Naturals............hoe natural ben jij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Re: Naturals............hoe natural ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:17

Arabesk schreef:
runningkawa schreef:
Dat doet een natural toch niet?
Die zegt op lieve tuttelende toon na een hap uit de vinger te hebben, foei paardje mag niet

Nee hoor, deze natural trapt met klomp tegen scheenbeen van paard als paard naar mij trapt Extreme duivel *bats*

Mij bijten? = dreun op kaak Vork

Ja da's een goeie. Ik heb bij mijn vervelende paard wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel uit NH kunnen halen.
Ik stond ooit continu met de zweep te zwiepen op dat beest Bloos

terorita schreef:
het regent/sneeuwt/ of stromt als een gek..
je paard staat buiten...lig jij dan lekker in je bedje,

Daar is een woord voor... antropomorfisme...
Ik lig in mijn bed en denk: djeezus wat een weer!! En dat beest staat buiten Bloos!
En dan denk ik: heb ik ooit een paard met een flanellen pyama in bed met de kachel aan zien liggen Verward
Beest heeft het prima, tis maar een bui. Zolang het geen onweer is vind ik het niet erg.
Hij staat overigens nu wel binnen in een loopstal, het was te erg met de nattigheid deze winter.

Skipper schreef:
Daar geloof ik niet in Knipoog

Ik wel Lachen

blosbokker

Arabesk schreef:
Als ik op het weerbericht zie dat het langdurig gaat regenen of sneeuwen dan breng ik extra hooi en knoop een regendeken om.

Ik ook!!

Nathalie1981

Arabesk schreef:
Als ik op het weerbericht zie dat het langdurig gaat regenen of sneeuwen dan breng ik extra hooi en knoop een regendeken om.

Dat is toch ook niet natuurlijk?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:18

Arabesk schreef:

en waarschijnlijk vlieg je de volgende morgen wel eerst langs, om te kijken of alles o.k is

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:19

Nathalie1981 schreef:
Arabesk schreef:

Dat is toch ook niet natuurlijk?

Moet dat dan? Ik vind het wel prettig dat mn paard zich dan warm kan eten als het zo'n rotweer is.

Anoniem

bij ons krijgen ze extra hooi, meer niet, (denk ook niet dat die deken lang zou leven) daar hebben ze hun wintervacht voor vind ik..

Anoniem

dat is idd toch helemaal niet natuurlijk...

dat vind ik zo krom, wat sommige naturals zelf doen mag en is goed.
Wat een ander doet waarvan hij denkt dat goed is, zoals snacht op stal zetten daar word zo hard als het kan tegenaan gereld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:20

Visconti schreef:
de reden waarom ik rij? Omdat ik het heel leuk vind om te doen. Puur egoisme dus Ja Wel zijn er bepaalde voorwaarden waar mijn uitrusting en paard aan moet voldoen voordat ik er opstap. Ik wil een gezond lekker in het vel zittend paard, een paard dat zich zelf is en niet gek gemaakt door kilo's krachtvoer en gefrustreerd door te weinig sociale contacten of te weinig beweging. Daarnaast moet de uitrustig niet pijnlijk zijn voor mijn paard, geen sporen zweep of bit dus en een goed passend zadel.
Ik weet niet of je kinderen hebt, maar die corrigeer je toch ook als ze iets doen wat niet mag? In een kudde paarden worden ze ook gecorrigeerd. Wij mensen hebben niet zoveel kracht, dus wij gebruiken hulpmiddelen om een paard te corrigeren. Uiteindelijk is paardrijden gebruik maken van het vluchtgedrag van een paard en daarnaast conditioneren. Je zet de toon al door iets pijnlijk te noemen. Dat vind ik kort door de bocht.

Gek gemaakt door krachtvoer? Dan moet je normaal leren voeren, dan heb je daar ook geen last van.
Sociale contacten hebben ze de hele dag, das niets naturals!
En beweging geven is ook al honderden jaren bekend, doe niet alsof dat nu ineens ontdekt is door Naturals. Vraag een boer wat ie met zijn beesten doet, dan krijg je hetzelfde antwoord, alleen is dat niet natural.

Citaat:
waarom geef je je paard niet gewoon zelf de keuze wat hij leuk vind?
Dus jij hebt geen staldeur en geen draad langs de wei? Want dan geef je hem werkelijk de keuze wat ie leuk vind.

Citaat:
Mijn paard maakt mij trouwens ontzettend gelukkig! Niet alleen het rijden (heb ik al 1,5 maand niet meer gedaan Nagelbijten / Gniffelen ) maar het feit dat hij gelukkig is maakt mij al gelukkig. Vroeger moest ik rijden om paarden leuk te vinden, tegenwoordig vind ik al leuk om gewoon uren naar mijn paard te kijken terwijl die in de wei loopt. Gewoon kijken hoe hij eet, speelt en lekker paard is.

Heeft hij jou verteld dat ie "lekker paard" is?

Mijn paarden zitten imo ook goed in hun vel. Ze glimmen, ze zijn braaf, ze laten zich super bewerken. Maar ze krijgen wel krachtvoer, ze staan wel op stal..........en ze mogen geen dingen doen, waarvan ik niet wil dat ze het doen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:21

Ik vind dat er door de Naturals al hier nogal met twee maten gemeten wordt Bloos

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:21

@RK: Het boeit mij echt geen zak of jij je paarden 's nachts binnen zet of niet, moet je allemaal lekker zelf weten. Desnoods verf je ze paars als je dat leuk vind.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:22

Ben het met Sas eens! Aan de ene kant moet het zo natuurlijk mogelijk, maar als het regent wordt er wel een deken opgedaan.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:23

Visconti schreef:
@RK: Het boeit mij echt geen zak of jij je paarden 's nachts binnen zet of niet, moet je allemaal lekker zelf weten. Desnoods verf je ze paars als je dat leuk vind.

Milka peerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:23

Viscontie fijn
heb je het woord sommige ook gelezen? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:24

Arabesk reageert duidelijk alleen op de antwoorden die haar past.

Waarom schop jij een paard met de klomp tegen het scheenbeen? Daar is niets natuurlijks aan!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:24

Pipo schreef:

Waarom schop jij een paard met de klomp tegen het scheenbeen? Daar is niets natuurlijks aan!!!

Moet dat dan? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:25

Nathalie1981 schreef:
Ben het met Sas eens! Aan de ene kant moet het zo natuurlijk mogelijk, maar als het regent wordt er wel een deken opgedaan.

Ze zijn tegen dekens, staat ook op de PN site, behalve als het in hun straatje uitkomt

zeg je, ik doe na het rijden even een zweetdeken op is het onzin, want daaar hebben ze de haren voor...

vind je het gek dat ik dan zoiets heb
Het mag als het in sommige naturals idee past zoals het in hun hoofd zit.
Daarbuiten schoppen ze iedereen overhoop...

shan

Misschien is het kiezen van de gulden middenweg wel het beste he. Bekijk de situatie en het (type) paard en beslis wat verstandig is op dat moment. Daar hoef je geen normal of natural voor te zijn.
Ik hou niet van extremen, zowel niet richting normal als richting natural.
Op het moment dat je gaat bepalen dat je paard zonder ijzers moet, of dit nu goed is of slecht voor het desbetreffende paard in een bepaalde situatie dan loop je volgens mij met oogkleppen op.

Arabesk

Nathalie1981 schreef:

en ge-ent en ontwormd en hoefschoenen ondergeknoopt en een boomzadel opgelegd

ja?
dus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:26

Arabesk schreef:
Pipo schreef:

Moet dat dan? Clown

Het geeft duidelijk aan dat jij alleen natural met je paard omgaat als het jou aangaat. En het geeft aan dat je geen kl*te verstand van een paard hebt.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:27

nee maar moeten we alle paarden dan nu gewoon loslaten ofzo Clown
lijkt me niet verstandig, maar dan zijn we niet meer egoistisch want we laten het dier zen eigen gang gaan...
of is het dan ook weer wel egoistisch want het paard gaat het echt niet redden in dit drukke nederland ??

ik vind egoistisch een verkeerd woord...
paarden zijn niet meer (wild) het zijn gewoon tamme dieren...

weet je wat ik egoistisch vind

Afbeelding

omdat het mooi is om naar te kijken ??????

ik denk een betere verwoording = paard+mens= onatuurlijke samenwerking die heel goed voor het paard en mens is...

terorita

Arabesk schreef:
en ge-ent en ontwormd en hoefschoenen ondergeknoopt en een boomzadel opgelegd

ja?
dus?

in welke zin zie je jezelf dan als Natural.......?????????

Nathalie1981

Nou dat is dan toch ook niet natuurlijk Verward

Paarden in de natuur gaan niet even op de hoek een deken halen, even langs de DA om ontwormt te worden oid

Ik ben het met RK eens, ik vind naturals helemaal niet zo natuurlijk als ik dit lees.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:28

Arabesk, zeg me nou eens eerlijk waarom je je paard wel een deken om doet als het hard regent maar als het 20 graden vriest (ook erg koud Clown ) en het daarbij ook nog hard waait je niks doet???

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:29

over het algemeen wordt het zo koud niet in NL Clown, dat is 1 klein voordeeltje aan ons klimaat

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:29

terorita schreef:
in welke zin zie je jezelf dan als Natural.......?????????

Vooral anderen schijnen dat zo te zien Sigaar