Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Huertecilla schreef:Roadracer schreef:En dat het dus zeker zo kan zijn dat Naturals over het algemeen minder vaak een cap rijden. Maar het is zeker niet standaard: Natural = caploos.
Áls het al zo is rijden ruiters die meer met de aard van hun paard bezig ben door een andere risisocanalyse wellicht minder snel/vaak met een helm.
Verder zijn alle ruiters die niet (semi)professioneel rijden recreatieruiters. Sport is, al dan niet in wedstrijdverband, in de definitie ervan ook recreatie.
Verder rij ik ook in wedstrijdverband en zet dan keurig de verplichte harde pet op hoewel míjn riscioanalyse op niet uitkomt. Hier resulteert de perceptie van de organisatie in een bovenwettelijke helmverplichting waardoor mijn beslissingsvrijheid beperkt is: Ik kan kiezen tussen niet meedoen of met pet.
Ik héb al een compromis kunnen sluiten over het optomingloze en de niet-homologatie van mijn pet, dus doe dan water in mijn eígenlijk principiële NONO-wijn omdat ik en en mijn paard(en) ook veel leren van die deelnames().
hc
Roadracer schreef:Ik denk dat sommigen ook een stukje extra vertrouwen denken te krijgen door een cap te dragen. Alsof er dan niks kan gebeuren ofzo.
Tinkerloos schreef:Je kan ook je nek breken met cap op.
Miss_Mustang schreef:Tinkerloos, je pols breken is wel iets anders als een hersenbeschadiging hoor!!!
Citaat:En waarom zou je géén cap dragen?
Miss_Mustang schreef:En je nek breken hoeft ook niet persé het einde te zijn hoor. Het gaat erom hoe je het breekt.
Roadracer schreef:[De "ontspannen" ruiter zal sneller caploos door het leven gaan dan de ruiter die met een stuiterend paard en strakke teugels door het bos dendert omdat de vertrouwensband zoek is. Terwijl beide wellicht in dezelfde categorie "recreatieruiter" vallen. Ik denk dat sommigen ook een stukje extra vertrouwen denken te krijgen door een cap te dragen. Alsof er dan niks kan gebeuren ofzo.
Citaat:Het topic gaat daar echter niet over , wel over het positioneren van de stelling dat het jammer is dat naturals minder vaak een helm op zetten.
Miss_Mustang schreef:Kan dat in abn?.....
Paul11 schreef:Dat vindt zij en is haar mening en ongeacht of ze er wel of geen verstand van heeft, heeft ze recht op haar mening, of jij dat nu leuk vindt of niet.
Huertecilla schreef:Paul11 schreef:Dat vindt zij en is haar mening en ongeacht of ze er wel of geen verstand van heeft, heeft ze recht op haar mening, of jij dat nu leuk vindt of niet.
Nee, dat recht heeft ze alleen als ze het referentiekader heeft om ergens iets op te funderen.
Zoals hier terecht is opgemerkt in een begrijpelijk voordeeld: je mag NIETS uiten over de idiase keuken als je nog nooit een indiaas gerecht gegeten hebt.
hc
Huertecilla schreef:DublinJ schreef:En had je een helm op of heb zo veel vertrouwen in jezelf dat je toch nooooit kan vallen?
Lees het voorgaande ook of nog eens. Ik rij soms ook paard met beschermende kleding en heel wat meer dan jij of de ts.
Nogmaals, je dient geen mening te ventileren voor je weet waarover.....
hc
Huertecilla schreef:Miss_Mustang schreef:Kan dat in abn?.....
Dat ís abn, als je jip&janneke-taal bedoelt, nee. Pak een woordenboek = goed voor je woordenschat.
hc
ilovepenny schreef:ik doe nooit rijden met cap dat staat zo stom en je haar gaat ervan in de war
_Henrieke schreef:ilovepenny schreef:ik doe nooit rijden met cap dat staat zo stom en je haar gaat ervan in de war
Nep penny's en schaduwaccounts hebben we hier niet nodig
Citaat:Nee, dat recht heeft ze alleen als ze het referentiekader heeft om ergens iets op te funderen.
Zoals hier terecht is opgemerkt in een begrijpelijk voordeeld: je mag NIETS uiten over de idiase keuken als je nog nooit een indiaas gerecht gegeten hebt.
Paul11 schreef:Je zou kunnen proberen, mij door argumenten te kunnnen overtuigen, dat ik het moet proeven.