[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:08

dat is schrikken willeke! Hopelijk valt het reuze mee en heeft de DA het zo opgelost!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:16

Ik hoop het ook! Hij dacht metteen aan een abces dat naar buiten moet komen toen 'k hem vertelde van de symptomen. Nu weet ik hoe F6 zich elke keer voelt! pfffff 't is echt verschrikkelijk je paard daar als een hoopje ellende te zien... Ze wil echt geen stap verzetten. Vind het echt erg dat ze nog zolang moet wachten tot ze verlost wordt van de pijn!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:18

kan ik me goed voorstellen. Deze zomer is voor mij ook weer vreselijk geweest...twanneke op 3 benen (niet helemaal, de 4e stond ver op rust) en geen mogelijkheid er iets aan te doen... week in week uit hem zien pijn lijden en gelukkig voelt hij zich nu veel en veel beter en is hij zichzelf weer! Het breekt echt je hart om je lieveling zo te zien...

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:33

Jeetje Willeke, hopelijk valt het mee Ach gut

Ester staat in de bak bij de rest Haha! We hadden er even een kleine discussie over want ze wilde eigenlijk niet....maar ik wilde haar toch heel even buiten hebben, even de doorbloeding weer op gang helpen. Toen ze er eenmaal was was ze wel happy geloof ik. Heb haar wel extra dik ingepakt Bloos Het was best koud en ze staan in de polder, veel koude wind en ze loopt veel minder dan de andere paardjes dus heel unnatural een extra deken er bij om de spiertjes warm te houden (want die gaan nu net goed).

Ik haal haar wel straks naar binnen want ik merkte ook al dat dat uurtje gisteren er wel in hakt.....en de spierbevangenheid moet niet erger worden anders zitten we daar weer mee.....maar voor haar hoefbevangenheid, artrose en andere lichamelijke ongemakken is lopen weer beter. Best lastig van het een in het andere vallen op deze manier.....

Maar goed nieuwe medicijnen zijn binnen dus hopelijk gaat ze het daar verder beter op doen......ze gaat op pro biotica, MSM en nog wat druppeltjes....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:46

Airiin en Zwerte, ja, ik ben zelf ook overtuigd dat je kinderen niet moet gaan beschermen tegen menselijke emoties, hoor. Emoties horen bij het leven en er is niets mis mee. En al zou ik het willen, als ik ergens om moet huilen, als iets me echt raakt, kan ik mezelf niet inhouden Clown . Ik ben ook een vrij passioneel mens, alle emoties (ook de negatieve) voel ik echt intens (en zo reageer ik ook Bloos ). Ik hecht me ook heel erg aan voor mij belangrijke, lieve en mooie (en dan heb ik het niet over uiterlijkheden, he Knipoog ) mensen EN dieren om me heen. Als er met hen iets gebeurt, dan raakt me dat heel erg......

Moet ook zeggen dat mijn dochter daar super mee omgaat (want ik heb wel eens wat met haar te stellen, maar zij met mij net zo goed Haha! ) en dat ze zelf ook al enorm kan meeleven (en ook troosten, zo lief), wat ik best bijzonder vind voor een peuter. Peuters (laat staan 1-jarigen, toen ik al merkte hoeveel empathie zij al op kon brengen) zijn meestal niet zo empathisch ingesteld, want ze zitten eigenlijk juist in een egocentrische fase (wat zij ook zeker heeft op momenten, hoor Knipoog ). Nu zaten we samen te huilen in elkaar's armen om die lieve, kleine Nouschka. Heel bijzonder.

Airiin, een rijbewijs is best handig (als je wel een auto hebt). Ik heb ook jarenlang gefietst, gelopen en ge-OV't, hoor. Haha!
Maar ben nu toch wel erg blij met mijn rijbewijs en de vrijheid die daarmee gepaard gaat. Ja
Gefeliciteerd met je nieuwe plekje trouwens voor Roxy. Zou fijn zijn, he. Lachen

Willeke, sterkte voor jouw paardje!!! Ach gut
Wat een gedoe allemaal met al die paarden hier...... Verdrietig
Timbers, met Esther gaat het gelukkig de goede kant op, toch?
Saskiakefie, ik ken die opleiding niet, hoor. Vertel. Lachen

Ik baal een beetje van het vele gras bij ons. Sam begint meteen weer dikker te worden. Hij heeft zo weinig nodig en de kudde is echt veel te klein. Vanochtend stonden ze met zijn drietjes op dat grote stuk, omdat mijn staleigenaresse twee Shets als gezelschap bij een ander paard had gezet.
Dani, ben blij als Reina erbij komt en ook Inge met haar Tjitse Haha! . Ik ben nu bezig om er nog twee Shets bij te krijgen, een jaarling en een 4-jarige grote Shetmerrie. Hoe meer, hoe beter. Hopelijk kan Sam dan ook weer wat meer spelen, want die Shets die er nu bij staan, zijn zoooooo rustig. Daar is voor hem weinig lol aan te beleven, al hoewel die hem wel weer een mooie vriendschap geven, want maatjes zijn ze wel allemaal gelukkig.

Sam had vanmorgen echt geen zin in rijden (en we hadden al anderhalve week niet gereden) Verdrietig . Ik voelde het aan zijn lijf, hij liep niet ontspannen, voelde zelfs stuurloos aan en ben maar gestopt om wel wat te gaan grondwerken. Bewegen moet hij namelijk wel om in conditie te blijven en grondwerk vind hij echt leuk. Maar er is tegen al dat gras niet aan te bewegen, geloof ik....
Verder heb ik het vermoeden dat hij last van zijn tanden/kiezen heeft, dus ik ga maandag de tandarts even bellen voor een afspraak. Het is niets voor Sam om geen zin te hebben. Elke keer dat hij dat aangeeft, is er iets aan de hand. Dus ik wacht morgen nog even af.... Heb zijn rug nog lekker wat gemasseerd en samen getut. Hij was erg rustig vandaag......

En YESSSS, mijn zadel komt binnenkort eindelijk Go jij! Go jij! . Kan ik eindelijk weer eens met zadel rijden, wat wel zo fijn is als we draven of zoals nu, met de galop zijn begonnen. Lachen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:36

Ben eindelijk thuis! Ik heb zowat de ganse dag op de wei doorgebracht!
Om half 4 stond de veearts er pas... Het bleek een abces te zijn en er kwam toch heel wat pus uit. Hij heeft alles eruit gesneden en het ingepakt zodat de wonde proper blijft. Ze moet nu een ganse nacht op stal blijven. Ik ben nog een paar uur bezig geweest met het paddockje te veranderen zodat de andere paarden niet bij haar kunnen (kwestie dat ze de stal nie afbreekt). Ze heeft allesinds voldoende hooi gekregen om de nacht rustig door te kunnen komen. Ik hoop dat ze het daar rustig houden. Morgen mag het verband eraf en moeten we zien hoe ze loopt. Het zou metteen al een stuk beter moeten zijn, zoniet moet 'k de veearts opnieuw bellen en moet ze een ganse week in het verband en dus ook op stal

Afwachten dus...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:48

Willeke balen zeg. Maar beter een hoefzweer dan andere enge dingen.
Timbers, we blijven duimen voor Essie, lekker bewegen is inderdaad ook wel belangrijk om gezond te blijven.

Airiin, ik hoop dat je plekje doorgaat, voor Roxy, je gunt zo'n paardje toch nog veel mooie jaren.

Natascha, ik heb hier in mijn omgeving gemerkt dat kinderen er beter mee om kunnen gaan als wij volwassenen niet zo spastisch doen. Ik heb mijn buurjongetje verteld dat Sonja weg zou gaan en samen met hem zitten huilen. Hij is nog meegegaan afscheid nemen. Mijn neefje heeft het van zijn moeder (mijn zus) te horen gekregen en heeft met haar om Sonja gehuild en vorige week had hij het er met mij over en kregen we het weer beiden te kwaad ermee, dat mag en dat uit hij ook. Toen mijn oma stierf zei hij letterlijk tja alle oude mensen die ik ken gaan dood eerst Sonja en nu oma. In de kerk heeft hij toen een kaarsje voor oma en een voor Sonja aangestoken en ik ook. Het enige wat hij vreemd vond was dat we oma nog moesten begraven, mama die worden toch gewoon opgehaald net als Sonja.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:47

Zo Willeke dat was dus even schrikken vandaag.. Hoop dat ze snel opknapt! Tjitse heeft vorig jaar een hoefzweer gehad en stond opeens op 3 benen in het land. Schrok me helemaal rot toen ik hem zo zag strompelen, wilde zo graag de pijn wegnemen maarja.. Kan niet helaas. Sterkte! Ach gut

Fijn dat Essie lekker buiten heeft gestaan vandaag Frances!

@ Airrin; rijbewijs is heerlijk!! Heb hem half augustus gehaald en toen nog 2 weken lang heel veel gereden in de auto's van mn ouders, voor ik naar Sevilla vertrok. Doordat rijbewijs kon ik Tjitse ook verhuizen naar een goede plek. Half uurtje met de auto maar niet te fietsen dus dat is ook heel fijn. Lachen
Enne, wat goed dat je misschien een plekje hebt voor Roxy! Pling

Vervelend dat Sam weer wat dikker wordt Natas. Tjits heeft nu wel een buikje, maar dikker wordt hij ook niet. Wel heel fijn, dat hij niet zo'n aanleg heeft om dik te worden.. Hopen dat dat zo blijft als hij straks ook bij jou staat.
Denk dat Sammy en Tjits het wel goed kunnen vinden, Tjits houdt namelijk ook ontzettend van spelen, rennen en gek doen. Haha!
Wat fijn dat je zadel trouwens snel komt!! Heb je lang op moeten wachten he?

Nog maar 16 dagen en dan ben ik weer in Nederland! Eindelijk zie ik mijn Tjitse dan weer. Party!!
Zoo ik ga mn bedje in, ben kapot! Slapen
Doei!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:40

Willeke, je moet er even een paar dagen doorheen met haar, he. Sterkte ermee, hoor, ik weet hoeveel zorgen je je maakt als je paard zoiets heeft..... Ach gut

Sonjim, inderdaad, hoe moeilijker je doet, hoe lastiger het voor een kind, wat in principe nog heel puur reageert, is. Ik heb zelf ook niet echt geleerd alles zo te uiten, maar ik zit wel gewoon zo in elkaar en doe het uiteindelijk anders bij mijn eigen kind dan dat ik zelf heb geleerd vroeger. Ik denk dat het zo beter is en daarbij ben ik het type niet om mijn emoties voor haar te verstoppen. Mijn dochter en ik zijn heel close en voelen elkaar heel erg goed aan. We knallen hierdoor ook wel eens behoorlijk, want ben ik gestresst, krijg ik het geheid terug van haar. Soms ziet ze mijn buien nog eerder dan dat ik het zelf door heb. We hebben ook allebei een temperamentje Bloos . Maar we zijn stapelgek op elkaar en janken dus ook wel eens samen. Ze weet al zo'n beetje wat de dood is, dat iemand dan 'weg' is, zeg maar. En dat het toch wel iets 'definitiefs' is, dat beseft ze ook. Vergeet niet dat het hier om een meisje van 3,5 jaar gaat, he. Geen schoolkind met wat meer besef of iets dergelijks. Ze is echt nog erg jong natuurlijk...... Maar goed, we zien wel als het zo ver is. Zal dit weekend eens vragen of ze al weten wanneer het gaat gebeuren.....

Inge, jouw plekje is dus gereserveerd en nu hoop ik er nog twee Shets bij te krijgen. Dus dan komen er toch 4 paardjes bij i.p.v. 3. Knipoog
Maar ik vind het superleuk als jij en Dani er gezellig bij komen te staan. Toch drie natural typjes met hun paarden in een kudde, YESSSS, gezellig!!! Go jij! Go jij!

In het voorjaar en de zomer zouden de 3 Fjorden van een andere kudde er nog bij kunnen, mocht er toch nog teveel gras zijn. En we hebben ook nog een kudde schapen Knipoog . Dit was het eerste jaar met extreem veel gras (in 2007 hadden we vaker te weinig gras). Bovendien gaat Sam nu steeds meer doen qua werk, dus ik hoop dat ik het zo opvang volgend jaar. Had alleen gehoopt dat hij nu wat af zou vallen, maar aangezien we nog een stuk over hadden, waar al een tijdje geen paard opgelopen had. Heerlijke droge grond, zelfs met dit weer, maar ook met wat teveel gras. Normaal gesproken voer ik Sam allang bij in deze tijd van het jaar, maar nu krijgt hij nauwelijks wat, hoor. Ik werk nu zo'n 6x per week met hem, op donderdag heb ik te weinig tijd en staat hij gewoon een dagje stil. Zou toch moeten kunnen met een weidepaard.

Ik denk dat Tjits toch weer een heel ander soort paard is qua voeding en omvangaanleg. Sam is een paard wat zo weinig nodig heeft. Type IJslander, zeg maar. Wat dat betreft lijkt hij niet op mij, want ik kan aardig eten en niets aankomen. Clown
En ik denk ook dat ze het samen prima zullen vinden. Denk ik echt. Nou, we zullen zien, want die kennismaking duurt nog even.... Knipoog
Was het maar ergens eind april, voorjaar!!! Ja

Ing, lekker aftellen!! Nog even en je kunt Tjits weer knuffelen. Wat zal jij daarnaar uitkijken!!! Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:59

Vanmiddag was het toch weer mis met Es.....te veel gedaan in 2 dagen tijd. Alleen naar buiten lopen en daar een uurtje staan is al te veel voor d'r Verdrietig. Aangezien ze steeds na rust verbeterd ga ik haar toch maar weer op complete boxrust zetten hoe rot dat ook is......het gaat helemaal tegen mijn gevoelens in om dat te doen, maar het lijkt voorlopig voor Es toch beter te zijn helaas.

Hopelijk is ze morgenochtend een beetje bijgekomen....heb d'r maar een extra zakje pijnstillers gegeven vanavond.

Ben ook maar meteen begonnen met de pro biotica....hopelijk gaat dat echt wat doen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:01

Jeetje Timbers, wat een gedoe, zeg. Ja, boxrust is echt vreselijk, maar als het voor Esther toch echt even beter is, heb je geen keuze. Hoe is ze er zelf onder?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:09

Zelf interesseert het haar niet zo lijkt wel......maar ik vind het zo rot als ze overdag alleen staat en ook nog eens op stal.

Essie zelf is heel rustig en staat of ligt en staat soms lekker door haar buiten luik naar buiten te kijken en aan het hooinet dat daar hangt te plukken......dus ik moet me er maar even bij neerleggen. Ze liep gisteren veel beter dan vandaag en dat na zeker een week boxrust. Vandaag ging het meteen stukken minder en vanmiddag wilde ze weer alleen maar liggen Verdrietig.

We gaan dus maar weer op boxrust over en dit weekeind toch maar iets meer pijnstillers weer......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:36

Nou, gelukkig maar dat ze zelf zo rustig is Ja . Dat scheelt weer iets, ook al vind jij het niets (wat ik me goed kan voorstellen).

Sam heeft begin dit jaar op boxrust gestaan en dat was na een paar uur al een groot drama. Hij HAAT opsluiting. Daarbij had de DA het mis qua diagnose, wat ik al vermoedde, dus je snapt hoe pissed ik was, toen ik daar daadwerkelijk achter kwam, nadat ik mijn paard allang weer had 'vrij gelaten' op het land. Ik heb toen een boze DA aan de telefoon gehad, omdat ik eerlijk vertelde aan haar dat ik hem buiten had gezet (ze vond me eigenwijs Clown ). Het ging gewoon niet meer op stal, hij was in een paar dagen tijd veranderd in een zwaar gefrustreerd, nukkig paard. Mijn altijd zo vrolijke en lieve Sam Verdrietig . Hij hinnikte de hele tijd naar zijn vriendjes, zodra we buiten even 'gecontroleerd' gingen wandelen. En hij was niet te houden, zowat. Mijn gevoel zei me al dat de diagnose ook niet klopte en ik kreeg nog gelijk ook. Zij had het over een zoolkneuzing en ik was overtuigd dat ze de hoefzweer er niet goed uitgehaald had. Waar kwam die zoolkneuzing nou ineens vandaan???? Ik snapte geen moer meer van haar verhalen...... Verward

We hebben in totaal 3 weken lopen hannessen met op stal staan. Toen hij weer fulltime buiten stond, kwam het vervolg van de gecompliceerde hoefzweer er heel snel uit en toen heb ik een andere DA laten komen, die het er deze keer goed uitsneed. Ik heb een heel gangenstelsel in zijn voet zien zitten, zo erg had het doorgewoekerd. Daarna was het met een paar dagen helemaal over. Clown
Wel een giga beschadigde voet gehad, maar daar zie je nu gelukkig niets meer van. Ze zijn weer oersterk en gezond. Mijn god, wat heb ik me toen druk lopen maken.

Dus ik snap heel goed hoe een aantal van jullie hier met het handen in het haar zitten met al die medische problemen. We willen allemaal dat ons paard gezond en gelukkig is. Ja

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 08:14

Ai F6 dat is weer even minder, maar als ik dat zo lees lijkt het me ook beter voor es. Hoop dat ze vlug weer opknapt. Je merkt wel dat ze stilaan op leeftijd begint te komen hé... Wij zijn dat met onze oudjes ook... dat gaat ook zowat met ups en downs.

Ik heb vanacht zo slecht geslapen. Ben zoooo bang dat de paarden de boel afgebroken gaan hebben. Dus ik ga sebiet kijken hoe het met hun is. Eerst nog even mijn tasje koffie.
Goh ik voel me wel gelijk een pak beter dan gisteren! Ik was zooooo emotioneel omdat ik het verschrikkelijk vond om casandra zoveel pijn te zien hebben. En dan dat lange wachten op de veearts. Uren lijken dan echt dagen, en ja dat gevoel van: ik zou toch zo graag die pijn wegnemen en niets kunnen doen... Verschrikkelijk!

Ik ben benieuwd hoe ze stapt straks als het verband rond haar voet uit mag. Ik hoop dat de wonde een beetje dicht is, want van het moment er vuil ik komt kan het opnieuw gaan onsteken. De veearts raad de meeste paarden een week boxrust aan in het verband, maar hij vind dat als het paard op de wei kan dat je dat ook moet doen. Beter voor de doorbloeding zegt hij!

Hij vroeg gisteren ook wie haar momenteel bekapt en toen ik Raf zijn naam noemde zei hij direct: aaaah door de strassermethode? En ik zeg zo: ja klopt. En toen zei hij: ik kan je allesinds zeggen dat het zeker niet aan de methode van bekappen ligt dat dit gebeurt is. Ze heeft gewoon op die plaats een zwakke plaats in de hoef en van het moment dat ze daar meer hoorn gaat produceren gaat ze ook weer veel beter lopen. De meeste paarden zouden in de winter een dipje hebben in de hoorngroei en vaak worden de hoeven wat zachter door het te vele vocht in de wei, zeker in natte weilanden waardoor een zoolkneuzing die kan leiden tot een hoefzweer vaker voorkomen.

Ik ben zoooooooooooo blij met mijn veearts! Blij omdat hij pro zo natuurlijk mogenlijk is en blij omdat hij de methode van bekappen niet afkeurt zoals ik gewoon ben van andere veeartsen!!!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:30

Timbers en Willeke; veel sterkte met jullie paarden! Willeke, ik ben het eens met jouw veearts. Wanneer de omstandigheden het toelaten zou ik ten alle tijden de weide boven een box verkiezen.

Ik ben gisteren uit geweest en heb het iets te bont gemaakt, helaas moet ik daar nu de consequenties van nemen Bloos . Ik lig al de hele dag op de bank en ben uit verveling begonnen met het bouwen van mijn eigen website. Dat wilde ik altijd al een keer gaan doen, dus ergens heeft zo'n brakdag ook zijn voordelen. Ik ga hem pas online gooien als hij helemaal af is en naar m'n zin is, dus dat zal nog wel even duren, maar jullie krijgen hier zeker de link! Ik ben nu bezig met een stuk over bitloos rijden, maar goh, het is nog best moeilijk om in mijn eigen woorden een stuk neer te zetten dat overkomt op anderen. Het zit wel allemaal in mijn hoofd, maar het komt helaas niet in één keer soepel uit mijn toetsenbord rollen... Maar goed, het zal ook wel aan mijn toestand van dit moment liggen... Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:45

Dani, wat leuk. Ik ben ook bezig met teksten voor een eigen website, maar het is inderdaad erg moeilijk. Haha!
Ben er al maanden mee bezig, maar ben nog lang niet tevreden en dus komt 'ie voorlopig nog niet online, vrees ik. Maar goed, ik heb er ook geen haast mee....

Willeke, jij ook heel veel sterkte met je paard!! Ben benieuwd hoe ze er vandaag bij staat.....

Ik ga zo even naar Sam, wat grondwerken ofzo. Heb minder zin in rijden de laatste tijd, want ik heb die bak wel weer gezien. Wil eerdaags weer eens lekker het bos in ofzo. Maar dat moet ik echt plannen vanwege de afstand (kost me wel een paar uurtjes) en omdat ik ook nog iemand met een gezellig paard mee moet nemen. Sam is nog te gericht op andere paarden, als we buiten rijden. Ik vind dat nog niet verantwoord. Wandelen gaat prima, maar rijden is dan toch weer een ander verhaal.....

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:58

hallo allemaal, hier ben ik weer. Ben gisteren niet online geraakt. Heb zo'n drukke dag gehad. Eerst naar casandra geweest. Ze maakt een boeltje van haar stal! Had gisteren de kans om een uitloopje te maken voor haar stal zodat ze toch ook naar buiten komt. Ze leek er héél dankbaar voor want in no time stond ze buiten. Ze kan nu wat over en weer lopen. Gisteren zat het verband nog helemaal vast, dat we besloten hebben na even met de veearts gebeld te hebben om het nog een paar dagen extra om te laten zodat die wonde zeker dicht is voor ze in de modder gaat. pffff 't is echt een rot seizoen nu om zoiets aan de hand te hebben. In de zomer is het mooi droog waardoor de kans op infectie veel minder is. Maarja nog een paar daagjes en dan kan ze weer volop met haar vriendinnetjes op wei. Ze kan zowieso over het draadje van haar uitloop kroelen met de anderen, dus dat is toch wel iets. Ze lijkt het ook helemaal niet zo erg te vinden.

Morgen blijft het verband er ook nog op, dinsdag ochtend gaan we het eraf doen, en kijken. Dan zal het er ook wel stilaan vanaf gaan vallen denk 'k. Want het is nu aan de teen toch al redelijk gescheurd. Afwachten dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:54

Hoi allemaal Lachen

Ik ben een tijdje niet geweest: Na Ameland (wat geweldig was!) begaf mijn laptop het en kreeg ik griep. Niet veel tijd/zin/mogelijkheid om te internetten gehad dus Knipoog

Wel bijgelezen, maar het is een beetje veel om op alles te reageren.

@ Timbers, heel veel sterkte met Essie. Denk je wel om jezelf?

@ Dani, Natascha en Inge, wat leuk dat jullie paarden weidegenootjes worden! Toch fijn als je dat kan delen met 'gelijkgestemden'. Knipoog

@ Willeke, veel sterkte met Casandra, ik hoop dat het goed komt.

Ik heb de laatste 2 weken niks met Spikkel gedaan, behalve de gewone verzorging en knuffelen uiteraard. Komt wel weer, we zitten er allebei niet mee geloof ik Knipoog Hopelijk is het weer de komende week redelijk, dan ga ik weer lekker buitenritjes met haar (of haar weidegenootje, zijn eigenaresse kan zelf even niet rijden) maken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:28

Heeeey RedPassion, dat is idd wel weer een tijd geleden, zeg. Lekkere vakantie gehad dus, fijn!!!
Heb je nog op IJslanders gereden op Ameland (dat kon daar toch of ben ik in de war?)

Ik ben ook razenddruk momenteel (Sinterklaas, maar ook met andere zaken), dus ik zit ook wat minder op bokt. Onze laptop heeft overigens ook kuren, dus ik ben niet blij. Boos!

Morgen wordt het droger weer en dat is fijn, want dan heb ik weer les met Sam. Die was vandaag echt zo gek als een deur. En maar rondscheuren, zowel op het land als in de round pen. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:06

Nee, ik heb uiteindelijk niet paardgereden (waren geen Ijslanders trouwens, ik zou zelf ook niet op een Ijslander willen Bloos ), het ging niet door. Maar goed ook, het was erg slecht weer, we hebben veel regen gehad. Dat mocht de pret echter niet drukken, we hebben tussen de buien door heerlijk gewandeld en tijdens de buien lekker chocomel en Baileys gedronken in leuke strandtenten Vingers aflikken
Verder ook nog gewinkeld in Leeuwarden, dus ik ben thuisgekomen met te veel nieuwe kleren en lingerie. Haha!

Gekke Sam! Spikkel was ook al zo enthousiast deze week, de sneeuw vond ze erg leuk. Ik heb nog wel een paar leuke foto's:

Afbeelding

Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:16

whaha hoe kan ze sneeuw nu leuk vinden? Huilen van het lachen
dan kan ze alleen maar geen eten vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:18

Oh, met haar neus heeft ze genoeg sneeuw verschoven om toch te kunnen grazen hoor Knipoog
Daarnaast heb ik de paarden toen er echt veel sneeuw lag extra hooi gegeven, dus honger hebben ze niet gehad.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:28

Doei! Hallo!

Ik lees al een poosje mee hier op de subforums van 'Van Nature'.
Nu ik hier moderator ben geworden vind ik, dat ik me wel even voor mag stellen hier Lachen Hebben jullie ook wellicht een beter beeld van wie 'snowdon' is.

IRL noemt men mij Leon, ik heb samen met mijn vriend 3 tinkers en 2(,5) shetlanders. Deze worden allen 24/7 buiten gehouden en deken- / ijzerloos. Ik rijd mijn volwassen ruin met een bosal en een boomloos zadel (of met touwhalster/optomingsloos), echter heb ik ook een bit en boomzadel.
Ik ben al enkele jaren geinteresseerd in het natuurlijk paardhouden en sta over het algemeen open voor veel nieuwe inzichten.

Ik hoop dat ik welkom ben hier Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:10

Hoi Snowdon, welkom hier! Lachen
Hebben jullie de paarden aan huis staan of in pension?

Het is hier lekker weer dus ik ga straks weer eens buitenrijden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:14

Onze paarden staan in 'pension', helaas hebben wij nog niet de beschikking over een huisje buitenaf....

Hier is het ook lekker weer (itt gisteren!), maar zit op kantoor te balen dat ik niet buiten ben Clown