Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:50

Ik heb achterlijk veel paarden gezien in mijn leven. Kan ze toch wel vrij snel in de 4 hokjes van Parelli indelen, heb het meeste moeite met RBI. Zodra een paard bij mij allergie oproept is het er zo een :')

Maar, ik moet eerlijk zeggen dat het inschatten voor mij alleen maar is Hoe ik denk dat het trainingsprogramma gaat verlopen. Ik heb ze dan al gekocht en koop ze voor de verkoop. Als ik iets voor mezelf zoek ben ik ook veel slechter Fabster :o

Sonja welkom!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:58

Welkom Sonja. Leuk, de ijsco's.

RBI moet ik ook niks van hebben. Die heb ik als enige niet in mijn tuin staan en daar ben ik echt blij mee.

Afgelopen dinsdag en vandaag hetzelfde rondje gedaan met mijn LBE. Waar ik dinsdag nog lekker relaxt op de terugweg was (heenweg was redelijk dramatisch), zat ik nu in de greppel met die muts -:(-

Maar goed, we hebben het weer overleefd.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:58

Bedankt! Oh ja de post over de nadelen van het denken in hokjes... Ik vind het juist enorm handig en kan nu bepaalde gedragingen van mijn pony's veel beter (positiever) plaatsen, waardoor ik mijn reactie kan aanpassen (bijvoorbeeld mijn LBE niet corrigeren, maar meer met de flow meegaan en dan uiteindelijk toch krijgen wat ik hebben wilde). Zo lang zulke typeringen in het voordeel van het paard ingezet worden, lijkt mij er 0,0 mis mee. Maar misschien denk ik dan te simpel :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:04

Ach, mijn ervaring met mensen die dit denken in hokjes afkraken, is dat ze dat veelal doen om hun eigen inzichten en ervaringen te verkopen. En daarmee plaats ik hen weer in een hokje :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:14

Vos was vandaag weer op dreef. Doodleuk vlakbij een kettingzaag blijven staan kijken wat we toch allemaal aan het doen waren. De rest stond 50 meter verderop vanwege de herrie.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:14

Anne_GTI schreef:
Vos was vandaag weer op dreef. Doodleuk vlakbij een kettingzaag blijven staan kijken wat we toch allemaal aan het doen waren. De rest stond 50 meter verderop vanwege de herrie.

_O- ik zie het zo al voor me

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:55

:') Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:29

Vandaag kwam de hoefsmid. LBE ten top: je legt gewoon je zware kop op die tafel. Echt handig!
Afbeelding

Afbeelding

Mijn andere LBE is zo eens in slaap gevallen op de rug van de smid..., _O-

Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 06:40

Whahah die laatste foto, geweldig! Ik bekap de hoeven zelf, maar mijn LBE komt áltijd een paar keer omhoog als ik met de voorhoeven bezig ben.

En herkenbaar Anna :j "Oei, er gebeurt daar iets heeeeel engs. Kom, we gaan even kijken!". Wat een karakters, heerlijk!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:02

Ik bekap ze ook zelf. Maar eens in de 3 maanden komt de smid de boel controleren. Hij is dan ook zo klaar. Gisteren 5 paarden in een uur gedaan.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:18

Ideaal, zo doe ik het inderdaad ook! Toch wel fijn om er af en toe een echte prof bij te hebben. Ik moet ff in je profiel gaan spieken, zijn ze alle 5 van jou?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:35

Ja, in principe wel. De bpony is eigenlijk in bruikleen, maar die blijft gewoon. Dus ja, ook van mij.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:03

Haha, best herkenbaar ja, dat leunen op de smid.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:08

Leunen op de smid doet hij niet. Maar gereedschap uit de schort stelen en met het bokje spelen zijn de bezigheden waar hij de smid mee vermaakt. De smid speelt altijd met hem mee dus dat gaat perfect.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:59

Kiwi moet tijdens en shoot ook ff laten weten dat ze een clown is.. :+

Afbeelding

En soms is dat ook wel handig..

Afbeelding

Op den duur was ze het ook wel goed beu hoor.. al dat stil staan, waarom???

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:21

Ik meld me ook graag hier even!
Mijn pony heeft het meeste van een LBE, maar uiteraard zijn er ook veel andere herkenningspunten.
Ben benieuwd of ik jullie verhalen zal herkennen van mijn pony.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:50

*\o/* heb eindelijk de knoop doorgehakt en bij Suzanne (bedankt voor de hulp in oplossingen zoeken ;) , een florac in zwart vetleer besteld.

Mijn bruin vetleer Roma komt dus binnenkort te koop, bij interesse mag je mij altijd Pb'en

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:55

Waarom heb je je zadel gewisseld voor een Florac? Toch liever korte zweetbladen? En geen wrongen? Das ook gewaagd! :=

Ik heb zelf een Quevis picollo van wol. Ben er nog iedere x blij mee, als ik er op zit!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:08

Fabster schreef:
Waarom heb je je zadel gewisseld voor een Florac? Toch liever korte zweetbladen? En geen wrongen? Das ook gewaagd! :=

Ik heb zelf een Quevis picollo van wol. Ben er nog iedere x blij mee, als ik er op zit!

ik wil terug met fenders rijden, ja we wagen het erop hahaha...jij kent mij hé :D
Quevis is ook een korte zeker? Ook met fenders?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:18

Wuevis is ook kort, ja. Ik heb er gewoon beugelriemen op. Maar fenders kan ook.

Afbeelding
Deze dus.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:46

leuk Fabster, ben echt blij met mijn beslissing. Heb nog nooit zo'n fijn zadel gehad maar vloekte mij een ongeluk van de pijn aan mijn kuiten...mijn vel zat er bij de minste beweging altijd tussen.
Ik rij met jeans en boots of wandelschoenen, was het echt zat

mooi zadel, heb jij ook een vast schaapje erop?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:51

Dat schaapje is het zadel, ja. Zit heerlijk!
Bij korte zweetbladen zit je inderdaad nergens tussen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:50

Zelf heb ik een BF Cheyenne, maar ben nu toevallig de Roma picollo van stalgenootje aan het testen en moet eerlijk zeggen: we reden er zó mee weg, in 3 gangen.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:07

Heb je nou een rooie fjord? <3

BF is niet mijn ding. Mij te breed. Ooit, ooit, ooit ga ik ook nog eens een zadel kopen voor mijn RBE. En dat wordt dan óf een Barokko óf een serieus spaans zadel van Bent Branderup. Maar de Barokko is toch véél vriendelijker voor je portemonnaie.

En ik heb dit dekje besteld;

Afbeelding

Met tasjes dus. Maar dan in zwart-wit. Hij was verkeerd gemaakt, dus moet nog een maandje wachten. Maar heb r nu al zin in! :o

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:46

Een rode fjord niet, wel een palomino IJslander :P

Qua breedte merkte ik direct het verschil tussen mijn bf en de ghost, al heb ik van mijn bf nog nooit echt hinder ondervonden. Toch is zo'n A-zit wel heerlijk comfortabel! Mag de ghost gelukkig nog een paar keer testen voor ik hem weer af moet geven :D

Gaaf en handig dekje zeg!