F6?

Spanje heeft volgens mij ook echt een mannencultuur?
Wel opvallend verschil tussen show- en handelspaarden dus, jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 08:21

Dat F6 heb ik niet meegekregen geloof ik...
In elk geval, ik hoop echt dat Essie toch snel wat opknapt. Wat moet het vreselijk zijn om je paard zo te zien. Hopelijk komt de smid gauw en helpt dat. Sterkte ermee!

Ik ga maar eens aan het werk, wat is vroeg opstaan toch lastig als het nog donker is en je lekker in je warme bed ligt met een kat op het voeteneind.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:00

het schiet nog niet echt op met essie he? Al dat duimen van ons moet toch eens gaan werken? Hopelijk kan de smid het nog iets verbeteren!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:02

snowdon schreef:
Timber = F6?

Yep, da's een rare afkorting van mijn echte naam Clown

Ik heb vandaag vrij genomen......ga lekker uitrusten want ik ben kapot en mijn huis is ook een bende.
Vanmorgen wel al bij de paardjes geweest, Essie lag languit en dat is dan wel weer rot om te zien Verdrietig Maar ik kon zien dat ze vannacht wel gestaan had, hooinet bij het luik was leeg en het handje safe & sound was uit haar voerbak, bovendien lag ze nu andersom. Dus ik heb haar lekker laten liggen. Laat haar de druk maar even van de voetjes afhalen.

Nu zelf nog een beetje uitslapen en dan vanmiddag weer terug om bij d'r te kijken......hopelijk belt de smid straks dat hij vandaag langskomt........

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:09

yeah!!!! casandra staat terug op de wei! We hebben vanochtend haar verband afgenomen en de wonde is dicht en er groeit al hoorn overheen. Nu hopen dat ze niet op een steen of iets dergelijks trapt waardoor ze opnieuw de wonde zou kunnen open krijgen! Ze loopt ook erg netjes, alsof er nooit iets aan de hand was! Ik hou het nog een paar dagen in de gaten. Maar ik ben echt opgelucht!

Goh F6, wat jammer van essie weer! Hopelijk knapt ze weer vlug op! 't gaat daar echt met ups en downs precies hé...

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:26

Wauw wat stil hier!!!

Timbers, hoe is het met Essie? Is de hoefsmid nog langs geweest?
Willeke, mooi dat het beter gaat met Casandra!

Ik ben afgelopen dinsdag even mij mijn meisje geweest, ze was erg vies en erg hyper (zal wel aan het weer liggen) en ik heb even met haar gespeeld en een poging gedaan tot modder van haar af borstelen. Ze leek in de andere kudde rustiger dan in deze... ze staat er nu bijna 2 weken. Baal er wel van dat ze verhuisd is, maar het is niet anders. Ik wil ook niet dat ze de hele tijd 2 arabiertjes met HKO loopt te klieren (mochten niet in de schuilstal komen als het regende, geen hooi eten, ze joeg ze de hele tijd op...)

Heb nog niets gehoord van mijn nieuwe plekje, ze zou deze week ergens gaan kijken en dan zou ik het nog horen. Ben benieuwd!

Even niets niet-paards: ik heb besloten dat ik anderhalve week eerder ga stoppen met werken. Ik ben echt helemaal gestresst en zit daarom nu weer ziek thuis (dkjfhksdhfalhsdkfhsadlhgds Boos! )
Over 4 weken ga ik naar Nieuw Zeeland en daar moet ik nog van alles voor regelen en ik wil daar wel een beetje rustig naartoe gaan. Ik zou pas 19 december ofzo stoppen met werken maar ik denk dat ik halverwege volgende week al stop, ik trek het echt niet meer. Heb ook veel stress van andere zaken (het is nu een paar weken uit met mijn vriend na een relatie van meer dan 3 jaar en we wonen nog wel samen en dat botst heel erg, ik doe een beetje veel stomme dingen zoals uitgaan en teveel drinken en dan wakker worden in een ander huis dan het mijne enzo) maar ik heb nu een jongen ontmoet die veul ouder en veul verstandiger is dan 19-jarige ikke waar ik bij mocht logeren tot ik mijn spullen terugverhuis naar mijn ouders en in het vliegtuig stap naar NZ.

Het is allemaal zo lastig!!! Ehh... en een erg warrig verhaal lees ik zelf nu terug, maar meer kan ik er niet van maken.

Dreambeats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:12

FitzChivalry schreef:
Ik wil gelijk jullie mening ergens over.. om er in te komen..
Mijn paard staat in een mini kudde van 3..
Hij mag in principe 24.7 buiten blijven in de winter.. maar de andere 2 halen hun paard wel binnen, wat enorm veel onrust bij pablo veroorzaakt.. Ik heb hem 1 nacht buiten gelaten terwijl de rest op stal staat.. de stalhouder heeft hem na 2x uitbreken toch maar in zijn box gezet..
Gelukkig heb ik een enorme box van 4x7.. en hij kan goed lichamelijk contact hebben met zijn maatjes..
Als hij naar binnen gaat is het van 22.00 tot 6.00

Zou ik hem nou mee binnenhalen met de rest, of toch doorzetten en hem alleen buiten laten staan?

Ik heb ook zo'n gelijkaardig dilemma. Mn pony mag gerust constant buiten staan, maar de andere gaan ook binnen. Het lijkt dat zij dan ook naar binnen wil en liever in de stal staat... Ik weet het ook niet

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:15

Hey zeg! Stel je eens fatsoenlijk voor Haha!! Haha ...
Welkom op bokt Babette, wat een onwijs leuke pony heb je!

Airiin: doe je wel een beetje voorzichtig en rustig aan. Wanneer vertrek je ook weer naar NZ? Red je het wel om een goed plekje voor Roxy te vinden voordat je weg gaat? Het lijkt mij trouwens ook erg moeilijk om nog samen te moeten wonen met je ex.

Willeke en F6 (ja, ik ga ook maar F6 gebruiken dan Knipoog): hoe gaat het nu met jullie paardjes?

En de rest! Wáááár is de rest?! Inderdaad stil hier, ik heb het nogal druk met mijn nieuwe baan en heb dan meestal weinig zin om 's avonds nog achter de PC te kruipen Bloos . Verder ook geen nieuws, paardje maakt het uitstekend. Of ... Jaa, ik heb natuurlijk wél nieuws: *tromgeroffel* mijn paard is het liefste paard van de hele wereld!!!! Wisten jullie dat al? Dan weten jullie het nu!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:17

Babette3 schreef:
FitzChivalry schreef:
Ik wil gelijk jullie mening ergens over.. om er in te komen..
Mijn paard staat in een mini kudde van 3..
Hij mag in principe 24.7 buiten blijven in de winter.. maar de andere 2 halen hun paard wel binnen, wat enorm veel onrust bij pablo veroorzaakt.. Ik heb hem 1 nacht buiten gelaten terwijl de rest op stal staat.. de stalhouder heeft hem na 2x uitbreken toch maar in zijn box gezet..
Gelukkig heb ik een enorme box van 4x7.. en hij kan goed lichamelijk contact hebben met zijn maatjes..
Als hij naar binnen gaat is het van 22.00 tot 6.00

Zou ik hem nou mee binnenhalen met de rest, of toch doorzetten en hem alleen buiten laten staan?

Ik heb ook zo'n gelijkaardig dilemma. Mn pony mag gerust constant buiten staan, maar de andere gaan ook binnen. Het lijkt dat zij dan ook naar binnen wil en liever in de stal staat... Ik weet het ook niet

Volgens mij waren we hier het redelijk anoniem over eens dat maatjes boven weiland gaat. Als je paard in zn uppie buiten blijft staan, of mee naar binnen kan met zn vriendjes, dan liever dat laatste! Helemaal alleen laten staan lijkt me erger voor een paard dan 'snachts op stal.

Airiin: ik denk dat het heel verstandig is om eventjes vrij te nemen! Zo te horen heb je aardig wat dingen te verwerken en dit kost gewoon erg veel energie. Liever een paar daagjes vrij en geestelijk je wat beter voelen dan eindigen in een burnout!! (zit mn zus nu mee thuis, nou dan ben je echt niet blij!) Het lijkt mij echt heel verstandig, anders word je hartstikke gek van de stress joh! Heel veel sterkte iig, hopelijk komt alles op zn pootjes terecht!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:07

Ja, ik zou nog 2 weken werken en dan had ik nog 2 weken over om te verhuizen (ik vertrek 2 januari)

Ik ben gewoon te snel begonnen met werken, ik heb vorig jaar VAVO gedaan dus ik zat iedere dag van 9 tot 6 op school met af en toe ook nog avondschool tot 10 uur... Ik was redelijk kapot tegen de tijd van mijn examen maar ik heb het gehaald! Tegen alle verwachtingen in Lachen maar toen ben ik met mijn toen-nog-vriend samen gaan wonen en ik had na 3 weken ofzo een baantje aangenomen wat eigenlijk maar 3, max. 4 weken zou duren. Dat was 1 Juli en uiteindelijk ben ik half september pas ontslagen. Toen 1 week vrij gehad en toen kon ik meteen beginnen bij een nieuwe werkgever en dat is geestelijk best heel erg inspannend werk. Daar werk ik nu dus nog steeds, en ik zou 19 december stoppen maar ik red en nu echt even niet meer. Dan maar wat minder centjes, ik heb geen zin om in alle kerst/oud en nieuw drukte te moeten verhuizen en dan meteen op het vliegtuig te stappen. Ik heb nog geen flauw idee wat ik allemaal mee moet nemen! Dus ik denk dat ik morgen zeg dat ik halverwege volgende week ontslag neem Lachen ik loop echt helemaal op mijn tandvlees nu.

Wat betreft Roxy, voor dat ik wegga moet er iets geregeld zijn. Als ik dan een plekje voor haar heb gevonden zou dat super zijn maar anders is het toch het einde... mijn ouders gaan niet betalen en voor haar zorgen als ik in NZ ben.

Toen ik haar dinsdag zag rennen in de wei leek ze ook niet helemaal rad te lopen, heeft ze vanwege haar OCD nooit echt helemaal gedaan maar nu zag ik het echt duidelijk. Waarom is het allemaal zo moeilijk?!

Dreambeats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:04

Dani62 schreef:
Hey zeg! Stel je eens fatsoenlijk voor Haha!! Haha ...
Welkom op bokt Babette, wat een onwijs leuke pony heb je!

Airiin: doe je wel een beetje voorzichtig en rustig aan. Wanneer vertrek je ook weer naar NZ? Red je het wel om een goed plekje voor Roxy te vinden voordat je weg gaat? Het lijkt mij trouwens ook erg moeilijk om nog samen te moeten wonen met je ex.

Willeke en F6 (ja, ik ga ook maar F6 gebruiken dan Knipoog): hoe gaat het nu met jullie paardjes?

En de rest! Wáááár is de rest?! Inderdaad stil hier, ik heb het nogal druk met mijn nieuwe baan en heb dan meestal weinig zin om 's avonds nog achter de PC te kruipen Bloos . Verder ook geen nieuws, paardje maakt het uitstekend. Of ... Jaa, ik heb natuurlijk wél nieuws: *tromgeroffel* mijn paard is het liefste paard van de hele wereld!!!! Wisten jullie dat al? Dan weten jullie het nu!

haha, bedankt. wel ik wil me wel wat voorstellen, maar snap nog niet helemaal hoe bokt werkt... Tong uitsteken
En heb me zowat voorgesteld bij 'de voorstelling' of hoe heet het ook weer?
Knipoog
Wie ben jij mss?
Hoe weet jij dat mn pony zo onwijs leuk is? Mn site bekeken? Haha!
Laatst bijgewerkt door Dreambeats op 04-12-08 19:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:05

Gisteren is de hoefsmid geweest en daar was ik weer iets geruster bij....alleen vandaag weer overleg met de DA en Essie heeft waarschijnlijk cushing Verdrietig.

Het vervelende is testen op cushing is nu lastig omdat ze 1. hoefbevangen is en 2. om deze tijd van het jaar het cortisol gehalte toch al hoog is. Van september tot januari schijnt dat hoger te zijn....in september begonnen de klachten want de hoefzweer is daar dan ook naar te herleiden Scheve mond

Ik denk dat ik toch wel een bloedonderzoek ga laten doen volgende week dat moest door de week (niet op vrijdag) en minimaal 3u nadat ze voor het laatst gegeten had. Vandaag moest ik het wel even op me in laten werken geloof ik.......
Ik kan trouwens ook proberen een plasje op te vangen en langsbrengen bij de DA dus als me dat morgen lukt ga ik dat morgen maar doen.

Prognose van cushing en flinke hoefbevangenheid......die is niet al te best volgens mij

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:30

hallow hallow, drukke dagen hier, ook omwille van m'n werk.
Met casandra gaat het steeds beter! Vanochtend was ze aant rondcrossen en aant spelen met de andere 2 Lachen
als ik met m'n duim op de wonde druk trekt ze haar voet nog terug, dus het is wel nog gevoelig, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen. Moet het gewoon tijd geven Lachen

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:40

snowdon schreef:
Timber = F6?

Spanje heeft volgens mij ook echt een mannencultuur?
Wel opvallend verschil tussen show- en handelspaarden dus, jammer!

Ja nogal, meeste mannen hier zijn echte macho's. Vork

Airrin, wat rot dat je nog niets voor Roxy hebt kunnen regelen... En je vertrekt al zo snel! Wat ga je eigenlijk doen in Nieuw Zeeland?

F6 geen goeie dag voor jou dus qua nieuws over Essie.. Maar moed blijven houden he, positief blijven!

Fijn dat het beter gaat met Casandra Willeke!

Enne Dani, jouw paard de liefste van de wereld? Dan is mijn paard de grappigste & de mooiste. *LOL*

Nog maar 10 dagen en dan ben ik thuissssssss. Go jij! Go jij!
Ga meteen diezelfde dag nog naar Tjits toe. Kom pas aan het eind van de dag aan en dan is het al donker natuurlijk maar knuffelen kan altijd. Hij hoort me wel aankomen denk ik trouwens, zal wel gillend en springend het erf oprennen ofzo. Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:57

Airiin, als ze echt slecht loopt zou ik er niet te veel mee gaan lopen zoeken naar een ander adres, want de kans is groot dat ze dan meer ellende moet doorstaan dan nodig.

F6 balen van Essie, ik hoop echt dat je nu eens duidelijkheid krijgt, laat ze wel goed verder zoeken want een paard met cushing zou ik bijv. geen bute voeren ivm verhoogde belasting van de organen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:47

Wat balen van de zwakke paardjes hier... ik hoop dat ik komend weekend mijn brakke knol in een goede staat aantref! Heel veel sterkte iedereen!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:00

Aankomende dinsdagochtend wordt er bloed afgenomen bij Es voor cushing test...........pfff cushing is geen fijne diagnose maar aan de andere kant is er dan wel duidelijkheid en kunnen we gericht gaan behandelen.

Zou ook verklaren waarom ze zoveel plat ligt....ze heeft gewoon koppijn en is duizelig Verdrietig en ook misschien waarom ze elke keer zo'n enorme terugslag had na het buiten lopen. Buiten lopen brengt op dit moment te veel stress voor haar mee, door de pijn in haar voeten, haar misschien verminderde zicht en het feit dat ze voor roofdieren niet kan vluchten dan gaat ze weer meer cortisol produceren, wat ze toch al teveel heeft, en dan wordt ze nog misselijker en duizeliger.

Tot er dus duidelijkheid is laat ik haar lekker staan waar ze zich op dit moment het fijnste lijkt te voelen.........hoe rot het ook is om een paard op stal te laten staan.