Emiel Voest op Paard 2008, freestyle of breken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Emiel Voest op Paard 2008, freestyle of breken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:51

allemaal leuk en aardig...we kunnen hier van alles bespreken enz.enz. maar hoe het er nou werkelijk uit heeft gezien weten we nog niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:45

Ik word nu idd ook erg nieuwsgierig naar die video, wil degene die hem heeft het niet plaatden??

Wbt een bang paard onder het zadel; ik heb een paard wat onder het zadel heel paniekerig is en overal bang voor is. Stap ik af en ga ik met haar aan de hand lopen dan snuift ze een keer en is het over. Stijg ik weer op dan vind ze 't weer vreselijk eng. Dus afstijgen is heeft weinig zin maar blijven zitten kan gevaarlijk worden want als ik blijf aandringen gaat ze steigeren.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:12

anneliesdj schreef:
Ik word nu idd ook erg nieuwsgierig naar die video, wil degene die hem heeft het niet plaatden??

Yep, zal niet geplaatst worden om diverse redenen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:57

monya schreef:
anneliesdj schreef:

Yep, zal niet geplaatst worden om diverse redenen.

wat bedoel je daarmee ?

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:43

garny95 schreef:
wat bedoel je daarmee ?

Precies wat daar staat. Om diverse redenen zal de maker het filmpje hier niet plaatsen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 22:03

Ik denk ook niet dat het zinnig is om het te plaatsen. Dankzij de diverse posts van mensen die wel aanwezig waren heb ik ondertussen vrij aardig idee wat er is gebeurd, maar ik betwijfel of er veel mensen het zullen zien op het filmpje. Daarmee wordt de discussie dus niet gestopt en is het dus zinloos om het te laten zien.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 22:48

monya schreef:
garny95 schreef:
wat bedoel je daarmee ?

Precies wat daar staat. Om diverse redenen zal de maker het filmpje hier niet plaatsen.

wie is dan de maker en wat zijn de redenen?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 23:32

Denk dat we de keuze van de maker gewoon moeten respecteren Knipoog

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 23:44

Timbers schreef:

Dat lijkt me idd een goed idee Ja

En zonder filmpje lijkt de discussie me verder ook niet erg zinnig, want de meesten weten toch niet wat er gebeurd is Lachen

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 23:45

anneliesdj schreef:

wie is dan de maker en wat zijn de redenen?[/quote]

Dat blijft voor jou de vraag en voor mij een weet. Ik respecteer in ieder geval de keuze.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 23:47

Maroush schreef:
Timbers schreef:

Dat lijkt me idd een goed idee Ja

En zonder filmpje lijkt de discussie me verder ook niet erg zinnig, want de meesten weten toch niet wat er gebeurd is Lachen

Ik vraag me af of zelfs met filmpje een discussie wel zinnig zou zijn. Niet zozeer om het filmpje, maar meer om ver- en beoordelingsvermogen Knipoog .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 01:10

Timbers schreef:

Tuurlijk moeten we de keuze respecteren, maar het zou wel redelijk zijn om toe te lichten waarom het niet wordt geplaatst.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 10:25

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die zelf prima kunnen beoordelen wat ze op zo'n filmpje zien, zeker degenen onder ons die zelf op deze manieren met hun paarden werken!
Het zou juist een goede objectieve manier zijn om een mening te kunnen vormen. Nu blijft het bij interpretaties van andere mensen waarover weer anderen dan hun mening geven. Schiet niet echt op en bovendien valt er zo ook niks van te leren, wat uiteindelijk juist de bedoeling van een clinic is (en ik neem aan ook van het loswerken vooraf als daar gewoon publiek bij aanwezig kon zijn).

Jammer de de maker dat niet met ons wil delen ...
Ik snap de bezwaren ook absoluut niet: in de eerste plaats zal de maker niks verweten (kunnen) worden, en in de tweede plaats wordt wellicht Voests naam gezuiverd omdat dan te zien is wat hij doet en met welk doel!
Dus niet laten zien lijkt mij juist een slechte keuze in deze discussie en geeft juist meer aanleiding tot specullaties (waarom mag dit niet in de openbaarheid worden gebracht ...)!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:08

Ik denk niet dat die persoon aan ons verantwoording hoeft af te leggen. De keuze is gemaakt om het niet te plaatsen, dat is het goed recht van de filmer en dat besluit hoeft niet aan ons te worden uitgelegd.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 13:36

Waratje schreef:
Ik denk niet dat die persoon aan ons verantwoording hoeft af te leggen. De keuze is gemaakt om het niet te plaatsen, dat is het goed recht van de filmer en dat besluit hoeft niet aan ons te worden uitgelegd.

Natuurlijk niet .... eigen keuze.
Maar het is een beetje zinloos om aan te kondigen dat er een filmpje is, dat overwogen wordt om het op bokt te zetten en dan te besluiten om het niet te doen. Door dit allemaal te melden komen er natuurlijk wel reacties op het waarom wel of niet moeten plaatsen!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:38

als het filmpje niet getoond wordt, brengt dat dus met zich mee dat dit hele verhaal weer in de doofpot gaat..

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:06

Eerst gaat de discussie over wel of geen cap, dan over wat er achter de schermen met het paard zou zijn gebeurd, dan over het wel of niet plaatsen van een filmpje ... en voor al die dingen geldt dat niemand erover kan oordelen als je zelf er niet bij was of de argumenten niet kent (voorbeeld: eerst iedereen, inclusief ikzelf, vol tegen de amazone zonder cap, dan blijkt het verhaal toch genuanceerder te liggen...).
Ik zou ook dolgraag dat filmpje willen zien, maar ik heb het idee dat deze discussie nergens toe leidt. Maargoed, ik val in herhaling geloof ik Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:55

Nadya schreef:
Nou Poes, ik vind het toch echt een stuk fijner als mijn paard bij mij wil zijn, omdat hij het fijn vindt om bij MIJ te zijn, dan dat 'ie alleen maar komt omdat hij wil eten. Ik vind dat toch echt twee hele verschillende motivaties van het paard uit. Lachen

Sja en toch is het verschil niet zo groot als we zouden willen... Paard is goed in communicatie en interacting omdat hij dan de kans heeft om bij een kudde te horen en te overleven. Dat jouw aanwezigheid symbolisch wordt voor iets basics als veiligheid en voedsel, maakt het niet beter. Voedsel is een even goede beloning, maar daar gaat je paard niet zo'n ingewikkelde band mee aan Lachen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 22:27

Ik denk ook dat we wel zo'n beetje klaar zijn met dit onderwerp ... alles is uitgekauwd, bijna niemand die een reactie geeft was erbij en we krijgen geen foto's of filmpjes te zien.

Wat mij betreft: jammer, had er graag inhoudelijk meer over gehoord en zeker gezien. Volgende keer maar weer zelf naar een evenement toe gaan Knipoog !

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:40

En áchter de schermen kijken Bloos

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:52

Om nog even te reageren om wat ik schreef en de reacties..
Ik snap dat je soms liever in het zadel blijft zitten, maar ik ging meer uit van de gedachte dat het mijn eigen paard is en als die mij ziet dat dat een stukje rust en vertrouwen brengen waardoor we een bepaald obstakel kunnen passeren.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:07

Miryamk schreef:
En áchter de schermen kijken Bloos

Dat is altijd leerzaam, ik heb bijvoorbeeld weer prachtige foto's gekregen van iemand die Anky los zag rijden bij Jumping Duivel . Losrijden, loswerken, ik vind het eigenlijk leuker om naar te kijken dan een show/clinic/wedstrijd zelf. Voor de beeldvorming heel leerzaam. Ook of er een soort nazorg plaats vindt bijvoorbeeld. Als je in de mogelijkheid bent om achter schermen mee te koekeloeren: altijd doen!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 23:19

[quote="monya
Dat is altijd leerzaam, ik heb bijvoorbeeld weer prachtige foto's gekregen van iemand die Anky los zag rijden bij Jumping Duivel . Losrijden, loswerken, ik vind het eigenlijk leuker om naar te kijken dan een show/clinic/wedstrijd zelf. Voor de beeldvorming heel leerzaam. Ook of er een soort nazorg plaats vindt bijvoorbeeld. Als je in de mogelijkheid bent om achter schermen mee te koekeloeren: altijd doen![/quote]

Klopt! Bij westernwedstrijden (ik rijd western Haha! ) kijk ik ook altijd graag naar het inrijden en mis daardoor hele stukken van de wedstrijden zelf Knipoog !

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 00:15

hmmm....kijken....zien....en dan zelf doen.....zo is er al heel veel ellende op mijn weg gekomen ! Ongelukken, blessures,afschuwelijke wonden en dode paarden, maar ook heel gevaarlijke situaties mens/paard ! gebroken paarden lichamelijk en/of geestelijk van lief naar zooo gevaarlijk......ontstaan uit wat ze in een boek lazen of in de shows zagen.....domme onkunde, niet weten wat ze doen en wat ze aanrichten !
Alles afstraffen als zou het dominantie zijn.....opjagen en de angst en paniek van het paard niet zien, maar dit als niet willen luisteren zien.....en maar doorgaan.....paarden die uit angst over de bakrand proberen weg te komen, zich uit angst laten vallen/achteroverslaan, terug MOETEN vechten of letterlijk breken......
Ik heb velen weer op de been geholpen, maar vind het verschrikkelijk wat ik zoal op mijn weg tegenkom......vooral het opjagen tot ze er letterlijk dood bij neervallen of neerstorten ( over de bakrand )!
Het spel , zoals het hoort te zijn is een gevecht op leven en dood geworden, doordat mensen niet weten wat ze doen en denken het goed te doen....
Zelf heb ik het idee dat dit al erger wordt.....
Zo'n show brengt heel veel ellende......en als je er dan iets van zegt krijg je de wind van voren.....totdat het paard ineens veranderd of blessures krijgt....of de mens aanvalt.....dan nog durven ze te zeggen dat het paard ineens kolder in de kop is.....en krijgt het nog meer op zijn donder of gaat naar de slacht !!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 01:00

simodi schreef:
Ik denk ook dat we wel zo'n beetje klaar zijn met dit onderwerp ... alles is uitgekauwd, bijna niemand die een reactie geeft was erbij en we krijgen geen foto's of filmpjes te zien.

Wat mij betreft: jammer, had er graag inhoudelijk meer over gehoord en zeker gezien. Volgende keer maar weer zelf naar een evenement toe gaan Knipoog !

En vooral dus niet zelf je paard aanbieden aan zoiemand. Ik heb het zowieso niet zo op zulke mensen en zeker niet na zulke toestanden.