Stal is TEGEN bitloos!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Re: Stal is TEGEN bitloos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 15:37

Da's gewoon haar kop Tong uitsteken OK da's weer overdreven, maar ik heb mijn verontschuldiging nog steeds niet aangeboden, ben het ook niet van plan, verwacht dat ze wel zo volwassen kan reageren dat ik eerlijk gejureerd word, zoniet, jammer, eerder jammer voor haar dan voor mij.

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:55

ik zou gewoon (afentoe) lekker bitloos gaan rijden als je paard er goed op reageerd. en niet naar de meningen van je stalgenootjes/instructrice luisteren .het is jou paard dus jij doet wat jouw het beste lijkt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:36

Even terug komend op de reactie op mijn eerdere bericht. Ik denk niet dat RK daar een mening over heeft in de zin van dat ik aan mijn paard trek, als ze beter reageert zonder. Waarom niet? Omdat ik in andere topics over bitloos dit al vaker aangegeven heb en haar mening nooit zo geinterpreteerd heb. Mijn haflinger is altijd vanaf het moment dat ik haar heb slecht o het bit geweest door de manier van inrijden, ik heb hierdoor juist veelmet losse teugel en zonder teugel gereden. Geen instructeur die me dar ooit bij geholpen heeft dat klopt want die zeggen vasthouden en stampen, maar door veel te lezen en te proberen, heb ik mijn haffie omgeturnd naar een paardje wat op de zit gereden kan worden en op de stem. Helaas heb ik daar nu niks meer aan maar, ik vind altijd dat je met minder meer kunt bereiken. Dus als TS bitloos rijden wil, dan, moet ze dat doen. En als de lesgever dit niet kan accepteren, dan wordt het echt tijd voor bijscholing, misschien kun jehaar vragen of er niet eens een clinic bitloos gegeven mag worden op de manege, waarbij meer verteld wordt over de inwerking en de manier van rijden en waar mensen dit voordoen. Ik begrijp dat er meer zijn die bitloos rijden bij jullie, dus misschien kan het wel. En er zijn vast bokkers bereidt om dit te komen doen na dit topic.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 20:34

Dan flippen ze helemaal, stel je voor dat meer mensen dit gaan doen! Dan krijgen we zo'n mislukte cowboymanege (woorden van instructie) Tja ik vrees dat er geen hoop is voor deze stal, te vastgepind op het bit

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:21

ja de betere rijkunst staat of valt met het hebben van een bit natuurlijk

Clown

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:22

En een setje! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:23

Jammer zeg dat je stal zo vastgepint is op een bit.
Met beide kan gewoon fijn gereden worden zonder controle verlies

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:24

Oakland1990 schreef:
Dan flippen ze helemaal, stel je voor dat meer mensen dit gaan doen! Dan krijgen we zo'n mislukte cowboymanege (woorden van instructie) Tja ik vrees dat er geen hoop is voor deze stal, te vastgepind op het bit

Wow een mislukte cowboymanege, interessant.... Dat zegt trouwens meer over hun, want zij zijn er blijkbaar van overtuigd dat je niet zonder bit kunt rijden Clown En bij mijn weten zit de rem toch echt in je zit en ook wel in je stem als extra. Misschien moet je stiekem alle hoofdstellen een keer verstoppen en zien wat er gebeurt, want het zijn ook vast van die mensen die elke dag moeten rijden Knipoog Haha nee sorry flauw grapje, maar goed mijn mening erover heb ik al eerder gegeven Lachen Lekker bitloos rijden als jij dat wilt! *LOL*

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 12:44

jiehaaa schreef:
En een setje! Haha!

Mijn paard loopt ook wel altijd gebandageerd of met peesjes, al dan niet passend bij elkaar, laatst reed ik met een groengrijze broek met een wit dekje (was nog niet vuil genoeg voor de was Clown ) en lichtblauwe peesjes en achteraan lichtblauw gebandageerd, moet je ze zien kijken Clown Koe Ja hoor! Mijn setje en broek maken me Anky² Gestoord
En daarbij als ik de mislukte cowboy wil uithangen (met gevaar voor eigen leven) dan is dat toch mijn keuze? Ik snap echt niet waar hun zo over morren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:49

Die hebben gewoon schijt dat hun paard verkeerd zet.

Moet je eens met losrijden tussen de dresuurruiters je galopje eens wat harder doen...krijg je direct commentaar, want hun paarden worden wild
Doe je dat met springen komen er nog 4 je voorbij gegaloppeerd met een gsm aan het oor of ondertussen springent over 130 Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 18:55

Vandaag in verlichte zit door gans de buiten bak, enorm groot, er stond nog een parcours in van de jumping, mijn paard in lekker middengalopje op de ene hand vliegend wisseltje en op de andere hand nog eens, plots krijgt mijn paard het FREEDOM gevoel maw meneer vergat even dat ik er ook nog was en deed wat rodeosprongen, ik dacht even en nu val ik, maar bleef gelukkig nog zitten (jakkes al dat slijk) wie stonden er op te kijken? Jaja de instructeur en H. zie je nu dat hij óók niet te vertrouwen is! Excuseer!??? Mijn paard geniet van zijn vrijheid en is plots onberekenbaar ofzo? Dat ik niet zo vast zit kan hij toch niet helpen? En gelijk weer van gelukkig had je je bit nog, Jezus mijn teugels hingen LOS, ik zette hem gewoon op mijn gewicht in de volte. Verward Ach ik zal ze nooit begrijpen.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:55

Ik zou zeggen laat maar l*llen! Je kan het ook zien, dat jij aan je zit werkt zodat je niet aan de teugels hoeft te gaan hangen, en dus je bit ook helemaal niet nodig hebt Knipoog

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:45

woensdag was het weer zover , ik was al een tijdje bezig met een bitloos hoofdstel te maken en ja dat duurt lang bij mij Bloos

dus woensdag ging in rijden in de piste met mijn halster en mijn gewoon zadel , het touw had ik aan het halster vasgemaakt zeoals je doet met een bosal .

ik kreeg de reactie van de lesgever van de manege ( vind zichzelf een hele hoge pief , meester van de piste , hééft alles te zeggen Gestoord )
Ség Véronique , ik héb een paar dagen geleden ook iemand buiten gestuurd omdat die met een halster reed en dat wil ik niet in mijn piste
natuurlijk kon ik mij niet inhouden
Ség na 7 jaar zal ik toch wel mijn pony kennen en zonder bit kunnen rijden hé
nee ik wil dat niet in de piste dat is kij gevaarlijk met al die jonge paarden als die verschieten
op dat moment reed er geen paard in de piste jonger dan 10
dat is toch mijn probleem niet ?
ik wil dat je mét bit en hoofdstel rijd
een paard rijd je toch niet op zijn bit ?
( kleine aarzeling ) ik wil dat je met hoofdstel rijd ! ( bozere stem dan tevoren )
euh néé ! ooit al is gehoord van natural horsemanship , bitloos hoofdstel , HALSTERHOOFDSTEL
en toen zweeg hij
ik moest er toch nog even bij zeggen
ik zal proberen er aan te denken volgende keer mijn hoofdstel niet te vergeten Duivel

en toen was hij boos Clown

zaterdag ging iik weer rijden wanneer hij in de piste was , dit keer was mijn indian bosal klaar ( bitloos hoofdstel )
kwam iemand kijken hoe ik dat had gedaan ,
s zei , hoe heb je dat in elkaar geflikt
ik zei , ( uitleg ) en dit noemt een indian bosal
die lesgever , allemaal uitvluchten voor 1 woord brol

ik negeer hem , en praat verder met sandra , bén nog lang in de piste gebleven , hij heeft toch zijn ogen uit gekeken naar mij hoor Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 19:46

Wow zijn dagen gaan langzaam? Ja hoor het is zò gevaarlijk dat er ruiters zijn die in een parcours van 1.50m rijden bitloos, een jong paard? Ben je nou helemaal gestoord? Een paard rijdt je toch wel op zijn bit zeker? Ok een appelbitje dan? Nee joh een écht bit, en daar bedoelen we een enkeltje mee, dubbel is voor manegepaarden
Gestoord

girlie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 14:17

wat een reactie zeg van je bakgenoten en lesgeefster op het bitloze rijden! Wat een onzin! Als jij je paard onder controle hebt is er toch niks aan de hand?
Ik vind dat je gewoon erbij in de bak moet kunnen rijden! Maak ze duidelijk waarom je het doet en dat je je paard onder controle hebt!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 18:59

Hmm ik start deze zomer wel weer als de buitenbak weer goed ligt, want binnen ben je zonder bit niet welkom.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:54

laat je niet wegpesten! Gewoon doorgaan met je bitloze rijden. U go girl!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 16:30

Tja maar dan doe ik het wel als er geen les is, hij bekijkt me nog steeds scheef, zelfs als ik mét bit binnenkomen, dan is het zo'n blik van tjee toch nog een gevonden???

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:55

Even een opmerking van en 'klassieke' ruiter met een jong paard:

Ik vind het ook alles behalve leuk dat er mensen in de bak hun paard niet onder controle hebben als ik met m'n jonkie bezig ben. Krijg ik zo'n blauwe bips van.

Dus ik kan de reactie van je lesgever eigenlijk wel begrijpen: als iedereen maar op een halstertje door de bak gaat rijden moeten er vroeg of laat ongelukken gebeuren. En wat voor een grote groep niet zou mogen, moeten ze aan iedereen verbieden. Vandaar dat jij met je brave paard ook niet bitloos mag als er anderen aan het werk zijn. Als je de bak voor jezelf hebt doe je wat je maar wil...

Misschien kunnen ze 'bitloze uren' instellen? Dan weten mensen die daar niet van houden dat ze uit de buurt moeten blijven.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 17:58

maar we hebben het over een paard en pony die perfect onder controle zijn. En ze kunnen idd de ongecontroleerde de bak uitzwieren maar waarom alle bitlozen over een kam scheren?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:02

Klara hier moet ik toch even tegenin gaan hoor

uit mijn ervaring , diegene die bij ons op stal écht bitloos kunen rijden , ( op 1 hand te tellen ) hébben hun pony perfect onder controle , afgezien van die kleine kindjes die vanalles eens proberen en later er toch van afzien ...

Ik zie vaker een paard met bit mét een of andere ruiter de bak door bokken dan een bitloze hoor

een paard is en blijft een dier , is en blijft onvoorstelbaar en je moet er aan werken om die onder controle te houden

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:03

Omdat regels en afspraken nou eenmaal voor iedereen moeten gelden, anders heeft het weinig zin! Iedereen die bitloos rijdt beweert dat hij/zij alles onder controle heeft.

Jij hebt het recht om bitloos te rijden, maar ik heb ook het recht om rustig te trainen in de bak zonder paarden die ongecontroleerd aan de kletter gaan....

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:07

@bonte: natuurlijk zuellen er wel ruiters zijn die ook bitloos de vollledige controle hebben. Dat moet mogelijk zijn.

Maar de TS wil op een HALSTER meerijden in een volle bak waar zo te horen ook vaak jonge paarden bij zitten.

Ik zie niet in hoe dat bijdraagt aan de veiligheid. Misschien heeft zij een heel braaf paard (was het geen haflinger?) Maar dadelijk krijgen we iemand die hetzelfde met een KWPN-er meent te moeten doen en gebeuren er ongelukken.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:12

gewoon lekker zonder bit blijven rijden als het zo goed gaat Haha!

ik doe het zelf neit omdat mijn paard al zo bang is altijd, en we hebben geen hek om de bak maar als het met jou wel goed gaat moet je lekker schijt aan die mensen hebben en lekker doorgaan hoe je bezig bent Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 18:17

De mijne is wel degelijk KWPN met een flinke scheut VOLBLOED er in. De bak was toen niet VOL hooguit 3 ruiters in een bak van 30*65. En ik was niet van plan om het vaker te doen, dus heb toen geen bitloos hoofstel gekocht, maar geloof mij als mijn paard weg wíl is ie weg, bit of niet. Waarom zou een Haf wel bitloos op een stalhalster kunnen en mijn KWPNer niet? Mijn paard is inmiddels wel cool genoeg in zijn koppie om braaf te wezen. Daarbij reed V. met haar pony ook geregeld op een stalhalstertje.