Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Bojangles schreef:@ Pluizebolplum: Maar het top-excuus is nog wel; maar JIJ rijd op van die brave paarden
), maar wel op een behoorlijk groot stuk land in een natuurgebied. Gras, bomen, struiken, watertjes, moerassige stukken (herten, vossen, hazen, konijnen, ganzen, reigers, zwanen
) het is er allemaal. Hij vindt het er geweldig met zijn kudde. Zo geweldig zelfs, dat toen ik hem laatst verhuisd had naar een weiland met schuilstal, ik merkte dat hij zijn oude plekje en kudde heel erg miste. Hij is nu weer 'thuis', op een plek zonder schuilstal. Ik heb hem nog nooit zo gelukkig gezien. Niks stal (met dik strobed), niks schuilstal, maar gewoon lekker de ruimte willen hebben in een prachtig gebied.
Ik kan gewoon niet kwaad op hem worden, en ik weet dat hij nooit misbruik hiervan zal maken. We doen ook niet aan die dominantie spelletjes, we zijn gewoon vriendjes
Helaas voor jullie heb ik wel een juist gebruik van bovengenoemde 'martelwerktuigen'
Als jullie er beiden lol in hebben en het gaat lekker ontspannen is er helemaal niks a.d. hand toch?
Lin_sOnaldO schreef:Waarom ik zo boos word.. nou 2 weken geleden ging ik met mn zus en dr pony gezellig het bos in.
Allebei rijden we dus met borsttuig, bit, peesbeschermers, strijklappen, zadel, sporen etc. (geen zweep in het bos).
Komen we die man tegen, jullie kennen hem denk ik wel die is de eigenaar van de parelli in Lunteren bij het Pannekoekenhuis.
Nou daar kregen we toch een preek van! Dat hij medelijden had met onze paarden en dat hij ze liever nu nog zou laten inslapen om ze uit hun lijden te verlossen..
Nou doe gewoon normaal ofzo!
Ik accepteer jullie methode (accepteerde) toch ook en ging daar ook niet moeilijk over doen!
Maar sinds dat gezeik ben ik er helemaal klaar mee.
); ik was pissig op iemand die een rotopmerking had over buitenpaarden in algemene zin. Misschien moet je toch even het topic beter lezen, hoor, dan hoef je niet zo aangevallen te reageren, volgens mij.
Lin_sOnaldO schreef:Nou daar kregen we toch een preek van! Dat hij medelijden had met onze paarden en dat hij ze liever nu nog zou laten inslapen om ze uit hun lijden te verlossen..
). Maar ja, dat was tenminste nog een leek. Maar je staat toch wel even te knipperen dan. En nee, ik was niet aan het rammen en zagen, gewoon buiten, relaxed, lang teugeltje, paardje had de oortjes erop en was toeristje aan het doen...liljebo schreef:ik leer ook heel veel van mijn paarden omdat ze mij een spiegel voorhouden...(soms staan ze stiekem met me te lachen)
Die van mij lachen af en toe gewoon om me, vast en zeker
Maar het is waar hoor, als je er voor open staat kun je allebei zoveel leren, nog meer dan alleen maar omgang en rijden...
)Nadya schreef:Wat je in je paard stopt, krijg je 3 dubbel of meer zelfs terug.
Is een wetmatigheid; actie - reactie...
, gekkigheid
, maar ook paardjes die je beschermen tegen lompe veulens en jaarlingFriezen, bijvoorbeeld...
)die hun beestje onbehoorlijk behandelen, net zoals die er bij dressuur, springen etc etc te vinden zijn ...