polly2 schreef:Ik vind het geen informatieve site in de zin van dat er neutrale informatie wordt gegeven die universeel toepasbaar is in meerdere situaties.
Ik vind het een site die een duidelijk standpunt inneemt. Die een duidelijke visie verkondigt en dit ook uitdraagt.
Maar hierdoor wordt wel een eenzijdig beeld geschetst.
Maar goed...het is ook vrij extremistisch....en dat is altijd eenzijdig.
het was completer en reëler geweest als het van meerdere kanten zaken had belicht en daarbij de voor- en nadelen van alle vormen van houderij neutraal in beeld had gebracht.
Maar aangezien dat volgens mij niet het doel van de site is....is dat dus niet zo.
Toch bekruipen mij her en der gevoelens van een soort "sekte-achtige" verschijnselen.
Let wel: ik ben het met veel dingen van de site eens....het zet je ook aan tot nadenken en dat is altijd goed....maar de site slaat wel door in generaliseren en meningopdringen en is in sommige zaken veel te stellig.... zaken waar je niet stellig over KAN zijn...omdat ze subjectief zijn.
Ze zijn gewoon duidelijk in hun filosofie en ik vind er niks extreems aan. Hoe langer je erover nadenkt hoe gekker bepaalde 'normale' zaken in de paardenwereld worden.
Hier in de buurt is een spiksplinter nieuwe manege, met een enorme rijhal, twee buitenrijbakken, een overdekte stapmolen en een longeercirkel. (afspuitplaatsen, kantine, solarium etc etc)
GEEN paddocks en alleen maar boxen met dichte zijwanden, de pony's staan in boxjes van 2 x 3 meter en kunnen niet eens boven het schot uitkijken. De tralies zijn dicht aan de voorkant dus de grotere paarden kunnen ook niet hun hoofd over de deur hangen.
Afschuwelijk mijn maag draaide zich om. Er is nog veel te doen! Dat zo'n gloednieuwe manege zo weinig aandacht besteedt aan het welzijn van de paarden ik kon wel janken.