runningkawa schreef:mmm...
Ik heb toch wel paarden voorbij zien komen op bokt die echt tot de kogels in de blub stonden. En geen droog stukje hadden. En daar werd dan gezegt in de natuur staan ze ook 24/7 buiten....
Dan denk ik hoe kortzichtig kan zo iemand zijn...noem zo iemand overigens ook geen natural maar iemand die een paard zo goedkoop mogelijk wil houden....
Een paard dat 24/7 buiten staat, staat bijna altijd wel een beetje in de blub. Je hebt altijd plekken in de wei die kapot gelopen worden, zoals bijvoorbeeld bij de ingang, of bepaalde plekken waar ze veel lopen (in mijn weide is er één hoek die helemaal kapot gelopen is, de hoek het dichtst bij de merries, tja hengsten he
) Maar zolang er maar een droog plekje is en de paaden gezond blijven en gelukkig ogen vind ik een beetje blub opzich niet heel erg. Natuurlijk is het absoluut niet, maar ik denk dat heel veel paarden modder beter vinden dan 24/7 op stal. over de kliniek: de DA is nog altijd de prof, en als hij zegt dat stalrust het beste is, dan wordt het stalrust. Wel zou ik er kritisch naar kijken en vragen om uitleg waarom hij stalrust aanraad. Het moet trouwens wel leuk blijven, als je de toestanden kijkt over Barbaro (renpaard dat zn beenbrak en die ze probeerde op te lappen) dan heb ik echt iets van, maakt er aub gewoon een einde aan. Maar opzich ben ik bereid vrij ver te gaan voor mn paard z'n leven, als ik maar weet dat hij daarna weer gelukkig kan worden.
@Cowgirl: ik zie het idd ook vrij vaak over boomloos, het wordt ook vaak zo gebracht alsof het beter is dan een goedpassend boomzadel. Soms heb ik een beetje het idee dat bepaalde mensen zoveel mogelijk "loos" willen hebben zonder dat er werkelijk goed over nagedacht wordt

.