Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
We hadden er even een kleine discussie over want ze wilde eigenlijk niet....maar ik wilde haar toch heel even buiten hebben, even de doorbloeding weer op gang helpen. Toen ze er eenmaal was was ze wel happy geloof ik. Heb haar wel extra dik ingepakt
Het was best koud en ze staan in de polder, veel koude wind en ze loopt veel minder dan de andere paardjes dus heel unnatural een extra deken er bij om de spiertjes warm te houden (want die gaan nu net goed).
. Ik ben ook een vrij passioneel mens, alle emoties (ook de negatieve) voel ik echt intens (en zo reageer ik ook
). Ik hecht me ook heel erg aan voor mij belangrijke, lieve en mooie (en dan heb ik het niet over uiterlijkheden, he
) mensen EN dieren om me heen. Als er met hen iets gebeurt, dan raakt me dat heel erg......
) en dat ze zelf ook al enorm kan meeleven (en ook troosten, zo lief), wat ik best bijzonder vind voor een peuter. Peuters (laat staan 1-jarigen, toen ik al merkte hoeveel empathie zij al op kon brengen) zijn meestal niet zo empathisch ingesteld, want ze zitten eigenlijk juist in een egocentrische fase (wat zij ook zeker heeft op momenten, hoor
). Nu zaten we samen te huilen in elkaar's armen om die lieve, kleine Nouschka. Heel bijzonder.
. Ik ben nu bezig om er nog twee Shets bij te krijgen, een jaarling en een 4-jarige grote Shetmerrie. Hoe meer, hoe beter. Hopelijk kan Sam dan ook weer wat meer spelen, want die Shets die er nu bij staan, zijn zoooooo rustig. Daar is voor hem weinig lol aan te beleven, al hoewel die hem wel weer een mooie vriendschap geven, want maatjes zijn ze wel allemaal gelukkig.
. Ik voelde het aan zijn lijf, hij liep niet ontspannen, voelde zelfs stuurloos aan en ben maar gestopt om wel wat te gaan grondwerken. Bewegen moet hij namelijk wel om in conditie te blijven en grondwerk vind hij echt leuk. Maar er is tegen al dat gras niet aan te bewegen, geloof ik....
. Kan ik eindelijk weer eens met zadel rijden, wat wel zo fijn is als we draven of zoals nu, met de galop zijn begonnen.

. Maar we zijn stapelgek op elkaar en janken dus ook wel eens samen. Ze weet al zo'n beetje wat de dood is, dat iemand dan 'weg' is, zeg maar. En dat het toch wel iets 'definitiefs' is, dat beseft ze ook. Vergeet niet dat het hier om een meisje van 3,5 jaar gaat, he. Geen schoolkind met wat meer besef of iets dergelijks. Ze is echt nog erg jong natuurlijk...... Maar goed, we zien wel als het zo ver is. Zal dit weekend eens vragen of ze al weten wanneer het gaat gebeuren.....
. Dit was het eerste jaar met extreem veel gras (in 2007 hadden we vaker te weinig gras). Bovendien gaat Sam nu steeds meer doen qua werk, dus ik hoop dat ik het zo opvang volgend jaar. Had alleen gehoopt dat hij nu wat af zou vallen, maar aangezien we nog een stuk over hadden, waar al een tijdje geen paard opgelopen had. Heerlijke droge grond, zelfs met dit weer, maar ook met wat teveel gras. Normaal gesproken voer ik Sam allang bij in deze tijd van het jaar, maar nu krijgt hij nauwelijks wat, hoor. Ik werk nu zo'n 6x per week met hem, op donderdag heb ik te weinig tijd en staat hij gewoon een dagje stil. Zou toch moeten kunnen met een weidepaard.
. Aangezien ze steeds na rust verbeterd ga ik haar toch maar weer op complete boxrust zetten hoe rot dat ook is......het gaat helemaal tegen mijn gevoelens in om dat te doen, maar het lijkt voorlopig voor Es toch beter te zijn helaas.
.
. Dat scheelt weer iets, ook al vind jij het niets (wat ik me goed kan voorstellen).
). Het ging gewoon niet meer op stal, hij was in een paar dagen tijd veranderd in een zwaar gefrustreerd, nukkig paard. Mijn altijd zo vrolijke en lieve Sam
. Hij hinnikte de hele tijd naar zijn vriendjes, zodra we buiten even 'gecontroleerd' gingen wandelen. En hij was niet te houden, zowat. Mijn gevoel zei me al dat de diagnose ook niet klopte en ik kreeg nog gelijk ook. Zij had het over een zoolkneuzing en ik was overtuigd dat ze de hoefzweer er niet goed uitgehaald had. Waar kwam die zoolkneuzing nou ineens vandaan???? Ik snapte geen moer meer van haar verhalen......
. Ik lig al de hele dag op de bank en ben uit verveling begonnen met het bouwen van mijn eigen website. Dat wilde ik altijd al een keer gaan doen, dus ergens heeft zo'n brakdag ook zijn voordelen. Ik ga hem pas online gooien als hij helemaal af is en naar m'n zin is, dus dat zal nog wel even duren, maar jullie krijgen hier zeker de link! Ik ben nu bezig met een stuk over bitloos rijden, maar goh, het is nog best moeilijk om in mijn eigen woorden een stuk neer te zetten dat overkomt op anderen. Het zit wel allemaal in mijn hoofd, maar het komt helaas niet in één keer soepel uit mijn toetsenbord rollen... Maar goed, het zal ook wel aan mijn toestand van dit moment liggen...

Hopelijk is het weer de komende week redelijk, dan ga ik weer lekker buitenritjes met haar (of haar weidegenootje, zijn eigenaresse kan zelf even niet rijden) maken.
), het ging niet door. Maar goed ook, het was erg slecht weer, we hebben veel regen gehad. Dat mocht de pret echter niet drukken, we hebben tussen de buien door heerlijk gewandeld en tijdens de buien lekker chocomel en Baileys gedronken in leuke strandtenten

Hallo!
Hebben jullie ook wellicht een beter beeld van wie 'snowdon' is.